Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1074)
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
Książki
(779)
Artykuły
(291)
Publikacje fachowe
(100)
Publikacje naukowe
(42)
Poradniki i przewodniki
(35)
Publikacje dydaktyczne
(26)
E-booki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje informacyjne
(3)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Muzyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(1618)
wypożyczone
(164)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(422)
Czytelnia Piła
(15)
Wypożyczalnia Chodzież
(318)
Czytelnia Chodzież
(11)
Wypożyczalnia Czarnków
(257)
Czytelnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(184)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(267)
Czytelnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(182)
Czytelnia Wągrowiec
(88)
Informatorium
(16)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Grzesiuk Lidia
(15)
Sikorski Wiesław
(15)
Olechnowicz Hanna
(14)
Kratochvil Stanislav
(10)
Kacmajor Magdalena
(9)
Kaja Barbara
(9)
Kendall Philip C
(9)
Andruszko Robert
(8)
Berne Eric
(8)
Cierpiałkowska Lidia
(8)
Kubitsky Jacek
(8)
Izdebski Paweł
(7)
Kacmajor Anna
(7)
Lowen Alexander
(7)
Sęk Helena
(7)
Gapik Lechosław
(6)
Glass Lillian
(6)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(6)
Kołakowski Artur
(6)
Kępiński Antoni
(6)
Majchrzak Małgorzata
(6)
Prędka-Pawlun Ewelina
(6)
Wiącek Renata
(6)
Zimbardo Philip G
(6)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(6)
Łuba Małgorzata
(6)
Ciechanowicz Anna
(5)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(5)
Erhardt-Gronowska Maria
(5)
Franczyk Anna
(5)
Goetz Magdalena
(5)
Kowalczewska Joanna
(5)
Krajewska Katarzyna
(5)
Molicka Maria
(5)
Naprawa Renata
(5)
Nowakowska Aleksandra
(5)
Pawlak Piotr
(5)
Pisula Ewa
(5)
Piszczek Maria
(5)
Przylipiak Mirosław
(5)
Radomska Beata
(5)
Radzicki Józef
(5)
Szczukiewicz Piotr
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Tanalska-Dulęba Anna
(5)
Waśkiewicz Olena
(5)
Badura-Madej Wanda
(4)
Barbaro Bogdan de
(4)
Brett Doris
(4)
Choudhury Muniya
(4)
Czabała Jan Czesław
(4)
Danielewicz Dorota
(4)
Dodziuk Anna
(4)
Fudała Jadwiga
(4)
Herman Judith Lewis
(4)
Hudson Jennifer
(4)
Jastrząb Jadwiga
(4)
Konieczna Ewelina J
(4)
Kruszewski Tomasz
(4)
Kubacka-Jasiecka Dorota
(4)
Luboński Paweł
(4)
Madanes Cloé
(4)
Mellody Pia
(4)
Peczko Benedykt K
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Robinson Bryan E
(4)
Rozwadowska Anna
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Strelau Jan
(4)
Wojciechowski Aleksander
(4)
Yalom Irvin D
(4)
Bartosik Jolanta
(3)
Bigo Barbara
(3)
Cekiera Czesław
(3)
Cytowska Beata
(3)
Dankiewicz Hanna
(3)
Dyjakon Dorota
(3)
Dąbrowska Małgorzata
(3)
Dąbrowski Kazimierz
(3)
Foa Edna B
(3)
Forward Susan
(3)
Fromm Erich
(3)
Gawełek Aneta
(3)
Geldard Kathryn
(3)
Golec Danuta
(3)
Gould Patricia
(3)
Greenberg Leslie S
(3)
Haley Jay
(3)
Hay Louise L
(3)
Hellsten Tommy
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Kampert Wiesława
(3)
Kotlarek Monika
(3)
Kott Tadeusz
(3)
Kozłowska Anna
(3)
Kęcka Mariola
(3)
Maternicka Kornela
(3)
Materska Maria
(3)
May Rollo
(3)
Mazurek Krzysztof
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(138)
2010 - 2019
(332)
2000 - 2009
(365)
1990 - 1999
(192)
1980 - 1989
(39)
1970 - 1979
(16)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(262)
1989-2000
(15)
1901-2000
(10)
1945-1989
(3)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1082)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(1051)
nieznany (po)
(28)
nieznany (p)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(84)
Pedagodzy
(58)
Pedagodzy szkolni
(52)
Coachowie
(46)
Psychoterapeuci
(41)
Rodzice
(32)
Terapeuci
(32)
Psycholodzy
(30)
Psycholodzy szkolni
(28)
Dorośli
(25)
Biblioterapeuci
(22)
Wychowawcy klas
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Dyrektorzy szkół
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Specjaliści terapii uzależnień
(9)
Pracownicy oświaty
(7)
Socjoterapeuci
(5)
Młodzież
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(4)
Psychiatrzy
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Biolodzy
(2)
Dzieci
(2)
Lekarze
(2)
Muzykoterapeuci
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Studenci
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Logopedzi
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Film polski
(1)
Temat
Psychoterapia
(827)
Dziecko
(104)
Osobowość
(67)
Alkoholizm
(62)
Stosunki interpersonalne
(58)
Stres
(58)
Uczucia
(54)
Lęk
(53)
Depresja psychiczna
(52)
Rodzina
(48)
Młodzież
(46)
Nałóg
(44)
Zachowanie
(44)
Agresywność
(42)
Psychoterapia grupowa
(36)
Przemoc w rodzinie
(31)
Samopoznanie
(31)
Dziecko autystyczne
(30)
Zespół ADHD
(29)
Psychologia
(27)
Biblioterapia
(26)
Stres pourazowy
(26)
Autyzm
(25)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(25)
Leczenie
(25)
Nerwice
(24)
Patologia społeczna
(24)
Samobójstwo
(24)
Schizofrenia
(24)
Wychowanie w rodzinie
(24)
Psychoanaliza
(23)
Arteterapia
(22)
Choroby psychiczne
(22)
Dziecko niepełnosprawne
(22)
Psychiatria
(22)
Gry i zabawy
(21)
Narkomania
(21)
Niepełnosprawni umysłowo
(21)
Przemoc
(21)
Psychologia kliniczna
(21)
Dziecko z ADHD
(20)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(20)
Choroby psychosomatyczne
(19)
Muzykoterapia
(19)
Socjoterapia
(19)
Higiena psychiczna
(18)
Niepełnosprawni
(18)
Psychopatologia
(18)
Terapia behawioralna
(18)
Terapia poznawczo-behawioralna
(18)
Terapia rodzinna
(18)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(17)
Odżywianie
(17)
Pedagogika resocjalizacyjna
(17)
Relacje międzyludzkie
(17)
Miłość
(16)
Mowa
(16)
Pedagogika specjalna
(16)
Terapia zajęciowa
(16)
Uczenie się
(16)
Dzieci
(15)
Psychologia rozwojowa
(15)
Psychoterapeuci
(15)
Trauma
(15)
Asertywność
(14)
Bajkoterapia
(14)
Kobieta
(14)
Pamięć
(14)
Uczniowie
(14)
Autopsychoterapia
(13)
Dziecko trudne
(13)
Komunikacja niewerbalna
(13)
Urazy
(13)
Uzależnienie (nałóg)
(13)
Dorosłe dzieci alkoholików
(12)
Dziecko maltretowane
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Hipnoza
(12)
Motywacja
(12)
Poczucie własnej wartości
(12)
Samorealizacja
(12)
Socjalizacja
(12)
Alkoholicy
(11)
Diagnoza
(11)
Gry edukacyjne
(11)
Komunikacja interpersonalna
(11)
Myślenie
(11)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(11)
Terapia zabawą
(11)
Wsparcie społeczne
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Małżeństwo
(10)
Metoda Sherborne
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Samowychowanie
(10)
Zmysły
(10)
Anoreksja
(9)
Choroby afektywne
(9)
Drama (pedagog.)
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(9)
Temat: czas
2001-
(97)
1989-
(8)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
2001-0
(4)
1901-
(2)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraków
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Targówek (Warszawa ; część miasta)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(136)
Artykuł z czasopisma fachowego
(97)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(87)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(85)
Artykuł problemowy
(38)
Poradnik
(37)
Artykuł z czasopisma naukowego
(33)
Wydawnictwa popularne
(24)
Wywiad dziennikarski
(22)
Podręczniki akademickie
(17)
Podręczniki
(15)
Poradniki
(14)
Opracowanie
(12)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Podręcznik
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Felieton
(8)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(7)
Poradniki dla rodziców
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(5)
Literatura dziecięca
(5)
Bajki i baśnie
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Esej
(4)
Monografia
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Fotografia
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Antologia
(2)
Antologie
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Audiobooki
(2)
Czasopismo muzyczne
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Encyklopedie
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Publicystyka
(2)
Wywiady
(2)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Artykuł z czasopisma młodzieżowego
(1)
Artykuł z czasopisma przyrodniczego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kolaż
(1)
Książki mówione
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(1)
Opowiadanie
(1)
Pamiętniki
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poezja polska
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Terapia zabawą
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(183)
Edukacja i pedagogika
(171)
Medycyna i zdrowie
(86)
Socjologia i społeczeństwo
(33)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(16)
Rozwój osobisty
(7)
Religia i duchowość
(4)
Językoznawstwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Świat Problemów
(31)
Remedium
(26)
Sens : psychologia dla ciebie
(22)
Charaktery
(21)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(16)
Głos Pedagogiczny
(13)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(13)
Opieka Wychowanie Terapia
(9)
Edukacja i Dialog
(7)
Niebieska Linia
(7)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(6)
Psychologia w Szkole
(5)
Wychowanie na Co Dzień
(5)
Życie Szkoły
(5)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(4)
Chowanna
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(4)
Dyrektor Szkoły
(4)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(4)
Terapia
(4)
Gazeta Szkolna
(3)
Problemy Narkomanii
(3)
Rewalidacja
(3)
Wychowanie na co dzień
(3)
Wychowanie w Przedszkolu
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Język Polski w Szkole IV-VI
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(2)
Przegląd Psychologiczny
(2)
Scholasticus
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(2)
Wychowawca
(2)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(2)
Alkoholizm i Narkomania
(1)
Arteterapia
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Cogito
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Język Polski w Szkole IV - VI
(1)
Kultura Fizyczna
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Profilaktyk
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Serwis Informacyjny Narkomania
(1)
Sygnał
(1)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(1)
1087 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Książka jest skierowana do osób, które nie potrafią czerpać radości z życia, gdyż cierpią na zaburzenia nastroju, przeżywają stany depresyjne lub stany wzmożonej aktywności. Chorzy i ich bliscy nie muszą czuć się bezradni, ponieważ zaburzenia te można skutecznie leczyć. W poradniku znajdą rzetelne informacje, poparte wieloletnim doświadczeniem autorek, o przyczynach, przebiegu i metodach leczenia (farmakologiczne, biologiczne i psychoterapia), porady dotyczące problemów życia codziennego oraz wskazówki dla rodziny, jak postępować z osobą chorą i jak można jej pomóc
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
> KRÓTKIE WPROWADZENIE - książki, które zmieniają sposób myślenia! Autorki przedstawiają podstawowe informacje na temat depresji. Wskazują, czym różni się kliniczna depresja od naturalnego ludzkiego doświadczenia smutku oraz od innych ciężkich zaburzeń, takich jak choroba dwubiegunowa czy schizofrenia. Czytelnik znajdzie tu także odpowiedzi na pytania: czy depresja istnieje, czy można zdiagnozować ją u dzieci, jak rozwijają się kategorie diagnostyczne, co oznacza depresja dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw. Autorki nie ignorują trudnego zagadnienia zapobiegania samobójstwom, a także zwracają uwagę na kwestie, które ich zdaniem będą szerzej dyskutowane w ciągu najbliższych lat, np. czy psychoterapia zmienia funkcjonowanie mózgu. * Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE WPROWADZENIE piórem uznanych ekspertów skupionych wokół Uniwersytetu Oksfordzkiego przybliża aktualną wiedzę na temat współczesnego świata i pomaga go zrozumieć. W atrakcyjny sposób prezentuje najważniejsze zagadnienia XXI w. – od kultury, religii, historii przez nauki przyrodnicze po technikę. To publikacje popularnonaukowe, które w formule przystępnej, dalekiej od akademickiego wykładu, prezentują wybrane kwestie. Książki idealne zarówno jako wprowadzenie do nowych tematów, jak i uzupełnienie wiedzy o tym, co nas pasjonuje. Najnowsze fakty, analizy ekspertów, błyskotliwe interpretacje. Opiekę merytoryczną nad polską edycją serii sprawują naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego: prof. Krystyna Kujawińska Courtney, prof. Ewa Gajewska, prof. Aneta Pawłowska, prof. Jerzy Gajdka, prof. Piotr Stalmaszczyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106096 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48663 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39039 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45076 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49306 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38945 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32527 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45553 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64498 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy książki opisali terapię i edukację z udziałem psów w kontekście badań naukowych, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów Animal Assisted Interventions (AAI). Czytelnik znajdzie tu: próbę odpowiedzi na pytanie czy i kiedy warto angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz jaki jest sens takich działań, przegląd badań związanych z efektywnością AAI, wiedzę na temat zagadnień praktycznych, takich jak profilaktyka pogryzień, dogoterapia w treningu zachowań społecznych, w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania, możliwość wprowadzania elementów dogoterapii w pracy logopedy, informacje na temat programów (także resocjalizacyjnych) opieki i pomocy zwierzętom oraz ich wpływu na postawy i osobowość.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
> KRÓTKIE WPROWADZENIE – książki, które zmieniają sposób myślenia! Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) jest formą terapii psychologicznej. To Krótkie Wprowadzenie zawiera przegląd tego, czym jest CBT, skąd się wzięła, czym się zajmuje i kiedy może być stosowana. Analizuje również, jak musi się ona nadal rozwijać, aby sprostać przyszłym wyzwaniom. Patrząc w przyszłość, Freda McManus omawia również, w jaki sposób skala problemów ze zdrowiem psychicznym i koszty tradycyjnych form terapii skłoniły ją do badań alternatywnych form CBT, które mają potencjał dotarcia do szerszej publiczności na całym świecie. * Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE WPROWADZENIE piórem uznanych ekspertów skupionych wokół Uniwersytetu Oksfordzkiego przybliża aktualną wiedzę na temat współczesnego świata i pomaga go zrozumieć. W atrakcyjny sposób prezentuje najważniejsze zagadnienia XXI w. – od kultury, religii, historii przez nauki przyrodnicze po technikę. To publikacje popularnonaukowe, które w formule przystępnej, dalekiej od akademickiego wykładu, prezentują wybrane kwestie. Książki idealne zarówno jako wprowadzenie do nowych tematów, jak i uzupełnienie wiedzy o tym, co nas pasjonuje. Najnowsze fakty, analizy ekspertów, błyskotliwe interpretacje. Opiekę merytoryczną nad polską edycją serii sprawują naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego: prof. Krystyna Kujawińska Courtney, prof. Ewa Gajewska, prof. Aneta Pawłowska, prof. Jerzy Gajdka, prof. Piotr Stalmaszczyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czego dzieci po traumie mogą nauczyć nas o stracie, miłości i wyleczeniu? Dlaczego niektóre dzieci stają się bohaterami, a inne drapieżnymi socjopatami? Jak przeżycia z dzieciństwa kształtują mózg człowieka? Na te i jeszcze inne pytania odpowiada ta niezwykła książka. Historie w niej zawarte zostały opowiedziane przez dziecięgo psychiatrę, któremu głęboka wiedza nie przeszkadza w prawdziwie ludzkim podejściu do pacjentów. Książka porusza, wciąga, daje prawdziwy wgląd w życie dzieci po traumatycznych doświadczeniach - maltretowanych i zaniedbywanych na różne sposoby. Co najważniejsze, daje też nadzieję, że skutki złych przeżyć można odwrócić, choć bywa to trudne, wymaga wiedzy i zaangażowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110029 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce omówiono teoretyczne podstawy terapii oraz jej podstawowe kierunki, dając terapeucie wiele praktycznych wskazówek dotyczących sposobu organizacji sesji terapeutycznych. Jest ona adresowana głównie do studentów psychologii oraz dziedzin pokrewnych. Może stanowić także źródło informacji i punkt wyjścia do własnych refleksji dla osób rozważających podjęcie szkolenia w zakresie terapii rodzinnej, czy też tych, którzy już w takim szkoleniu uczestniczą bądź też rozpoczynają właśnie praktykę terapeutyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ta książka nie jest poradnikiem ani praktycznym przewodnikiem. Moją intencją było stworzenie rzetelnego kompendium wiedzy na temat jednej z technik dbania o zdrowie – ekspozycji na nasze naturalne środowisko. Świadomie, z przekonaniem i spokojem. Tylko tyle, ale czasem niewiele wystarczy, żeby przywrócić właściwą kolej rzeczy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności : pomoc psychologiczna.)
Niniejsza monografia jest pierwszym tak obszernym, a równocześnie syntetycznie ujmującym problematykę kryzysu psychologicznego oraz interwencję w kryzysie opracowaniem powstałym w Polsce. Książka może pełnić rolę podręcznika dla studentów ostatnich lat studiów psychologicznych oraz wszelkich nauk społecznych (pedagogika, socjologia, medycyna, pielęgniarstwo, zdrowie publiczne itp.), słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników służb socjalnych, ratowników medycznych, strażaków, policjantów, duchownych zaangażowanych w działalność interwencyjną, a także dla praktykujących psychologów i psychoterapeutów, pomagających klientom w stanach kryzysowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103655 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31130 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43810 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Autorski wykład Metody Ruchu Rozwijającego! Światowej sławy pedagog przedstawia metodę twórczego rozwoju dziecka przez ruch i ćwiczenia. Książka niezbędna studentom pedagogiki i psychologii. Znakomita pomoc dla terapeutów, pedagogów, psychologów, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkolnych, nauczycieli oraz rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38817 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32210 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45465 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Kompleksowy przegląd aktualnego stanu badań skuteczności interwencji psychoterapeutycznych w zapobieganiu zaburzeniom psychicznym i ich leczeniu oraz użyteczności płynących z nich wniosków w praktyce klinicznej. Autorka analizuje metody wykorzystywane u dorosłych, dzieci i młodzieży wraz z interpersonalnymi uwarunkowaniami skuteczności takich interwencji i podaje rekomendacje dotyczące wdrażania rezultatów tych badań w praktyce klinicznej. Publikacja dostarcza klinicystom informacji użytecznych w prowadzeniu praktyki według wskazań modelu praktyki klinicznej opartej na dowodach empirycznych. Książka wpisuje się w nurt literatury wspierający powszechnie uznawany przez różne specjalizacje kliniczne model uprawiania praktyki, zwany praktyką kliniczną opartą na dowodach empirycznych, który akcentuje potrzebę korzystania z wyników badań. Publikacja wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i wychodzi naprzeciw potrzebom profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. Czytelnik znajdzie w niej wnioski z badań dotyczące skuteczności, opartych na różnych podejściach teoretycznych, interwencji psychoterapeutycznych (realizowanych w osobistym kontakcie z klinicystą oraz za pośrednictwem techniki cyfrowej – internetu, wideokonferencji, programów komputerowych, telefonu) w zapobieganiu powszechnie spotykanym w praktyce klinicznej zaburzeniom psychicznym i w ich leczeniu u dorosłych, dzieci i młodzieży oraz wynikające z tych wniosków rekomendacje do stosowania badanych interwencji w praktyce klinicznej. Zapozna się także z wnioskami z badań dotyczącymi relacyjnych uwarunkowań skuteczności badanych interwencji psychoterapeutycznych u dorosłych, dzieci i młodzieży, jak również z wynikającymi z nich rekomendacjami do podejmowania określonych działań korektywnych, gdy występują trudności w realizacji zadań terapeutycznych podczas stosowania interwencji. Zaznajomi się ponadto z ograniczeniami towarzyszącymi wdrażaniu wniosków z badań w praktyce klinicznej, a także z sugerowanymi przez badania sposobami wyrównywania ograniczeń. […] książka może się stać „podręcznikiem na biurko” służącym do sprawdzania słuszności podejmowanych decyzji – zarówno tych podejmowanych w terapii, jak i w planowaniu strategii społecznych (tu ważne jest również zwrócenie uwagi na ekonomiczną stronę stosowania określonych strategii terapeutycznych). […] Bardzo istotna […] jest ostatnia, czwarta część książki, która stanowi krytyczne podsumowane badań klinicznych kontrolowanych jako źródła inspiracji dla terapeutów i badaczy. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi praktyków na ich własny sposób myślenia i konieczność integracji wyników badań światowych i płynących z nich, a sformułowanych wcześniej przez Autorkę implikacji praktycznych, z własnym doświadczeniem i konkretną sytuacją kliniczną. (Z recenzji prof. dr hab. med. Marii Siwiak-Kobayashi) Przedstawione przez Autorkę w pracy wyniki badań oraz ich omówienie są rzetelną dokumentacją Jej bogatej wiedzy specjalistycznej i oferują usystematyzowany wgląd w ważną i skomplikowaną problematykę prewencji zaburzeń psychicznych. Stanowi cenny materiał dla psychologów i studentów psychologii. Może być traktowana, jako podręcznik dotyczący skuteczności zapobiegania i leczenia wybranych zaburzeń psychicznych oraz inspiracja dla rozumienia mechanizmów uwikłanych w powstawanie i utrzymywanie się zaburzeń. (Z recenzji dr hab. Joanny Radoszewskiej) Jadwiga Małgorzata Rakowska - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w zakresie: 1) prowadzeniu badań nad skutecznością psychoterapii, które zaowocowało publikacjami książkowymi, np. "Sukces i porażka terapii krótkoterminowej" (2006), oraz artykułami, w tym o zasięgu międzynarodowym, np. "Brief strategic therapy in patients with social phobia with or without personality disorder" (2011), 2) prowadzeniu psychoterapii pacjentów w akademickich ośrodkach psychoterapeutycznych - Przychodni Akademickiej w Lublinie i Akademickiego Ośrodka Psychoterapii w Warszawie - opartym na kompetencjach nabytych podczas półtorarocznego stażu w terapii strategicznej u jej twórców w Mental Research Institute w Palo Alto w USA, 3) szkoleniu studentów psychologii wyższych lat studiów uniwersyteckich w zakresie psychoterapii oraz edukowaniu studentów psychologii niższych lat w zakresie pomocy psychologicznej w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i w Uniwersytecie Warszawskim, 4) upowszechniania wiedzy o skuteczności psychoterapii wśród profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej, m.in. w książkach "Terapia krótkoterminowa" (2000) i "Skuteczność psychoterapii" (2005), adresowanych do profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. ****** The Effectiveness of Mental Disorders Prevention and Treatment: Research Conclusions for Clinical Practice The publication is a comprehensive review of the current state of research on the effectiveness of psychotherapeutic interventions in preventing mental disorders and their treatment. Moreover, it discusses the usefulness of research conclusions in clinical practice. The author analyses the methods used in adults, children and the youth together with interpersonal determinants of effectiveness of such interventions and gives recommendations on implementing research results in clinical practice. For clinicians, this publication is a source of information useful in practising their profession according to the clinical practice model based on empirical evidence.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin ľ pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin - pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103286 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W siedmiu częściach książki zawarto informacje związane z medycznymi/genetycznymi podstawami zespołu Downa, artykuły poruszające tematykę rozwoju dziecka z zespołem Downa w zakresie procesów poznawczych oraz komunikacji językowej, opisano funkcjonowanie dzieci z zespołem Downa (uśrednione rzecz jasna) w wybranych metodach pracy edukacyjnej i wspomagających rozwój oraz część moim zdaniem bardzo istotną, a poświęconą życiu rodzinnemu z osobą z zespołem Downa. W książce znajdziemy także to, o czym pisałam powyżej - czyli wypowiedzi rodziców o dzieciach i dzieci o sobie samych. Ważnym dodatkiem jest niezbędnik adresowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34782 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46698 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Maria Lewicka : Dyskusja wokół tekstu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [Discussion around the paper “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists” by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna], s. 289–294; Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna : O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych [On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists], s. 295–308; Hanna Brycz : O prowokacji, czystości i uczonych [On provocation, purity and scientists], s. 309–312; Szymon Chrząstowski : O dialogu (a raczej jego braku) między psychologami akademickimi i psychoterapeutami [On the dialogue (or its lack) between psychotherapists and academic psychologists], s. 313–317; Maciej Dymkowski : W sprawie teoretycznego zaplecza psychoterapii [On the theoretical basis of psychotherapy], s. 318–320; Tadeusz Gałkowski : O strategiach wobec psychobiznesu [Strategies concerning psycho-business], s. 321–325; Janusz Grzelak : Czy krzywe prostuje krzywe? [Do curves straighten curves?], s. 326–328; Grzegorz Gustaw, Krzysztof Brocławik : Homeopatia Witkowskiego [Yet another hoax], s. 329–335; Maciej Haman : Racjonalne powody akceptacji koncepcji pseudonaukowych: dążenie do prostoty,społeczny podział pracy w nauce i fałszywe dychotomie pojęciowe [Rational reasons for acceptance of pseudoscientific theories: Need for simplicity,division of labor in science, and false conceptual dichotomies], s. 336–340; Jarosław Klebaniuk : Nie warto, panie Witkowski, czyli dlaczego trudno walczyć z pseudonauką [It is useless, Mr Witkowski – or why is it so difficult to fight pseudo-science?], s. 341–345; Wojciech Kulesza : O paranaukowym paradowodzie na paranaukowość nauki, czyli o prowokacji dziennikarskiej,ale nie naukowej [On the quasi-scientific quasi-proof of the quasi-scientific character of science or on the journalist but not scientific provocation], s. 345–348; Wiesław Łukaszewski : Kto kogo? Komentarz do artykułu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [By who to whom? Commentary on the article by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna: “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists”], s. 349–352; Krzysztof Mudyń : Miejsce nauki i psychologii w kulturze zdominowanej ideologią wolnego rynku [The place of science and of psychology in a culture dominated by the ideology of a free market],s. 353–361; Michał Parzuchowski : O nieskuteczności prowokowania nieufności [On the ineffectiveness of provoking distrust], s. 362–365; Paweł Smółka : Jak psychologowie akademiccy mogą przeciwdziałać szerzeniu się „szamańskich praktyk” na rynku usług psychologicznych? [How can academic psychologists counteract the dissemination of malpractices on the market of psychological services?], s. 366–369; Maciej Świeży : Czy „naukowe” oznacza „skuteczne”? [Does “scientific” mean “effective”], s. 370–371; Tomasz Witkowski , Paweł Fortuna: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? [If everything is alright why is everything so wrong?], s. 372–382.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej