Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(428)
IBUK Libra
(14)
Forma i typ
Książki
(297)
Artykuły
(130)
Publikacje dydaktyczne
(45)
Publikacje naukowe
(36)
Publikacje fachowe
(29)
E-booki
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Gry i zabawki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(765)
wypożyczone
(48)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(195)
Czytelnia Piła
(24)
Wypożyczalnia Chodzież
(133)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(120)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(111)
Czytelnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(110)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(85)
Czytelnia Wągrowiec
(19)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Łoskot Małgorzata
(19)
Śliwerski Bogusław
(6)
Korczewska Elżbieta
(5)
Kotarbiński Tadeusz
(5)
Magda-Adamowicz Marzenna
(5)
Łuba Małgorzata
(5)
Day Christopher
(4)
Janowska Zofia
(4)
Kordziński Jarosław
(4)
Kwiatkowski Stefan Michał
(4)
Leżańska Wiesława
(4)
Nawalany Dorota
(4)
Pankowska Dorota
(4)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(4)
Pielachowski Józef
(4)
Skrzyński Dariusz
(4)
Łukasik Joanna Małgorzata
(4)
Bugdalski Bogdan
(3)
Cęcelek Grażyna
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Jagielska Katarzyna
(3)
Janus-Sitarz Anna
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Michalak Joanna
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Pachociński Ryszard
(3)
Piszko Agata
(3)
Poplucz Jan
(3)
Przezwański Roman
(3)
Rogers Bill
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Szymański Mirosław Józef
(3)
Woźnicka Elżbieta
(3)
Bogdanowicz Marcin
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Buczkowski Jan
(2)
Cichocki Andrzej
(2)
Druczak Katarzyna
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Edwards Clifford H
(2)
Famuła-Jurczak Anita
(2)
Filipiak Ewa
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Grzesiak Jan
(2)
Gumowska Paulina
(2)
Guz Sabina
(2)
Hibszer Adam (1964- )
(2)
Janowski Andrzej
(2)
Kamińska Małgorzata
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Kobyliński Władysław
(2)
Kozioł Edward
(2)
Kozłowski Józef
(2)
Koć-Seniuch Genowefa
(2)
Krasnodębska Anna
(2)
Krawcewicz Stanisław
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Król Ireneusz
(2)
Kuzitowicz Włodzisław
(2)
Kwiatkowska Henryka
(2)
Lesińska Joanna
(2)
Lewicka Maria
(2)
Leśniewska Katarzyna
(2)
Lisowski Krzysztof
(2)
Marciniak Lidia
(2)
Masłowska Joanna
(2)
McEwan Elaine K
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Mink Joanna
(2)
Murawska Ewa
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Nowicka Marzenna
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Patalas Agata
(2)
Pecyna Maria
(2)
Piotrowski Piotr Antoni
(2)
Potyrała Bolesław
(2)
Przybylska Irena
(2)
Ratajek Zdzisław
(2)
Schaefer Klaus
(2)
Stawiński Janusz
(2)
Stec Jacek
(2)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(2)
Strzelecka-Lemiech Alicja
(2)
Szelewa Stanisław
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Szkurłat Elżbieta (1951- )
(2)
Wiloch Tadeusz Jan
(2)
Wlazło Stefan
(2)
Łyszczarz Michał
(2)
Andruszkiewicz Krystyna
(1)
Andrzejewska Jadwiga
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Bajan Magdalena
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Bandera-Frydrych Magda
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(65)
2010 - 2019
(203)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(32)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(13)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(150)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(442)
Język
polski
(437)
nieznany (po)
(3)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(73)
Pedagodzy
(42)
Dyrektorzy szkół
(38)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Bibliotekarze
(6)
Dorośli
(6)
Nauczyciele bibliotekarze
(6)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Pracownicy oświaty
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Doradcy zawodowi
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Terapeuci
(3)
Rodzice
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Doradcy metodyczni (pedagogika)
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(345)
Nauczanie
(56)
Szkolnictwo
(51)
Praca
(48)
Uczniowie
(42)
Wychowanie
(32)
Pedagogika
(20)
Praca zespołowa
(20)
Nauczyciele nauczania początkowego
(19)
Nauczyciele przedszkoli
(17)
Nauczanie początkowe
(16)
Współdziałanie
(16)
Uczenie się
(15)
Oświata
(14)
Pedeutologia
(14)
Wypalenie zawodowe
(14)
Dziecko
(13)
Prawo pracy
(13)
Efektywność nauczania
(12)
Kształcenie
(12)
Rodzice
(12)
Autorytet
(11)
Dziecko zdolne
(11)
Oceny szkolne
(11)
Szkoły
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Czas wolny od pracy ucznia
(10)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Niepowodzenia szkolne
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Dyrektorzy szkół
(9)
Pedagodzy szkolni
(9)
Produktywność pracy
(9)
Agresywność
(8)
Dyscyplina szkolna
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Kształcenie nauczycieli
(8)
Organizacja
(8)
Organizacja pracy
(8)
Poradnictwo zawodowe
(8)
Rada pedagogiczna
(8)
Rynek pracy
(8)
Samokształcenie
(8)
Stres zawodowy
(8)
Wychowawstwo
(8)
Doskonalenie zawodowe
(7)
Język polski
(7)
Motywacja pracy
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Osobowość
(7)
Pedagodzy
(7)
Praca pozalekcyjna
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Zarządzanie oświatą
(7)
Czas pracy
(6)
Dyscyplina pracy
(6)
Edukacja międzykulturowa
(6)
Języki
(6)
Kariera
(6)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Nauczyciele języków
(6)
Praca domowa ucznia
(6)
Prawo oświatowe
(6)
Szkolnictwo podstawowe
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Zachowanie
(6)
Asertywność
(5)
Awans zawodowy
(5)
Etyka
(5)
Karta Nauczyciela
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Metody nauczania
(5)
Młodzież
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nadzór pedagogiczny
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Nauczyciel - praca badawcza
(5)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Postawy
(5)
Prakseologia
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Szkolnictwo zawodowe
(5)
Wybór zawodu
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Zawód
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Edukacja medialna
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Innowacje
(4)
Kara (psychol.)
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Kobieta
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Temat: dzieło
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Temat: czas
2001-
(64)
2001-0
(16)
1989-
(15)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(2)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(28)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (województwo dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(125)
Artykuł z czasopisma fachowego
(103)
Praca zbiorowa
(34)
Poradniki dla nauczycieli
(16)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Podręczniki akademickie
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Opracowanie
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Poradniki
(3)
Raport z badań
(3)
Ankieta
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma związkowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Biografie
(1)
Biogram
(1)
Debata
(1)
Esej
(1)
Karty do gry
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
PYTANIE
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Plansze do gry
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Reportaż
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(163)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Praca, kariera, pieniądze
(6)
Historia
(5)
Psychologia
(5)
Zarządzanie i marketing
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Językoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(35)
Dyrektor Szkoły
(20)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(8)
Gazeta Szkolna
(8)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(7)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(6)
Biblioteka w Szkole
(5)
Życie Szkoły
(5)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Nowe w Szkole
(3)
Bliżej Przedszkola
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Edukacja i Dialog
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Niebieska Linia
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Polonistyka
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Przegląd Oświatowy
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Sygnał
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
Świetlica w Szkole
(1)
442 wyniki Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Karty wartości i emocji. - Warszawa : Simplic!ty, [br] - Pudełko [32 karty wartości ; 32 karty emocji ; 2 puste (białe) karty ; koło emocji Roberta Plutchika ; plansza ze skalami ; notes ; marker z gąbką do mazania] : karton, kolor ; pudełko 3x17x23 cm+Instrukcja pracy z narzędziami : [2] s.
Czym są karty wartości i emocji? Karty wartości oraz plansza ze skalą, pozwalają sprawdzić, na ile konkretne wartości są respektowane w obecnej chwili w sytuacji klienta, a na ile powinny być respektowane, aby klient funkcjonował w najlepszym możliwym dobrostanie. Koło emocji Roberta Plutchika oraz 32 karty odpowiadające emocjom opisanym w kole, to doskonałe narzędzie do pracy, w szczególności w sytuacji, kiedy klient w coachingu ma trudność z podjęciem decyzji. Narzędzie pozwala uświadomić klientowi, jakie emocje wiążą się z każdą z rozważanych przez niego opcji, i umożliwia wybranie najlepszej. Dlaczego Simplic!ty Coaching Tools? Simplicity (ang. Prostota). Marka zaprojektowana specjalnie dla osób, które zajmują się rozwojem innych ludzi – coachów, trenerów, menadżerów czy terapeutów. Stworzona z potrzeby porządkowania i upraszczania tego, co w rozwoju ludzi, na pierwszy rzut oka, wydaje się być skomplikowane. W Simplicity wierzymy, że „mniej oznacza więcej”. Że nie jesteśmy w stanie poznać i zrozumieć wszystkiego, ale wystarczy czasem się zatrzymać, spojrzeć na rzeczy najważniejsze, złapać równowagę i pewność, a potem działać dalej. Narzędzia, które Ci oferujemy pozwolą Tobie i Twoim klientom obejrzeć ich złożony świat w maksymalnie prosty sposób, by dzięki temu usprawnić proces podejmowania decyzji i działań. Niezależnie, czy pracujesz z klientem indywidualnym, grupą, czy zespołem. Zaprojektowane w minimalistycznej formie, z dbałością o detale i dokładnie rozpisanymi instrukcjami stosowania. Wystarczy, że rozpakujesz, zapoznasz się z instrukcją i możesz pracować. A z czasem i tak zaczniesz modyfikować nasze narzędzia do celów, które przyjdą Ci do głowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GF. 760 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka powstawała etapami, między 2019 a 2020 rokiem. Złożyłem ją w całość z kilku powodów, z których teraz dwa wydają mi się najważniejsze. Po pierwsze – można dzisiaj postawić taką tezę – edukacja w Polsce nie po raz pierwszy od 1989 roku znajduje się w momencie przełomowym i to nie tylko z powodu wcielania w życie kolejnych reform, które z różnym skutkiem wpływają na kondycję szkoły. Polityka oświatowa wprawdzie jest istotna dla podejmowanych tu rozważań, ale funkcjonuje raczej w tle omawianych teorii humanistycznych i społecznych. Mam na myśli szerszy niż polityka plan, związany z przemianami kultury w XXI wieku. Mój cel to zatem wskazanie najważniejszych przejawów transformacji w obszarze pedagogiki, oświaty czy metod nauczania, jakie dokonały się w ciągu ostatnich lat – z nastawieniem na ich społeczny i kulturowy charakter. Po drugie zmienia się przestrzeń relacji humanistyki, edukacji i mediów cyfrowych. Na tym styku powstają nowe zjawiska i problemy – można o nich przeczytać w poszczególnych wywiadach, ale także w części zatytułowanej Humanistyka transferu, która razem z wywiadami tworzy integralną całość. Nie brakuje tu zatem takich tematów, jak społeczny status zawodu nauczycielskiego, kryzysy we współczesnej edukacji czy nauczanie zdalne. „Po szkole”, sformułowanie tytułowe, oznacza zatem także rozmaite przemiany szkolnej rzeczywistości – jak będzie się ona kształtowała w najbliższym czasie? Jednym z prawdopodobnych kierunków tych transformacji, który należy poważnie rozpatrywać, może być rozluźnianie instytucjonalnych rygorów wewnątrz szkolnej przestrzeni relacji: społecznych, administracyjnych, wychowawczych, dydaktycznych, metodycznych etc. To intrygująca wizja szkoły „po szkole”: odinstytucjonalizowanej, zdecentralizowanej, intelektualnie nieskrępowanej – funkcjonującej na zasadzie swobodnego przepływu (transferu) wiedzy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Kreatywność, twórczość i rozwój to procesy, które nierozerwalnie wiążą się z życiem ludzkim, zarówno w wymiarze społecznym, jak i jednostkowym. Wyróżniają one człowieka spośród innych istot żywych i wynoszą go ponad świat materialny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106531 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48911, 48788 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45165 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji - uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających różnych chorób, niepełnosprawności, sytuacji traumatycznych, zaniedbań środowiskowych itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50878 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33392 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46695 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66085 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66553 P 3,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka pracy w najszerszym rozumieniu dotyczy emocji i ich znaczenia w wychowaniu, dlatego adresowana jest do praktyków i teoretyków zainteresowanych edukacją, a szczególnie tym, co dzieje się na styku wychowania i kultury emocji. Każdą wspólnotę charakteryzuje ton emocjonalny, który jest kulturowym przejawem jej funkcjonowania. Nie inaczej jest w przypadku szkoły, która niewątpliwie jest miejscem doświadczania emocji – toczy się w niej życie codzienne, a uczestnicząc w tkance społecznej, przeżywamy, wyrażamy i tłumimy emocje. Współcześnie rośnie zainteresowanie emocjami w pedagogice i jednocześnie odczuwamy zmiany kultury emocjonalnej, których źródło tkwi między innymi w przemianach więzi w rodzinie i inwazyjności mediów. W książce opisano symptomy jednoczesnego ocieplania (zdziczenia) i chłodzenia (komercjalizacji) kultury w ogóle oraz podjęto próbę opisu kultury emocjonalnej szkoły, zwłaszcza tego jakie emocje i ich kulturowe skrypty ujawniają się oraz kształtują codzienność klasy szkolnej. W książce zaprezentowano modele teoretyczne i skonstruowane na ich podstawie narzędzia do badania klimatu emocjonalnego klasy (Kwestionariusz Klimat Emocjonalny-Uczeń) oraz pracy emocjonalnej nauczyciela (Kwestionariusz Praca Emocjonalna Nauczyciel). W części badawczej autor podejmuje próbę wskazania i opisania tych czasoprzestrzeni życia w szkole, w których uczniowie i nauczyciele doświadczają i wyrażają emocje, między innymi po to by odpowiedzieć na pytanie jaka jest kultura emocjonalna szkoły, która ujawnia się w klimacie codziennych interakcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W monografii „Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji” autorzy podejmują wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią kultury emocjonalnej. Mówią różnymi głosami, ale każdy z nich sprzeciwia się ignorowaniu emocji w edukacji (uczeniu, relacjach wychowawczych, rozwoju), każdy z nich odczytuje znaczenie kultury emocjonalnej jako kontekstu wychowania i wskazuje na obszary działań pedagogicznych, w których emocje są warunkiem sine qua non zaistnienia sytuacji i relacji o znaczeniu edukacyjnym. Zachowania i zdarzenia emocjonalne, aprobowane i tłumione formy ekspresji, pozornie mało ważne z punktu widzenia „misji” szkoły i nauczyciela, są soczewką jej kultury emocjonalnej, a codzienność jest jej źródłem i przejawem. Kultura emocjonalna deklarowana w oficjalnej narracji szkoły „wybrzmiewa” jednak w jej codzienności, w rytuałach, regułach i znaczeniach nadawanych sytuacjom edukacyjnym, a nawet zadaniom stawianym przed uczniem i nauczycielem w formalnych i nieformalnych oczekiwaniach. To, do jakich emocji odwołuje się nauczyciel (pedagog, wychowawca), kierując pracą w grupie, a także to, jak pracuje z emocjami własnymi i klasy, determinuje klimat emocjonalny – umowną powierzchnię (warstwę wyczuwaną) kultury emocjonalnej szkoły. W zbiorze tekstów pojawią się głosy, które dysponują „dowodami”, że edukacja otwarta na emocje nie jest tylko dobrym doświadczeniem, ale ma głęboki sens – emancypuje, a nie ogranicza, rozwija, a nie klasyfikuje, ponieważ pozwala przeżywać, a nie tylko zapamiętywać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Engram)
Adresatami publikacji są wszyscy ci, którzy mają kontakt z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie i dążą do tego, aby ich praca wychowawcza stała się bardziej skuteczna, tj.: rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, ale także studenci pedagogiki, psychologii, socjologii. Mam nadzieję, że zawarte w niej rozważania okażą się przydatne w projektowaniu indywidualnych programów pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie na poziomie stawiania diagnozy, tworzenia samego programu i doboru właściwych metod. Pozwolą spojrzeć na wychowanka niedostosowanego społecznie nie tylko jako na osobę, która przysparza swoim zachowaniem wielu problemów, ale także jako na człowieka, który doświadcza wielu trudności, niepowodzeń, nie potrafi odnaleźć się w istniejącej rzeczywistości, przez co sam jest nieszczęśliwy i cierpi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49488 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39844 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32802 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46093 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64642 P 4,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82041 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 31892 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55190 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Daniel Bar-Tal: Podstawy kulturowe i dynamika nierozwiązywalnych konfliktów: podejście socjopsychologiczne [Cultural foundations and dynamics of intractable conflicts: A socio-psychological approach], s. 7–22; Jan Cieciuch: Pomiar wartości w zmodyfikowanym modelu Shaloma Schwartza [The measurement of values in the refined Schwartz’s theory], s. 22–41; Aleksandra Cisłak, Aleksandra Szymków: Lepsi martwi niż żywi: spostrzeganie heroizmu uczestników wydarzeń historycznych [Better dead than alive: Heroism perception of participants in historical events], s. 42–52; Monika Wróbel: Praca emocjonalna a wypalenie zawodowe u nauczycieli: moderująca rola inteligencji emocjonalnej [Emotional labor and burnout in teachers: The moderating role of emotional intelligence]; s. 53–66; Aleksandra Jerzmanowska: Empatia oraz decentracja interpersonalna a radykalność postaw społecznych [Empathy and interpersonal decentration and the radicalism of social attitudes], s. 67–79; Oleg Gorbaniuk: Korelaty dyspozycyjnych wizerunków krajów: analiza danych zagregowanych [he macro-correlates of dispositional country image: Aggregated data analysis], s. 80–95; Antoni Wontorczyk, Maria Brudnik: Cechy temperamentu jako predyktory wypalenia zawodowego u nauczycieli wychowania fizycznego [Temparamental traits as predictors of professional burnout among physical training teachers], s. 96–110.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej