Form of Work
Książki
(416)
Poradniki i przewodniki
(41)
E-booki
(15)
IBUK Libra
(15)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Artykuły
(2)
Druki ulotne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Status
available
(898)
unavailable
(143)
unknown
(4)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(217)
Czytelnia Piła
(18)
Wypożyczalnia Chodzież
(166)
Czytelnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(162)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(133)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(174)
Czytelnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(102)
Czytelnia Wągrowiec
(40)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Author
Ogińska-Bulik Nina
(10)
Sęk Helena
(10)
Zimbardo Philip G
(8)
Heszen-Niejodek Irena
(7)
Strelau Jan
(7)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Kubacka-Jasiecka Dorota
(6)
Pikiel Sylwia
(6)
Radzicki Józef
(5)
Cywińska Małgorzata
(4)
Materska Maria
(4)
Sapolsky Robert M
(4)
Servan-Schreiber David
(4)
Terelak Jan Feliks
(4)
Vopel Klaus W
(4)
Łosiak Władysław
(4)
Beszczyńska Beata
(3)
Borecka-Biernat Danuta
(3)
Cierpiałkowska Lidia
(3)
Cieślak Roman
(3)
Doliński Dariusz
(3)
Dąbrowski Kazimierz
(3)
Foa Edna B
(3)
Gmitrzak Dagmara
(3)
Golińska Lucyna
(3)
Hołyst Brunon
(3)
Jarosz Marek
(3)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(3)
Johnson Robert L
(3)
Juczyński Zygfryd
(3)
Jóźwiak Bożena
(3)
Krupa Barbara
(3)
Kubitsky Jacek
(3)
Lubrańska Anna
(3)
McCann Vivian
(3)
Mudyń Krzysztof
(3)
Pecyna Maria Bogumiła
(3)
Pisula Ewa
(3)
Selye Hans
(3)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(3)
Teodorczyk Anna
(3)
Witkin Georgia
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Aronson Elliot
(2)
Badura-Madej Wanda
(2)
Beck Aaron T
(2)
Bidziński Andrzej
(2)
Binder Marek
(2)
Borkowski Jan
(2)
Bryant Richard A
(2)
Brzezińska Małgorzata
(2)
Bucki Piotr
(2)
Cenin Mieczysław
(2)
Chrestman Kelly R
(2)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(2)
Clough Peter
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Dega Wiktor
(2)
Dobińska Gabriela
(2)
Dolińska-Zygmunt Grażyna
(2)
Gilboa-Schechtman Eva
(2)
Gilliland Burl E
(2)
Greenland Susan Kaiser
(2)
Gutmann Joanna
(2)
Harvey Allison G
(2)
James Richard K
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Kacmajor Magdalena
(2)
Kaian Kochanowska Ewa
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W
(2)
Kalinowski Marian Leon
(2)
Kliszcz Joanna
(2)
Kluczyńska Sylwia
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Kronenberger Małgorzata
(2)
Kulmatycki Lesław
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Mazurek Krzysztof
(2)
McKenzie Carole
(2)
Mellibruda Jerzy
(2)
Oniszczenko Włodzimierz
(2)
Pasikowski Tomasz
(2)
Portmann Rosemarie
(2)
Preissmann Christine
(2)
Radomski Norbert
(2)
Rogalska Justyna
(2)
Ruch Floyd L
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Santorski Jacek
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schulte-Markwort Michael
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Spitzer Manfred
(2)
Stolba Katarzyna
(2)
Strycharczyk Doug
(2)
Suchecki Jacek
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Wheeler Claire Michaels
(2)
Year
2020 - 2021
(16)
2010 - 2019
(225)
2000 - 2009
(136)
1990 - 1999
(40)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(2)
Time Period of Creation
2001-
(61)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(435)
Language
Polish
(419)
unknown (po)
(14)
Audience Group
Rodzice
(6)
Nauczyciele
(4)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Dorośli
(2)
Studenci
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Strażacy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Film polski
(1)
Subject
Stres
(326)
Psychoterapia
(57)
Dziecko
(46)
Stres pourazowy
(45)
Osobowość
(41)
Uczucia
(38)
Depresja psychiczna
(37)
Agresywność
(34)
Lęk
(33)
Praca
(32)
Stres zawodowy
(31)
Wypalenie zawodowe
(31)
Nałóg
(29)
Młodzież
(24)
Radzenie sobie ze stresem
(24)
Wychowanie w rodzinie
(24)
Higiena psychiczna
(23)
Schizofrenia
(23)
Alkoholizm
(21)
Mózg
(21)
Nauczyciele
(21)
Rodzina
(21)
Uczenie się
(21)
Psychologia
(20)
Samobójstwo
(20)
Pamięć
(19)
Stosunki interpersonalne
(19)
Zachowanie
(19)
Nerwice
(18)
Choroby psychiczne
(17)
Narkomania
(17)
Przemoc
(17)
Psychopatologia
(17)
Wsparcie społeczne
(17)
Komunikacja interpersonalna
(16)
Psychologia społeczna
(16)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(15)
Neuropsychologia
(15)
Poczucie własnej wartości
(15)
Psychologia kliniczna
(15)
Samopoznanie
(15)
Motywacja
(14)
Odporność psychiczna
(14)
Sen
(14)
Bezrobocie
(13)
Odżywianie
(13)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(13)
Zdrowie
(13)
Choroby
(12)
Choroby psychosomatyczne
(12)
Psychofizjologia
(12)
Rodzice
(12)
Choroby afektywne
(11)
Patologia społeczna
(11)
Psychologia rozwojowa
(11)
Psychologia stosowana
(11)
Zarządzanie
(11)
Autyzm
(10)
Mobbing
(10)
Niepełnosprawni
(10)
Postawy
(10)
Spostrzeganie
(10)
Starzenie się
(10)
Techniki relaksacyjne
(10)
Urazy
(10)
Zespół ADHD
(10)
Chorzy
(9)
Konflikt
(9)
Muzykoterapia
(9)
Otyłość
(9)
Przemoc w rodzinie
(9)
Psychologia wychowawcza
(9)
Starość
(9)
Uczniowie
(9)
Zdrowie psychiczne
(9)
Anoreksja
(8)
Ból
(8)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Jakość życia
(8)
Kobieta
(8)
Mindfulness
(8)
Myślenie
(8)
Nastolatki
(8)
Niedorozwój umysłowy
(8)
Nikotyna
(8)
Pracoholizm
(8)
Świadomość
(8)
Behawioryzm
(7)
Bulimia
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Internet
(7)
Komunikacja niewerbalna
(7)
Ludzie starzy
(7)
Macierzyństwo
(7)
Medytacja
(7)
Motywacja pracy
(7)
Mowa
(7)
Niepełnosprawność
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Organizacja
(7)
Subject: time
2001-
(15)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Afryka
(1)
Ameryka Łacińska
(1)
Azja
(1)
Bliski Wschód
(1)
Kraków
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(35)
Poradniki
(24)
Podręczniki akademickie
(18)
Podręczniki
(12)
Wydawnictwa popularne
(10)
Opracowanie
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Poradniki dla rodziców
(6)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedie
(2)
Gry komputerowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Raport z badań
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Dokumenty audiowizualne
(1)
E-booki
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Filmy edukacyjne
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz lekcji
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Szkice literackie
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Domain
Psychologia
(37)
Rozwój osobisty
(15)
Medycyna i zdrowie
(14)
Edukacja i pedagogika
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Biologia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Religia i duchowość
(1)
438 results Filter
Book
In basket
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin - lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów. Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim: diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności. Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta na aktualnych badaniach naukowych oraz obowiązującej literaturze przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 113821 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 48880 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45369 (1 egz.)
Book
In basket
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; t. 4.)
W tomie 4 cyklu zostały opisane zagrożenia naturalne i cywilizacyjne, wynikające z narastania terroryzmu, konfliktów i problemów społecznych, coraz większej liczby odnotowywanych chorób cywilizacyjnych, wyczerpania nieodnawialnych źródeł energii oraz zasobów planety, a także wielu aspektów codziennego życia niosących ze sobą brak poczucia bezpieczeństwa człowieka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46655 (1 egz.)
E-book
In basket
Współczesny świat przepełniony jest wydarzeniami wzbudzającymi emocje będącymi elementami sytuacji stresowych. Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielkość dyskursów, występowania zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat, brak uniwersum akceptowanego przez wszystkich (brak podstawowych wartości), przeciążenie dopływem zbyt wielu informacji. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno - kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe - społeczne, środowiskowe, kulturowe - zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii podjęto próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego: ukazania, na ile dziecięcy "świat" ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno - empiryczny przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie - relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów. Przygotowane propozycje uwzględniają zarówno potrzeby i możliwości adresatów, jak i warunki oraz zasoby instytucji wychowawczych i edukacyjnych. Stanowią gotowy „przepis” do realizacji konkretnych oddziaływań w grupie uczniów/wychowanków, a także w pracy indywidualnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja ma przybliżyć zagadnienia związane ze stresem, przedstawić współczesne sposoby rozumienia tego zjawiska, opisać specyfikę stresu w szkole z perspektywy ucznia i nauczyciela, a także przedstawić sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych. Każdy z nas w dzieciństwie i młodości przeżywał wiele sytuacji trudnych w szkole. Jesteśmy bogaci w nasze doświadczenia. Chcemy ochronić dzieci przed przeżywaniem niepotrzebnego strachu i złości. Parę lat temu niewiele osób zwracało uwagę na to, że szkoła jest miejscem, w którym działa wiele czynników stresowych. Obecnie łatwiej można przygotować się do wyzwań, jakie niesie rzeczywistość szkolna i sprawić, aby stres, który jest nieuchronny, stał się sprzymierzeńcem w nauce i rozwoju.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Profesjonaliści pracujący z ofiarami traumy, w tym terapeuci, pracownicy socjalni, kuratorzy sądowi i personel medyczny wspierają osoby, które doświadczyły przemocy, uległy wypadkowi, straciły bliskich, przeżyły konflikt zbrojny lub katastrofę. Od ich efektywnej pracy zależy poprawa stanu zdrowia i jakości życia tych osób. Tymczasem częste kontakty ze straumatyzowanymi klientami, wysłuchiwanie relacji o doświad¬czonych zdarzeniach, udzielana pomoc i wsparcie okazywane zwłaszcza przez osoby empatyczne i zaangażowane w pracę powodują, że pomagający zaczynają patrzeć na świat oczami ofiar, odczuwać i przejawiać podobne emocje i zachowania. W konsekwencji pomagający osobom poszkodowanym czy cierpiącym sami stają się, w sposób pośredni, ofiarami traumy. Negatywne skutki pośredniej ekspozycji na traumę najczęściej przyjmują postać zaburzeń po wtórnym stresie traumatycznym i są podobne do obja¬wów PTSD, ujawnianych przez ofiary traumy. Z drugiej jednak strony praca polegająca na pomaganiu osobom po doświadczeniach traumatycznych może być również źródłem zmian pozytywnych, przejawiających się w postaci tzw. zastępczego wzrostu po traumie. Te pozytywne zmiany obejmują m. in. większe zaufanie do siebie, stawianie sobie nowych wyzwań czy wzrost kompetencji zawodowych. Tematyka książki obejmuje zarówno negatywne, jak i pozytywne konse¬kwencje pośredniej ekspozycji na traumę. W monografii przedstawiono rozpowszechnienie zjawiska w różnych grupach zawodowych, wskazano na mechanizmy rozwoju wtórnej traumatyzacji z uwzględnieniem różnych uwarunkowań organizacyj¬no-środowiskowych oraz podmiotowych. Uwagę zwrócono również na związki między negatywnymi i pozytywnymi konsekwencjami pośredniej ekspozycji na traumę oraz na sposoby redukowania wtórnego stresu traumatycznego i wzmacniania zastępczego wzrostu po traumie. Książka skierowana jest do szerokiego grona osób zajmujących się zawo¬dowo pomaganiem ofiarom traumy, a także dla badaczy zainteresowanych problematyką stresu zawodowego i traumatycznego. Może również stanowić źródło wiedzy dla studentów, przede wszystkim kierunku psychologii i medycyny oraz dla słuchaczy studiów pody¬plomowych, szczególnie w zakresie psychotraumatologii oraz interwencji kryzysowej. Książka może być też wsparciem dla osób towarzyszących ofiarom traumy i wspierających je, w tym opiekunów osób z niepełnosprawnościami i przewlekle chorych. Warto podkreślić, że jest to pierwsza w Polsce monografia przedstawiająca zjawisko wtórnego stresu i wzrostu po traumie w różnych grupach zawodowych, obejmujących profesjonalistów pomagających osobom po doświadczeniach traumatycznych. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią nieocenione źródło wiedzy, a także źródło inspiracji dla dalszych poszukiwań empirycznych nad uwarunkowaniami pośredniej ekspozycji na traumę. Z recenzji dr hab. Grażyny Dolińskiej-Zygmunt
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem badań było wskazanie potencjału dostępnych na polskim rynku zapraw nasiennych, opartych na substancjach z grupy inhibitorów dehydrogenazy kwasu bursztynowego (SDHI) w ograniczaniu porażenia przez patogeny oraz ich wpływu na wybrane parametry fluorescencyjne i plon ziarna jęczmienia ozimego. Badania polowe przeprowadzono w latach 2013–2015 na podstawie doświadczeń zlokalizowanych w Zakładzie Doświadczalno-Dydaktycznym Gorzyń, filia Brody, należącym do Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie założono jako jednoczynnikowe w układzie bloków losowanych w czterech powtórzeniach z uprawą jęczmienia ozimego. Obejmowało siedem kombinacji, w tym sześć z materiałem siewnym traktowanym różnymi zaprawami nasiennymi oraz obiekt kontrolny bez ochrony. Kombinacjami doświadczalnymi były użyte do zaprawiania ziarna siewnego: Baytan Trio 180 FS, Kinto Duo 80 FS, Systiva 333 FS, Vibrance Gold 100 FS oraz Vibrance 500 FS. Poza Kinto Duo 80 FS, każda zawierała w składzie substancję aktywną z grupy karboksyamidów: fluksapyroksad w produkcie Systiva 333 FS, fluopyram w Baytan Trio 180 FS oraz sedaksan w Vibrance 500 FS i Vibrance Gold 100 FS. Badania polowe uzupełniono próbami w komorach wzrostu oraz szklarniach w celu określenia parametrów fizjologicznych roślin jęczmienia ozimego oraz tempa liniowego wzrostu grzybni – in vitro.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Temat: Pedagogika - encyklopedie ; Psychologia - encyklopedie ; Bajkoterapia - encyklopedie ; Bezrobocie - encyklopedie ; Behawioryzm - encyklopedie ; Alkoholizm - encyklopedie ; Agresywność - encyklopedie ; AIDS - encyklopedie ; Analfabetyzm - encyklopedie ; Anoreksja - encyklopedie ; Aspiracje - encyklopedie ; Autyzm - encyklopedie ; Niepłodność - encyklopedie ; Bulimia ; Choreoterapia ; Choroba sieroca ; Czytelnictwo ; Depresja psychiczna ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Domy pomocy społecznej ; Drugoroczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dziecko maltretowane ; Głuchota ; Zgwałcenie ; Substancje halucynogenne ; Morfina ; Interwencja kryzysowa (psychol.) ; Jąkanie ; Kara (psychol.) ; Przekwitanie ; Leworęczność ; LSD ; Mobbing ; Komunikacja niewerbalna ; Mowa ; Muzykoterapia ; Myślenie ; Zespół ADHD ; Narkomania ; Nauczyciele ; Nerwice ; Niedorozwój umysłowy ; Niedostosowanie społeczne ; Niepowodzenia szkolne ; Nierówności społeczne ; Nikotyna ; Oceny szkolne ; Nałóg - leczenie ; Osteoporoza ; Otyłość ; Otępienie ; Pedagodzy szkolni ; Pamięć ; Pedagogika opiekuńcza ; Pedagogika ; Pedagogika pracy ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Pedagogika specjalna ; Pedagogika społeczna ; Pedagogika wczesnoszkolna ; Opieka społeczna ; Pogotowie opiekuńcze ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Poronienie ; Pornografia ; Praca ; Pracownicy socjalni ; Szkolnictwo zawodowe ; Psychoanaliza ; Psychodrama ; Psychoterapia ; Choroby afektywne ; Rada pedagogiczna ; Rodzina zastępcza ; Domy dziecka rodzinne ; Schizofrenia ; Sieroctwo ; Skauting ; Socjalizacja ; Starość ; Stres pourazowy ; Wypalenie zawodowe ; Subkultura ; Ślepota ; Śmierć ; Świetlice ; Terapia behawioralna ; Urazy ; Dziecko zdolne ; Wagary ; Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce ; Gry i zabawy ; Wychowanie seksualne ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Żłobki
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44292 p (1 egz.)
E-book
In basket
Publikacja stanowi wieloaspektowe opracowanie z zakresu psychologii pracy oraz psychologii organizacji i zarządzania, dotyczące problematyki różnorodności pokoleniowej. Autorka omówiła podjęte zagadnienia z uwzględnieniem wymiaru indywidualnego i organizacyjnego, a także ukazała je z dwóch perspektyw - teoretycznej (zamieszczając definicje kluczowych terminów i charakterystykę istotnych zjawisk) i empirycznej (prezentując założenia i rezultaty projektu badawczego, zrealizowanego w obszarze różnic pokoleniowych). Książka jest adresowana do osób zainteresowanych tematyką współczesnego rynku pracy, naukami związanymi z organizacją i zarządzaniem oraz psychologią pracy. „Badaczka wykazała, że dobrze realizowana polityka wiekowa w organizacjach sprzyja satysfakcji z pracy i życia, co jest uznanym czynnikiem kształtującym dobrostan jednostek. Monografia wpisuje się w nurt badań aplikacyjnych, których nadrzędnym celem jest wypracowanie interwencji i polityk łagodzących konsekwencje kryzysu demograficznego w społeczeństwach rozwiniętych. [...] Przedmiot podjętych badań jest ważny, a postawione w pracy tezy - oryginalne. Nie przypominam sobie funkcjonującej na rynku wydawniczym publikacji, która analizowałaby w sposób tak wnikliwy i wielowymiarowy rolę różnic międzypokoleniowych w kształtowaniu indywidualnych doświadczeń zawodowych i percepcji różnych aspektów środowiska pracy.” Z recenzji prof. dr hab. Doroty Merecz-Kot (Instytut Medycyny Pracy)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W dniach 20-21 września 2012 r. we Wrocławiu odbyła się Międzynarodowa Konferencja Naukowa QOL 2012 pt. „Quality of Life and Sustainable Development”. Konferencja jest organizowana cyklicznie od 1999 r. przez Katedrę Statystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pomysłodawcą konferencji, która zyskała uznanie tak krajowych, jak i zagranicznych środowisk akademickich, jest wieloletni kierownik Katedry Statystyki prof. Walenty Ostasiewicz. Kolejna edycja była możliwa dzięki inspiracji i zaangażowaniu zarówno Profesora, jak i wszystkich pracowników katedry aktywnie uczestniczących w pracach związanych z organizacją tejże konferencji. Szczególne wyrazy uznania za jej przygotowanie i dbałość o jej sprawny przebieg należą się dr Edycie Mazurek, dr Beacie Zmyślonej, dr. Cyprianowi Kozyrze i mgr Aleksandrze Iwanickiej. Podczas konferencji wygłoszono 65 referatów, których tematyka obejmowała nie tylko tytułową problematykę zrównoważonego i trwałego rozwoju społecznego, ale również zagadnienia dotyczące sprawiedliwości społecznej, polaryzacji ekonomicznej i społecznej oraz sprawiedliwości w dostępie do opieki zdrowotnej, edukacji i dóbr kultury. Rozszerzone wersje prezentowanych referatów autorzy przygotowali w postaci artykułów naukowych. Artykuły, które uzyskały pozytywne recenzje, zostały zamieszczone w dwóch zeszytach naukowych. Niniejszy, zatytułowany Jakość życia a zrównoważony rozwój, zawiera artykuły przygotowane w języku polskim. Drugi zeszyt, zawierający artykuły przygotowane w języku angielskim, ukaże się pod tytułem: Quality of Life and Sustainable Development. Pragnę podziękować autorom za przygotowane artykuły, a wszystkim recenzentom za wnikliwe uwagi i sugestie, które przyczyniły się do utrzymania odpowiedniego poziomu naukowego tej publikacji. Dziękuję również dr Beacie Zmyślonej – współredaktorce tego zeszytu, oraz pani Janinie Rabórskiej, za aktywną pomoc w przygotowaniu tego opracowania. Słowa podziękowań kieruję również do pracowników Wydawnictwa za ich współpracę, okazywaną pomoc i uprzejmość. Zofia Rusnak
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Współczesne trendy wskazują, że problematyka zachowań ludzi w organizacji jest szczególnie ważnym zagadnieniem w dziedzinie zarządzania oraz stanowi jeden z najbardziej popularnych obszarów badań naukowych. Istnieje zatem potrzeba zarówno rozwoju teorii opisującej funkcjonowanie człowieka w organizacjach społecznych, jakimi są przedsiębiorstwa, jak i prowadzenia usystematyzowanych badań w tym zakresie. W zamierzeniu autorów podręcznik jest próbą sprostania tym wyzwaniom. Stanowi odpowiedź na konieczność uporządkowania teorii, a także syntetycznego przedstawienia podstaw analizowania i kształtowania działań oraz postaw przyjmowanych przez najważniejszych interesariuszy przedsiębiorstwa. Praca składa się z dziewięciu rozdziałów. Omówiono zachowania organizacyjne jako współczesną naukę interdyscyplinarną. Przedstawiono zagadnienia związane z motywowaniem pracowników, stresem w organizacji oraz władzą i przywództwem. Poruszono problematykę zespołowości w organizacji oraz klimatu i kultury organizacyjnej, a także kwestie związane z rozwojem kompetencji pracowniczych oraz procesami uczenia się ludzi i organizacji. Pracę kończy omówienie dysfunkcji i patologii w organizacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; UNESCO ; UNICEF ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64221 P 3,5 (1 egz.)
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; UNESCO ; UNICEF ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
In basket
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Trening umiejętności osobistych i społecznych to kompendium wiedzy, który dostarcza rzetelnych informacji z tematów umiejętności osobistych tj. poczucie własnej wartości (w tym samoocena i autoempatia), asertywność, inteligencja emocjonalna, a także społecznych, z obszaru komunikacji międzyludzkiej (werbalnej, niewerbalnej, aktywnego słuchania) czy rozwiązywania konfliktów, udzielania i przyjmowania krytyki, działania wszechobecnego stresu (a także tego dobrego, mobilizującego - eustresu). Przyswojoną wiedzę można z powodzeniem wykorzystać w życiu codziennym, jak i zawodowym. E-book jest również nieodzownym narzędziem pracy we wszelkiego rodzaju spotkaniach szkoleniowych, zawodowych lub do pogłębiania wiedzy placówkach oświatowych. "Trening umiejętności.." zawiera 10 rozbudowanych rozdziałów, w tym testy i ćwiczenia. Cel: samopoznanie, samorozwój, jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again