Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(170)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(150)
Publikacje naukowe
(43)
Artykuły
(20)
Publikacje fachowe
(14)
E-booki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(387)
wypożyczone
(45)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(85)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(55)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(72)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(67)
Wypożyczalnia Złotów
(68)
Czytelnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(52)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Cybal-Michalska Agnieszka
(6)
Czajka Stanisław
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Janowska Zofia
(3)
Kanclerz Bożena
(3)
Myszka-Strychalska Lucyna
(3)
Nymś-Górna Agnieszka
(3)
Peret-Drążewska Paulina
(3)
Pytka Lesław
(3)
Rogers Bill
(3)
Adamczewski Jakub
(2)
Bera Ryszard
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Krzelowska Magdalena
(2)
Kud Marzena
(2)
Kukla Daniel
(2)
Liberska Hanna
(2)
Malina Alicja
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Muszyński Wojciech
(2)
Nycz Edward
(2)
Olszewska Bożena
(2)
Paździo Renata
(2)
Pikuła Norbert
(2)
Przecławski Krzysztof
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Tulski Józef
(2)
Walancik Marek
(2)
Wieczorek Emilia
(2)
Winczura Barbara
(2)
Wosik-Kawala Danuta
(2)
Łączek Tomasz
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Badowska-Hodyr Monika
(1)
Badowski Stanisław
(1)
Banach Aleksandra
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartosz Bogna
(1)
Bałazińska Marta
(1)
Berek Jerzy
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bigorajska Zofia
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Borkowski Paweł
(1)
Borzyszkowska Renata
(1)
Bugajski Jarosław
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Cheshire Simon
(1)
Chirkowska-Smolak Teresa
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrostowska Bożena
(1)
Cichocki Andrzej
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czajkowski Kazimierz
(1)
Czapów Czesław
(1)
Czarnik Henryk
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czepiel Anna
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Domańska Barbara
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dukała Paulina
(1)
Dunin-Wąsowicz Krzysztof
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dziewulak Andrzej
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Feliksiak Jerzy
(1)
Franczyk Jan Leszek
(1)
Gałuszka Jacek
(1)
Grabovska Oleksandra
(1)
Grabowska Małgorzata
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzikowski Mateusz
(1)
Górka Marek
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Hrynkiewicz Józefina (1946- )
(1)
Ignaczak Bożena
(1)
Ignatiuk Katarzyna
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(182)
Język
polski
(175)
angielski
(2)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Pedagodzy
(8)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
6-8 lat
(3)
Bibliotekarze
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Rodzice
(3)
Wychowawcy
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dorośli
(2)
Dzieci
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Klasa 5.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Młodzież
(119)
Dziecko
(21)
Wychowanie
(19)
Czas wolny od pracy ucznia
(18)
Rynek pracy
(16)
Praca
(15)
Rodzina
(14)
Ochotnicze Hufce Pracy
(13)
Dzieci
(12)
Młodzież trudna
(12)
Nauczyciele
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(11)
Agresywność
(10)
Bezrobocie
(10)
Niedostosowanie społeczne
(10)
Pedagogika społeczna
(10)
Uczniowie
(10)
Ludzie starzy
(8)
Młodzież niepełnosprawna
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Internet
(7)
Kariera
(7)
Kobieta
(7)
Patologia społeczna
(7)
Praca pozalekcyjna
(7)
Czas wolny od pracy
(6)
Poradnictwo zawodowe
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Godzina wychowawcza
(5)
Kształcenie zawodowe
(5)
Macierzyństwo
(5)
Nieletni przestępcy
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Pedagogika
(5)
Pedagogika pracy
(5)
Postawy
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(5)
Socjalizacja
(5)
Szkolnictwo
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Wychowawstwo
(5)
Zachowanie
(5)
Aspiracje zawodowe
(4)
Dziecko trudne
(4)
Emigracja zarobkowa
(4)
Kształcenie
(4)
Kuratorzy (prawo)
(4)
Mowa
(4)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(4)
Nauczanie
(4)
Odpoczynek
(4)
Ojcostwo
(4)
Portal społecznościowy
(4)
Praca przymusowa
(4)
Praca zespołowa
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Socjoterapia
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Studenci
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Twórczość
(4)
Wartość
(4)
Wolontariusze
(4)
Wybór zawodu
(4)
Zainteresowania
(4)
Zawód
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Życie seksualne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Alkoholizm
(3)
Aspiracje
(3)
Autyzm
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Dojrzałość emocjonalna
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Facebook
(3)
Jakość życia
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kuratela
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Literatura dla młodzieży
(3)
Mężczyzna
(3)
Młodzież - wartości
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nałóg
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Praca kulturalno-oświatowa
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przemoc
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Temat: dzieło
Lew, czarownica i stara szafa
(1)
Temat: czas
2001-
(27)
1989-
(9)
1901-
(8)
1901-2000
(6)
2001-0
(6)
1989-2000
(5)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1939-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Niemcy
(2)
Warszawa
(2)
Milwaukee (Stany Zjednoczone)
(1)
Narnia (kraina fikcyjna)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(51)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Opracowanie
(6)
Raport z badań
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Monografia
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradniki
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Antologia
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(51)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Biblioteka w Szkole
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Praca Socjalna
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Biblioteka Publiczna
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Meritum
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
182 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84566 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116324, 115690 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116320 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52476 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42123 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48697 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67618 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38700 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25708 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 326)
Monografia wieloautorska Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości. Publikacje najmłodszych pracowników nauki są prezentacją prowadzonych przez nich badań naukowych. Mogą stać się przyczynkiem do dyskusji wokół eksplorowanych przez nich pól problemowych, a także ważnym źródłem inspiracji dla czytelników oraz źródłem pogłębiania kompetencji naukowych doktorantów. Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji. Niniejszy zbiór tekstów potwierdza interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, a także wpisuje się we współczesne dyskusje na temat roli edukacji w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych t. 4.)
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109936 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konteksty Psychologii Rehabilitacji)
Za sprawą przekazywanego czytelnikom tomu chcemy włączyć się w trwający od wielu lat dyskurs dotyczący potrzeby i konsekwencji wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Na nasze zaproszenie do współpracy w realizacji tego zadania odpowiedziało wielu badaczy i spora grupa praktyków działających w tym obszarze rehabilitacji. Efektem współpracy jest kolejna z serii monografia wieloautorska, w której prezentujemy szereg informacji z zakresu: diagnozy oraz wczesnego wspomagania dzieci niepełnosprawnych w rozwoju, wychowania i nauczania, wsparcia rodzin z niepełnosprawnymi dziećmi i ich funkcjonowania w środowisku rówieśniczym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47287 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Literatura dziecięca i młodzieżowa ostatnich kilkunastu lat rozwija się w ogniu ścierających się tendencji: z jednej strony zasadniczym punktem jej odniesienia są tradycyjne wzorce wypracowane przez zaliczane do kanonu dzieła wysokoartystyczne, z drugiej jednak podlega ogromnym wpływom kultury masowej. Dla „zwabienia” czytelnika w sidła lektury wykorzystuje nawet kicz, niekiedy fałszuje obraz rzeczywistości, by zyskać uznanie w oczach hipotetycznego nastoletniego czytelnika. Otwarte pozostaje pytanie, czy literatura współczesna jest kuszącą, łagodną Pięknością, czy też złowrogą Bestią, niszczącą podstawy wrażliwości estetycznej młodego pokolenia. Książka zawiera 17 artykułów najwybitniejszych polskich znawców literatury dziecięcej. Jest to pozycja dla bibliotekarzy, polonistów, pedagogów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Dorota Wiśniewska-Juszczak: Konsekwencje stosowania różnych narzędzi sprawowania władzy [The consequences of the use of various tools of power], s. 125–134; Agnieszka Niedźwieńska, Jacek Neckar: Pozytywna tendencyjność w pamięci źródła informacji na własny temat [Positivity bias in memory of the source of self-information], s. 135–139; Marieke C. van Egmond, Ulrich Kühnen, Susanne Haberstroh, Nina Hansen: Learning through the eyes of Eastern and Western European university students: Mind or virtue-oriented?, s. 140–155; Agata Gąsiorowska: Psychologiczne skutki aktywacji idei pieniędzy a obdarowywanie bliskich [The psychological consequences of mere exposure to money and gift-giving], s. 156–168; Paweł Koniak, Wojciech Cwalina: Perswazyjne skutki wieloznaczności przekazu: polaryzacja czy depolaryzacja postaw? [Persuasive effects of message ambiguity: Attitude polarization or depolarization?], s. 169–190; Agnieszka Wilczyńska, Magdalena Mazur: Gniew i empatia a poziom zagrożenia wykluczeniem społecznym u młodzieży [Anger and empathy and risk of social exclusion among young people], s. 191–202; Alina Kolańczyk, Wacław Bąk, Marta Roczniewska: Skala samoregulacji promocyjnej i prewencyjnej (SSPP) [Promotion and Prevention Self-Regulation Scale (PPSS)], s. 203–218; Agnieszka Czerw: Co ludzie myślą o pracy zawodowej? Konstrukcja metody diagnozującej postawy wobec pracy [What do people think about work? Construction of the method diagnostic of attitudes toward work], s. 219–233.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The articles presented in this volume have been based on the projec:Euroidentities – The Evolution of European Identity: Using biographical methods to study the development of European Identity (started March 2008 through February 2011 under the first Framework 7 SSH-2007-5.2.1). The project team consisted of scholars coming from seven academic centers: Queens University, Belfast – UK, University of Magdeburg – Germany, Bulgarian Academy of Sciences – Bulgaria, Tallinn University of Technology – Estonia, Federico II’ University, Naples – Italy, University of Łódź – Poland, Bangor University – Wales. The findings come from biographical narrative interviews collected and analyzed by each team during numerous workshops. The main aim of the project was to gain insights into the lives of European citizens and the significance of ‘Europe’ in their narratives.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej