Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(156)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Artykuły
(99)
Książki
(55)
Publikacje fachowe
(54)
Publikacje dydaktyczne
(41)
Publikacje naukowe
(27)
E-booki
(7)
Druki ulotne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(15)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(15)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(15)
Autor
Naprawa Renata
(16)
Tanajewska Alicja
(16)
Bartoszak Patrycja
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Hinz Magdalena
(4)
Klaro-Celej Lidia
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Łoskot Małgorzata
(4)
Buchnat Marzena
(3)
Błeszyński Jacek
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Niedbalski Jakub
(3)
Parchomiuk Monika
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(2)
Baczała Ditta
(2)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Florkowski Antoni
(2)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(2)
Jamioł Marta
(2)
Karwacka Monika
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Mach Cecylia
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Michalak Karolina
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pasternak Edward
(2)
Paszkowska Katarzyna
(2)
Pawelczak Katarzyna
(2)
Ploch Leszek
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Smolińska Katarzyna
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szostak Barbara
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Wójcik Magdalena
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Basiaga Jan
(1)
Bałka Agnieszka
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Berent Dominika
(1)
Biniszewska Katarzyna
(1)
Bouras Nick
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Brzozowska-Wicherek Ewa
(1)
Burczyk Agata
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Bąk-Buczak Edyta
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Celebańska Diana
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chilicki Dariusz
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Drożdż Danuta
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Fedczak Jan
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Godlewska Magdalena
(1)
Grzanka-Osińska Ilona
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzesiak Magdalena
(1)
Gumienny Beata
(1)
Głasek Łukasz
(1)
Głowińska Magdalena
(1)
Holt Geraldine
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jasielska Aleksandra
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kalinowska Katarzyna
(1)
Kantorska-Janiec Monika
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Kluz Maria
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kopeć Danuta
(1)
Korzeniowska Regina
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Kołakowska Beata
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościółek Maria
(1)
Krauze Amadeusz
(1)
Krawczonek Magdalena
(1)
Krzemińska Dorota
(1)
Kujawińska Małgorzata
(1)
Kurcewicz Maria
(1)
Kłoskowska Adriana
(1)
Lausch-Żuk Jolanta
(1)
Lejowska Ewa
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(78)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(127)
1989-2000
(13)
Kraj wydania
Polska
(163)
Język
polski
(163)
Odbiorca
Nauczyciele
(52)
Pedagodzy szkolni
(38)
Terapeuci
(29)
Specjaliści terapii uzależnień
(21)
Pedagodzy
(18)
Szkoły specjalne
(18)
Pedagodzy specjalni
(16)
Rodzice
(15)
Wychowawcy klas
(15)
Szkoły podstawowe
(8)
Terapeuci zajęciowi
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Logopedzi
(6)
Dyrektorzy szkół
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Psycholodzy
(3)
9-13 lat
(2)
Bibliotekarze
(2)
Dorośli
(2)
Dzieci
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Sportowcy
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Kobieta
(1)
Menedżerowie
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(69)
Niepełnosprawność intelektualna
(43)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(39)
Nauczanie
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(16)
Szkolnictwo specjalne
(12)
Dzieci
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Seksualność
(10)
Autyzm
(7)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Uczniowie
(7)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Kompetencje społeczne
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Leczenie
(6)
Nauka pisania
(6)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Czytanie
(5)
Młodzież
(5)
Arteterapia
(4)
Autodestruktywność
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauka liczenia
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Samodzielność
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Agresywność
(3)
Dorośli
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Jakość życia
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Matematyka
(3)
Mowa
(3)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przestrzeganie zaleceń terapeutycznych
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój poznawczy
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Trening koncentracji
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dorosłość
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dzieci autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dzień Matki (26 maja)
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jąkanie
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Logopedia
(2)
Małżeństwo
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauka czytania
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Postawy
(2)
Socjoterapia
(2)
Sprawność fizyczna
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczucia
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zachowanie
(2)
Ableizm
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Badania naukowe
(1)
Temat: czas
2001-
(68)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Niemcy
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(96)
Artykuł z czasopisma fachowego
(39)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(22)
Artykuł z czasopisma naukowego
(21)
Materiały pomocnicze
(20)
Karty pracy ucznia
(14)
Case study (studium przypadku)
(11)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Raport z badań
(9)
Poradnik
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Monografia
(4)
Program nauczania
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Podręcznik
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Formularze i druki
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Informator
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Relacja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(122)
Psychologia
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Językoznawstwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(38)
Wychowanie na Co Dzień
(15)
Szkoła Specjalna
(8)
Głos Pedagogiczny
(7)
Dyrektor Szkoły
(4)
Pedagogika Społeczna
(4)
Wszystko dla Szkoły
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Charaktery
(1)
Chowanna
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Meritum
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Praca Socjalna
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wspieranie rozwoju samodzielności – zarówno w zakresie umiejętności samoobsługowych, jak i społecznych – stanowi podstawę działań inkluzywnych oraz gwarancję lepszej jakości życia. Jest to szczególnie ważne dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością złożoną, a zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Niniejsza książka stanowi wygodną pomoc w przeprowadzeniu takiej interwencji edukacyjnej. Zawiera serię praktycznych list kontrolnych, które ułatwią kształtowanie umiejętności, a także ich obserwację i ocenę postępów. W tomie omówiono blisko 50 umiejętności związanych z trzema sferami: - samodzielność w domu (np. kąpiel pod prysznicem, suszenie włosów, zmywanie naczyń, przygotowywanie kanapek) - samodzielność w szkole (np. pakowanie plecaka, zapisywanie prac domowych w kalendarzu) - samodzielność w pracy i w czasie wolnym (np. wyjście do kina, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, korzystanie z poczty elektronicznej). Dzięki temu, że każda z umiejętności została przedstawiona jako sekwencja drobnych, prostych czynności, listy kontrolne ułatwiają naukę i pozwalają opiekunowi udokumentować wykorzystany typ podpowiedzi oraz śledzić postępy na kartach podsumowujących. W dodatku zaproponowano formularze i wzory list kontrolnych do wykorzystania przez opiekunów i terapeutów. Obszerny kolorowy załącznik zawiera karty obrazkowe przedstawiające poszczególne kroki wybranych umiejętności. Jest to pomoc wizualna: karty należy wyciąć i na przykład przykleić w miejscu, gdzie będą najbardziej przydatne podczas wykonywania konkretnych czynności. W książce znajduje się kod do pobrania materiałów dostępnych online. Umożliwiają one dostosowanie nauczanej sekwencji czynności do potrzeb konkretnej osoby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117910 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68073 P 4,1 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 717 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
a i mój świat 2' wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Treści zawarte w podręczniku pozwalają na systematyczne i planowe pogłębienie wiedzy przyrodniczej i społecznej. Atrakcyjne zdjęcia i ilustracje są materiałem wyjściowym do zapoznania się z pojęciami danego tematu. Obok fotografii i obrazków umieszczono krótkie czytanki i wierszyki oraz pytania pomocnicze dla nauczyciela. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki. Ciekawe i nowatorskie ćwiczenia zawarte w kartach pracy i zadaniach domowych pomagają w utrwaleniu zdobywanej wiedzy, rozwijają umiejętność czytania i pisania oraz kształtują kompetencje szkolne. Pozostałe materiały dodatkowo pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób rozwijać kompetencje językowe i umiejętności społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 526 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorka przygląda się temu, jak odbiera i jak ustosunkowuje się do osób niepełnosprawnych umysłowo społeczeństwo i nauka. Gdzie są przez nie wytyczane granice człowieczeństwa i czy można w ogóle te granice wytyczać. Jak człowieka niepełnosprawnego intelektualnie definiowały różne systemy filozoficzno-socjologiczne-psychologiczne od Oświecenia począwszy. Kolejna publikacja Elżbiety Zakrzewskiej-Manterys związana z tematyką upośledzenia umysłowego (książkę Down i zespół wątpliwości. Studium z socjologii cierpienia wydała w 1995 r.). Przez te wszystkie lata problematyka upośledzenia umysłowego stanowiła jeden z głównych obszarów zainteresowań badawczych autorki. W prezentowanej książce, autorka nazywa rzeczy po imieniu, ma odwagę pisać wprost, o upośledzeniu umysłowym, co stanowi niebywałą siłę tego tekstu i sprawia, że jest on prawdziwy i wiarygodny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka poruszana w monografii odnosi się do zjawiska upośledzania dzieci i młodzieży z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną zarówno w środowisku integracyjnym, inkluzyjnym, jak i specjalnym. Środowisko edukacyjne należy do znaczących systemów społeczno-kulturowych, istotnych aren międzyludzkich interakcji wywierających wpływ na tożsamość osób z niepełnosprawnością. Opierając się na wywiadach przeprowadzonych z rodzicami osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną opracowałam konstruktywistyczno-interpretacyjną teorię ugruntowaną ulokowaną w paradygmacie krytyczno-emancypacyjnym. Początkowym celem podjętych badań jakościowych było poznanie przyczyn i uwarunkowań determinujących przenoszenie dzieci/uczniów z placówek integracyjnych, inkluzyjnych i specjalnych do ośrodków rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych (placówka specjalna), co w literaturze metodologicznej określane jest jako punkt uczulający. Zdefiniowany punkt uczulający pozwolił nakreślić pole empiryczne, dotrzeć do danych i sformułować problemy i pytania badawcze. Zatem koncepcja prezentowanych badań umożliwia poznanie przyczyn zmiany środowiska edukacyjnego, a w szczególności ukazanie mechanizmów i determinantów procesu upośledzania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (procesu centralnego), który jest zakotwiczony pod powierzchnią deklaracji, pozorowania i działań na rzecz „dobra dziecka”. Upośledzanie jest wytworem, a zarazem konsekwencją zastosowania wielu mechanizmów społecznych, w tym deprywacyjnych, spychających naznaczoną lub/i piętnowaną osobę na obszar demarkacji i marginalizacji. Determinantem interpretowanego procesu jest wielowymiarowa władza-wiedza, jak również dyskurs wpływający na doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziców. Jednym z kryteriów władzy są formy dominacji wyzwalające opór dzieci/młodzieży wobec doświadczanego ucisku. Ponadto upośledzanie uwarunkowane jest wielorakimi barierami, które wypaczają rozwój i tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną, to ograniczanie możliwości, zarówno w aspekcie indywidualnym, jak i społeczno-kulturowym. Istotnym wyznacznikiem tego procesu jest opresyjny, piętnujący i dyskryminujący dyskurs pedagogów oraz pracowników instytucji oświatowych, ich postawy, nastawienia, stereotypy, dysfunkcyjne relacje oraz etykietowanie i medykalizowanie (w tym psychiatryzowanie).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej