Form of Work
Książki
(4)
Status
available
(4)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Author
Myśliwczyk Iwona
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Rodzina
(4)
Postawy rodzicielskie
(3)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Etyka
(1)
Małżeństwo
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Skala Postaw Rodzicielskich
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie społeczne
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Syndrom ADHD w ciągu ostatnich kilkunastu lat stał się obiektem zainteresowania na całym świecie, w tym także w Polsce. Przez lata naukowcy i lekarze usiłowali opracować i wyjaśnić przyczyny ADHD, a tym samym odpowiedzieć na szereg pytań związanych z tym syndromem. Coraz więcej na temat ADHD wiedzą psycholodzy, pedagodzy i lekarze, którzy identyfikują objawy i stawiają diagnozę. Jednak niewielu z nich jest w stanie podjąć się takich działań, które ułatwiałyby funkcjonowanie dziecka na wszystkich płaszczyznach jego życia. Objawy prezentowane przez dziecko z ADHD mają swoje plusy i minusy. Wywołują radość, zadowolenie i pomagają w niektórych aspektach życia, ale także ranią, sprawiają ból i powodują różnorodne ograniczenia. Osoby przyzwyczajone do prostego sposobu myślenia mają problemy ze zrozumieniem komplikacji i sprzeczności związanych z ADHD. Często jest tak, że zachowania, które odbiegają od społecznie respektowanej normy budzą lęk i niepokój. Są oceniane w kategoriach negatywnych, bez próby zrozumienia ich istoty. Zdarza się więc, że dzieci z ADHD są postrzegane w społeczeństwie jako złośliwe, agresywne, wybuchowe, nadruchliwe lub źle wychowane. Zdarza się również, że nie są rozumiane i akceptowane z powodu zachowań, które prezentują, a które są od nich niezależne. Zrozumieć świat dziecka z ADHD, to poznać jego osobowość, jego marzenia, zainteresowania oraz problemy od strony praktycznej, jakie wynikają z posiadania tego zespołu. Trudności, które napotyka dziecko z ADHD, są nie tylko konsekwencją, lecz także są wynikiem postaw społecznych, nierespektujących inności. Podjęta przez mnie problematyka jest próbą zrozumienia rzeczywistości doświadczanej przez rodziców dzieci z ADHD. Dla tego też mam nadzieję, że badania, które przeprowadziłam, pozwolą - chociaż w minimalnym stopniu - zrozumieć subiektywne sensy, intencje i interpretacje nadawane przez rodziców zachowaniom dzieci z ADHD. [Autorka]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 105408 (1 egz.)
Book
In basket
SPIS TREŚCI Wstęp Część I. Aktywność opiekuńczo-wychowawcza - aktualne wyzwania i zagrożenia 1. Roman Jusiak Aksjologia w aktywności opiekuńczo-wychowawczej 2. Lidia Pietruszka Opieka nad dzieckiem w rodzinie - o stanie rzeczywistym i potrzebie wsparcia 3. Andrzej Łuczyński Wychowanie społeczne i religijne w dobie przemian cywilizacyjnych 4. Katarzyna Zaremba Nieprzystosowanie społeczne młodzieży jako implikacja niewłaściwej opieki i wychowania w rodzinie 5. Lidia Pietruszka The principle of subsidiarity in social work with the family - pedagogical implications 6. Tomasz Wach Jakość zarządzania instytucjami a optymalizacja efektywności systemowych oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych Część II. Rodzina i dziecko w systemie wsparcia - trudności i rozwiązania 7. Maria Opiela Rodzina i dziecko w systemie wsparcia - na przykładzie Ośrodka Integracyjnego Sióstr Służebniczek BDNP w Dębicy 8. Agnieszka Linca-Ćwikła Działania edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze podejmowane wobec dzieci hospitalizowanych 9. Ewelina Okrutna Rola asystenta rodziny we współczesnej profilaktyce dysfunkcji rodziny 10. Ilona Gumińska Postawy rodzicielskie a motywacja osiągnięć u kobiet studiujących 11. Magdalena Parzyszek Wychowanie. Pomiędzy "kulturą zatonięcia" a nadzieją, która pozostaje przy tym, co dobre
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40598 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 43484 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 41797, 41593 (2 egz.)
Book
In basket
Autorka książki jest doświadczonym dydaktykiem akademickim i ma na swoim koncie wiele opracowań naukowych z zakresu szeroko rozumianej pedagogiki. Tekst jest świadectwem jej oczytania, erudycji oraz skrupulatności w docieraniu do źródeł literaturowych. Śniegulska sięga do autorów znanych i nieznanych, do myśli i stanowisk wielkich i podrzędniejszego kalibru. Jej kolejna publikacja powinna poruszać Czytelnika, służyć pogłębionej refleksji, uruchamiać proces stawiania nowych pytań, na które trzeba szukać nowych odpowiedzi. Uważam, że ze względu na istotność poruszanych zagadnień będzie to znacząca pozycja na rynku wydawniczym. [z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Jadwigi Bińczyckiej]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39293 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again