Form of Work
Książki
(126)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Druki ulotne
(3)
Ebooki
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(321)
unavailable
(70)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(58)
Czytelnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(63)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(62)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(51)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(60)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(39)
Czytelnia Wągrowiec
(26)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(9)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(10)
Author
Tońska-Szyfelbein Anna
(5)
Winczura Barbara
(5)
Łomża Justyna
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Chmielewska Elżbieta
(3)
Dzielska Jadwiga
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Kaszycki Lucjan Marian
(3)
Kielin Jacek
(3)
Knapik Irmina
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Szymankiewicz Elżbieta
(3)
Wiktorowicz Robert
(3)
Binder Marek
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bryła Maria
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(2)
Cytowska Beata
(2)
Florkiewicz Violetta
(2)
Grochowska Anna
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Jakoniuk-Diallo Anna
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W
(2)
Kazek Beata
(2)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Muszyńska Aneta
(2)
Nowak Jadwiga Ewa
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Skarbek Karolina
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Wojciechowska Justyna
(2)
Wrońska Irmina
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baturo Iwona
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Borkowska Maria
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Cieślikowska Joanna
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czyż Anna
(1)
Częścik Józef
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dobrowolska Anna
(1)
Dreszer Joanna
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dziewulska Maria
(1)
Erkert Andrea
(1)
Filar Andrzej
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Franczyk Anna
(1)
Frączkiewicz Aleksander
(1)
Gacka Ewa
(1)
Ganczar Maciej
(1)
Graban Joanna
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grzenkowicz B
(1)
Guła Adam
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hipsz Katarzyna
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jarząbek Dawid
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jorasz Urszula
(1)
Jurkiewicz Andrzej
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Kaźmierczak Monika
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosowska Magdalena
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Koźmiński Łukasz
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krasnodębski Mikołaj
(1)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kuniecki Michał
(1)
Year
2020 - 2021
(5)
2010 - 2019
(97)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(2)
Time Period of Creation
2001-
(22)
2001 -
(1)
Country
Poland
(133)
Language
Polish
(130)
German
(1)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(7)
Logopedzi
(5)
Dzieci
(4)
0-5 lat
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Pedagodzy
(3)
Przedszkola
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
14-17 lat
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Muzyka polska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Subject
Słuch
(113)
Dziecko
(44)
Mowa
(37)
Wzrok
(37)
Zmysły
(21)
Język polski
(18)
Węch
(18)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(17)
Dysleksja i dysgrafia
(15)
Dotyk
(14)
Dziecko autystyczne
(14)
Dziecko głuche
(14)
Autyzm
(13)
Czytanie
(13)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(13)
Dziecko niedosłyszące
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(12)
Gry edukacyjne
(12)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Smak (fizjol.)
(12)
Pisanie
(11)
Pamięć
(10)
Sprawność motoryczna
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Uczenie się
(9)
Zachowanie
(9)
Logopedia
(8)
Myślenie
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Słuch fonematyczny
(8)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(8)
Zespół ADHD
(8)
Afazja
(7)
Dziecko z zespołem Downa
(7)
Głusi
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Terapia zajęciowa
(7)
Uwaga (psychol.)
(7)
Jąkanie
(6)
Lateralizacja
(6)
Muzyka
(6)
Mózg
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Niewidomi
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Układ nerwowy
(6)
Agresywność
(5)
Dyslalia
(5)
Gry i zabawy
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Metoda Petö
(5)
Muzykoterapia
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Pamięć słuchowa
(5)
Poznanie
(5)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(5)
Schizofrenia
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Stres
(5)
Zmysł równowagi
(5)
Arteterapia
(4)
Biblioterapia
(4)
Dwujęzyczność
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(4)
Dziecko chore przewlekle
(4)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Korekcja mowy
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Neurony
(4)
Neuropsychologia
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Osobowość
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Rewalidacja
(4)
Ruchy
(4)
Sen
(4)
Spostrzeganie
(4)
Surdopedagogika
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia zabawą
(4)
Ucho
(4)
Uczucia
(4)
Wady rozwojowe
(4)
Wrażenia
(4)
Zdolności
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Zespół Downa
(4)
Alalia
(3)
Autopsychoterapia
(3)
Chorzy przewlekle
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Subject: time
2001-
(3)
2001-0
(2)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania
(20)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Poradnik
(5)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(5)
Podręczniki
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedie
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dokumenty elektroniczny
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Gry komputerowe dla dzieci
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(16)
Językoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
135 results Filter
Book
In basket
(Engram)
Poradnik został napisany, aby zaradzić różnym trudnym sytuacjom, które mogą pojawić się w pracy terapeuty oraz, gdy te już się pojawią, pomóc je rozwiązywać. Publikacja ma na celu wsparcie osób pracujących (lub chcących pracować) z osobami starszymi poprzez zaprezentowanie form aktywizacji seniorów z różnymi niepełnosprawnościami. Jest to swoiste vademecum, do którego można sięgnąć, gdy znajdziemy się na takim etapie pracy, że wydaje się, że nic nowego już nie wymyślimy. Szczególnie gdy pracujemy z osobami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, czasami trudno jest znaleźć taki rodzaj terapii, który będzie dostosowany do możliwości uczestnika, ale również będzie odpowiadał jego zainteresowaniom, da mu chwilę wytchnienia, odpoczynku i może zapomnienia o swoich dolegliwościach, o tym, że dawno nikt go nie odwiedził, że współmieszkaniec nie pozwala otworzyć okna itp. Dla osób, które dopiero przygotowują się do tej trudnej i odpowiedzialnej pracy, lektura książki będzie okazją do zapoznania się z jej specyfiką i przygotowania się na to, czego (i kogo) można się spodziewać. Dzięki temu terapeuci czy opiekunowie poznają zasady pracy z osobami starszymi i będą mogli już na wstępie swojej pracy wypracować sobie optymalne do niej podejście. Autorki przygotowały opracowanie nie tylko na bazie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na podstawie kilkuletnich doświadczeń w pracy z seniorami w domu pomocy społecznej.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 105300 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48212 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 39343 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32183 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44937 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63870 (1 egz.)
Book
In basket
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji - uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających różnych chorób, niepełnosprawności, sytuacji traumatycznych, zaniedbań środowiskowych itp.
This item is available in 7 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 112118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50878 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33392 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46695 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 66085 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66553 P 3,6 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja jest wynikiem naukowej debaty i refleksji na tematy ważne i aktualne w pedagogice specjalnej, w której na przestrzeni ostatnich lat rozwinęło się wiele koncepcji w rozmaitych jej płaszczyznach. Zmiany te uwarunkowane są przemianami zarówno politycznymi i społecznymi, jak i rozwojem nauk humanistycznych, medycznych, społecznych oraz elektronicznych i informatycznych. Ta niezwykle cenna publikacja wskazuje rozwój istniejących subdyscyplin i powstanie nowych. Przedstawia różnorodne koncepcje i wielość obszarów istotnych dla teorii i praktyki współczesnej pedagogiki specjalnej.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104601 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 48001 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31939 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 64238 (1 egz.)
Book
In basket
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin ľ pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 31776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63819 (1 egz.)
Book
CD
In basket
(Nadzór)
W książce znajdują się przykłady praktycznych rozwiązań związane z organizacją i dokumentowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W poradniku dyrektor znajdzie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania m.in. związane z zatrudnianiem nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W publikacji znajdują się także gotowe narzędzia, szablony, które dyrektor może wykorzystać w codziennej pracy. Wśród nich m.in. wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51352 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40841 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33688 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47283 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65848 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
There are copies available to loan: sygn. 112554 A (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 82041 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 39927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 31893, 31892 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 38556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 55190 (1 egz.)
Book
In basket
W książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin - pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103286 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 46623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37926 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45551 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64277 (1 egz.)
Book
In basket
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49619, 49112 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39572 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32722 (1 egz.)
E-book
In basket
Problematyka szans edukacyjnych uczniów niesłyszących wiąże się z szerszym zagadnieniem szans i barier w edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami i stanowi podstawę rozważań naukowych oraz poszukiwania rozwiązań praktycznych w ramach systemów kształcenia na całym świecie. Współcześnie wyznaczają je tendencje przeciwdziałania marginalizacji (lub wykluczenia edukacyjnego) jakiejkolwiek z grup uczniów w perspektywie analogicznego procesu związanego z uczestnictwem społecznym. Zmiany w przepisach oświatowych, większa świadomość rodziców, a przede wszystkim kluczowe decyzje kształtujące edukację osób z uszkodzonym słuchem implikują wzrost liczebności tej grupy dzieci w edukacji włączającej i integracyjnej. Coraz większe możliwości wynikające z różnego rodzaju czynników kontekstowych, dotyczących m.in. dynamicznego rozwoju technologii wspomagającej słyszenie, technologii informatycznych, wprowadzeniu przesiewowych badań słuchu oraz badania nad językiem migowym, wymagają stosowania nowych rozwiązań systemowych. W przeprowadzonych badaniach skoncentrowano się na opisie fenomenów zobrazowanych jako profile kompetencji językowych i funkcjonowania psychomotorycznego dzieci niesłyszących, kończących edukację przedszkolną w trzech rodzajach placówek: ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej; a także na rekonstrukcji szans edukacyjnych dzieci niesłyszących z perspektywy doświadczeń diagnostyczno-rehabilitacyjnych oraz preferencji edukacyjnych ich słyszących i niesłyszących rodziców oraz opinii nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowany tom zawiera prace z zakresu diagnozy, terapii i profilaktyki logopedycznej, wyniki badań oraz rozważania teoretyczne logopedów reprezentujących różne krajowe ośrodki badawcze, a także przedstawicieli pokrewnych dyscyplin naukowych: medycyny, językoznawstwa, pedagogiki, psychologii. Współczesna logopedia stoi przed różnymi wyzwaniami. Ponieważ wzrasta liczba pacjentów z zaburzeniami mowy, potrzebna jest dyskusja o pożądanych kierunkach rozwoju logopedii w XXI wieku, przedstawienie najnowszych wyników badań nad mechanizmami zaburzeń komunikacji językowej, metodami diagnozy czy terapii. Teoria i praktyka logopedyczna powinny uwzględniać [...] wzrost liczby osób w wieku senioralnym wymagających opieki logopedycznej, a także pacjentów w wieku produkcyjnym, chorujących na nowotwory jamy ustnej, krtani czy mózgu, których konsekwencją są zaburzenia mowy. Równie istotnym kierunkiem rozwoju współczesnej logopedii jest wczesna interwencja logopedyczna u dzieci już od okresu noworodkowego, wpisująca się w założenia profilaktyki logopedycznej [...]. Zawarte w monografii treści dotyczą podmiotów oddziaływań logopedycznych, czyli dzieci, dorosłych, seniorów z różnymi dysfunkcjami mowy i głosu oraz samych terapeutów. [...] Książka adresowana jest do logopedów, lekarzy, pedagogów, psychologów, lingwistów zajmujących się problematyką zaburzeń mowy. Wśród jej odbiorców powinni znaleźć się również studenci takich kierunków, jak: logopedia, filologia polska, psychologia, pedagogika, medycyna. Ze Wstępu „Przedłożona do oceny wydawniczej monografia wieloautorska to bardzo dobra wizytówka łódzkiej logopedii - jednego z ważniejszych w Polsce ośrodków prowadzących badania dyskursu zaburzonego oraz kształcącego przyszłych logopedów. Zaprezentowany zbiór tekstów, mimo iż zróżnicowany pod względem merytorycznym, językowym i edytorskim, jest tylko potwierdzeniem naukowej rangi logopedii w Uniwersytecie Łódzkim.” Z recenzji dr. hab. Mirosława Michalika, prof. UP w Krakowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; UNESCO ; UNICEF ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64221 P 3,5 (1 egz.)
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; UNESCO ; UNICEF ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again