Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(410)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(306)
Poradniki i przewodniki
(254)
Artykuły
(96)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(11)
Proza
(11)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(7)
Audiobooki
(4)
Druki ulotne
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje religijne
(2)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(454)
wypożyczone
(120)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(140)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(97)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(96)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(104)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(59)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(42)
Czytelnia Wągrowiec
(10)
Informatorium
(10)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Łuba Małgorzata
(9)
Goetz Magdalena
(8)
Sugiero Joanna
(8)
Płuska Katarzyna
(6)
Markocka-Pepol Marta
(5)
Mechło Paulina
(5)
Taraszkiewicz Małgorzata
(5)
Carnegie Dale
(4)
Rossowski Dariusz
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Brown Brené
(3)
Czajkowska Anna
(3)
Grzesiak Mateusz
(3)
Kłobukowski Michał
(3)
Majewska-Opiełka Iwona
(3)
Maxwell John C
(3)
Miller Katarzyna
(3)
Młodnicka Ula
(3)
Okrasko Katarzyna
(3)
Petitcollin Christel
(3)
Rosenberg Marshall B
(3)
Snel Eline
(3)
Tracy Brian
(3)
Trzcińska-Hildebrandt Agata
(3)
Trzebińska Ewa
(3)
Waligóra Agnieszka (ilustratorka)
(3)
Woydyłło Ewa
(3)
Alberti Robert E
(2)
Ameli Rezvan
(2)
Antony Martin M
(2)
Aron Elaine N
(2)
Arustowicz Krystyna
(2)
Bańko Mirosław
(2)
Bennewicz Maciej
(2)
Brett Regina
(2)
Cerri Claudio
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Chojnacka-Kuza Magdalena
(2)
Chrzanowska Agnieszka
(2)
Chödrön Pema
(2)
Cieloch Katarzyna
(2)
Cieślak Piotr
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Covey Sean
(2)
Covey Stephen R
(2)
Dweck Carol S
(2)
Emmons Michael L
(2)
Fornalik Izabela
(2)
Fortuna Paweł
(2)
Geppert Olga
(2)
Gmitrzak Dagmara
(2)
Grzenia Jan
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Gębka Artur
(2)
Hanson Rick
(2)
Harrison Imogen
(2)
Heath Dan
(2)
Hollins Peter
(2)
Ibarrola Begona
(2)
Jadacka Hanna
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Jóźwiak Michał
(2)
Jóźwik Karolina
(2)
Klos Adriana
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Kozak Agnieszka
(2)
Krzemionka Dorota
(2)
Krzyżanowski Krzysztof
(2)
Kud Marzena
(2)
Leu Lucy
(2)
Majewska-Tworek Anna
(2)
Marcjanik Małgorzata
(2)
Markowski Andrzej
(2)
Mitoraj Robert
(2)
Mętrak-Ruda Natalia
(2)
Norton Peter J
(2)
Osho
(2)
Oślizło Ryszard
(2)
Pawlikowska Beata
(2)
Pawlikowska Beata (1965- )
(2)
Peters Steve
(2)
Piekot Tomasz
(2)
Piela Sławomir
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Polański Edward
(2)
Pollak Monika
(2)
Prelewicz Anna
(2)
Romanek Arkadiusz
(2)
Rączkowska Marzenna
(2)
Samson-Banasik Aleksandra
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Siara Olga
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Waszkiewicz Marian J
(2)
Wierzbicka-Piotrowska Elżbieta
(2)
Wolańska Ewa Małgorzata
(2)
Wolański Adam
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Zano Agata
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(205)
2010 - 2019
(185)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(357)
1901-2000
(11)
1989-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(414)
Australia
(1)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(414)
nieznany (0)
(1)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Dorośli
(48)
Nauczyciele
(38)
Coachowie
(32)
Dzieci
(31)
Rodzice
(31)
6-8 lat
(27)
Pedagodzy szkolni
(27)
9-13 lat
(20)
Pedagodzy
(20)
Psycholodzy szkolni
(20)
Biblioterapeuci
(19)
Psychoterapeuci
(15)
Młodzież
(13)
Doradcy zawodowi
(12)
0-5 lat
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Wychowawcy klas
(8)
14-17 lat
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
Psycholodzy
(6)
Klasa 7.
(5)
Klasa 8.
(5)
Kobieta
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nastolatki
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy
(2)
Bibliotekarze
(1)
Biolodzy
(1)
Dla nauczycieli
(1)
Handlowcy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Kobiety
(1)
Mediatorzy
(1)
Modzież
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedstawiciele handlowi
(1)
Przedszkola
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Literatura amerykańska
(13)
Literatura angielska
(6)
Literatura francuska
(4)
Literatura hiszpańska
(2)
Temat
Rozwój osobisty
(71)
Relacje międzyludzkie
(52)
Samorealizacja
(52)
Uczucia
(46)
Samopoznanie
(39)
Sukces
(38)
Nauczyciel - rozwój osobisty
(27)
Kobieta
(26)
Mindfulness
(26)
Techniki samopomocy
(26)
Poczucie własnej wartości
(24)
Samoakceptacja
(23)
Komunikacja interpersonalna
(20)
Higiena psychiczna
(19)
Psychologia
(18)
Radzenie sobie ze stresem
(18)
Dzieci
(17)
Kreatywność
(17)
Szczęście
(17)
Wrażliwość
(16)
Osobowość
(15)
Postawy
(13)
Empatia
(12)
Myślenie
(12)
Sens życia
(12)
Asertywność
(11)
Autopsychoterapia
(11)
Samowychowanie
(11)
Stres
(11)
Uwaga (psychologia)
(11)
Komunikacja społeczna
(10)
Lęk
(10)
Nauczyciele
(10)
Uczenie się
(10)
Kompetencje społeczne
(9)
Medytacja
(9)
Myślenie twórcze
(9)
Nastolatki
(9)
Pewność siebie
(9)
Prezentacje i wystąpienia
(9)
Rozwój osobowości
(9)
Zdrowie psychiczne
(9)
Dobrostan psychiczny
(8)
Dziecko
(8)
Motywacja
(8)
Mózg
(8)
Młodzież
(8)
Poradnictwo zawodowe
(8)
Samokontrola
(8)
Samoświadomość
(8)
Dojrzewanie
(7)
Inteligencja emocjonalna
(7)
Marzenia
(7)
Nawyki
(7)
Pamięć
(7)
Psychoterapia
(7)
Regulacja emocji
(7)
Zarządzanie
(7)
Zdolności
(7)
Kariera
(6)
Niepowodzenie
(6)
Przezwyciężanie lęku
(6)
Przywództwo
(6)
Psychologia pracy
(6)
Trening umysłu
(6)
Wyobraźnia
(6)
Zdrowy styl życia
(6)
Coaching
(5)
Etyka
(5)
Mentoring
(5)
Mnemotechnika
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Przekonania
(5)
Przyjaźń
(5)
Refleksyjność
(5)
Rodzina
(5)
Styl życia
(5)
Techniki relaksacyjne
(5)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Trening koncentracji
(5)
Twórczość
(5)
Umysł
(5)
Współczucie
(5)
Wychowanie
(5)
Zainteresowania
(5)
Zarządzanie czasem
(5)
Aktywność fizyczna
(4)
Bliskie związki międzyludzkie
(4)
Cierpienie
(4)
Czas
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Feminizm
(4)
Gniew
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Hobby
(4)
Interakcje społeczne
(4)
Jakość życia
(4)
Kompetencje kluczowe
(4)
Konflikt społeczny
(4)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1501-1600
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Poradnik
(195)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(57)
Artykuł z czasopisma fachowego
(54)
Poradniki
(52)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(33)
Artykuł problemowy
(27)
Ćwiczenia i zadania
(20)
Książka do wypełniania
(13)
Scenariusz zajęć
(10)
Wywiad dziennikarski
(10)
Materiały pomocnicze
(9)
Opowiadania i nowele
(8)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Poradnik duchowy
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Antologia
(2)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(2)
Biografia
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Czasopismo psychologiczne
(2)
Dyskusja
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Anegdoty
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Autobiografia
(1)
Czasopismo poradnikowe
(1)
Encyklopedie
(1)
Felieton
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Notatki
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik DBN
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Psychologia
(1)
Raport z badań
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Scenariusz
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rozwój osobisty
(321)
Psychologia
(121)
Edukacja i pedagogika
(85)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(37)
Praca, kariera, pieniądze
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Medycyna i zdrowie
(8)
Religia i duchowość
(7)
Hobby i czas wolny
(5)
Styl życia, moda i uroda
(5)
Historia
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rozwój osobisty psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(20)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(12)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(11)
Sygnał
(8)
Wychowanie w Przedszkolu
(7)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(6)
Życie Szkoły
(6)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(4)
Głos Pedagogiczny
(3)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Sens : psychologia dla ciebie
(2)
Wychowawca
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny dla każdego
(1)
Chowanna
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Polonistyka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Remedium
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Tygodnik Pilski
(1)
Świat Problemów
(1)
417 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności. To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych. Dzięki tej książce twoje dziecko: dowie się, czym jest lęk; zrozumie, że każdy czasem się boi i czymś martwi; nauczy się radzić sobie z lękiem pojawiającym się w różnych sytuacjach w ciągu dnia, przy codziennych, rutynowych czynnościach; osiągnie wewnętrzny spokój; wzmocni samoocenę i wiarę w siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53251 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49596 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jaką rolę pełni czas w codzienności jednostki? W jakim stopniu (od)zyskanie poczucia sprawczości w „grze” o czas wpływa na indywidualną tożsamość? Czy trafne są tezy mówiące, że slow life jest prostą odpowiedzią na zintensyfikowane tempo życia? Co tak naprawdę kryje się pod często powtarzanym hasłem „żyj we własnym rytmie”?
Autorka prezentowanej książki podejmuje próbę znalezienia odpowiedzi na te i inne pytania, dając pierwszą na polskim rynku wydawniczym propozycję analitycznego ujęcia zjawiska slow life z perspektywy socjologii czasu. Treść publikacji wpisuje się w liczne rozważania nad wartością czasu we współczesnych społeczeństwach. Stanowi ona nawiązanie do podejmowanych w Polsce – głównie w latach 70. i 80. – socjologicznych badań nad temporalnością, a także do studiów międzynarodowych realizowanych obecnie w ramach nurtu time use studies. Dzięki zastosowaniu zasady kontrastu (przyspieszenie – spowolnienie), przedstawiona analiza obejmuje też zagadnienia związane z funkcjonowaniem imperatywu akceleracyjnego, który nakazuje jednostce podporządkować się regule „robić więcej w tym samym czasie = robić szybciej”.
Książka przeznaczona jest dla przedstawicieli szerokiego nurtu nauk społecznych, badaczy i studentów oraz osób zainteresowanych temporalnymi aspektami życia społecznego, w tym metodami badania czasu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spójrz na świat inaczej niż dotąd. Choć mogłoby się wydawać, że znamy te opowieści aż nazbyt dobrze, dzięki tej książce odkryjemy je na nowo. Margaret Amaka Ohia-Nowak, Agnieszka Kossowska, Krzysztof Wiśniewski, Zuza Juzek Kopcińska, Przemek Staroń, Ifi Ude, Agnieszka Wielądek, Barbara Kosmowska, Monika Wrzosek, Rafał Witek, Dorota Kotas, Anna Alboth – co łączy te autorki i tych autorów? Każde z nich opowiada ukochane animacje Disneya i Pixara na swój wyjątkowy sposób. Reinterpretując opowieści znane z filmów, przyglądają się bohaterom oraz ich losom z najbliższej im perspektywy. Jednocześnie zwracają uwagę na takie aspekty jak niedopasowanie, inność, uprzedzenia, samoświadomość, empatia, otwartość. Dzięki wrażliwości opowiadających czytelnik ma możliwość zobaczyć swoich ulubionych bohaterów z całkowicie innej strony. Jak to jest ukrywać prawdę o sobie przed innymi? Być osobą z niepełnosprawnością? Wyglądać inaczej? Walczyć ze stereotypami na swój temat? Marzyć o czymś, co – wydaje się – jest niemożliwe do spełnienia? „15 (u)ważnych opowieści” uwypukla wyzwania, które są dla wielu z nas znane, wspólne, a jednak czasem ich nie zauważamy. Jak bardzo określa nas kultura, z której pochodzimy? Jak to jest mieć trudność z zadaniami, które nie sprawiają kłopotów koleżankom i kolegom? W książce „15 (u)ważnych opowieści” znalazły się historie z następujących filmów: „Coco”, „Potwory i Spółka”, „Nowe szaty króla”, „Kraina Lodu”, „To nie wypanda”, „Zwierzogród”, „Ralph Demolka”, „Ratatuj”, „W głowie się nie mieści”, „Luca”, „Odlot”, „Gdzie jest Nemo”, „Loop”, „Mój brat niedźwiedź” oraz „Raya i ostatni smok”. Nowoczesna formuła książki pozwoli zaangażować młodego czytelnika na wiele sposobów. W trakcie lektury będzie mu towarzyszyła dwójka sympatycznych nastolatków – Han i Alex, którzy komentują opowiedziane historie filmowe. Książkę dopełniają ciekawostki oraz wyzwania przygotowane przez specjalistów, które otwierają czytających na doświadczanie różnorodności – zarówno własnej, jak i świata wokół. Całość skłania do uruchamiania naturalnej dziecięcej otwartości, ciekawości w poznawaniu drugiej osoby i podważania stereotypów. Uczy również uważności na siebie i innych oraz sztuki stawiania pytań. Oprócz ilustracji Disneya w książce znalazły się także prace autorstwa Nikoli Kucharskiej. Książka jest przyjazna osobom z dysleksją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
"Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Ja w bezpiecznym świecie”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34751 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67418 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działów „Higiena osobista” oraz „Potrzeby fizjologiczne”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34750 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67776 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O tym, jak nie zgubić siebie, gdy światwie lepiej. Są w różnym wieku, pochodzą z odmiennych środowisk. Mają inne doświadczenia zawodowe, życiowe, emocjonalne. Na tym polega ich siła i piękno. Zwykle robić coś „jak dziewczyna” oznacza: słabiej, gorzej. Tytułowe dziewczyny na pewno by się z tym nie zgodziły. Janina Bąk, Sylwia Chutnik, Maja Heban, Martyna Kaczmarek, Magdalena Mołek, Helena Norowicz, Maja Ostaszewska, Agnieszka Smoczyńska, Danuta Stenka, Katarzyna Wolińska, Aleksandra Petrus. Anna Tatarska zaprosiła je do intymnej rozmowy o stereotypach, dojrzewaniu, poszukiwaniu swojej ścieżki. O ciele i emocjach, o porażkach, rozczarowaniach i wkurzeniu. Bohaterki szczerze i otwarcie mówią także o rzeczach bolesnych i trudnych. O przemocy, traumie, wykorzystywaniu. O potrzebie bycia inną, o oczekiwaniach, których nie chcą już spełniać.Ale również o trudnej nauce akceptacji siebie,wynikającej z bycia sobą sile. Kobiety w społeczeństwie nieustannie się ocenia, obserwuje. Ich decyzje i potrzeby często bywają kwestionowane. Sytuacja bohaterek książki jest o tyle wyjątkowa, że wszystkie – choć każda w inny sposób – są dodatkowo osobami publicznymi. Dziennikarkami, aktorkami, pisarkami, influencerkami. Są widoczne. Opinie innych ludzi, niekiedy okrutne i bezmyślne, to coś, z czym mierzą się na co dzień. Słuchając opowieści bohaterek, poczujesz więź z kobietami, które mimo różnic wiele łączy. „Jak dziewczyna” to historia o ponadpokoleniowej i ponadpolitycznej wspólnocie kobiecych doświadczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43320 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pierwszy podręcznik dotyczący psychologii coachingu, który ¦ łącząc różne teorie psychologiczne ¦ tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu, pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Przedstawione w książce przykłady praktycznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki czemu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching. Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej, a także czytelników zainteresowanych formami pomocy edukacyjnej dla osób dorosłych. Książka autorstwa Lawa, Ireland i Hussaina jest przykładem opracowania problematyki coachingu z perspektywy wiedzy psychologicznej. To całkiem udana próba integrowania istniejącej wiedzy w tym obszarze i pokazania czym jest coaching z perspektywy jednostki i perspektywy organizacji. Dodatkową zaletą książki są liczne przykłady i ćwiczenia (także w postaci analizy przypadków) ilustrujące metodę coachingu i pozwalające zrozumieć jej specyficzny charakter. Z recenzji prof. Elżbiety Hornowskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ujęty w tytule książki termin samoaktualizacja odnosi się do osobistego rozwoju wolontariuszy i został zdefiniowany na gruncie psychologii humanistycznej. Samoaktualizacja, przyjmując definicję za Maslowem, oznacza tendencję do pełnej realizacji posiadanego potencjału, a więc: talentów, zdolności, odkrywania swojej tożsamości i stawania się tym, kim się jest. W realizacji tej tendencji istotną rolę odgrywa aktywność własna jednostki. Polega to na przyjmowaniu twórczej i podmiotowej postawy wobec własnego życia i zewnętrznych determinant. W stosunku do młodych ludzi można mówić o wzrastaniu do samorealizacji, czyli nabywaniu takich cech, które umożliwiają bądź ułatwiają realizację pełnego potencjału. Samoaktualizacja jest więc ciągłym procesem osiągania coraz większego poziomu własnej dojrzałości, poziomu kształtowania siebie i osobistego rozwoju. W publikacji omówiony jest związek między poziomem samoaktualizacji a jakością pracy wolontariusza młodzieżowego. Podjęcie badań w tym kierunku uzasadnia nieustające zainteresowanie młodych ludzi omawianą formą działania
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W tytule "Jak wygrać z manipulacją?" Rafał Żak uczy, jak rozpoznawać manipulacje i fałszywe argumenty. Z pewnością od czasu do czasu ktoś Cię do czegoś przekonuje, a czasem to Ty próbujesz przekonać kogoś. Niekiedy czujesz, że argumenty drugiej strony są słabej jakości. Zdarza Ci się też pewnie poczuć, że ktoś Tobą w dyskusji manipuluje. Dzięki temu e-bookowi poznasz sztuczki wytrawnych manipulatorów. Zobaczysz, w jaki sposób wpływają na Ciebie media, politycy, publicyści i codzienni rozmówcy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W tej zwięzłej książce doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych opisali, jak można wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Wykonywanie tego zadania jest wielką sztuką. Wymaga ono od nauczyciela umiejętności własnego rozwoju. Tymczasem praca nauczycieli jest wciąż rozumiana i doceniana tylko w niewielkim stopniu. Potrzebna jest odpowiedź na pytanie, jak nauczyciele mogą zmienić ten stan rzeczy... ****** Growth of a teacher In this concise book, experienced teachers from Poland and the United States described how one can bring up and educate students so that they become wise and competent citizens. Performing this task is a great art. It demands that a teacher masters the skill of personal growth. But the teachers’ work is still understood and appreciated only to a limited extent. There is a need for an answer to the question how teachers can change this state of affairs...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W monografii zidentyfikowano i scharakteryzowano zjawisko wykluczenia finansowego wielu grup społecznych, przedstawiono ideę nowoczesnych technologii finansowych wspomagających proces zarządzania finansami osobistymi i minimalizację wykluczenia finansowego, a także najważniejsze nurty w literaturze na temat wykluczenia finansowego (ekskluzji finansowej) i włączenia finansowego (inkluzji finansowej). Autorka zaprezentowała też wyniki własnych badań ankietowych poświęconych identyfikacji tego zjawiska oraz badania dotyczącego zarządzania finansami osobistymi przez młode pokolenie. Zagadnienia zawarte w monografii mogą się okazać szczególnie przydatne dla praktyków z obszaru finansów osobistych i nowoczesnych technologii, pracowników banków i wszystkich instytucji świadczących usługi finansowe, a także dla studentów oraz wykładowców finansów, ekonomii, zarządzania oraz pokrewnych dyscyplin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Jeśli sądzisz, że wybory moralne pojawiają się w Twoim życiu wyjątkowo lub że „moja moralność to moja sprawa”, przeczytaj tę książkę. Etyka bywa postrzegana jako dziedzina abstrakcyjna, która o zwykłych, życiowych sprawach niewiele ma do powiedzenia. Na co dzień unikamy języka moralności i myślenia w kategoriach etycznych. Bardziej obchodzi nas zgodność naszych czynów z prawem niż ich status moralny. Ponadto wolimy nikogo nie potępiać, a zamiast tego staramy się zrozumieć psychologiczne powody czyjegoś destrukcyjnego postępowania. Paradoksalnie – zauważa Autor – doszło do tego, że „moralizowanie i ocenianie uchodzi dzisiaj niemalże za niemoralne”. ETYKA ŻYCIA CODZIENNEGO pokazuje, że to wielki błąd. Analizując dziesiątki konkretnych, życiowych sytuacji, Jan Hartman udowadnia, że zdolność do trzeźwego moralnego osądu własnego i cudzego zachowania jest kluczowa zarówno dla funkcjonowania społeczeństwa, jak i osobistego rozwoju. Książka omawia niezwykle szeroki zakres tematów, od bardziej błahych – jak jazda tramwajem „na gapę”, aż po niezwykle poważne – jak aborcja. Choć Autor formułuje własne oceny, jego celem nie jest orzekać, jak należy postępować, lecz pokazać, jak poprawnie rozpoznać etyczny wymiar sytuacji, z którymi konfrontuje nas życie. Czyni to bez nadmiernego teoretyzowania i akademickich dyskusji, za to z dużą dawką zdrowego rozsądku, szczerości i życzliwości. „Ta książka nie jest, jak widać, poradnikiem dobrego życia, lecz wprowadzeniem do umiejętności dokonywania analizy moralnej w realnych sytuacjach, jakie niesie życie. Tę umiejętność chciałbym czytelnikom przekazać, a raczej pokazać, i zachęcić ich do jej dalszego samodzielnego kształtowania. Będę oczywiście odwoływał się tu i ówdzie do teorii etycznych (filozoficznych), lecz zasadniczo moim zamiarem jest trzymać się jak najbliżej realiów życia – osobistego i społecznego. Będziemy więc rozważać typowe i nietypowe, lecz realnie przytrafiające się ludziom sytuacje, zastanawiając się nad tym, jak należy się w nich i wobec nich zachować, aby było to moralnie dobre, a przynajmniej przyzwoite”. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prezentowana praca stanowi drugą część Encyklopedii Samorządu Terytorialnego. Część 1. Ustrój, wydanej w roku 2010. Po dwudziestu latach od utworzenia gmin, kilkunastu od reformy, która wprowadziła powiaty i województwa samorządowe i po wielu dalszych działaniach decentralizacyjnych, przyszedł czas na pogłębioną refleksję i kompleksowe ujęcie zadań i kompetencji samorządu terytorialnego. W tym czasie zakres zadań i kompetencji samorządu terytorialnego ulegał stałemu rozszerzaniu - poprzez zwiększanie zakresu zadań własnych i przekazywanie na rzecz samorządu licznych zadań z zakresu administracji rządowej. Problematyka samorządu terytorialnego cieszy się zainteresowaniem doktryny, co zaowocowało wielką liczbą monografii, artykułów i komentarzy. Jednocześnie jednak brakowało do dzisiaj kompleksowego opracowania zakresu działania samorządu terytorialnego po zmianach, jakie zachodziły na przestrzeni lat. Prezentowana praca wypełnia tę lukę oraz wykazuje po raz pierwszy w takich rozmiarach i ujęciu, w oparciu o ogromny materiał normatywny, jak bardzo istotną i znaczącą część zadań publicznych wykonuje obecnie samorząd terytorialny w Polsce. Publikacja stanowi dzieło zbiorowe pracowników Katedry Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od lat zajmujących się problematyką samorządu terytorialnego. Podstawę opracowania haseł stanowi prawo materialne określające zadania i kompetencje jednostek samorządu terytorialnego i ich organów. Na końcu hasła podawane są akty normatywne regulujące określone zadanie lub kompetencję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104104/Cz.2 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47315 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38079 P (52) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32095 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44525 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63065 P 16,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia zawiera dwanaście rozdziałów. Ich różnorodna tematyka wnosi nowe, istotne treści do dyskusji o wszechstronnie rozumianej i zmieniającej się roli banków we współczesnym systemie finansowym Polski oraz bliskich nam krajów UE. Autorzy są przekonani, że umieszczone w publikacji teksty zostaną przez Czytelników odebrane jako krytyczne i kreatywne refleksje nad trzydziestoleciem przemian nie tylko w polskiej bankowości komercyjnej i spółdzielczej, ale i w szerszym, globalnym czy europejskim kontekście. Wspólnym zamiarem twórców poszczególnych fragmentów książki było, aby służyła ona upamiętnieniu działalności naukowej i dydaktycznej śp. Doktora Ryszarda Mikołajczaka, zasłużonego pracownika Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, jednego z najwybitniejszych twórców poznańskiej szkoły finansów i bankowości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej