Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(371)
IBUK Libra
(25)
Forma i typ
Książki
(356)
E-booki
(25)
Publikacje naukowe
(16)
Artykuły
(13)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(721)
wypożyczone
(40)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(149)
Czytelnia Piła
(11)
Wypożyczalnia Chodzież
(125)
Czytelnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(95)
Czytelnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(80)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(121)
Czytelnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(115)
Czytelnia Wągrowiec
(31)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Szacki Jerzy
(11)
Nowak Stefan
(10)
Babbie Earl R
(7)
Betkiewicz Witold
(6)
Walicki Andrzej
(6)
Alasuutari Pertti
(5)
Denzin Norman K
(5)
Jan Paweł II papież
(5)
Lincoln Yvonna S
(5)
Ogonowski Zbigniew
(5)
Podemski Krzysztof
(5)
Tomanek Paweł
(5)
Drzewiecki Marcin
(4)
Flick Uwe
(4)
Konecki Krzysztof
(4)
Linda Alina
(4)
Maciejewska Maria
(4)
Pawłowski Tadeusz
(4)
Suchodolski Bogdan
(4)
Sztumski Janusz
(4)
Zawadzki Zdzisław
(4)
Bazylow Ludwik
(3)
Bergman Stefan
(3)
Chmielewski Adam
(3)
Jakubowski Wiktor
(3)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(3)
Kmita Jerzy
(3)
Krahelska Halina
(3)
Niżnik Józef
(3)
Piwowarczyk Jan
(3)
Plehanov Georgij Valentinovič
(3)
Popper Karl Raimund
(3)
Połeć Wojciech
(3)
Szczepański Jan
(3)
Topolski Jerzy
(3)
Andrzejewski Stanisław Leonard
(2)
Borzym Stanisław
(2)
Bujak Franciszek
(2)
Błuszkowski Jan
(2)
Dziuban Agata
(2)
Ehrlich Stanisław
(2)
Erazmus Edward
(2)
Frysztacki Krzysztof
(2)
Glemp Józef
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Janion Maria
(2)
Janus Elżbieta
(2)
Jaszecka Karolina
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kieniewicz Stefan
(2)
Kossecki Józef
(2)
Kozłowski Jan
(2)
Krasnodębski Zdzisław
(2)
Kridl Manfred
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kvale Steinar
(2)
Losantos Cristina
(2)
Malewski Andrzej
(2)
Malinowski Władysław
(2)
Marshall Gordon
(2)
Mayenowa Maria Renata
(2)
Nitecki Piotr
(2)
Ossowski Stanisław
(2)
Ostrowska Joanna
(2)
Palka Stanisław
(2)
Panek Tomasz
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pyszka Stanisław
(2)
Radwan-Pragłowski Janusz
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(2)
Roca Elisenda
(2)
Silverman David
(2)
Skarga Barbara
(2)
Skwara Jerzy
(2)
Szlachta Bogdan
(2)
Szymanek Wacława
(2)
Słabek Piotr
(2)
Tabin Marek
(2)
Tanalski Dionizy
(2)
Tryl Fabian
(2)
Voisé Waldemar
(2)
Wittlin Józef
(2)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(2)
Wysocka Ewa
(2)
Zamojski Jan Eugeniusz
(2)
Ładyka Jerzy
(2)
Śródka Andrzej
(2)
Żółkiewski Stefan
(2)
Allard Régis
(1)
Almog Oz
(1)
Anderson Leon
(1)
Andruszko Robert
(1)
Andrzejewski Bolesław
(1)
Anzenbacher Arno
(1)
Assorodobraj-Kula Nina
(1)
Atroszko Paweł
(1)
Babicz Józef
(1)
Back Harry
(1)
Baczko Bronisław
(1)
Bahyrycz Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(43)
1980 - 1989
(61)
1970 - 1979
(69)
1960 - 1969
(26)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(1)
1870 - 1879
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1989-2000
(4)
2013
(2)
1901-2000
(1)
2012
(1)
Kraj wydania
Polska
(394)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(365)
nieznany (po)
(25)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Psychiatrzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Specjaliści terapii uzależnień
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura katalońska
(1)
Temat
Nauki społeczne
(259)
Nauka społeczna Kościoła katolickiego
(45)
Filozofia
(32)
Socjologia
(29)
Metodologia
(23)
Nauka
(17)
Kultura
(14)
Nauki polityczne
(14)
Pedagogika
(14)
Polityka
(13)
Polska
(13)
Wychowanie obywatelskie
(13)
Demokracja
(8)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(8)
Prawa człowieka
(8)
Teoria poznania
(8)
Etnografia
(7)
Historia
(7)
Ideologia
(7)
Państwo
(7)
Polityka społeczna
(7)
Społeczeństwo
(7)
Wychowanie
(7)
Władza (nauki społeczne)
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Etyka
(6)
Etyka społeczna
(6)
Jakość
(6)
Katolicka nauka społeczna
(6)
Prawo
(6)
Religia
(6)
Rodzina
(6)
Socjotechnika
(6)
Antropologia filozoficzna
(5)
Badania naukowe
(5)
Ekonomia
(5)
Elita władzy
(5)
Gospodarka
(5)
Klasy społeczne
(5)
Kościół a państwo
(5)
Marksizm
(5)
Nauki ekonomiczne
(5)
Osobowość
(5)
Socjalizacja
(5)
Agresywność
(4)
Autorytaryzm
(4)
Bibliotekarstwo
(4)
Estetyka
(4)
Fenomenologia
(4)
Hermeneutyka
(4)
Interakcje społeczne
(4)
Jan Paweł II (papież ; 1920- )
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Konstruktywizm społeczny
(4)
Modrzewski, Andrzej Frycz (1503-1572)
(4)
Myślenie
(4)
Nauczyciele
(4)
Nauki humanistyczne
(4)
Neopozytywizm
(4)
Oświecenie
(4)
Partie polityczne
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika biblioteczna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Praca
(4)
Praca dyplomowa
(4)
Przemoc
(4)
Psychologia
(4)
Ruchy społeczne
(4)
Społeczeństwo obywatelskie
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Totalitaryzm
(4)
Wartość
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Wywiad socjologiczny
(4)
Własność
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Zogniskowany wywiad grupowy
(4)
Administracja
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Bezrobocie
(3)
Definicja
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Drama (pedagog.)
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Egzaminy gimnazjalne
(3)
Etyka chrześcijańska
(3)
Feminizm
(3)
Filozofia chrześcijańska
(3)
Filozofia kultury
(3)
Globalizacja
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Indywidualny tok nauki
(3)
Integracja europejska
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunitaryzm
(3)
Kontrola społeczna (socjol.)
(3)
Temat: dzieło
"Ecclesiam suam"
(1)
"Pacem in terris"
(1)
Biblia. NT
(1)
Biblia. ST
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
1901-
(20)
1801-
(12)
2001-
(8)
1501-
(5)
1701-
(5)
1401-
(4)
1601-
(4)
1901-2000
(3)
1989-
(3)
2001-0
(2)
1201-
(1)
1301-
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Rosja
(3)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Etiopia
(1)
Kijów (Ukraina)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Mołdawia
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(14)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Podręcznik
(5)
Encyklopedie
(4)
Monografia
(4)
Artykuł z czasopisma medycznego
(3)
Kazania
(3)
Literatura
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Biografie
(2)
Encykliki
(2)
Encyklopedia
(2)
Mowy
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Czasopismo medyczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo socjologiczne
(1)
Encyklopedie dla dzieci
(1)
Gry i zabawy
(1)
Katalogi wydawnicze
(1)
Kolaż
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polsko-łacińska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Mowy i homilie papieskie
(1)
Mowy polskie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania dla szkół średnich
(1)
Publicystyka polska
(1)
Słowniki francusko-polskie
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(12)
Medycyna i zdrowie
(5)
Geografia i nauki o Ziemi
(3)
Religia i duchowość
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Tytuł czasopisma
Alkoholizm i Narkomania
(3)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Bliżej Przedszkola
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Geografia w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna: Czasopismo interdyscyplinarne
(1)
Remedium
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
Wychowawca
(1)
Świat Problemów
(1)
396 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja jest przekładem z języka francuskiego pracy zbiorowej prezentującej dorobek debaty wybitnych ekspertów i praktyków w dziedzinie francuskiej polityki rodzinnej: naukowców, urzędników odpowiedzialnych za politykę rodzinną, członków stowarzyszeń i decydentów. Francuski model polityki rodzinnej – a dokładnie, polityk rodzinnych – jest często uważany, zarówno w kraju, jak i za granicą, za najbardziej czytelny w Europie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów z zakresu badań nad przedsiębiorczością społeczną, prowadzonych i opisanych przez badaczy z kilku krajów europejskich oraz Stanów Zjednoczonych. Teksty zgromadzone w książce podejmują wiele zagadnień i wątków: od dyskusji definicyjnych nad pojęciami z dziedziny przedsiębiorczości społecznej, wytyczaniem dalszych ścieżek badawczych, poprzez dyskusję nad czynnikami wpływającymi na decyzje o podjęciu się realizacji przedsięwzięć z zakresu przedsiębiorczości po opisy przykładowych przedsięwzięć, wykorzystujących zdobycze technologiczne, czy działających na rzecz ekologii i innych milenijnych celów rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka wpisuje się w obszar pedagogiki szkoły wyższej oraz obejmuje zakres zagadnień charakterystycznych dla współczesnej socjologii edukacji. Niewątpliwie zawiera istotny wkład w rozwój polskiej humanistyki, a szczególnie lingwistyki, obejmującej swoimi badaniami także kwestię edukacyjnych dyskursów, języka i kultury. Autorka podejmuje się trudnych badań w środowisku akademickim, będących wyzwaniem dla jakości życia i edukacji. Książka zawiera szereg niezwykle cennych inspiracji humanistycznych dla budowania właściwych relacji edukacyjnych w toku kształcenia studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106203, 106204 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39139 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka jest wieloaspektowym i pogłębionym studium dotyczącym nowego spojrzenia na politykę społeczną, zgodnie z którym nie jest ona utożsamiana tylko i wyłącznie z państwem i sektorem publicznym. Autorzy skupili się na ukazaniu różnorodności producentów i dostawców usług społecznych, sposobów wielopoziomowego finansowania i wielosektorowego zarządzania zadaniami społecznymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W prezentowanej książce Almog rozdziela wielokulturowy Izrael, poszczególne społeczności izraelskie, na siedem grup – sektorów: 5 żydowskich i dwie nieżydowskie. Pierwszą grupą są weterani, pochodzący głównie z Europy i Ameryk, aszkenazyjczycy, w większości niereligijni, świeccy a nawet ateiści. Do grupy tej należy pierwsze, drugie, trzecie i czwarte pokolenie. Liczy ona ok 3,3 mln osób. Druga grupa to społeczność religijno-narodowa, można dodać: syjonistyczno-narodowa, głównie złożona z aszkenazyjczków. Liczy ona od 600 do 800 tys. Trzecią są ultraortodoksyjni Żydzi, pochodzący w większości z krajów północnej Afryki i bliskiego Wschodu (nazywani są mizrachim, czasami sefardim) – ok. 800 tysięcy. Czwarty sektor – imigranci z byłego Związku Radzieckiego to ok. 1 mln 200 tys. Piąty sektor – Żydzi Etiopscy, kolejne 120 tys. to żydowskie sektory. W nieżydowskich, w sektorze szósty m, znajdują się Palestyńscy Arabowie mieszkający w państwie Izrael. Jest ich ok 1 mln 300 tys. (muzułmanów, chrześcijan i innych). Siódmy sektor to społeczeństwo druzyjskie – 120 tys.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka poświęcona jest zastosowaniom ekonomii w obszarze państwa dobrobytu. Jej głównym przesłaniem jest to, że – w przeciwieństwie do powszechnie głoszonych poglądów – państwo dobrobytu kreowane jest w celach innych i niezwiązanych z przeciwdziałaniem ubóstwu, celach które wynikają z powszechnie występujących zjawisk, jakimi są niedoskonała informacja, ryzyko oraz niepewność. W tym obszarze analiz znajduje się też kolejna stawiana w książce teza, iż państwo dobrobytu będzie trwało, ponieważ zmiany dokonujące się w XXI wieku nie powodują zanikania sensu jego istnienia – jeżeli już, to wręcz przeciwnie. Jednakże twierdzenie, że państwo dobrobytu się nie przeżyło, nie ma nic wspólnego z tezą, że jest ono niezmienne. Dlatego też trzeci obszar analiz dotyczy sposobów, w jakie państwo dobrobytu może i będzie się dostosowywać do przemian gospodarczych i społecznych, z uwzględnieniem kierunku tych zmian oraz specyficznych i nowatorskich rozwiązań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Naczelną ideą tej książki jest próba zastanowienia się nad usługami socjalnymi, będącymi istotnym elementem nauki w kategoriach rozumienia, rozwoju i tworzenia wspólnej perspektywy europejskiej w tej kwestii. Prezentowana publikacja jest źródłem wiedzy na temat stanu usług socjalnych w Europie, zarówno z perspektywy poszczególnych państw, jak i całej Unii Europejskiej. Dotyka wielu problemów społecznych, ekonomicznych, ale co szczególnie ważne przypomina lub nawet odkrywa na nowo niektóre zagadnienia, które rzadko pojawiają się w debatach i są właściwie nieobecne w głębszej refleksji naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Temat niniejszej publikacji jest metaforą zapożyczoną z posługującego się metodyką zstępującą świata księgowości: „potrójna linia przewodnia”, czyli TBL (triple bottom line). Książka mówi zatem o możliwościach i ograniczeniach tej metafory, zarówno z perspektywy zstępującej, jak i rozprzestrzeniania. Potrójna linia przewodnia stała się jednym z głównych zawołań bojowych przedsiębiorstw zajmujących się kwestią zrównoważonego rozwoju. Książka stawia sobie za zadanie jej ocenę na różnych płaszczyznach, obejmujących między innymi następujące kwestie: czy tworzy ona spójną konstrukcję? w jak szerokim zakresie funkcjonuje w praktyce? W książce przedstawiono poglądy wielu czołowych praktyków i teoretyków w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Editorial This English-language issue of The Sociological Review contains a selection of texts originally written in Polish and published in our journal in 2009. The selection has not been made at random. Two texts refer to Jan Lutyński’s concept of apparent actions (cf. The Sociological Review 1/2009). M. Czyżewski develops the concept further, indicating its applicability in the contemporary social life. The analyzed field is the university and public debates. A. Golczyńska-Grondas and A. Kretek-Kamińska apply the idea of apparent actions to the functioning of social services. Another matter of interest is the status of higher education in Poland. The problem is interesting to researchers as well as to the entire milieu of scientists and politicians. Articles by M. Czyżewski, K. Karczmarczuk and A. Boczkowski represent the trend of self-analysis of the situation of universities in the period when decisions are made as to the future of higher education. The article on the relations between the state and ethnic groups of Chile has a different and exceptional character, as it discusses the methods of dealing with a multicultural society.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pandemia COVID-19 jest ważnym doświadczeniem pokoleniowym. Kształtuje nasze poczucie czasu, zmienia podejście do pracy, nauki, medycyny, zdrowia, polityki, religii, a także metodologii i praktyki badań społecznych. W pewnym stopniu modyfikuje też sposób, w jaki postrzegamy problemy społeczne: niektóre z nich stały się na pewien czas mniej istotne, inne zyskały na znaczeniu, jeszcze inne podczas pandemii się pojawiły lub dopiero zdaliśmy sobie sprawę z ich istnienia. Na publikację składa się dziewięć tekstów naukowych. Większość z nich odnosi się do rzeczywistości pandemicznej oraz nowych sposobów konceptualizacji i doświadczania problemów społecznych, a także organizowania przeciwdziałania im po marcu 2020 roku. Książka ma charakter zarówno naukowo-poznawczy, jak i aplikacyjny. Jest adresowana do studentek i studentów (przede wszystkim socjologii, pracy socjalnej, pedagogiki społecznej, polityki społecznej, kryminologii, resocjalizacji), badaczek i badaczy, a także pracowniczek i pracowników instytucji publicznych i organizacji pozarządowych zajmujących się profesjonalnym wspieraniem osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Książka jest bardzo atrakcyjna pod względem analizowanej problematyki. Teoretyzowanie na temat problemów społecznych przybiera nietuzinkowy charakter, stanowiąc nowe podejście do ich rozumienia i definiowania. Teksty zawarte w opracowaniu są bardzo różnorodne. Ich autorzy/autorki reprezentują odmienne perspektywy badawcze oraz sposoby i formy komunikowania wyników badań. Różnorodność publikacji jest jej atutem i zachęca do wzbogacenia wiedzy tych, którzy są zainteresowani obrazem (post)pandemicznej rzeczywistości. Z recenzji prof. Jolanty Grotowskiej-Leder
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Maria Lewicka : Dyskusja wokół tekstu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [Discussion around the paper “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists” by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna], s. 289–294; Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna : O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych [On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists], s. 295–308; Hanna Brycz : O prowokacji, czystości i uczonych [On provocation, purity and scientists], s. 309–312; Szymon Chrząstowski : O dialogu (a raczej jego braku) między psychologami akademickimi i psychoterapeutami [On the dialogue (or its lack) between psychotherapists and academic psychologists], s. 313–317; Maciej Dymkowski : W sprawie teoretycznego zaplecza psychoterapii [On the theoretical basis of psychotherapy], s. 318–320; Tadeusz Gałkowski : O strategiach wobec psychobiznesu [Strategies concerning psycho-business], s. 321–325; Janusz Grzelak : Czy krzywe prostuje krzywe? [Do curves straighten curves?], s. 326–328; Grzegorz Gustaw, Krzysztof Brocławik : Homeopatia Witkowskiego [Yet another hoax], s. 329–335; Maciej Haman : Racjonalne powody akceptacji koncepcji pseudonaukowych: dążenie do prostoty,społeczny podział pracy w nauce i fałszywe dychotomie pojęciowe [Rational reasons for acceptance of pseudoscientific theories: Need for simplicity,division of labor in science, and false conceptual dichotomies], s. 336–340; Jarosław Klebaniuk : Nie warto, panie Witkowski, czyli dlaczego trudno walczyć z pseudonauką [It is useless, Mr Witkowski – or why is it so difficult to fight pseudo-science?], s. 341–345; Wojciech Kulesza : O paranaukowym paradowodzie na paranaukowość nauki, czyli o prowokacji dziennikarskiej,ale nie naukowej [On the quasi-scientific quasi-proof of the quasi-scientific character of science or on the journalist but not scientific provocation], s. 345–348; Wiesław Łukaszewski : Kto kogo? Komentarz do artykułu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [By who to whom? Commentary on the article by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna: “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists”], s. 349–352; Krzysztof Mudyń : Miejsce nauki i psychologii w kulturze zdominowanej ideologią wolnego rynku [The place of science and of psychology in a culture dominated by the ideology of a free market],s. 353–361; Michał Parzuchowski : O nieskuteczności prowokowania nieufności [On the ineffectiveness of provoking distrust], s. 362–365; Paweł Smółka : Jak psychologowie akademiccy mogą przeciwdziałać szerzeniu się „szamańskich praktyk” na rynku usług psychologicznych? [How can academic psychologists counteract the dissemination of malpractices on the market of psychological services?], s. 366–369; Maciej Świeży : Czy „naukowe” oznacza „skuteczne”? [Does “scientific” mean “effective”], s. 370–371; Tomasz Witkowski , Paweł Fortuna: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? [If everything is alright why is everything so wrong?], s. 372–382.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Psychologia Społeczna nr 4(19)2011 Psychologia Społeczna jest kwartalnikiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej