Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(219)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(135)
Artykuły
(82)
Publikacje dydaktyczne
(64)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(8)
Publikacje naukowe
(5)
Proza
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(332)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(74)
Czytelnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(55)
Wypożyczalnia Czarnków
(41)
Wypożyczalnia Trzcianka
(48)
Wypożyczalnia Złotów
(51)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(58)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Janus-Sitarz Anna
(7)
Komorowska Hanna
(7)
Pawlak Mirosław
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Bigott Danuta
(3)
Figarski Władysław
(3)
Gałecki Włodzimierz
(3)
Mach Cecylia
(3)
Morawska Iwona
(3)
Styn Ludwika
(3)
Zawadzka Elżbieta
(3)
Bula Danuta
(2)
Chrząstowska Bożena
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Domagała-Zyśk Ewa
(2)
Frejlich Agnieszka
(2)
Iwasiewicz Mirosława
(2)
Janicka-Szyszko Renata
(2)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(2)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Korzon Monika
(2)
Kowalikowa Jadwiga
(2)
Kowalski Artur
(2)
Kulpa Jan
(2)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(2)
Libera Antoni
(2)
Montessori Maria
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Piasta-Siechowicz Joanna
(2)
Piotrowski Piotr Antoni
(2)
Podemska-Kałuża Anna
(2)
Przybyla Olga
(2)
Rigall Grażyna
(2)
Steblecka Magdalena
(2)
Szymankiewicz Krystyna
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Wrotkowska Małgorzata
(2)
Wysocka Maria
(2)
Aleksander Zdzisław
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Aleksandrowska Olga
(1)
Andrusiewicz Piotr
(1)
Andrzejczak Rościsław
(1)
Baczyńska Halina
(1)
Banaś Bernardyna
(1)
Bartol Izabella
(1)
Beadle Phil
(1)
Bednarska Barbara
(1)
Białek Kinga
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Biernacka Michalina
(1)
Bobiński Witold
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bordzoł Piotr
(1)
Bortnowski Stanisław
(1)
Borzyszkowski Józef
(1)
Bończykowa Maria
(1)
Brudnicka Alina
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Bryzek Renata
(1)
Brzostkiewicz Iwona
(1)
Chojnacka-Gartner Joanna
(1)
Chrost Marzena
(1)
Ciborowska-Lipko Bożena
(1)
Cichoń Maria
(1)
Cierniak Krzysztof
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Ciszewska Bożena
(1)
Czarnik Halina
(1)
Czarnota Ewa
(1)
Czułowska Barbara
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Dankiewicz-Czajka Wielisława
(1)
Dawid Łucja
(1)
Deleżyńska Katarzyna
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dominiczak Joanna
(1)
Dominik-Stawicka Donata
(1)
Drażyńska-Deja Maria
(1)
Dubisz Stanisław
(1)
Dudek Edmund
(1)
Dudek Marek
(1)
Dunaj-Kozakow Ewa
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Dąbek Ewa
(1)
Dąbrowska Halina
(1)
Erkert Andrea
(1)
Fidyk Marta
(1)
Fontana David
(1)
Gajak - Toczek Małgorzata
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gis Anita
(1)
Giżewska Agnieszka
(1)
Glanowska Janina
(1)
Gorczyca Wojciech
(1)
Gołębiowska-Szychowska Joanna
(1)
Grabowska Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(96)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(30)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1989-2000
(9)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(227)
Język
polski
(209)
nieznany (po)
(10)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele języków
(38)
Nauczyciele języka polskiego
(28)
Nauczyciele
(10)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Język polski
(65)
Nauczyciele
(48)
Nauczyciele języka polskiego
(28)
Języki obce - nauczyciel
(25)
Języki
(24)
Język polski (przedmiot szkolny)
(19)
Język polski - nauczyciele
(17)
Nauczanie języków obcych
(16)
Uczniowie
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Nauczyciele języków
(15)
Nauczanie
(12)
Język rosyjski
(11)
Dziecko
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Język angielski
(8)
Mowa
(7)
Nauczyciele języka angielskiego
(7)
Czytanie
(6)
Język
(6)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Języki obce
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Matematyka
(5)
Pisanie
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Uczenie się
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Język niemiecki
(4)
Język polski jako obcy
(4)
Lektura szkolna
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Oświata
(4)
Przyroda
(4)
Rodzice
(4)
Szkolnictwo
(4)
Autonomia (pedagogika)
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Język angielski - nauczyciel
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Logopedia
(3)
Matura (2005- )
(3)
Muzyka
(3)
Nauczyciele języka francuskiego
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Oceny szkolne
(3)
Pedeutologia
(3)
Tolerancja
(3)
Twórczość
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Współdziałanie
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko wiejskie
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Freinet, Célestin
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia
(2)
Internet
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski - nauczanie - szkoła podstawowa
(2)
Języki obce - nauczanie
(2)
Języki obce - nauczanie - pomoce dydaktyczne
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Krytycyzm
(2)
Mechatronika
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież głucha
(2)
Nauczyciele historii
(2)
Nauczyciele języka niemieckiego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych (Kalisz)
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oświata dorosłych
(2)
PRL
(2)
Pedagogika
(2)
Poezja polska
(2)
Praktyki studenckie
(2)
Temat: dzieło
Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Finlandia
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Prusy Królewskie
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(71)
Poradniki dla nauczycieli
(58)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(48)
Artykuł z czasopisma fachowego
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Literatura
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Listy
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Powieść
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuły
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat
(1)
Film
(1)
Gry komputerowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura kaszubska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Notatka prasowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sprawdziany i testy dla szkół zawodowych
(1)
Zaproszenia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Życzenia okolicznościowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(86)
Językoznawstwo
(25)
Literaturoznawstwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Języki Obce w Szkole
(26)
Polonistyka
(14)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(11)
Język Polski w Gimnazjum
(2)
Język Polski w Szkole
(2)
Język Polski w Szkole IV-VI
(2)
Język Polski w Szkole Średniej
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Chowanna
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Język Polski w Szkole IV - VI
(1)
Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Ojczyzna Polszczyzna
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Remedium
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
227 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Umiem czytać [Pomoce dydaktyczne] : karty pracy: przykłady abstrakcyjne. - Multimedia interakcyjne. - Poznań : EiSystem, 2016. - [42] karty luzem : cz-b ; 30 cm + Poradnik : 8 s. ; il. cz-b. ; 30 cm ;
(Umiem)
(Eduterapeutica)
Umiem czytać Zestaw kart pracy oraz interaktywnych ćwiczeń wspomagających rozwój kluczowych kompetencji uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych w klasach 1-3 - do zajęć ogólnych w klasach 1 Ćwiczenia wspierają następujące funkcje poznawcze niezbędne dla rozwoju umiejętności czytelnego i poprawnego czytania: - koncentracja uwagi, - pamięć wzrokowa i słuchowa, - rozwijanie funkcji wzrokowych: analizy i syntezy, rozwijanie funkcji językowych, - sylabizowanie i budowanie zdań. Ćwiczenia są różnorodne i budzą zainteresowanie dzieci. Zestaw zawiera: - 33 interaktywne ćwiczenia klasowe lub indywidualne, - 7 interaktywnych gier i zabaw klasowych, - 70 kart pracy które pozwalają na utrwalenie materiału z ćwiczeń interaktywnych. W zestawie są czarno-białe karty wzorce do kopiowania. Można je również samodzielnie wydrukować w kolorze lub czarno-białe. Ćwiczenia i karty pracy przewidziane są do realizacji w ciągu całego roku szkolnego. Mogą być stosowane niezależnie od realizowanego programu nauczania a treści w nich zawarte są zgodne z podstawą programową. Zestaw Umiem czytać to nowoczesna pomoc dydaktyczna doceniona przez nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego, którzy samodzielnie mogą wybierać z zestawu ćwiczenia dopasowane do umiejętności swoich uczniów. Autorami zestawów są specjaliści praktycy z szerokim doświadczeniem, czynnie działający w swoim zawodzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ramach innowacyjnych pomysłów wniesionych do nauki, publikacja prezentuje nową metodę nauczania języka polskiego (piramida mediacji). Pokazuje też możliwości wykorzystania jej jako metody ponadprzedmiotowej. Zawiera propozycje nowych rozwiązań maturalnych, wykorzystujących zaproponowaną metodę w kontekście kształcenia różnych typów inteligencji uczniów, zarówno zdolnych, jak i z dysfunkcjami, pod kątem krytycznej i alternatywnej akceptacji zainteresowań i fascynacji młodzieży. Głównym efektem takiej edukacji ma być nakierowanie uwagi nauczycieli na innowacyjność i nietypowość rozwiązań po to, aby wychować radosnych i twórczych młodych ludzi, którzy potrafiliby bezkonfliktowo i mediacyjnie, zarówno obecnie, jak i w przyszłości, rozwiązywać swoje problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106797, 106718 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48527 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32347 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45258 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 r., czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy. Autorzy tego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami. W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44544 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63525, 63324 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest odpowiedzią na potrzeby rodziców zatroskanych o rozwój swoich dzieci oraz nauczycieli, trenerów i wychowawców, którzy czują chęć wzbogacenia swojego warsztatu o narzędzia pomagające uczniom w nauce i czekają na inspirujące pomysły oraz przykładowe materiały do pracy. Autorzy przekazują w książce dotychczas zebrane doświadczenie i wiedzę o tym, jak w swojej codziennej pracy z dziećmi „przemycać” zasady i metody uczenia się. Wszystkie proponowane w publikacji techniki mogą być stosowane w szkole i w domu przez osoby, które nie muszą mieć do tego specjalnych uprawnień. Wystarczy pozytywne nastawienie i poczucie humoru, które pozwala dzieciom się odblokować, a dzięki temu pełniej wykorzystać własne możliwości. W poszczególnych rozdziałach publikacji czytelnik znajdzie: wskazówki i założenia metodyczne dotyczące wprowadzania zasad i metod uczenia się w codzienną praktykę szkolną i domową; niezbędną wiedzę („w pigułce”) o uczeniu się (podstawy funkcjonowania mózgu, pamięć, higiena pracy); podstawowe informacje o stylach uczenia się; przykładowe ćwiczenia i pomoce, które będą przydatne podczas wprowadzania technik uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49958 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40251 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33168 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46508 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Niniejsza monografia (…) stanowi prezentację refleksji nad wybranymi obszarami edukacji dziecka. Pierwsza jej część dotyczy podmiotów edukacji oraz różnych obszarów edukacyjnych: edukacji polonistycznej, matematycznej, estetycznej, etycznej, a także zagadnień związanych z diagnozą gotowości szkolnej. Druga część pracy jest poświęcona problematyce wychowania i kształcenia dzieci z różnymi dysfunkcjami: autyzm, problemy logopedyczne, upośledzenie umysłowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46215 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Dzieci potrzebują ruchu, aktywności i działania. Chcą zdobywać nowe doświadczenia, które są niezbędne dla ich prawidłowego rozwoju. Zabawy zebrane w tym tomie zachęcają do aktywnego ruchu, uczą umiejętności społecznych, poznawczych i językowych. Motywują dzieci do efektywnej pracy, wpływają także na rozwój zdolności motorycznych. Znajdziemy tu zabawy rozwijające kompetencje społeczne, ćwiczenia wspierające rozwój mowy i zmysłów, zabawy matematyczne i muzyczne. Każda z nich to zaproszenie do twórczej i kreatywnej pracy - wszystkie propozycje zabaw przewidziane zostały dla dzieci między 3 a 10 rokiem życia. Odbiorcy: nauczyciele przedszkoli i pionu edukacji wczesnoszkolnej, także rodzice, pragnący zorganizować dzieciom twórczo czas. Jest to praktyczny zestaw zabaw, ćwiczeń i gier ruchowych, jest pełny ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108708, 110293 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49677 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32850 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65563 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64117, 64694, 64693 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83427, 83426, 83428 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83429 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41523 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63256 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56638 P 4,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Oddajemy do rąk Czytelników książkę ze świadomością, iż podjęte w niej tematy warto potraktować jako punkt wyjścia do dalszych, własnych studiów i poszukiwań. Opracowanie teoretyczne oraz analiza wyników badań nauko¬wych umożliwi orientację w rzeczywistości pedagogicznej, a także pozwoli na wytyczenie optymalnych perspektyw zmian dotyczących edukacji dziecka. Ze Wstępu Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38327 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46719 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej