Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(548)
IBUK Libra
(114)
Forma i typ
Książki
(473)
E-booki
(114)
Artykuły
(73)
Publikacje naukowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje fachowe
(13)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(824)
wypożyczone
(43)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(245)
Czytelnia Piła
(18)
Wypożyczalnia Chodzież
(86)
Czytelnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(129)
Czytelnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Trzcianka
(64)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(189)
Czytelnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(87)
Czytelnia Wągrowiec
(23)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Autor
Jajuga Krzysztof
(12)
Jajuga Teresa
(8)
Brigham Eugene F
(6)
Nasiłowski Mieczysław
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Sokołowski Jerzy
(6)
Wrzosek Wojciech
(6)
Kukla Daniel
(5)
Milewski Roman
(5)
Rusiński Michał
(5)
Wiśniewski Zenon
(5)
Begg David K. H
(4)
Flaszyńska Ewa
(4)
Jagielska Katarzyna
(4)
Karpuś Piotr
(4)
Liberska Hanna
(4)
Malina Alicja
(4)
Pietrzak Bogusław
(4)
Polański Zbigniew
(4)
Sadowska-Snarska Cecylia
(4)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(4)
Czarny Bogusław
(3)
Dornbusch Rudiger
(3)
Duda Wioleta
(3)
Duraj Jan
(3)
Fischer Stanley
(3)
Gapenski Louis C
(3)
Horodeński Ryszard
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krugman Paul R
(3)
Kwiatkowski Stefan Michał
(3)
Mruk Henryk
(3)
Nordhaus William D
(3)
Obstfeld Maurice
(3)
Pietrzak Edmund
(3)
Pikuła Norbert
(3)
Rembowski Andrzej
(3)
Rymarczyk Jan
(3)
Samuelson Paul A
(3)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(3)
Wolińska Zofia
(3)
Woźniak Barbara
(3)
Węcławski Jerzy
(3)
Węgrzyn Grażyna
(3)
Ładyka Stanisław
(3)
Świdurska Anna
(3)
Adamczuk Franciszek
(2)
Antczak-Stępniak Agata
(2)
Bartkowiak Piotr
(2)
Bartkowiak Ryszard
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Belka Marek
(2)
Białożyt Katarzyna
(2)
Bogacka-Kisiel Ewa
(2)
Bogaj Andrzej
(2)
Borowiec Jan
(2)
Błaszczyk Beata
(2)
Christoph Monika
(2)
Demidziuk Urszula
(2)
Dmochowska Halina
(2)
Doll Ryszard
(2)
Drogosz-Zabłocka Elżbieta
(2)
Dziawgo Danuta
(2)
Fierla Andrzej
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Gabryszak Renata
(2)
Galor Zbigniew
(2)
Gawrycka Małgorzata
(2)
Giermanowska Ewa
(2)
Gilejko Leszek
(2)
Górska Anna
(2)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata
(2)
Jarmołowicz Wacław
(2)
Kokoszczyński Ryszard
(2)
Kozek Wiesława
(2)
Kramer Józefa
(2)
Krawiec Wioletta
(2)
Kryńska Elżbieta
(2)
Kuciński Kazimierz
(2)
Kulawik Jacek
(2)
Kwiatkowski Eugeniusz
(2)
Lubrańska Anna
(2)
Madej Wojciech
(2)
Magierek Dariusz
(2)
Matkowski Zbigniew
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Mikulski Kazimierz
(2)
Miler-Cassino Joanna
(2)
Milo Władysław
(2)
Mynarski Stefan
(2)
Noga Marian
(2)
Ostaszewski Janusz
(2)
Pachociński Ryszard
(2)
Panasiuk Aleksander
(2)
Pietraszewski Marian
(2)
Polszakiewicz Barbara
(2)
Prawelska-Skrzypek Grażyna
(2)
Prucha Jan
(2)
Pruś Małgorzata
(2)
Puławski Mieczysław
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(82)
2010 - 2019
(257)
2000 - 2009
(208)
1990 - 1999
(92)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(5)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(97)
1989-2000
(5)
2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(660)
Język
polski
(621)
nieznany (po)
(34)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(26)
Dorośli
(25)
Nauczyciele
(22)
Doradcy zawodowi
(16)
Pedagodzy
(10)
Nauczyciele zawodu
(8)
Szkoły wyższe
(7)
Dyrektorzy szkół
(5)
Studenci
(4)
Menedżerowie
(3)
Pracodawcy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Licea
(2)
Technikum
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy
(1)
Filozofowie
(1)
Kierowcy zawodowi
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Rynek pracy
(243)
Bezrobocie
(91)
Rynek
(90)
Rynek kapitałowy
(71)
Rynek finansowy
(57)
Przedsiębiorstwo
(52)
Praca
(48)
Zatrudnienie
(38)
Banki
(33)
Ekonomia
(32)
Unia Europejska
(27)
Papiery wartościowe
(25)
Rynek pieniężny
(25)
Szkolnictwo zawodowe
(25)
Finanse
(23)
Niepełnosprawni
(22)
Pieniądz
(22)
Siła robocza
(22)
Inflacja
(21)
Poradnictwo zawodowe
(21)
Marketing
(20)
Migracje
(20)
Polityka społeczna
(20)
Kobieta
(19)
Mikroekonomia
(18)
Młodzież
(18)
Popyt
(18)
Kształcenie
(17)
Finanse publiczne
(16)
Globalizacja
(16)
Gospodarka
(16)
Wybór zawodu
(16)
Zawód
(16)
Kadry
(15)
Opieka społeczna
(15)
Zarządzanie
(15)
Kariera
(14)
Konkurencja
(14)
Konsumenci (ekon.)
(14)
Makroekonomia
(14)
Rynek ubezpieczeniowy
(14)
Rynek walutowy
(14)
Ubóstwo
(14)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(13)
Rodzina
(13)
Handel zagraniczny
(12)
Kształcenie zawodowe
(12)
Ochrona środowiska
(12)
Emerytura
(11)
Integracja europejska
(11)
Jednolity rynek UE
(11)
Kompetencje zawodowe
(11)
Kredyt
(11)
Obligacje
(11)
Samorząd terytorialny
(11)
Budżet
(10)
Ceny
(10)
Giełda papierów wartościowych
(10)
Gospodarstwo domowe
(10)
Przedsiębiorczość (postawa)
(10)
Płaca
(10)
Spożycie
(10)
Szkolenie zawodowe
(10)
Wzrost gospodarczy
(10)
Handel międzynarodowy
(9)
Innowacje
(9)
Inwestycje
(9)
Kryzys gospodarczy
(9)
Nauczyciele
(9)
Państwo
(9)
Produkcja
(9)
Szkolnictwo
(9)
Transport
(9)
Świadczenia społeczne
(9)
Akcje (ekon.)
(8)
Bank centralny
(8)
Budżet państwowy
(8)
Dochód
(8)
Ekonometria
(8)
Instytucje nonprofit
(8)
Kraje rozwijające się
(8)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Nauczanie
(8)
Oświata
(8)
Polska
(8)
Prywatyzacja
(8)
Turystyka
(8)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(8)
Zdrowie publiczne
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Giełda
(7)
Gospodarka kapitalistyczna
(7)
Handel
(7)
Instrumenty pochodne
(7)
Kapitał
(7)
Ludzie starzy
(7)
Nierówności społeczne
(7)
Podatek
(7)
Polityka fiskalna
(7)
Rolnictwo
(7)
Temat: dzieło
"Alicja w Krainie Czarów"
(1)
Międzynarodowy System Walutowy
(1)
Temat: czas
1989-
(47)
2001-
(35)
2001-0
(23)
1901-2000
(10)
1989-2000
(6)
1901-
(2)
1945-1989
(2)
1945-
(1)
1955-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Czarnków (woj. wielkopolskie ; okręg)
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Niemcy
(3)
Europa
(2)
Słowacja
(2)
Ukraina
(2)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(2)
Wielkopolska
(2)
Wielkopolskie, województwo
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Euroregion Bug
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Religia
(1)
Skierniewice (woj. łódzkie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Swarzędz)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy (Warszawa ; część miasta)
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(62)
Artykuł z czasopisma fachowego
(45)
Podręczniki akademickie
(39)
Praca zbiorowa
(25)
Artykuł z czasopisma naukowego
(20)
Podręczniki
(15)
Opracowanie
(12)
Materiały konferencyjne
(10)
Poradniki
(10)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(7)
Monografia
(7)
Dane statystyczne
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Raport z badań
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Księgi pamiątkowe
(4)
Podręcznik
(4)
Scenariusze zajęć
(3)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(2)
Encyklopedie
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma kobiece rosyjskie
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Encykliki
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół zawodowych
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Powieść
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Reportaż
(1)
Sensacja
(1)
Szkice literackie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(60)
Socjologia i społeczeństwo
(31)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(28)
Praca, kariera, pieniądze
(10)
Zarządzanie i marketing
(7)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(26)
My Zawodowcy
(7)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(7)
Praca Socjalna
(6)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Nowe Horyzonty Edukacji
(2)
Polityka Społeczna
(2)
Szkoła Zawód Praca
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Guliwer
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Polonistyka
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Sygnał
(1)
Zarządzanie publiczne ; red. nacz. Jerzy Hausner
(1)
662 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Pamięci Profesora Paolo Santacroce (9 IV 1945–15 VI 2016) [In Memoriam of Professor Paolo Santacroce (9 IV 1945–15 VI 2016)], s. 7–10. ARTYKUŁY [Articles] Włodzimierz Kołodziejczak, Feliks Wysocki: Wielomianowa analiza logitowa w badaniach aktywności ekonomicznej ludności wiejskiej [The Use of Multinomial Logistic Regression in the Analysis of Rural Population’s Economic Activity], doi: 10.7366/wir022016/01], s. 11–40; Włodzimierz Rembisz: Relacje wynagrodzenia i wydajności czynnika pracy w rolnictwie na tle gospodarki narodowej i jej sektorów w Polsce w okresie 2005−2012 [Relationship between Labour Productivity and Its Remuneration in Agriculture in Comparison with National Economy and Its Sectors in Poland in the Period 2005−2012], doi: 10.7366/wir022016/02, s. 41–58; Jacek Kulawik: Wybrane problemy fiskalne rozwoju wsi. Wprowadzenie do problemu [Selected Fiscal Problems of Rural Development. An Introduction], doi: 10.7366/wir022016/03, s. 59–88; Izabella Bukraba-Rylska: Doświadczanie kultury lokalnej. Propozycja ujęcia badawczego [Local Culture Experience. A Research Approach Proposal], doi: 10.7366/wir022016/04, s. 89–122; Iwona Nurzyńska: Przyczyny i przejawy peryferyjności obszarów wiejskich w Polsce [Causes and Symptoms of Peripherality of Rural Areas in Poland], doi: 10.7366/wir022016/05, s. 123–140; Renata Marks-Bielska, Agata Zielińska: Skala i uwarunkowania bezumownego użytkowania gruntów zarządzanych przez Agencję Nieruchomości Rolnych w latach 2006–2014 [Scale and Conditions for Non-Contractual Use of Agricultural Land Managed by Agricultural Property Agency in the Period 2006–2014], doi: 10.7366/wir022016/06, s. 141–158; Agata Malak-Rawlikowska, Dominika Milczarek-Andrzejewska: Farmers Relations with Input Suppliers – Some Evidence from the Dairy Sector in Poland [Relacje rolników z dostawcami środków produkcji – na przykładzie sektora mleczarskiego w Polsce], doi: 10.7366/wir022016/07, s. 159–172; Lucyna Przezbórska-Skobiej, Sławomir Sobotka: Propozycja delimitacji regionów agroturystycznych w Polsce [Proposal of Delimitation of Agritourism Regions in Poland], doi: 10.7366/wir022016/08, s. 173–198; Anna Dudzińska, Barbara Szpakowska, Paweł Szumigała: Zbiorniki i cieki wodne w krajobrazie rolniczym [Changes in the Numbers of Ponds and Watercourses in Agricultural Landscape], doi: 10.7366/wir022016/09, s. 199–210. RECENZJE I OMÓWIENIA [Book reviews] Maria Wieruszewska: Wyobraźnia społeczna, czyli co badacze gubią z oczu. Recenzja książki Alaina Finkielkrauta: Serce rozumiejące. Z lektur [Social Imagination or What is Missed by Analysts. A Review of Book by Alain Finkielkraut: An understanding heart], doi: 10.7366/wir022016/10, s. 211–216.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji. Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego. Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu. Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Michał Soliwoda, Jacek Kulawik, Barbara Wieliczko: Instrumenty finansowe a polityki wspólnotowe UE [Financial Instruments Versus Common EU Policies], doi 10.7366/wir032018/01, s. 9–34; Przemysław Śleszyński: Identyfikacja i ocena procesów demograficznych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem wsi [Identification and Evaluation of Demographic Processes in Poland with Special Regard to the Rural Areas], doi 10.7366/wir032018/02, s. 35–68; Maria Halamska: Wspierać czy zalesiać? Dylematy rozwoju wiejskich obszarów problemowych [Supporting or Afforesting? Dilemmas in the Development of Rural Problem Areas in Poland], doi 10.7366/wir032018/03, s. 69–92; Sławomir Kalinowski: Problem ubóstwa i wykluczenia społecznego w krajach Unii Europejskiej w kontekście zrównoważonego rozwoju [The Problem of Poverty and Social Exclusion in the European Union Member States in the Context of Sustainable Development], doi 10.7366/wir032018/04, s. 93–112; Joanna Bereżnicka: Dopłaty do działalności operacyjnej a stabilność finansowa gospodarstw rolnych w krajach Unii Europejskiej [Operational Subsidies and Financial Stability of Farms in the European Union], doi 10.7366/wir032018/05, s. 113–136; Andrzej Jędruchniewicz: Negatywne skutki regulowania cen rolnych [Negative Effects of Agricultural Price Regulation], doi 10.7366/wir032018/06, s. 137–154; Katarzyna Kokoszka, Małgorzata Pink: Instytucjonalne uwarunkowania sprzedaży bezpośredniej żywności w Polsce [Institutional Preconditions of Direct Sales of Food Products in Poland], doi 10.7366/wir032018/07, s. 155–174; Tomasz Wojewodzic, Wiesław Musiał: Trwanie i upadek drobnych gospodarstw rolnych – zastosowanie analogii w naukach przyrodniczych i społecznych [The Decadence and Decline of Small Farms – Application Analogies to Natural and Social Sciences], doi 10.7366/wir032018/08, s. 175–192; Anna Kłoczko-Gajewska, Olga Markiewicz: Mechanizm rozprzestrzeniania się wiosek tematycznych w Polsce [The Spread of Thematic Village Idea in Poland], doi 10.7366/wir032018/09, s. 193–210; Marta Czekaj: Plan sukcesji w gospodarstwie rolnym [Succession Planning in Family Farms], doi 10.7366/wir032018/10, s. 211–228; Bartłomiej Bajan, Wawrzyniec Czubak: Korzyści płynące z integracji poziomej w polskim rolnictwie na przykładzie grup producentów rolnych [The Benefits of Horizontal Integration in Polish Agriculture Exampled by Agricultural Producer Groups], doi 10.7366/wir032018/11, s. 229–242. Recenzje i omówienia Bogdan Klepacki: Recenzja książki Krystyny Krzyżanowskiej, Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania innowacji w zespołowym działaniu w rolnictwie [Book review: Economic and Social Determinants of Innovation in Teamwork in Agriculture by Krystyna Krzyżanowska], doi 10.7366/wir032018/12, s. 243–248; Marcin Makowiecki: Z biegiem lat i wydarzeń. Recenzja książki: Andrzej Rosner, Ruta Śpiewak, Edyta Kozdroń, Patrząc na wieś. Sto lat rozwoju polskiej wsi [Book review: Glimpses of the Countryside. One Hundred Years of Polish Countryside by Andrzej Rosner, Ruta Śpiewak, Edyta Kozdroń], doi 10.7366/wir032018/13, s. 249–252. Sto lat rozwoju polskiej wsi Włodzimierz Dzun: Zmiany strukturalne w gospodarstwach rolnych na ziemiach polskich przed odzyskaniem niepodległości [Farm Structure Change in Polish Lands Before the Independence Recovery], doi 10.7366/wir032018/14, s. 253–279. Uwagi: red. naczelny – Mirosław Drygas periodyk wydawany wraz z Instytutem Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce autorzy poruszają wiele istotnych kwestii związanych z rozwojem nowych technologii i sztucznej inteligencji. Niewątpliwie ich rozwój będzie się przyczyniał do rozwoju naszego kraju i świata. Należy pamiętać,że rozwój to nie tylko korzyści, ale i zagrożenia. Mamy nadzieję, że książka ta skłoni czytelnika do refleksji i odpowiedzi na pytanie, czy nowe technologie i sztuczna inteligencja zdominują życie człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The efficiency of IT systems and the development of post-industrial economy bring significant changes to almost every dimension of management and organization of work. The use of modern information technologies, expert applications and automation in enterprises and institutions is becoming widespread. This requires application of new management principles and methods, as well as application of technical analysis, management through innovation, project management, co-creation of values with external organizations in the field of logistics, knowledge, and common services. Knowledge of these topics is contained in almost each of the presented articles, making up the fortieth issue of „The Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection”. This time we are focused on the modern topic of IT technology application in the enterprise, as well as the analysis and reconstruction of organization systems in business entities and institutions. Papers that are the result of scientific work carried out as part of basic and implementation research, present a lot of cognitively and practically interesting information. To a large extent, they are devoted to the issue of using e-learning and other IT tools in the process of employee training and organizational improvement, financial management of the company, organization, provision of public services in offices and local government units, estimating energy expenditure of employees in improving work organization, and also automation and digitization of production in the aspect of the Industry 4.0 concept. The second thematic group is the research on the organization and humanization of work, i.e. evaluation of the programme to support students with disabilities in entering labour market, shaping working conditions in the enterprise, as well as evaluating historical hotel management.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Shanshan Liu, Thomas Hyclak: Employment effects of US minimum wage policy, doi: 10.15678/ZP.2015.33.3.01, s. 5–15; Tomasz Geodecki, Maciej Jan Grodzicki: Jak awansować w światowej lidze gospodarczej? Kraje Europy Środkowo-Wschodniej w globalnych łańcuchach wartości [How to climb up the World Economic League Table? Central and Eastern Europe in global value chains], doi: 10.15678/ZP.2015.33.3.02, s. 16–40; Andrzej Zybała: Struktura ryzyk w reformie wybranych elementów polityki rynku pracy [The structure of risk in selected elements of labour-market policy reform], doi: 10.15678/ZP.2015.33.3.03, s. 41–55; Rafał Matyja: Krajowa Polityka Miejska okiem politologa [National Urban Policy in the eyes of political scientist], doi: 10.15678/ZP.2015.33.3.04, s. 56–66; Tomasz Kupiec: Program evaluation use and its mechanisms: The case of Cohesion Policy in Polish regional administration, doi: 10.15678/ZP.2015.33.3.05, s. 67–83. Wybór tekstów klasycznych [Selection of classic texts] David Harvey: Od menedżeryzmu do przedsiębiorczości: transformacja procesu rządzenia miastami w późnym kapitalizmie [From managerialism to entrepreneurialism: The transformation in urban governance in late capitalism], doi: 10.15678/ZP.2015.33.3.06, s. 84–106.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Prezentowany zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony różnym interpretacjom polskiej odmiany kapitalizmu. W szczególności interesuje nas zależność między gospodarką kapitalistyczną a przemianami ustrojowymi po 1989 roku. Jerzy Stachowiak analizuje oryginalną propozycję teoretyczną pod hasłem „nowego ducha kapitalizmu” autorstwa Luca Boltanskiego i Ève Chiapello. Krzysztof Jasiecki omawia różne praktyki współczesnego kapitalizmu jako tło transformacji. Z kolei Adam Mrozowicki pokazuje perspektywę krytyki rynku oraz społeczne nań reakcje. Autor zwraca uwagę na powszechność strategii indywidualistycznych i nowe przejawy reakcji zbiorowej w postaci związkowej lub narodowej. Natomiast Piotr Michoń analizuje ukierunkowanie polityki społecznej wobec dzieci na przygotowanie ich do dorosłego życia w warunkach konkurencji, czemu towarzyszy niedocenianie dzieciństwa jako samodzielnego etapu życia. Jednym z ważnych aspektów polskiego kapitalizmu jest tzw. szara strefa, tzn. funkcjonowanie przedsiębiorstw i zatrudnienia poza legalnymi formami. Przedstawione przez Annę Baczko-Dombi i Annę Gizę wyniki badań wskazują na społeczne ramy i skutki szarej strefy oraz na jej wewnętrzną strukturę i miejsce w porządku społecznym. W artykułach ukazujemy cechy charakterystyczne kapitalizmu nie tyle jako systemu gospodarczego, ile raczej jako skomplikowanego systemu społeczno- -kulturowego. Socjologiczne interpretacje są tu oczywiście cząstkowe, a debata nad nimi jest otwarta. W dziale „Wokół książek” publikujemy dwa zestawy tekstów: polemikę Bartosza Miki i Marty Bucholc, dotyczącą w dużej mierze koncepcji Maksa Webera i jej zastosowania w książce Marty Bucholc Konserwatywna utopia kapitalizmu, oraz eseje Aleksandra Manterysa i Juliusza Gardawskiego na temat pracy zbiorowej pod redakcją Marii Jarosz pt. Polska europejska czy narodowa? Tom dopełnia recenzja książki pod redakcją Kazimiery Wódz pt. Zapomniane miejsca, zapomniani ludzie, poświęconej przemianom kulturowym na Śląsku w związku ze znaczną dezindustralizacją i restrukturyzacją gospodarki tego regionu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej