Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(222)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Artykuły
(167)
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(34)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(7)
E-booki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(121)
wypożyczone
(20)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(37)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(16)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(14)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(20)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Autor
Klus-Stańska Dorota
(5)
Magda-Adamowicz Marzenna
(5)
Litwinow-Cieślewicz Monika
(4)
Ostarek Ewa
(4)
Jerzakowska-Kibenko Beata
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kopaczyńska Iwona
(3)
Kłysz-Sokalska Natalia
(3)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(3)
Pluta Katarzyna
(3)
Połeć Monika
(3)
Bala Agnieszka
(2)
Bonar Jolanta
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Farnicka Marzanna
(2)
Hamidi Nadia
(2)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(2)
Karbowniczek Jolanta
(2)
Kopik Aldona
(2)
Litwinow Monika
(2)
Matusiak Monika
(2)
Montessori Maria
(2)
Nawolska Barbara
(2)
Nowotnik Anna
(2)
Pajewska Katarzyna
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Przychodni Agnieszka
(2)
Roche Hadrien
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Stucki Edmund
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Wieszczeczyńska Ewa
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Woj Olga
(2)
Zając Dorota
(2)
(oprac.) Agata Piątkowska
(1)
(oprac.) Anna Dudek
(1)
(oprac.) Dariusz Dziuba
(1)
(oprac.) Joanna Gęborek
(1)
Andrzejewska Ewa
(1)
Arciszewska Ewa
(1)
Banach Bożena
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Bałecka Beata
(1)
Białogońska Joanna
(1)
Biela Adrian
(1)
Blada Ewa
(1)
Boczek Marzena
(1)
Bogucka Aleksandra
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Borowiecka Agnieszka
(1)
Borowska Ewa
(1)
Boyer Robin
(1)
Božlić Lenard Dragana
(1)
Brelska Aleksandra
(1)
Bronk Dorota
(1)
Bybluk Marian
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Cader Mirosława
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chrzanowski Stanisław
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Collins Anita
(1)
Czesiul-Budkowska Iwona
(1)
Dejko Jadwiga
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Derewlana Hanna
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dutkiewicz Kazimiera
(1)
Fobka B
(1)
Furmankowska Mirosława
(1)
Gajos Monika
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Gancarz Barbara
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gawda Barbara
(1)
Giziewska Hanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grobelna-Danikowska Katarzyna
(1)
Grzybowa Maria
(1)
Grzywna-Wileczek Anna
(1)
Guguła Katarzyna
(1)
Gutmann Joanna
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hamanowicz Anna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hetmańczyk-Bajer Hewilia
(1)
Horoszewska Izabela
(1)
Jabłońska Natalia
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jankowski Paweł
(1)
Janus Katarzyna
(1)
Jarmark Aneta
(1)
Jaroszewska Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jońca Dominika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(98)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(162)
1989-2000
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(226)
Język
polski
(226)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(58)
Nauczyciele
(55)
Pedagodzy szkolni
(26)
Wychowawcy klas
(25)
Pedagodzy
(11)
Bibliotekarze
(9)
Nauczyciele bibliotekarze
(9)
Rodzice
(9)
Dyrektorzy szkół
(8)
Nauczyciele języków
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(7)
Socjoterapeuci
(7)
Terapeuci
(7)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(4)
Przedszkola
(4)
Klasa 3.
(3)
Studenci
(3)
9-13 lat
(2)
Biolodzy
(2)
Klasa 1.
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliolodzy
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 2.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(137)
Pedagogika wczesnoszkolna
(86)
Nauczanie początkowe
(69)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(22)
Metody nauczania
(17)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(16)
Czytanie
(15)
Uczniowie klas początkowych
(14)
Uczniowie
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dojrzałość szkolna
(9)
Start szkolny
(9)
Uczucia
(9)
Dziecko
(8)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(7)
Matematyka
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Wychowanie
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dzieci
(6)
Dziecko zdolne
(6)
Nauczyciele
(6)
Uczenie się
(6)
Adaptacja społeczna
(5)
Kreatywność
(5)
Odbiór dzieła literackiego
(5)
Socjalizacja
(5)
Badania naukowe
(4)
Krytycyzm
(4)
Kształcenie
(4)
Metoda Montessori
(4)
Samodzielność
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Zdolności
(4)
Bajkoterapia
(3)
Biblioteki szkolne
(3)
Indywidualizacja (pedagogika)
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Języki obce - nauczanie
(3)
Lekcja biblioteczna
(3)
Logopedia
(3)
Mapa myśli
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Muzykoterapia
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczanie początkowe - podręczniki
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Promocja czytelnictwa
(3)
Przyroda
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Samoocena (ocenianie)
(3)
Szkolnictwo
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Anoreksja
(2)
Audiodeskrypcja
(2)
Biblioterapia
(2)
Bulimia
(2)
COVID-19
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(2)
Czytelnictwo
(2)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dyskurs dziecięcy
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Filozofia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Innowacje
(2)
Inscenizacja
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Język angielski
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kara (psychol.)
(2)
Klasa 3.
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Kultura
(2)
Lęk
(2)
Mindfulness
(2)
Mnemotechnika
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzyka
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie integralne
(2)
Temat: dzieło
Maska
(1)
Nie(!)zwykła okolica
(1)
Pan Maluśkiewicz i wieloryb
(1)
Przegrana czy wygrana
(1)
Temat: czas
2001-
(40)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ZSRR
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(154)
Artykuł z czasopisma fachowego
(94)
Scenariusz zajęć
(18)
Artykuł z czasopisma naukowego
(15)
Raport z badań
(12)
Monografia
(11)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(9)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opracowanie
(7)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Podręcznik
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma sportowego
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Recenzja
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(200)
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Kultura i sztuka
(4)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Wczesnoszkolna
(43)
Życie Szkoły
(31)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(9)
Biblioteka w Szkole
(8)
Języki Obce w Szkole
(8)
Wychowanie na Co Dzień
(8)
Chowanna
(7)
Nauczyciel i Szkoła
(6)
Dyrektor Szkoły
(4)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Edukacja i Dialog
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Nauczanie Początkowe
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Bliżej Przedszkola
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Remedium
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Medialna
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Lider
(1)
Meritum
(1)
Monitor Prawny Dyrektora Szkoły : miesięcznik dyrektora szkoły
(1)
Otwarta Szkoła
(1)
Trendy
(1)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
226 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne. Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych. Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116787 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52845 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42506 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35609 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49160 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67884 P 3,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117934 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36356 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Osią przewodnią tej publikacji stały się wyniki badań Autorki oraz nasuwające się z nich wnioski dotyczące uzdolnień matematycznych manifestowanych przez dzieci na styku edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.: wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki; rozstanie rodziców; trudności w uczeniu się czytania i pisania; przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki; szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego; zagrożenia cyberprzestrzeni; szkoła a rozwój ucznia zdolnego; uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy). Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116020 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35193 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116836 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Praca wypełnia lukę w wiedzy i badaniach nad kształceniem i stymulacją doświadczenia przyrodniczego i estetycznego dziecka z wykorzystaniem możliwości twórczo-artystyczno-poznawczych, jakie można rozwinąć i kształtować u uczniów w zakresie wiedzy przyrodniczej przez kontakt z przyrodą oraz działania ze sztuką. […] Praca jest oryginalna i stanowi cenny wkład w badania z pedagogiki wczesnoszkolnej, edukacji przyrodniczej i wychowania estetycznego. dr hab. Urszula Szuścik, prof. Uniwersytetu Śląskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42293 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzystaniem inspirujących i skutecznych działań terapeutyczno-edukacyjnych. Przedstawione w przewodniku zestawy ćwiczeń przeznaczone są zarówno dla doświadczonych nauczycieli, którzy oczekują nowych pomysłów w pracy z dziećmi z zaburzeniami w spektrum autyzmu, jak również dla młodych pedagogów oczekujących konkretnych przykładów i rozwiązań przydatnych podczas zajęć przedszkolnych i szkolnych. Prezentowane scenariusze mogą zainspirować nauczycieli i terapeutów do dalszych poszukiwań twórczych rozwiązań
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej