Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(40)
Forma i typ
Książki
(40)
Dostępność
dostępne
(86)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(16)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bordzoł Piotr
(2)
Hernik Kamila
(2)
Bajkowski Tomasz
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Choińska-Mika Jolanta
(1)
Ciżkowicz Kazimierz
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dymek-Balcerek Krystyna
(1)
Feliniak Aleksandra
(1)
Fluda-Krokos Agnieszka
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gawrych Roman
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Hajdukiewicz Marianna
(1)
Haładuda Jarosław
(1)
Jakimiuk Beata
(1)
Jakubowski Jacek
(1)
Janik Beata
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kobus Martyna
(1)
Kopańska Agnieszka
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Krawczun Magdalena
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Kłobuszewska Małgorzata
(1)
Lemańska-Lewandowska Ewa
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewska Katarzyna
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lorenc Jakub
(1)
Majerek Bożena
(1)
Malina Alicja
(1)
Malinowska Karolina
(1)
Marciniak Lidia
(1)
Marszałek Katarzyna
(1)
Mielnikiewicz Maria
(1)
Mielnikiewicz Olga
(1)
Mrozowski Krzysztof
(1)
Musialik Małgorzata
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nawalany Dorota
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Oniszczuk Aleksandra
(1)
Orzechowska Margaryta
(1)
Ostrowska Barbara
(1)
Paczuska Katarzyna
(1)
Pikała Anna
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Poziomek Urszula
(1)
Przewłocka Jadwiga
(1)
Puchała Ewa
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Radziwiłł Anna
(1)
Rokicka Magdalena
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Sawicki Mieczysław
(1)
Sitek Michał
(1)
Smak Magdalena
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Staniszewski Jacek
(1)
Starczynowska Klaudia
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Szymanowska Wanda
(1)
Tersa Karolina
(1)
Walczak Dominika
(1)
Wichrowski Andrzej
(1)
Wysocka Jadwiga
(1)
Zandberg Patrycja
(1)
Zaremba Lilianna
(1)
Zasacka Zofia
(1)
Zyskowska-Ignaciak Katarzyna
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(1)
Świerszcz Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(35)
nieznany (po)
(5)
Temat
Nauczyciele
(30)
Szkolnictwo
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Oświata
(3)
Wychowanie
(3)
Bajkoterapia
(2)
Biblioteki pedagogiczne
(2)
Dziecko
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagogika
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Postawy
(2)
Praca zespołowa
(2)
Rodzina
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Techniki Freineta
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Astma oskrzelowa
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Autoprezentacja
(1)
Biblioterapia
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Diagnoza
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina pracy
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Fani
(1)
Gimnazja
(1)
Globalizacja
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Homoseksualizm
(1)
Imiona osób
(1)
Jezuici
(1)
Język
(1)
Kariera
(1)
Kluby
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konkubinat
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Ludzie w wieku średnim
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metoda projektów
(1)
Mniejszości (socjol.)
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Naprotechnologia
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(1)
Nałóg
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepłodność kobieca
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(1)
Ojcostwo
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Penitencjarystyka
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Polityka społeczna
(1)
Postmodernizm
(1)
Praca
(1)
Praca społeczna
(1)
Pracoholizm
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Temat: czas
2001-0
(23)
2001-
(5)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Indie
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Dane statystyczne
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Albumy
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Fotografia polska
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Powieść polska
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z klasą, wykorzystanie nowoczesnych technologii – to główne potrzeby szkoleniowe polskich nauczycieli. 94 procent uważa, ze należy uczyć dzieci samodzielnego myślenia, jednak wyróżnia ich lepsza dyscyplina na lekcjach. Tylko w Polsce nauczycieli ocenia wyłącznie dyrektor. Instytut Badań Edukacyjnych opublikował wyniki Międzynarodowego badania nauczania i uczenia się TALIS 2013. To druga edycja badania organizowanego przez OECD. Badanie umożliwia porównanie opinii nauczycieli i informacji na temat ich pracy oraz ich wpływu na proces uczenia się uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46029 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Liczą się Nauczyciele)
Polscy 15-latkowie mają jeden z najwyższych poziomów kompetencji w Europie, na co wskazują wyniki międzynarodowego badania PISA. To w dużym stopniu zasługa nauczycieli i im też w znacznym stopniu poświęcona jest czwarta już edycja raportu o stanie edukacji, który opublikował Instytut Badań Edukacyjnych. Podobnie jak w poprzednich edycjach raport IBE opisuje kierunki zmian w polskiej edukacji, w tym dotyczące wykształcenia Polaków, ich szans na rynku pracy, ich wyborów edukacyjnych. Stara się też pokazać obraz polskich nauczycieli, dostarcza odpowiedzi m.in. na pytania: co nauczyciele myślą o sobie i swojej pracy; co inni myślą o nauczycielach; ile pracują; jak podnoszą swoje kompetencje? Obszerną cześć raportu stanowią portrety nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii, języków obcych oraz nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108809 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109755 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęła ważny temat, gdyż aktywność nauczycieli jest zawsze istotna z uwagi na specyfikę pracy pedagogicznej, a w okresie przemian jest szczególnie potrzebna ze względu na częstą konieczność podejmowania nowych wyzwań, przewartościowania postaw, zmian koncepcji pracy dydaktyczno-wychowawczej, unowocześniania i modyfikacji własnego warsztatu badawczego. [z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Mirosława j. Szymańskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
W prezentowanym tomie autorzy koncentrują się na postawach nauczycieli wobec zmian społecznych i kulturowych, a także na oczekiwaniach społecznych wobec nauczycieli. W zamierzeniu odbiorcą książki jest współczesny kreatywny nauczyciel, którego modelową sylwetkę można odczytać z poszczególnych tekstów: nauczyciel taki jest kreatorem dialogu międzykulturowego, potrafi również kreować własny wizerunek, kształtuje warunki do wolności, wyzwala twórczość uczniów, personalizuje edukację, dostosowuje ją do konkretnej rzeczywistości, traktuje nauczanie jako formę sztuki, która wymaga od niego mądrości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112436 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33682 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47067 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ze spisu treści: Wstęp Rozdział I Funkcjonowanie zawodowe nauczyciela 1. Rola i znaczenie pracy nauczyciela 2. Wartości jako podstawa działalności zawodowej pedagoga 3. Kwalifikacje nauczyciela w przepisach i uregulowaniach prawnych 4. Zadania zawodowe nauczyciela 5. Kompetencje zawodowe nauczyciela 6. Tożsamość zawodowa nauczyciela 7. Warunki pracy nauczycieli 8. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela i ich konsekwencje Rozdział II Satysfakcja z pracy w literaturze przedmiotu 1. Satysfakcja z pracy - zarys problematyki 2. Teorie i koncepcje satysfakcji z pracy 3. Czynniki kształtujące satysfakcję zawodową związane z miejscem pracy 4. Indywidualne uwarunkowania satysfakcji z pracy 5. Interdyscyplinarny charakter badań satysfakcji z pracy 6. Satysfakcja z pracy a jakość życia człowieka 7. Osiągnięcia osobiste jako źródło satysfakcji z pracy nauczyciela Rozdział III Relacje między ludźmi 1. Człowiek jako istota społeczna 2. Wywieranie wpływu na innych 3. Podmiotowość w relacjach interpersonalnych 4. Wychowanie jako dialog 5. Komunikacja interpersonalna 6. Relacje interpersonalne jako wsparcie w pracy zawodowej nauczyciela Rozdział IV Relacje w pracy nauczyciela i ich własności 1. Charakterystyka relacji zawodowych 2. Warunki prawidłowych relacji interpersonalnych 3. Konflikty w relacjach międzyludzkich 4. Charakterystyka uczniów na kolejnych etapach edukacyjnych 5. Środowisko zawodowe nauczycieli 6. Rodzic jako partner nauczyciela 7. Dyrektorzy szkół - liderzy, menedżerowie i nauczyciele
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114384 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pogłębiająca się wielokulturowość Europy jest już faktem, a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej jedynie formalnością, przypieczętowującą stan dokonany. Wielokulturowości nie można jednak po prostu ogłosić - o wielokulturowość należy dbać i zabiegać; potrzeba wielu lat pracy i pokonywania stereotypów, lęków i uprzedzeń, by w rezultacie móc się szczycić społecznością wielokulturową, a zarazem jednolitą, gdzie podziały, choć wyraźne, płynnie przechodzą jedne w drugie. Książką szczególnie w tym temacie przydatną, są Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły Barbary Dobrowolskiej, ujmująca zagadnienie od strony edukacji, jako zarodka, z którego może i powinna wykluć się przyszła wielokulturowość. Publikacja składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna prezentuje przegląd stanowisk wobec wielokulturowości i międzykulturowości oraz wobec kultury szkoły. Część druga - empiryczna - diagnozuje postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej, próbuje nakreślić definicję pojęcia „kultury szkoły, a całość uzupełniona jest analizą jakościową. Nie dziwią zatem niezwykle pochlebne i entuzjastyczne opinie Recenzentów: prof. zw. dra hab. Tadeusza Pilcha oraz prof. UŚ dr hab. Aliny Szczurek-Boruty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110398 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47534 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Forum Bibliotek Pedagogicznych ; nr 3.)
Kolejny tom, trzeci już w serii Forum Bibliotek Pedagogicznych, jest poświęcony wspieraniu pracy nauczycieli - szczególnego i wyróżnionego klienta bibliotek pedagogicznych. Zawarte w nim artykuły odzwierciedlają sukcesy i trudności w realizowaniu zadań bibliotek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor pracy, w wyniku analizy kolejnych zagadnień, formułuje interesujące i ważne dla współczesnej polskiej szkoły wnioski dotyczące udoskonalania i usprawniania jej funkcjonowania: organizacji, zarządzania, podnoszenia kwalifikacji kadry kierowniczej w oświacie, kompetencji nauczycieli, nowatorstwa w ich pracy, sposobów motywowania nauczycieli do pracy, ale także źródeł trudności na jakie napotyka współczesna szkoła. [z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej]. (...) lektura tej publikacji zachęca Czytelnika do stawiania nowych pytań o obszary zaniedbań lub zaniechań w polskiej oświacie oraz możliwości jej naprawy. Praca ta może być wartościową pozycją szczególnie dla studentów pedagogiki i nauczycieli praktyków i może być punktem wyjścia do dyskusji na temat budowania nowej filozofii edukacji jako podstawy do budowania jej szczegółowej koncepcji. Problem ten jest w polskiej polityce oświatowej od lat bagatelizowany lub, co najwyżej, wyraża się we wspomnianym już tzw. "drobnym majsterkowaniu" przy tak złożonym i skomplikowanym mechanizmie, jakim jest system oświaty (...) [z recenzji dr Janiny Uszyńskiej-Jarmoc]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca składa się z czterech głównych części. Pierwsza ma charakter teoretyczny. Prezentuję tu najważniejsze teoretyczne założenia filozoficzne, socjologiczne, psychologiczne i pedagogiczne kształtujące mój sposób ujmowania życia codziennego, wyznaczające jednocześnie metodologiczne i empiryczne aspekty badań oraz analiz w obszarze pozazawodowego życia codziennego nauczycielek w okresie przełomu połowy życia. W części drugiej przedstawiam metodologiczne założenia badań własnych, odwołując się do polskich tradycji pamiętnikarskich, udowadniając równocześnie zasadność ich osadzenia w paradygmacie badań jakościowych. Kolejna część pracy to empiryczna weryfikacja wyników badań własnych. Pozazawodowe, codzienne życie nauczycielek ujmuję w kategorii sytuacji troski, odpoczywania i religijnych charakterystycznych dla sytuacji życia codziennego. Zaproponowane ujęcie poddanych analizie treści pamiętników i dzienników nauczycielek ma swoje uzasadnienie zaprezentowane w części teoretycznej. Ostatni rozdział pracy stanowi indywidualne ujęcie życia codziennego każdej z badanych kobiet w okresie przełomu połowy życia, w kontekście postrzegania siebie zarówno w sferze osobistej, jak i zawodowej oraz znaczeń, jakie dla życia osobistego i zawodowego badanych mają doświadczenia codzienności pozazawodowej, jak i zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47047 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110331 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110332 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49923, 49922 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39967, 39966 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33021, 33022 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46297, 46298 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33633 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pokłosie badań dotyczących przekonań nauczycieli i ich osobistych teorii edukacyjnych związanych z dyscypliną oraz stosowaniem przez nich zindywidualizowanych strategii dyscypliny w codziennych praktykach edukacyjnych. Jest też próbą poszukiwania nowych rozwiązań badawczych oraz kierunków zmian w zakresie myślenia i działania dotyczącego tworzenia środowiska edukacyjnego sprzyjającego wzajemnemu uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (m.in.: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową - jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi - różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne m.in.: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji - rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga - w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja szczegółowo przedstawia wyniki badań nad tematyką orientacji seksualnej i homofobii w szkole, przeprowadzonych z udziałem kadry nauczycielskiej oraz młodzieży. Raporty z badań wskazują, że w polskich szkołach zagadnienia związane z orientacją seksualną są nieobecne lub podejmowane w sposób niekompetentny i nieadekwatny do potrzeb młodzieży. Pomiędzy kadrą nauczycielską a nieheteroseksualnymi uczniami i uczennicami wciąż nie ma porozumienia i zaufania pozwalającego szkole stać się miejscem bezpiecznym i akceptującym. Kampania Przeciw Homofobii zajmuje się przeciwdziałaniem nietolerancji i dyskryminacji osób homo- i biseksualnych oraz transpłciowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolna rzeczywistość we współczesnym zglobalizowanym świecie z jednej strony fascynuje, a z drugiej przeraża. Nie ma wątpliwości, że dzisiejszy uczeń i nauczyciel mają ogromne możliwości rozwoju. W dobie technicyzacji edukacji powstaje wiele przestrzeni otwierających człowieka na pomnożenie swoich możliwości i zasobów. Szkoła staje się miejscem twórczego odkrywania świata, drugiego człowieka, a w konsekwencji siebie. Nie można jednak nie zauważać zmarnowanych szans w środowisku szkolnym. Szkoła może się bowiem jawić jako miejsce pełne zagrożeń i powielanych stereotypów.? [...] Książka jest znakomitym kompendium wiedzy na temat wybranych zjawisk dotykających współczesną szkołę.? [...] publikacja wpisuje się w nurt dyskusji nad reformą edukacji i jej skutkami. Może stanowić leitmotiv dla dalszych poszukiwań twórczej edukacji, w której postulat indywidualizacji procesu nauczania i uczenia się oraz wychowania będzie zrealizowany. [...] to ważna pozycja dotycząca szkolnej rzeczywistości. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którzy zarówno zawodowo, naukowo, jak i praktycznie zajmują się edukacją, wychowaniem, kształceniem dzieci i młodzieży. [z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mastalskiego]. W klasycznej literaturze pedagogicznej o szkole traktuje się przede wszystkim pozytywnie, biorąc pod uwagę jej misję, a nie to, jaka rzeczywiście jest. Od czasu ukazania się pracy Illicha Społeczeństwo bez szkoły nasila się jednak nurt krytyczny wobec szkoły jako instytucji. Z jednej strony w debacie publicznej, a także w pracach naukowych zarzuca się jej nieudolne wykonywanie najważniejszych funkcji: wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i środowiskowej. Z drugiej strony szkoła jako instytucja wciąż trwa i nie widać możliwości zastąpienia jej w skali masowej przez instytucje alternatywne. Pozostaje więc systematyczne doskonalenie szkoły, a to z kolei jest uzależnione od wcześniejszych diagnoz różnych zakresów jej funkcjonowania. [...] Zebrane opracowania tworzą publikację, która może pobudzić dalszą dyskusję o kondycji szkoły i jej zadaniach w szybko zmieniającym się społeczeństwie. [z recenzji prof. zw. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niewiele problemów we współczesnej nauce wzbudza takie zainteresowanie teoretyczne i empiryczne jak tożsamość. Mimo długiej tradycji badań w tym zakresie, wiele problemów wciąż nie doczekało się rozwiązania. Nauka nie odpowiedziała jeszcze na wiele pytań. Jednym z takich zagadnień jest bez wątpienia tożsamość współczesnych nauczycieli. Przedstawiona w książce problematyka jest ważna społecznie i atrakcyjna poznawczo zarówno w perspektywie teoretycznej, jak i praktycznej. Autorka podjęła się bowiem określenia warunków i czynników wpływających na kształt nauczycielskiej tożsamości, poczucia zakorzenienia w zawodzie, funkcjonowania nauczycieli dzieci niepełnosprawnych we współczesnej Polsce. [...] Książka ta jest niezwykle interesującym studium zawierającym w sobie teoretyczną analizę przeprowadzoną z perspektywy socjologii wiedzy, pedagogiki specjalnej, pedeutologii oraz badań nad systemem oświaty". Prof. Teresa Żółkowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo Oświatowe)
Publikacja Odpowiedzialność porządkowa a odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli ma na celu praktyczne wyjaśnienie, które z niewłaściwych zachowań nauczycieli kwalifikują się do zastosowania kar porządkowych, a jakie z nich pociągają za sobą odpowiedzialność dyscyplinarną. W pracy przedstawiono również: - katalog kar porządkowych, - tryb nakładania kar - w tym terminy oraz sposoby ukarania, - zatarcie kary. W odniesieniu do odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli poniższa pozycja prezentuje: - katalog czynów podlegających odpowiedzialności dyscyplinarnej, - procedurę wszczęcia postępowania dyscyplinarnego, - terminy nałożenia kar dyscyplinarnych oraz ich zatarcie, - wygaśnięcie stosunku pracy na skutek prawomocnego ukarania nauczyciela w postępowaniu dyscyplinarnym lub karnym. Opracowanie wzbogacone zostało komentarzem autorskim, procedurami oraz przykładowymi wzorami dokumentów powszechnie stosowanymi w praktyce szkolnej. Stan prawny 1 styczeń 2015 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109906 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33684 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111042 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59952 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej