Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(74)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(37)
Książki
(37)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(118)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(28)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(21)
Wypożyczalnia Czarnków
(20)
Wypożyczalnia Trzcianka
(20)
Wypożyczalnia Złotów
(16)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(18)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Autor
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(7)
Bendych Ewa
(4)
Skrzetuska Ewa
(3)
Walczak Grażyna
(3)
Jakubowski Stanisław
(2)
Jedynak Małgorzata
(2)
Machej Małgorzata
(2)
Majewski Tadeusz
(2)
Palak Zofia
(2)
Skibska Joanna
(2)
Zarzycki Piotr
(2)
Śledzińska Maria
(2)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Benisz Małgorzata
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Gebreselassie Jolanta
(1)
Glinicka-Rutkowska Anna
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hojan-Jezierska Dorota
(1)
Janowska Irena
(1)
Jarczyk Jacek
(1)
Jarczyk Jarosław
(1)
Jaroszyk Feliks
(1)
Kaseja Alicja
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kopras Jerzy
(1)
Kozłowska Małgorzata
(1)
Kryńska-Borowska Ewa
(1)
Krzeszowski Tomasz P
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Książek Małgorzata
(1)
Kubisz Leszek
(1)
Kurczak-Wawrowska Ewa
(1)
Kurowska Barbara
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Obrębowski Andrzej
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Osik Danuta
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Pacholec Małgorzata
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Placha Józef
(1)
Poznecka Wanda
(1)
Remlein-Mozolewska Grażyna
(1)
Rutkowska Anna
(1)
Szurowska Beata
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Temerson Halina
(1)
Thompson Jenny
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Umiastowska Danuta
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Winczura Barbara
(1)
Wiśniewska Joanna
(1)
Wojciechowska Anna
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Żabińska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(74)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Dyrektorzy szkół
(3)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Bibliotekarze
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dzieci niewidome i niedowidzące
(28)
Dziecko niedowidzące
(27)
Niewidomi
(17)
Niedowidzenie
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko niedosłyszące
(10)
Dziecko niewidome
(10)
Kształcenie integracyjne
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Tyflopedagogika
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Niedowidzący
(8)
Autyzm
(7)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Mowa
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Szkolnictwo specjalne - tyflopedagogika
(5)
Dziecko chore przewlekle
(4)
Głusi
(4)
Metody nauczania
(4)
Niepełnosprawni ruchowo
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Dziecko z zespołem Downa
(3)
Młodzież niedowidząca
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Słuch
(3)
Zachowanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Choroby przewlekłe
(2)
Chorzy przewlekle
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dzieci głuche
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Interdyscyplinarność
(2)
Komputery
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Pisanie
(2)
Szkoła specjalna
(2)
Uczeń
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Urazy
(2)
Wychowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Animaloterapia
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Audiologia
(1)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Biblioteki dla niewidomych
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dowód matematyczny
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci - wady
(1)
Dzieci upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Elżbieta Czacka (błogosławiona ; 1876-1961)
(1)
Fizykoterapia
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głuchota
(1)
Hałas
(1)
Implanty ślimakowe
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Język angielski
(1)
Kształcenie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(31)
Artykuł z czasopisma naukowego
(18)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Materiały pomocnicze
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Czasopismo matematyczne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Biografia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Medycyna i zdrowie
(3)
Matematyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(17)
Gazeta Szkolna
(3)
Głos Nauczycielski
(2)
Języki Obce w Szkole
(2)
Matematyka
(2)
Głos Pedagogiczny
(1)
Kultura Fizyczna
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(1)
Scholasticus
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
75 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113719 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51159 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41028 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47392 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83275, 83273, 83276, 83272, 83274, 83277, 83278, 83271 (8 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40137 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32390, 32391 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29470, 29469 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38680, 38681 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55599, 55333 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99581, 99580 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z: Praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem; Radami doświadczonych praktyków; Pytaniami sprawdzającymi; Zagadnieniami do przemyślenia. Zawiera też opisy przypadków uczniów z: Zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD); Zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania; Dysleksją; Dyspraksją; Zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Niepełnosprawnością słuchową; Niepełnosprawnością wzrokową. Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107045 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49546, 48918 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39657 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32547 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64387 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109826 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39790 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym. Publikację adresujemy do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych, osób zatrudnionych w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, centrach pomocy rodzinie i innych instytucjach, którzy w swojej pracy stykają się z rodzinami adopcyjnymi i zastępczymi, jak również studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich zainteresowanych problematyką opieki zastępczej i niepełnosprawności. Wyrażamy nadzieję, że szczególną grupą odbiorców tej monografii będą rodzice adopcyjni i zastępczy wychowujący dzieci z różnego rodzaju i stopnia zaburzeniami, a także osoby rozważające zostanie takim rodzicami. Naszym celem jest pokazanie doświadczeń rodziców, którzy przyjęli do swojej rodziny dziecko z niepełnosprawnością w sposób jak najbardziej całościowy, ze zwróceniem uwagi zarówno na wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć rodzice, jak i różne pozytywne aspekty z takim rodzicielstwem związane. W książce starałyśmy się stosować - podobnie jak w jej tytule - termin opisowy "dziecko z niepełnosprawnością". Stoimy na stanowisku, że jest on najbardziej odpowiedni, ponieważ akcentuje, że niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech, które dane dziecko posiada. Ze względu na ograniczenia językowe nie zawsze taka poprawność się udawała. Jednak chcemy podkreślić, że pod każdym sformułowaniem typu "dziecko/dzieci niepełnosprawne" kryje się wyżej opisany podtekst. [Autorzy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106115 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48482 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45138 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94340, 94341, 94342 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44063, 44064 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30071, 30072 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41578, 41579 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została podzielona na osiem części. W pierwszej - obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego - zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji.Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które - w mniejszym bądź większym stopniu - towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy (opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej). W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami (z zespołem Aspergera, z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący). Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną - autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110700, 109894 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39931 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46198 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64814 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno-pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105307 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48020 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38689 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32075 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44688 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Warszawa : Difin, 2019. - 312 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców. Czytelnicy znajdą w niej teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów, praktyczne rady i wskazówki metodyczne, a także przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116085 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52436 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42202 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35025 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48725 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konteksty Psychologii Rehabilitacji)
Za sprawą przekazywanego czytelnikom tomu chcemy włączyć się w trwający od wielu lat dyskurs dotyczący potrzeby i konsekwencji wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Na nasze zaproszenie do współpracy w realizacji tego zadania odpowiedziało wielu badaczy i spora grupa praktyków działających w tym obszarze rehabilitacji. Efektem współpracy jest kolejna z serii monografia wieloautorska, w której prezentujemy szereg informacji z zakresu: diagnozy oraz wczesnego wspomagania dzieci niepełnosprawnych w rozwoju, wychowania i nauczania, wsparcia rodzin z niepełnosprawnymi dziećmi i ich funkcjonowania w środowisku rówieśniczym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47287 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest wynikiem naukowej debaty i refleksji na tematy ważne i aktualne w pedagogice specjalnej, w której na przestrzeni ostatnich lat rozwinęło się wiele koncepcji w rozmaitych jej płaszczyznach. Zmiany te uwarunkowane są przemianami zarówno politycznymi i społecznymi, jak i rozwojem nauk humanistycznych, medycznych, społecznych oraz elektronicznych i informatycznych. Ta niezwykle cenna publikacja wskazuje rozwój istniejących subdyscyplin i powstanie nowych. Przedstawia różnorodne koncepcje i wielość obszarów istotnych dla teorii i praktyki współczesnej pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104601 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48001 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31939 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64238 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej