Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(924)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(735)
Artykuły
(186)
Publikacje dydaktyczne
(67)
Publikacje naukowe
(39)
Publikacje fachowe
(30)
E-booki
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1909)
wypożyczone
(101)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(431)
Czytelnia Piła
(52)
Wypożyczalnia Chodzież
(338)
Czytelnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(279)
Czytelnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(253)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(299)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(240)
Czytelnia Wągrowiec
(64)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(17)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(23)
Autor
Kruk Bartosz
(13)
Tanajewska Alicja
(12)
Krawcewicz Stanisław
(11)
Skwark Dorota
(11)
Łoskot Małgorzata
(10)
Kowalski Artur
(9)
Hoffman-Lipska Ewa
(8)
Magda-Adamowicz Marzenna
(7)
Nowacki Tadeusz Wacław
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(6)
Godlewski Michał
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(6)
Janus-Sitarz Anna
(6)
Krukowska Małgorzata
(6)
Leja Leon
(6)
Lewowicki Tadeusz
(6)
Naprawa Renata
(6)
Niemierko Bolesław
(6)
Pielachowski Józef
(6)
Stacewicz Regina
(6)
Kierczak Urszula
(5)
Komorowska Hanna
(5)
Kowolik Piotr
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(5)
Wołczyk Jerzy
(5)
Zielińska Ewa
(5)
Żegnałek Kazimierz
(5)
Gorzelańczyk Piotr
(4)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Krajna Andrzej
(4)
Kruszewski Krzysztof
(4)
Kędzierska Barbara
(4)
Leżańska Wiesława
(4)
Migdałek Jacek
(4)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(4)
Piramowicz Grzegorz
(4)
Ryk Leszek
(4)
Sterna Danuta
(4)
Sujak-Lesz Krystyna
(4)
Waloszek Danuta
(4)
Żytko Małgorzata
(4)
Banasiewicz Andrzej
(3)
Bigott Danuta
(3)
Brudnik Edyta
(3)
Bąbel Przemysław
(3)
Day Christopher
(3)
Dudek Sandra
(3)
Figarski Władysław
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Janowska Janina
(3)
Janowski Andrzej
(3)
Kiełpińska Iwona
(3)
Klim-Klimaszewska Anna
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Koć-Seniuch Genowefa
(3)
Kwiatkowska Henryka
(3)
Kłosińska Tatiana
(3)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(3)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(3)
Lisicki Michał
(3)
Mach Cecylia
(3)
Masłowska Joanna
(3)
Mazurkiewicz Grzegorz
(3)
Michalak Joanna
(3)
Nowak Jan
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Przychodzińska Maria
(3)
Skura Małgorzata
(3)
Smak Ewa
(3)
Sobierańska Dorota
(3)
Styn Ludwika
(3)
Suświłło Małgorzata
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Wiatrowski Zygmunt
(3)
Wiśniak Marzena
(3)
Zawadzka Elżbieta
(3)
Łomża Justyna
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Adamek Irena
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Basińska Anna
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bielski Janusz
(2)
Blok Beata
(2)
Brzeska Zofia
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Domagała-Zyśk Ewa
(2)
Dylak Stanisław
(2)
Dąbrowski Mirosław
(2)
Elsner Danuta
(2)
Erkert Andrea
(2)
Famuła-Jurczak Anita
(2)
Fechner-Sędzicka Iwona
(2)
Frejlich Agnieszka
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Gałecki Włodzimierz
(2)
Gmoch Ryszard
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(74)
2010 - 2019
(391)
2000 - 2009
(227)
1990 - 1999
(105)
1980 - 1989
(59)
1970 - 1979
(48)
1960 - 1969
(18)
1950 - 1959
(9)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(170)
1989-2000
(9)
Kraj wydania
Polska
(932)
Język
polski
(891)
nieznany (po)
(29)
Odbiorca
Nauczyciele
(83)
Pedagodzy
(29)
Nauczyciele języków
(19)
Dyrektorzy szkół
(15)
Nauczyciele nauczania początkowego
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(12)
Pedagodzy szkolni
(12)
Wychowawcy klas
(11)
Dorośli
(9)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Rodzice
(7)
Terapeuci
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczyciele historii
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Nauczyciele zawodu
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Szkoły średnie
(3)
Bibliotekarze
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele fizyki
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Poziom nauczania Gimnazja
(1)
Poziom nauczania Szkoły podstawowe
(1)
Psycholodzy
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Teapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Wydawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(1)
Temat
Nauczyciele
(386)
Nauczanie
(240)
Nauczanie początkowe
(111)
Nauczyciele nauczania początkowego
(64)
Uczniowie
(64)
Język polski
(60)
Pedagogika
(54)
Nauczanie początkowe - nauczyciel
(45)
Szkolnictwo
(42)
Matematyka
(40)
Uczenie się
(40)
Wychowanie przedszkolne
(40)
Dziecko
(36)
Dziecko zdolne
(35)
Nauczanie na odległość
(33)
Wychowanie
(31)
Muzyka
(27)
Nauczyciele przedszkoli
(26)
Niepowodzenia szkolne
(25)
Języki
(24)
Metody nauczania
(24)
Efektywność nauczania
(23)
Kształcenie
(21)
Motywacja uczenia się
(20)
Oceny szkolne
(20)
Dojrzałość szkolna
(19)
Przyroda
(19)
Ocenianie kształtujące
(18)
Oświata
(18)
Rodzice
(18)
Internet
(16)
Nauczanie języków obcych
(16)
Czytanie
(15)
Informatyka
(15)
Innowacje
(15)
Praca
(15)
Dziecko niepełnosprawne
(14)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(14)
Komputery
(14)
Komunikacja interpersonalna
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(14)
Uczniowie klas początkowych
(14)
Wychowanie fizyczne
(14)
Gry i zabawy
(13)
Historia
(13)
Myślenie twórcze
(13)
Nauczyciele języków
(13)
Pisanie
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Nauczyciele akademiccy
(12)
Dysleksja i dysgrafia
(11)
Geografia
(11)
Komunikacja społeczna
(11)
Multimedia
(11)
Nauczanie zintegrowane - materiały dla nauczyciela
(11)
Nauczyciel - uczeń - stosunki
(11)
Stosunki interpersonalne
(11)
Technologia informacyjna w nauczaniu
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Zdolności
(11)
Diagnoza pedagogiczna
(10)
Język rosyjski
(10)
Kreatywność
(10)
Kształcenie integracyjne
(10)
Kształcenie nauczycieli
(10)
Metodologia
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Przydatność zawodowa
(10)
Sztuka
(10)
Twórczość
(10)
Współdziałanie
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Adaptacja społeczna
(9)
Edukacja międzykulturowa
(9)
Gry edukacyjne
(9)
Mechatronika
(9)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(9)
Poczucie własnej wartości
(9)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Uczucia
(9)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(9)
Dziecko autystyczne
(8)
Dziecko trudne
(8)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Język angielski
(8)
Kompetencje kluczowe
(8)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Mowa
(8)
Osobowość
(8)
Pedagogika wczesnoszkolna
(8)
Prakseologia
(8)
Słuch
(8)
Technika
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Wywiad
(8)
Zachowanie
(8)
Ankieta
(7)
Dziecko głuche
(7)
Edukacja zdrowotna
(7)
Temat: czas
2001-
(81)
1989-
(26)
2001-0
(25)
1989-2000
(8)
1901-
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Niemcy
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Białoruś
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieś
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Wrocław (województwo dolnośląskie)
(1)
ZSRR
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(266)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(153)
Artykuł z czasopisma fachowego
(69)
Artykuł z czasopisma naukowego
(28)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(27)
Poradniki dla rodziców
(17)
Scenariusze zajęć
(14)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Podręczniki akademickie
(10)
Materiały konferencyjne
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Monografia
(8)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(8)
Artykuł problemowy
(6)
Poradniki
(6)
Dokumenty dźwiękowe
(5)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Artykuł z czasopisma historycznego
(4)
Literatura
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(3)
Bajki i baśnie
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry komputerowe
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Podręczniki
(3)
Poradnik
(3)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Film edukacyjny
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Podręcznik
(2)
Programy nauczania dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Sprawdziany i testy dla szkół zawodowych
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuły
(1)
Audycje radiowe
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Biogram
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Dramat
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Elementarze
(1)
Film
(1)
Film dokumentalny
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Notatka prasowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół zawodowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zaproszenia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół zawodowych
(1)
Życzenia okolicznościowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(231)
Językoznawstwo
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Historia
(7)
Psychologia
(7)
Fizyka i astronomia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Matematyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(18)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(11)
Życie Szkoły
(11)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(10)
Nauczyciel i Szkoła
(9)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(8)
Dyrektor Szkoły
(7)
Języki Obce w Szkole
(7)
Nowa Szkoła
(5)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(4)
Meritum
(4)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(4)
Chowanna
(3)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(3)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(3)
Matematyka
(3)
Nauczanie Początkowe
(3)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(3)
Polonistyka
(3)
Wiadomości Historyczne
(3)
Edukacja i Dialog
(2)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Język Polski w Gimnazjum
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Język Polski w Szkole IV-VI
(2)
Kultura i Edukacja
(2)
Lider
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Geografia w Szkole
(1)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(1)
Język Polski w Szkole Średniej
(1)
My Zawodowcy
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Szkoła Zawodowa
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Uczyć lepiej
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
932 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W ramach innowacyjnych pomysłów wniesionych do nauki, publikacja prezentuje nową metodę nauczania języka polskiego (piramida mediacji). Pokazuje też możliwości wykorzystania jej jako metody ponadprzedmiotowej. Zawiera propozycje nowych rozwiązań maturalnych, wykorzystujących zaproponowaną metodę w kontekście kształcenia różnych typów inteligencji uczniów, zarówno zdolnych, jak i z dysfunkcjami, pod kątem krytycznej i alternatywnej akceptacji zainteresowań i fascynacji młodzieży. Głównym efektem takiej edukacji ma być nakierowanie uwagi nauczycieli na innowacyjność i nietypowość rozwiązań po to, aby wychować radosnych i twórczych młodych ludzi, którzy potrafiliby bezkonfliktowo i mediacyjnie, zarówno obecnie, jak i w przyszłości, rozwiązywać swoje problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106797, 106718 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48527 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32347 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45258 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze - do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie - do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110034 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49386 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39781 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32842 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46189 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64692 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje holistyczną wizję człowieka, jego podmiotowość, dążenia twórcze i zdolność konfrontacji z deficytami osobistymi oraz trudnościami wynikającymi z uwarunkowań współczesnej kultury. Prezentowane teksty zmierzają do wydobycia kreatywnej strony ludzkiej istoty; pokazują jak realizuje się potencjał człowieka na drodze stawania się istotą lepszą, mądrzejszą oraz zdolną do głębszego rozumienia innych, np. w procesie wychowania (pedagogika integralna) czy w dążeniach do integracji niepełnosprawności (sfera cienia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się wielozmysłowe zakłada, że dzieci już od najmłodszych lat zdobywają wiedzę „z pierwszej ręki”, dostosowaną do ich indywidualnego tempa rozwoju. Pobudzenie wszystkich zmysłów wpływa na kompleksowy, integralny rozwój dziecka. Zabawy zebrane w tym tomie zapraszają dzieci do wyrażania zdziwienia, podsłuchiwania, wąchania, próbowania różnych smaków, dotykania, poznawania własnego ciała i odczuwania. Każdy rozdział został poświęcony jednemu ze zmysłów - wszystkie propozycje zabaw przewidziane zostały dla dzieci między 3 a 10 rokiem życia. Odbiorcy: nauczyciele przedszkoli i pionu edukacji wczesnoszkolnej, także rodzice, pragnący zorganizować dzieciom twórczo czas. Jest to praktyczny zestaw zabaw, ćwiczeń i gier wpływających na rozwój wszystkich zmysłów, jest pełny ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110168, 108707 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49676 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana zbiorowa monografia szczególnie trafnie wpisuje się we współczesny świat z nieodłącznym obrazem wielokulturowości i metaforą życia człowieka ukazanego jako wędrówka. Jak przyznali redaktorzy naukowi: Prezentowana publikacja ma na celu przybliżenie czytelnikom aktualnych wyzwań i problemów charakterystycznych dla społeczeństw wielokulturowych. Dodatkowym zamierzeniem jest przedstawienie propozycji modelowych rozwiązań w pracy edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej. Problematyka pracy dotyczy procesu diagnozowania w warunkach między- i wielokulturowości, instytucji szkoły w społeczeństwie wielokulturowym, pracy z jednostkami niedostosowanymi społecznie w warunkach wielokulturowości, a także jest prezentacją warsztatów kierowanych do różnych grup odbiorców kształtujących postawę otwartą wobec wielokulturowości. Książka jest przeznaczona dla pedagogów, socjologów, edukatorów, metodyków oraz badaczy kultury pracujących w obszarach wielokulturowości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50381 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40023 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Nadzór)
W książce znajdują się przykłady praktycznych rozwiązań związane z organizacją i dokumentowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W poradniku dyrektor znajdzie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania m.in. związane z zatrudnianiem nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W publikacji znajdują się także gotowe narzędzia, szablony, które dyrektor może wykorzystać w codziennej pracy. Wśród nich m.in. wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50862 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40841 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33688 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47283 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65848 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112554 A (1 egz.)
E-book
W koszyku
Na treść publikacji składają się rozważania teoretyczne z obszaru motywów wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, drogi do profesjonalizacji i determinantów funkcjonowania nauczyciela w zawodzie, podstawy metodologiczne oraz wyniki i analizy bogatych i rozległych badań własnych. Monografia jest merytorycznie bardzo bogata, dotyczy różnych obszarów funkcjonowania nauczyciela, ucznia w wieku wczesnoszkolnym i studenta przyszłego nauczyciela małego dziecka. Wzbogaca dotychczasowe perspektywy o nowe interesujące konteksty. Z pewnością zainteresuje naukowców zajmujących się edukacją wczesnoszkolną, funkcjonowaniem zawodowym nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, czy studentów pedagogiki i praktyków poszukujących odpowiedzi na zaprezentowane w publikacji zagadnienia. Rekomendowana jest także rodzicom, którzy w obecnym czasie stali się nauczycielami własnych dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Podręcznik metodyczny wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków, konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego, uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnym i oczekiwania rodziców przedszkolaków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 106064 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38907 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32261 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji - uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających różnych chorób, niepełnosprawności, sytuacji traumatycznych, zaniedbań środowiskowych itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50878 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33392 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46695 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66085 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66553 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoretyczna i empiryczna eksploracja warunków porozumiewania się jest niezwykle użyteczna dla uzyskiwania ponadjednostkowego rozumienia się, a tym samym osiągania wysokiej jakości życia społecznego. Z jednej strony opis ram, w których przebiega komunikacja, próba sprecyzowania modelu i wzorca komunikacji określają ich znaczenie, możliwości i konsekwencje dla procesu kształtowania się relacji międzyludzkich oraz ich ostatecznego charakteru, z drugiej zaś możliwe wydaje się ukazanie, jak określony sposób komunikowania się kształtuje jakość relacji, a ostatecznie - jak jednostkowe kompetencje komunikacyjne wpływają na nasze życie w jego osobistym i społecznym wymiarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106501 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45154 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. (…) Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. (…) Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. (…) Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. (…) Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole (…) [ Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego]
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii „(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę” ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleksji i autorefleksji nauczyciela, który na co dzień powinien umieć optymalnie zaprojektować, zaplanować i zorganizować, a następnie zrealizować, skontrolować i ocenić nie tylko pracę uczniów (w ramach procesu nauczania-uczenia się), ale i swoją własną. Podjęto próbę ukazania nowego ujęcia refleksji i autorefleksji nauczyciela w kontekście teorii uczenia się przez działanie Wojciecha Kojsa i ukazanej w jej ramach istoty działania badawczego podmiotu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82041 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 31892 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45040 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej