Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(168)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(132)
Publikacje fachowe
(42)
Poradniki i przewodniki
(36)
Artykuły
(35)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
E-booki
(3)
Proza
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(264)
wypożyczone
(57)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(62)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(51)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(53)
Wypożyczalnia Trzcianka
(51)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(53)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(26)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Pikiel Sylwia
(7)
Kołakowski Artur
(6)
Nęcka Edward
(6)
Aronson Elliot
(5)
Attwood Tony
(4)
Czerniawska Ewa
(4)
Langley Audra
(4)
Maruszewski Tomasz
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Roblek Tami
(4)
Szymura Błażej
(4)
Huebner Dawn
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Piacentini John C
(3)
Pieter Józef
(3)
Pollak Monika
(3)
Prędka-Pawlun Ewelina
(3)
Radzicki Józef
(3)
Alochno-Janas Anna
(2)
Andruszko Robert
(2)
Bruner Jerome Seymour
(2)
Cerri Claudio
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Greenberger Dennis
(2)
Gębka Artur
(2)
Kendall Philip C
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Lewicka Maria
(2)
Martin Sharon C
(2)
Materska Maria
(2)
Matthews Bonnie
(2)
Mudyń Krzysztof
(2)
Nowak Monika
(2)
Padesky Christine A
(2)
Parkinson Monika
(2)
Reynolds Shirley
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Trzebiński Jerzy
(2)
Zacharzewski Michał
(2)
Zimbardo Philip G
(2)
Akert Robin M
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Aranowska Elżbieta
(1)
Aronson Joshua
(1)
Aznarez Nitdia
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Balcerek Arleta Autor
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barlow David H
(1)
Beck Aaron T
(1)
Benedykciuk Roksana
(1)
Benjamin Ludy T
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Berns Gregory
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Boon Suzette
(1)
Bormans Leo
(1)
Borowicz Adrianna Maria
(1)
Boyer Robin
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Buzan Barry
(1)
Buzan Tony
(1)
Błaszczak Anna (psycholog)
(1)
Błaż Agata
(1)
Cacioppo John T
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Cackowski Zdzisław
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Celarek Renata
(1)
Celarek Victor
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Choudhury Muniya
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Dominiak-Banach Andżelika
(1)
Domurat Marcin
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dudek Joanna
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Edwards Allison
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Flassilier-Popławska Joanna de
(1)
Forman-Patel Holly
(1)
Forycka Maria
(1)
Freeman Jennifer B
(1)
Freifer Gaby
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(100)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(171)
Język
polski
(168)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Rodzice
(20)
Psychoterapeuci
(19)
Psycholodzy
(14)
Nauczyciele
(13)
Pedagodzy
(12)
9-13 lat
(10)
Coachowie
(8)
Dzieci
(8)
6-8 lat
(7)
Dorośli
(7)
Biblioterapeuci
(5)
Młodzież
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Psycholodzy szkolni
(5)
Terapeuci
(5)
14-17 lat
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Lekarze
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Przedszkola
(2)
Studenci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Kobieta
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Strażacy
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura holenderska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia poznawcza
(62)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(45)
Uczucia
(24)
Terapia poznawczo-behawioralna
(18)
Lęk
(16)
Młodzież
(15)
Psychoterapia
(15)
Osobowość
(14)
Rozwój poznawczy
(14)
Techniki samopomocy
(14)
Myślenie
(13)
Psychologia społeczna
(13)
Zachowanie
(13)
Dzieci
(12)
Psychologia
(12)
Uczenie się
(12)
Agresywność
(11)
Decyzje
(11)
Mindfulness
(11)
Mózg
(11)
Dziecko
(9)
Pamięć
(9)
Przezwyciężanie lęku
(9)
Spostrzeganie
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Konformizm
(7)
Nastolatki
(7)
Postawy
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Stres
(7)
Terapia poznawcza
(7)
Świadomość
(7)
Autopsychoterapia
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Uprzedzenia
(6)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(6)
Zmysły
(6)
Funkcje poznawcze
(5)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Miłość
(5)
Motywacja
(5)
Niemowlę
(5)
Odporność psychiczna
(5)
Otwartość poznawcza
(5)
Płeć
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Samokontrola
(5)
Schematy poznawcze
(5)
Schizofrenia
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zaburzenia lękowe
(5)
Zdrowie psychiczne
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Gniew
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Politycy
(4)
Propaganda
(4)
Samoakceptacja
(4)
Samopoznanie
(4)
Socjalizacja
(4)
Stereotyp
(4)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(4)
Uczniowie
(4)
Uwaga (psychol.)
(4)
Środki maswego przekazu
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Behawioryzm
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Ciekawość (postawa)
(3)
Dorośli
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Freud, Sigmund
(3)
Język
(3)
Matematyka
(3)
Metodologia
(3)
Mowa
(3)
Nałóg
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Nerwice
(3)
Neuronauka poznawcza
(3)
Pojęcia
(3)
Poznanie
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Reklama
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Samobójstwo
(3)
Samoświadomość
(3)
Sen
(3)
Spostrzeganie interpersonalne
(3)
Sztuka
(3)
Sądy (psychol.)
(3)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(38)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(20)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(11)
Podręcznik
(11)
Artykuł problemowy
(10)
Podręczniki akademickie
(9)
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Poradniki
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Podręczniki
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Felieton
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Porady internetowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(99)
Edukacja i pedagogika
(25)
Medycyna i zdrowie
(23)
Rozwój osobisty
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(8)
Charaktery
(7)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(4)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(3)
Głos Pedagogiczny
(2)
Sens : psychologia dla ciebie
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Świat Problemów
(1)
171 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka „Na tropie podejrzanych myśli”. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi myślami. Myśli te stanęły na drodze dzieci, utrudniając im realizację pasji i budowanie relacji. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko: nauczy się zauważać swoje myśli i rozpoznawać ich rodzaje; zrozumie, czym są myśli i co można z nimi zrobić, by czuć się lepiej ; przestanie podążać za niepomocnymi myślami ; rozwinie samowspółczucie oraz nauczy się akceptować siebie i innych ; rozwinie elastyczność psychologiczną niezbędną do budowania odporności psychicznej ; wzmocni swoją samoocenę [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana rozprawa dotyczy ważnego problemu dla interpretacji rozwoju umysłu dziecka. Jako jedyna w polskiej literaturze naukowej prezentuje normę rozwojową w zakresie pojęć. Proponuje nową ścieżkę docierania do tajników dziecięcego umysłu. Otrzymujemy wyraziste, subtelnie budowane profile rozwoju kompetencji emocjonalnej w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest to bez wątpienia badawcze osiągnięcie autorek, wypełniające lukę w polskiej refleksji nad rozwojem umysłu dziecka. Wiedza ta z pewnością może być podstawą do modelowania dziecięcych zachowań w normie biologicznej i umysłowej, ale także do diagnozowania umysłów i programowania terapii w zaburzeniach mowy (w autyzmie, w padaczkach, w niepełnosprawności umysłowej, w głuchocie). Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe. Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117821 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności. To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych. Dzięki tej książce twoje dziecko: dowie się, czym jest lęk; zrozumie, że każdy czasem się boi i czymś martwi; nauczy się radzić sobie z lękiem pojawiającym się w różnych sytuacjach w ciągu dnia, przy codziennych, rutynowych czynnościach; osiągnie wewnętrzny spokój; wzmocni samoocenę i wiarę w siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53251 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze / Bronisław Urban. - Wyd. 1 - 1 dodr - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 199, [1] s. ; 21 cm.
(Resocjalizacja.)
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży, zależności między agresją a odrzuceniem, wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne, profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115079 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi zbiór tekstów poświęconych szeroko pojętej problematyce funkcjonowania człowieka we współczesnym świecie. Autorzy, reprezentanci różnych dyscyplin nauki, postanowili przyjrzeć się bliżej kontekstom, w jakich zachodzą. Cykl monografii, których ta książka stanowi część, składa się z artykułów psychologów, socjologów, pedagogów, prawników, lekarzy. Autorzy poszukują odpowiedzi na pytanie, czy wobec przemian społeczno-ekonomicznych, politycznych i obyczajowych, jakie mają miejsce w ostatnich latach - zdrowy i stabilny rozwój współczesnego człowieka - jest zagrożony. Zgodnie z wynikami badań, przeciętny młody Polak to osoba dobrze wykształcona, ambitna i dobrze przygotowana do przemian społecznych. Na pierwszym miejscu wśród swoich potrzeb stawia wolność, podkreśla poczucie autonomii, tolerancji wobec różnych form życia. Obecna sytuacja społeczna stanowi dla niego zarazem lepszy w stosunku do ubiegłych pokoleń kontekst rozwojowy, jak i źródło niepewności. Wyróżnia się sześć poziomów kontekstu rozwojowego: intraindywidualny, interindywidualny, rodzinny, towarzyski, społeczno-kulturowy i historyczny. Wszystkie z wyżej wymienionych kontekstów zostały poddane analizie w prezentowanym zbiorze tekstów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40498 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33559, 33701 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
„Montessori. 80 zabaw z dziećmi” to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie. Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko. Autorki prezentują m.in.: aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi; ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego; trening przygotowujący do nauki czytania i pisania; działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania; aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób; zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody; aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym. Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116653 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35519 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48957 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106096 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48663 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39039 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45076 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Adresatami publikacji są wszyscy ci, którzy mają kontakt z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie i dążą do tego, aby ich praca wychowawcza stała się bardziej skuteczna, tj.: rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, ale także studenci pedagogiki, psychologii, socjologii. Mam nadzieję, że zawarte w niej rozważania okażą się przydatne w projektowaniu indywidualnych programów pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie na poziomie stawiania diagnozy, tworzenia samego programu i doboru właściwych metod. Pozwolą spojrzeć na wychowanka niedostosowanego społecznie nie tylko jako na osobę, która przysparza swoim zachowaniem wielu problemów, ale także jako na człowieka, który doświadcza wielu trudności, niepowodzeń, nie potrafi odnaleźć się w istniejącej rzeczywistości, przez co sam jest nieszczęśliwy i cierpi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49488 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39844 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32802 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46093 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64642 P 4,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej