Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1456)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Artykuły
(1006)
Książki
(438)
Publikacje dydaktyczne
(176)
Publikacje fachowe
(112)
Publikacje naukowe
(86)
E-booki
(17)
Druki ulotne
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Czasopisma
(4)
Publikacje informacyjne
(4)
Gry i zabawki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1179)
wypożyczone
(77)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(253)
Czytelnia Piła
(33)
Wypożyczalnia Chodzież
(189)
Czytelnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(188)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(156)
Czytelnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(189)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(130)
Czytelnia Wągrowiec
(63)
Informatorium
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(23)
Autor
Łoskot Małgorzata
(38)
Tanajewska Alicja
(23)
Naprawa Renata
(22)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(18)
Gajdzica Zenon
(15)
Dykcik Władysław
(13)
Zaorska Marzenna
(13)
Szumski Grzegorz
(10)
Tkaczyk Grażyna
(10)
Gunia Grażyna
(9)
Głodkowska Joanna
(9)
Hulek Aleksander
(9)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(9)
Sękowska Zofia
(9)
Kosakowski Czesław
(8)
Krause Amadeusz
(8)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(8)
Palak Zofia
(8)
Wojtatowicz Małgorzata
(8)
Chrzanowska Iwona
(7)
Czechowska Zyta
(7)
Kupisiewicz Małgorzata
(7)
Wyczesany Janina
(7)
Zielińska Jolanta
(7)
Chodkowska Maria
(6)
Czerwińska Kornelia
(6)
Franków Łukasz
(6)
Maciarz Aleksandra
(6)
Ploch Leszek
(6)
Polak-Janik Ewelina
(6)
Serafin Teresa
(6)
Sowa Józef
(6)
Stankowski Adam
(6)
Ławicka Joanna
(6)
Barłóg Krystyna
(5)
Bąbka Jarosław
(5)
Doroszewska Janina
(5)
Gałkowski Tadeusz
(5)
Hryniewicka Anna
(5)
Jastrząb Jadwiga
(5)
Kirejczyk Kazimierz
(5)
Klaczak Marzena
(5)
Klaro-Celej Lidia
(5)
Mikrut Adam
(5)
Sawa Barbara
(5)
Słupek Kazimierz
(5)
Wrona Joanna
(5)
Apanel Danuta
(4)
Baczała Ditta
(4)
Bobik Bogumiła
(4)
Bogdanowicz Marta
(4)
Buchnat Marzena
(4)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(4)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(4)
Haring Norris G
(4)
Jagoszewska Iwona
(4)
Jakubowski Stanisław
(4)
Kilian Marlena
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Lipkowski Otton
(4)
Majkowska Jolanta
(4)
Nowak-Adamczyk Dagmara
(4)
Olszak Alicja
(4)
Sadowska Sławomira
(4)
Schiefelbusch Richard L
(4)
Szczepankowski Bogdan
(4)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(4)
Walczak Grażyna
(4)
Ćwirynkało Katarzyna
(4)
Żyta Agnieszka
(4)
Balcerek Marian
(3)
Bartnikowska Urszula
(3)
Bendych Ewa
(3)
Bogucka Jadwiga
(3)
Błeszyński Jacek
(3)
Chwaszczewska Joanna
(3)
Domagała-Zyśk Ewa
(3)
Dryżałowska Grażyna
(3)
Eckert Urszula
(3)
Florek Anna
(3)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(3)
Grzegorzewska Maria
(3)
Herzyk Ewa
(3)
Jachimczak Beata
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Kazanowski Zdzisław
(3)
Kijak Remigiusz
(3)
Klinik Anna
(3)
Kloskowska Adriana
(3)
Konieczna Iwona
(3)
Kott Tadeusz
(3)
Kownatka-Ruszkowska Agnieszka
(3)
Krakowiak Kazimiera
(3)
Krztoń Alicja
(3)
Kulbaka Jacek
(3)
Kuszek Genowefa
(3)
Kwiatkowska Małgorzata
(3)
Lechowicz Anna
(3)
Leśniewska Katarzyna
(3)
Makowski Aleksander
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(202)
2010 - 2019
(292)
2000 - 2009
(642)
1990 - 1999
(236)
1980 - 1989
(50)
1970 - 1979
(35)
1960 - 1969
(12)
1950 - 1959
(2)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(560)
1989-2000
(68)
Kraj wydania
Polska
(1473)
Język
polski
(1462)
nieznany (po)
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(417)
Pedagodzy
(139)
Dyrektorzy szkół
(81)
Pedagodzy szkolni
(72)
Wychowawcy klas
(63)
Terapeuci
(30)
Szkoły specjalne
(24)
Rodzice
(22)
Szkoły podstawowe
(22)
Nauczyciele przedszkoli
(19)
Pedagodzy specjalni
(19)
Nauczyciele bibliotekarze
(17)
Terapeuci zajęciowi
(17)
Bibliotekarze
(16)
Nauczyciele języków
(15)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Nauczyciele języka polskiego
(11)
Specjaliści terapii uzależnień
(11)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(10)
Socjoterapeuci
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(8)
Wychowawcy małych dzieci
(8)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Dorośli
(6)
Dzieci
(6)
Klasa 1.
(6)
Klasa 2.
(6)
Klasa 3.
(6)
Lekarze
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Przedszkola
(6)
Sportowcy
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauczyciele informatyki
(5)
Pracownicy oświaty
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Dyrektorzy przedszkoli
(4)
Psycholodzy
(4)
Studenci
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
Nauczyciele matematyki
(3)
Szkoły wyższe
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczniowie
(2)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
Animatorzy
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Biolodzy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Gimnazja
(1)
Katecheci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodziece
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(383)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(173)
Szkolnictwo specjalne
(164)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(126)
Szkolnictwo specjalne - integracja
(122)
Szkolnictwo specjalne - tyflopedagogika
(95)
Szkolnictwo specjalne - surdopedagogika
(91)
Niepełnosprawni
(78)
Szkolnictwo specjalne - metody terapeutyczne
(78)
Szkolnictwo specjalne - nauczanie
(71)
Nauczanie
(70)
Dziecko niepełnosprawne
(57)
Kształcenie integracyjne
(57)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(55)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(54)
Edukacja włączająca
(53)
Autyzm
(37)
Czytanie
(36)
Dysleksja i dysgrafia
(36)
Dziecko
(35)
Nauczyciele
(35)
Dzieci upośledzone umysłowo
(34)
Szkolnictwo specjalne - nauczyciel
(34)
Dziecko autystyczne
(32)
Pedagodzy specjalni
(32)
Metody nauczania
(31)
Rehabilitacja medyczna
(30)
Uczniowie
(30)
Nauczanie początkowe
(28)
Integracja społeczna
(27)
Szkolnictwo specjalne - wychowanie
(27)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(27)
Dziecko z niepełnosprawnością
(25)
Mowa
(23)
Niepełnosprawni umysłowo
(23)
Niepowodzenia szkolne
(23)
Pedagogika
(23)
Pisanie
(23)
Upośledzenie umysłowe
(22)
Wsparcie edukacyjne
(21)
Dzieci
(19)
Dziecko zdolne
(19)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(19)
Szkolnictwo
(19)
Wychowanie
(19)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(18)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(18)
Psychoterapia
(18)
Niewidomi
(17)
Dziecko głuche
(16)
Głusi
(16)
Logopedia
(16)
Muzykoterapia
(16)
Arteterapia
(15)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Nauczanie integracyjne
(14)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(14)
Surdopedagogika
(14)
Szkolnictwo specjalne - kształcenie zawodowe i średnie
(14)
Zespół ADHD
(14)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(13)
Tyflopedagogika
(13)
Diagnoza pedagogiczna
(12)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Nauka pisania
(12)
Przedszkole specjalne
(12)
Szkolnictwo specjalne - języki obce
(12)
Terapia zajęciowa
(12)
Biblioterapia
(11)
Dziecko niedosłyszące
(11)
Dziecko niewidome
(11)
Niedostosowanie społeczne
(11)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(11)
Rodzice
(11)
Wsparcie społeczne
(11)
Dojrzałość szkolna
(10)
Dziecko niedowidzące
(10)
Język migowy
(10)
Niedorozwój umysłowy
(10)
Niepełnosprawność
(10)
Osoby z niepełnosprawnością
(10)
Rewalidacja
(10)
Szkolnictwo specjalne - nauczanie początkowe
(10)
Szkolnictwo specjalne - pomoce dydaktyczne
(10)
Słuch
(10)
Biblioteki szkolne
(9)
Dzieci niewidome i niedowidzące
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Kompetencje społeczne
(9)
Komunikacja społeczna
(9)
Komunikacja wspomagająca
(9)
Kształcenie
(9)
Metoda Dobrego Startu
(9)
Uczenie się
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Wychowanie seksualne
(9)
Dogoterapia
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Język polski (przedmiot szkolny)
(8)
Kompetencje komunikacyjne
(8)
Temat: dzieło
Tytus, Romek i Atomek
(1)
Temat: czas
2001-
(300)
1989-2000
(54)
1989-
(10)
1901-2000
(7)
2001-0
(7)
1801-1900
(5)
1901-
(5)
1945-1989
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1918-
(2)
1901-1914
(1)
2001
(1)
2009-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(40)
Warszawa
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Zaporoże (Ukraina, obw. zaporoski)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(818)
Artykuł z czasopisma naukowego
(322)
Artykuł z czasopisma fachowego
(303)
Karty pracy ucznia
(26)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(22)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(20)
Poradnik
(20)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(19)
Praca zbiorowa
(19)
Materiały pomocnicze
(18)
Scenariusz zajęć
(15)
Monografia
(14)
Opracowanie
(13)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Artykuł problemowy
(9)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Program nauczania
(7)
Raport z badań
(7)
Podręcznik
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(4)
Biografia
(4)
Wzory dokumentów
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(3)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Poradniki
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Encyklopedie
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Raport
(2)
Ankieta
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Felieton
(1)
Formularze i druki
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Informator
(1)
Informatory
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Referat
(1)
Relacja
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Sprawozdanie
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1130)
Socjologia i społeczeństwo
(47)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(11)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Historia
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Matematyka
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Religia i duchowość
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(258)
Głos Pedagogiczny
(74)
Dyrektor Szkoły
(46)
Rewalidacja
(46)
Edukacja i Dialog
(29)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(24)
Życie Szkoły
(23)
Meritum
(22)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(22)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(21)
Wychowanie na Co Dzień
(17)
Języki Obce w Szkole
(15)
Nowa Szkoła
(13)
Wychowanie na co dzień
(13)
Biblioteka w Szkole
(12)
Chowanna
(10)
Gazeta Szkolna
(10)
Nauczyciel i Szkoła
(9)
Ruch Pedagogiczny
(8)
Wychowanie w Przedszkolu
(8)
Wychowawca
(8)
Kwartalnik Pedagogiczny
(7)
Wszystko dla Szkoły
(7)
Logopedia
(6)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(6)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(5)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(5)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(5)
Nowe w Szkole
(5)
Pedagogika Społeczna
(5)
Bliżej Przedszkola
(4)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(4)
Kultura i Edukacja
(4)
Przyjaciel Dziecka
(4)
Psychologia Wychowawcza
(4)
Psychologia w Szkole
(4)
Scholasticus
(4)
TIK w Edukacji
(4)
Drama
(3)
Edukacja Wczesnoszkolna
(3)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(3)
Lider
(3)
Biblioteka Publiczna
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
IT w Edukacji
(2)
Język Polski w Szkole IV - VI
(2)
Matematyka
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Oświata Mazowiecka
(2)
Polonistyka
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Praca Socjalna
(2)
Przedszkole
(2)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(2)
Szkoła Zawodowa
(2)
Wychowanie Komunikacyjne
(2)
Wychowanie Na Co Dzień
(2)
Biblioteka Szkolne Centrum Informacji
(1)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Medialna
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Geografia w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Język Polski w Szkole
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Przedszkole. Miesięcznik dyrektora
(1)
Remedium
(1)
Sygnał
(1)
Szkoła Specjalna : czasopismo poświęcone pedagogice specjalnej
(1)
Trendy
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(1)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
1473 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja przedstawia wiedzę naukową i kliniczną dla czytelnika szerszego niż środowisko profesjonalistów. Sposób prezentacji aktualnej wiedzy o anoreksji w tej monografii pozwala na dotarcie do: rodziców osób chorych, nauczycieli i wychowawców, wreszcie do osób doświadczających problemów z anoreksją. [...] Z recenzji naukowej prof.dr hab. Czesława Czabały Większość tekstu to próba odpowiedzi na pytania dotyczące natury, przebiegu i leczenia tych zaburzeń. Wśród pytań pojawiają się m.in. Czy anoreksja jest chorobą? Jak rozpoznać osobę z anoreksją w najbliższym otoczeniu? Czy anoreksja jest nałogiem? Czy przyczyną anoreksji jest kultura? Jaki jest „tajemniczy kod” osób z anoreksją? Dlaczego stosuje się terapię anoreksji za pomocą poczty elektronicznej? Czy osoba z anoreksją chce umrzeć? Jak powinno się rozmawiać z osobą z anoreksją?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka odpowiada na pytania, czym jest choroba przewlekła dziecka i jakie są jej konsekwencje dla całej rodziny. Ważną część publikacji zajmują zagadnienia dotyczące roli bajkoterapii w leczeniu dzieci chorych przewlekle oraz przykłady nowatorskich bajek terapeutycznych napisanych przez studentów zdobywających kwalifikacje do pracy pedagogicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia w znacznej mierze stanowi relację z badań, które miały na celu diagnozę cech osobowości i kompetencji wychowawczych oligofrenopedagogów, a zarazem sprawdzenie zgodności oczekiwań w tym zakresie ze stanem faktycznym. W pierwszym rozdziale omówione zostały teorie osobowości, sposoby jej badania oraz pożądane cechy oligofrenopedagogów. Drugi rozdział jest poświęcony analizie kompetencji nauczycieli, zwłaszcza kompetencji wychowawczych pedagogów specjalnych. W części metodologicznej opisano problemy badawcze, hipotezy, metody i narzędzia, a także organizację badań. W głównej części książki zaprezentowano przebieg badań fokusowych, analizy ilościowe wybranych cech osobowości i kompetencji oligofrenopedagogów (wyniki badań bezpośrednich), studia przypadków obejmujące cztery nauczycielki, a ponadto opinie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Zaletą książki jest interdyscyplinarne spojrzenie na postać oligofrenopedagoga, pozwalające stworzyć jej wielowymiarowy obraz. Publikacja będzie pomocna pracownikom naukowym, a także pedagogom i studentom pedagogiki specjalnej poszukującym odpowiedzi na pytania, w jakim kierunku powinien przebiegać ich rozwój i czym powinien się charakteryzować nauczyciel skutecznie pracujący z podopiecznymi z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne. W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorki książki reprezentują dwa duże stowarzyszenia, których jednym z głównych celów statutowych jest podnoszenie warsztatu pracy nauczyciela. Lucyna Bzowska i Renata Kownacka to animatorki pedagogiki zabawy, autorki wielu książek i programów autorskich, przedstawicielki Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA. Maria Lorek i Anna Sowińska to autorki wielu książek, podręczników oraz programów do nauczania dla dzieci na poziomie kształcenia zintegrowanego, przedstawicielki zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka została poszerzona, uzupełniona i podzielona na osiem części. W pierwszej – obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego – zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. Pisząc o klasach integracyjnych, nie sposób podzielić się wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z pracą w tego typu oddziałach, dlatego też wybrano te aspekty, na które – zdaniem Autorki – każdy pedagog specjalny w swojej pracy powinien zwrócić uwagę (jak kwestia doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianie uczniów niepełnosprawnych czy też rola pracy w grupach). Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia zgodne z podanym wcześniej ramowym programem, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach rewalidacji indywidualnej. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które – w mniejszym bądź większym stopniu – towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Wybrano te opracowania, które – jak wiadomo Autorce – sprawiają, szczególnie studentom oraz młodym nauczycielom, najwięcej trudności – między innymi opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej. W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazł się uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący. Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną – autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem. Polecamy!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: – wzrokową, – słuchowo-językową, – koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115071 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66703 P 1,5 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzystaniem inspirujących i skutecznych działań terapeutyczno-edukacyjnych. Przedstawione w przewodniku zestawy ćwiczeń przeznaczone są zarówno dla doświadczonych nauczycieli, którzy oczekują nowych pomysłów w pracy z dziećmi z zaburzeniami w spektrum autyzmu, jak również dla młodych pedagogów oczekujących konkretnych przykładów i rozwiązań przydatnych podczas zajęć przedszkolnych i szkolnych. Prezentowane scenariusze mogą zainspirować nauczycieli i terapeutów do dalszych poszukiwań twórczych rozwiązań
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sytuacja społeczna dzieci „moralnie zaniedbanych” w okresie międzywojennym była niezwykle trudna. Wpływało na to wiele czynników, przede wszystkim skomplikowane realia gospodarczo-polityczne, w których przyszło im egzystować. Los większości dzieci wymagał wręcz biologicznego ratownictwa. Opuszczone, sieroty wojenne, bezdomne, pozbawione domu rodzinnego i warunków do życia zmuszone były niejednokrotnie walczyć o przeżycie. Stąd już krok od działań na granicy prawa. Same statystyki z lat 1923 – 1926 wskazywały na ponad 47% wskaźnik młodzieży „wykolejonej” ze wszystkich uczniów. Blisko dziesięć procent wychowanków domów poprawczych trafiało tam kierowanych przez rodziców. Samo zjawisko, które mieściło się w obszarach zainteresowań pedagogiki specjalnej w ramach kategorii dzieci „upośledzonych moralnie” albo „występnych” już wówczas okazywało się problematyczne, zwracano bowiem uwagę na trudności interpretacyjne wynikające z tak przyjętej systematyki. Monografia stanowi próbę określenia statusu dziecka „moralnie zaniedbanego” w Polsce okresu międzywojennego. Głównym celem stało się ukazanie form wsparcia kierowanych do dzieci „trudnych” a także procesu kształtowania publiczno-prawnego systemu polityki społecznej wobec nieletnich. Zasadnicza część szkicu poświęcona została zakładom wychowawczym dla dzieci moralnie zaniedbanych w tym ośrodkom wychowawczo-poprawczym. Omówiono w nim przebieg organizacji pracy w ww. placówkach, wskazując również na metody i środki tam wykorzystywane oraz szereg trudności napotykanych w pracy z wychowankami, co również odzwierciedlają zaprezentowane dane statystyczne (włącznie z informacjami dotyczącymi ich samych np.; wiek, przyczynę skierowania do ośrodka, itd.). Zarazem opracowanie, przybliża praktyczny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej okresu międzywojnia może pozwalać na wykorzystanie niektórych jego wartości w obecnym kształcie działań z młodzieżą niedostosowaną społecznie oraz służyć podniesieniu efektywności i atrakcyjności zabiegów wychowawczych w placówkach penitencjarnych dla nieletnich. Z dorobku polskiej pedagogiki lat międzywojennych, oryginalnych metod, form i środków wychowania mogą czerpać i czerpią współcześni pedagodzy tym skuteczniej¬ realizując proces resocjalizacji i wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Bez wątpienia jest to publikacja potrzebna i zapewne przydatna w dydaktyce akademickiej. Zaproponowany przez autorkę wybór tematów wydaje się na tyle szeroki i wyczerpujący, że książka mogłaby z powodzeniem służyć jako w miarę systematyczny podręcznik dla studentów i pomoc dla wykładowców. [z recenzji prof. Joanny Górnickiej-Kalinowskiej]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38186 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43936 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63350, 63549 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44516 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39194 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29430, 28943 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39002 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44186 p (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, prezentowane w poprzednich tomach serii wydawniczej. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, studentów i rodziców dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym zainteresowanych problematyką rozwoju i wychowania na tym etapie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32417 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45322 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64203 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44416 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35488 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej