Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(44)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(30)
Artykuły
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
E-booki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(72)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(17)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(12)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Strelau Jan
(4)
Lewicka Maria
(3)
Malek Renata
(3)
Pawlak Mirosław
(2)
Bartula Piotr
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bembennek Krystyna
(1)
Bilik Andrzej
(1)
Biliński Witold
(1)
Bronk Andrzej
(1)
Dyrszlag Zygfryd
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagogika)
(1)
Evans Dylan
(1)
Francuz Piotr
(1)
Ganczar Maciej
(1)
Grand Claire
(1)
Grobler Adam
(1)
Guttmejer Ewa
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jasielska Aleksandra
(1)
Jaśtal Jacek
(1)
Jurewicz Monika
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Krakowian Bogdan
(1)
Krasnodębski Zdzisław
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Kubalica Tomasz
(1)
Kurcz Ida
(1)
Malek Renata. Co masz na myśli?
(1)
Matusiak Katarzyna
(1)
Pajewska-Multan Małgorzata
(1)
Pietrulewicz Bogdan
(1)
Piotrowska-Skrzypek Małgorzata
(1)
Piłat Robert
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Porter Tara
(1)
Przyłębski Andrzej
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Strzelecki Radosław
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Szubielska Magdalena
(1)
Szutta Artur
(1)
Wieczorek Krzysztof A
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Woronowicz Wanda
(1)
Załęcka Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(11)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(49)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Filozofowie
(10)
Nauczyciele etyki
(10)
Nauczyciele filozofii
(10)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(4)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Klasa 1.
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dzieci
(1)
Językoznawcy
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Rozumienie
(37)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(10)
Hermeneutyka
(7)
Myślenie
(6)
Spostrzeganie
(6)
Uczucia
(6)
Język
(5)
Pojęcia
(5)
Psychologia
(5)
Zdolność do rozumienia emocji
(5)
Dziecko
(4)
Hipnoza
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Motywacja
(4)
Osobowość
(4)
Pamięć autobiograficzna
(4)
Temperament
(4)
Twórczość
(4)
Wyobrażenia
(4)
Czytanie
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(3)
Pamięć
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Mowa
(2)
Poznanie
(2)
Psychoedukacja
(2)
Rozumienie ze słuchu
(2)
Uczenie się
(2)
Umysł
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Analogia
(1)
Autyzm
(1)
Bycie (filozofia)
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziewczęta
(1)
Filozofia analityczna
(1)
Gadamer, Hans-Georg
(1)
Gadamer, Hans-Georg (1900-2002)
(1)
Grice, Paul (1913-1988)
(1)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(1)
Implikatury konwersacyjne
(1)
Informatyzacja
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kartezjusz (1596-1650)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kreatywność
(1)
Literatura
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neurologopedia
(1)
Niewidomi
(1)
Papierosy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pewność siebie
(1)
Plan daltoński
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Potrzeby edukacyjne
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przemoc
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Reklama
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozum
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samotność
(1)
Słuchanie
(1)
Telewizja
(1)
Telewizyjne programy informacyjne
(1)
Teoria poznania
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wartość
(1)
Wittgenstein, Ludwig (1889-1951)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyroby tytoniowe
(1)
Zabawa
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności matematyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(10)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(10)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Kamishibai
(1)
Poradnik
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Teatr japoński
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Językoznawstwo
(4)
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(10)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Matematyka
(1)
Meritum
(1)
Poradnik Językowy
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84647/T.2 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52382 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41590 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38633, 32767 (2 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29296 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39110 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T.2. 56634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest cenną naukowo i bardzo potrzebną pozycją, opartą na wszechstronnym przeglądzie źródeł i wielopłaszczyznowym ujęciu problemów badawczych zogniskowanych na języku i jego roli w poznaniu. Monografię charakteryzuje świadoma interdyscyplinarność i polimetodologiczność badań. Rozumienie tekstu literackiego pokazane jest w ujęciu socjokognitywnym jako proces, który z jednej strony wymaga aktywizacji zasobów poznawczych i metapoznawczych ucznia z uszkodzonym słuchem, a z drugiej – ustalania zawartych w tekście znaczeń w wyniku dialogu z innymi, kompetentnymi członkami wspólnoty interpretacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117010 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Towarzystwo Naukowe KUL. Prace Wydziału Nauk Społecznych ; 80)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41127 p (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała z myślą o osobach, przede wszystkim dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem i nazywaniem emocji swoich i innych lub dopiero się tego uczą. W książce znajduje się 57 fotografii przedstawiających ludzi, którzy coś przeżywają w różnych sytuacjach. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które mają dorosłemu ułatwić rozmowę z dzieckiem na jego temat. Dziecko, pracując z tą publikacją, nie tylko poznaje lub utrwala nazwy emocji, uczuć i relacji, ale także rozwija spostrzegawczość i myślenie przyczynowo-skutkowe, doskonali umiejętność postrzegania tych samych sytuacji z perspektywy różnych osób, uczy się lepiej rozumieć siebie, innych oraz określone zachowania społeczne. Dowiaduje się także, że wszystkie nasze emocje są ważne i potrzebne, chociaż niektóre z nich są trudne i sprawiają kłopot.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52515 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Co masz na myśli? / Renata Malek)
W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji. Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się: – nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech; – rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi; – rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy; – myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań; – wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42933 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61196 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Publikacja ta powstała, by pokazywać, że nasze relacje z innymi są ważne, potrzebne, czasami trudne, ale że warto o nie dbać, szanując przy tym siebie i innych. Uczniowie, wykonując ćwiczenia w niej zawarte: utrwalają pojęcia dotyczące rodziny i poznają różne jej modele; poznają role członków rodziny i relacje między nimi; poznają cechy relacji rówieśniczych, przyjacielskich, szkolnych; uczą się rozpoznawania, nazywania emocji i akceptowalnych sposobów ich wyrażania; uczą się, jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach; dowiadują się, czym są granice w relacjach między ludźmi i że należy je szanować; uczą się postrzegania danej sytuacji z perspektywy innych osób; dowiadują się, że budowanie dobrej relacji wymaga czasu i powinno być oparte na wzajemnej empatii i akceptacji; uczą się, że proszenie o pomoc w trudnych sytuacjach jest oznaką mądrości, a nie słabości; rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne; trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem, myślenie przyczynowo-skutkowe, koncentrację i wzbogacają słownictwo. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116936 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ty mnie nie rozumiesz / dr Tara Porter ; [przekład: Witold Biliński]. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2023. - 381, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
Książka autorstwa wiodącej psycholog klinicznej z ponad 20-letnim doświadczeniem w dziedzinie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Empatyczny i wnikliwy przewodnik dla nastolatek, młodych kobiet i ich rodzin. Ta książka to najwspanialszy prezent, jaki możesz dać swojej córce. W doskonale przejrzysty i pouczający sposób, wspierając się głęboką wiedzą, ciepłem i humorem, autorka pisze o wszystkich wyzwaniach, przed którymi stoją młode dziewczyny i my wszyscy, i mówi nam, jak je przezwyciężyć. Od egzaminów po przyjaźń, od rodziny po miłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116836 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Emocje. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkich emocji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: • Czym są emocje? Kiedy zaczęto stosować termin „emocja”, prowadzić pierwsze badania naukowe i wyodrębniać tzw. emocje podstawowe? • Czy dobre życie polega na byciu wolnym od wszelkich namiętności? Jak kwestię emocji rozumieli filozofowie od czasów starożytności i jak zmieniało się to myślenie? • Czy przeżywanie emocji jest uwarunkowane kulturowo, czy biologicznie? Czy istnieją emocje wspólne wszystkim ludziom? Czy istnieją emocje typowe dla przedstawicieli pojedynczych kultur? • Czym są tzw. wyższe emocje poznawcze? • Co wiemy na temat ewolucji emocji? Czy gdybyśmy byli ich pozbawieni, jak Wolkanie ze Star Treka, funkcjonowalibyśmy lepiej? W jaki sposób emocje wpływają na przebieg procesów myślenia, zapamiętywania i podejmowania decyzji? • Dlaczego płaczemy? Czy jesteśmy jedynym gatunkiem w królestwie zwierząt, który w taki sposób reaguje na smutek? • Co wyniki badań naukowych mówią nam o poczuciu szczęścia? Czy nauka jest w stanie wyjaśnić, co czyni nas szczęśliwymi? • W jaki sposób możemy wpływać na swoje stany emocjonalne? Czy rozmowa o traumatycznych wydarzeniach leczy, czy pogarsza stan cierpiącej osoby? • Czy maszyny mogą odczuwać emocje? W tej książce postuluję powrót do koncepcji emocji jako sprzymierzeńców rozumu, a nie jego wrogów. Uważam, że badania naukowe nad emocjami są nie tylko możliwe, ale też że niosą ze sobą ogromną wartość. Wierzę, że jeśli uda się nam lepiej zrozumieć emocje, będziemy mogli wieść bogatsze, a nie uboższe życie. Zaznajomienie się z najnowszymi postępami nauki zajmującej się tymi tajemniczymi zjawiskami może być natomiast co najmniej ekscytujące. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Szczucka: Nieco danych świadczących o tym, że Dutton i Aron 40 lat temu wykazali niekoniecznie to, co zamierzali [Some evidence that Dutton and Aron 40 years ago had shown not necessarily what they intended to show], doi 10.7366/1896180020153201, s. 8–24; Magdalena Poraj-Weder, Dominika Maison: Poszukiwania uniwersalnego modelu motywacji konsumenckich [In search of a universal model of consumer motivation], 10.7366/1896180020153202, s. 24–35; Marcin Moroń: Poznawczo-emocjonalne predyktory agresywności relacyjnej. Rola zdolności rozumienia emocji, afektywnych reakcji empatycznych i wrogości. Doniesienie wstępne [Cognitive and emotional predictors of relational aggression: The role of the ability to understand emotions, emotional empathy and hostility. Preliminary report], 10.7366/1896180020153203, s. 36–54; Dorota Kanafa-Chmielewska: Wybrane ujęcia zaangażowania społecznego o charakterze politycznym [Selected approaches to political social involvement], 10.7366/1896180020153204, s. 55–67; Ryszard Klamut: Kwestionariusz aktywności obywatelskiej (KAO) – narzędzie do badania różnych rodzajów aktywności obywatelskiej [Civic Activity Questionnaire – Instrument diagnostic of four types of active citizenship], 10.7366/1896180020153205, s. 68–83; Wacław Bąk, Mariola Łaguna, Ewelina Bondyra-Łuczka: Kwestionariuszowe metody pomiaru ukierunkowań regulacyjnych. Polskie adaptacje kwestionariuszy RFQ i RFS [Questionnaires for measuring dispositional regulatory focus. Polish adaptations of RFQ and RFS], 10.7366/1896180020153206, s. 84–99; Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda, Rafał Rymkiewicz, Blanka Kondratowicz-Nowak: Siedmiowymiarowy model aspiracji życiowych Kassera i Ryana. Analiza trafności i rzetelności narzędzia [Seven-dimensional model of life aspirations by Kasser and Ryan: Analysis of validity and reliability of the instrument], 10.7366/1896180020153207, s. 100–111.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej