Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(4573)
IBUK Libra
(53)
Forma i typ
Artykuły
(2635)
Książki
(1923)
Publikacje dydaktyczne
(343)
Publikacje fachowe
(319)
Publikacje naukowe
(173)
E-booki
(53)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje informacyjne
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Filmy i seriale
(7)
Proza
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Ebooki
(1)
Gry i zabawki
(1)
Poezja
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(4702)
wypożyczone
(241)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1053)
Czytelnia Piła
(147)
Wypożyczalnia Chodzież
(785)
Czytelnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(706)
Czytelnia Czarnków
(13)
Wypożyczalnia Trzcianka
(663)
Czytelnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(730)
Czytelnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(571)
Czytelnia Wągrowiec
(142)
Informatorium
(11)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(34)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(38)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(10)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Łoskot Małgorzata
(43)
Goetz Magdalena
(39)
Elsner Danuta
(34)
Kordziński Jarosław
(31)
Skrzyński Dariusz
(31)
Łuba Małgorzata
(22)
Śliwerski Bogusław
(19)
Dzierzgowska Irena
(18)
Garstka Tomasz
(17)
Pomianowska Małgorzata
(17)
Banach Czesław
(16)
Krawcewicz Stanisław
(16)
Kwiatkowska Henryka
(15)
Pecyna Maria
(15)
Kazimierowicz Marek
(14)
Nowak Małgorzata
(14)
Jankowska Anna
(13)
Kruk Bartosz
(13)
Bugdalski Bogdan
(12)
Janowski Andrzej
(12)
Korczewska Elżbieta
(12)
Pielachowski Józef
(12)
Sawiński Julian Piotr
(12)
Stępniowski Ignacy
(12)
Tanajewska Alicja
(12)
Denek Kazimierz
(11)
Lewowicki Tadeusz
(11)
Magda-Adamowicz Marzenna
(11)
Niemierko Bolesław
(11)
Skwark Dorota
(11)
Łyszczarz Michał
(11)
Dudzikowa Maria
(10)
Leśniewska Katarzyna
(10)
Hoffman-Lipska Ewa
(9)
Kloskowska Adriana
(9)
Korczyński Stanisław
(9)
Kotowska Maria
(9)
Kowalski Artur
(9)
Kwieciński Zbigniew
(9)
Rusiecki Józef
(9)
Woynarowska Barbara
(9)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(9)
Łukasik Joanna
(9)
Łysek Jan
(9)
Żegnałek Kazimierz
(9)
Gąsiorek Piotr
(8)
Koć-Seniuch Genowefa
(8)
Kropiwnicki Jan
(8)
Lesińska Joanna
(8)
Majchrzak Marcin
(8)
Marciniak Lidia
(8)
Murawska Ewa
(8)
Sewastianowicz Monika
(8)
Wiłkomirska Anna
(8)
Łobocki Mieczysław
(8)
Łukasik Joanna Małgorzata
(8)
Bielski Janusz
(7)
Gajdzica Zenon
(7)
Godlewski Michał
(7)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(7)
Janus-Sitarz Anna
(7)
Jeżowski Antoni
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Komorowska Hanna
(7)
Kosiba Grażyna
(7)
Kwiatkowski Stefan Michał
(7)
Leja Leon
(7)
Madalińska-Michalak Joanna
(7)
Maszczak Tadeusz
(7)
Nowacki Tadeusz Wacław
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Pankowska Dorota
(7)
Piszko Agata
(7)
Szempruch Jolanta
(7)
Szymański Mirosław Józef
(7)
Taraszkiewicz Małgorzata
(7)
Wołczyk Jerzy
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Zawadowska Janina
(7)
Zielińska Ewa
(7)
Appelt Karolina
(6)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(6)
Dróżka Wanda
(6)
Dwojewski Dariusz
(6)
Dylak Stanisław
(6)
Gerlach Ryszard
(6)
Górna Hanna M
(6)
Jakóbowski Jan
(6)
Kiełb Anna
(6)
Kotarbiński Tadeusz
(6)
Kowal Stanisław
(6)
Kowolik Piotr
(6)
Krukowska Małgorzata
(6)
Naprawa Renata
(6)
Nowosad Inetta
(6)
Ostrowska Małgorzata
(6)
Pachociński Ryszard
(6)
Parzęcki Ryszard
(6)
Pery Andrzej
(6)
Pilch Tadeusz
(6)
Rok wydania
2020 - 2024
(423)
2010 - 2019
(1341)
2000 - 2009
(1669)
1990 - 1999
(744)
1980 - 1989
(159)
1970 - 1979
(150)
1960 - 1969
(87)
1950 - 1959
(43)
1940 - 1949
(6)
1930 - 1939
(3)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1607)
1989-2000
(194)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-20002001-
(1)
2001
(1)
2001 -
(1)
Kraj wydania
Polska
(4626)
Język
polski
(4519)
nieznany (po)
(78)
angielski
(5)
włoski
(1)
lezgiński
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(937)
Dyrektorzy szkół
(506)
Pedagodzy
(239)
Pedagodzy szkolni
(185)
Wychowawcy klas
(175)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(94)
Nauczyciele bibliotekarze
(89)
Bibliotekarze
(88)
Lekarze
(74)
Sportowcy
(74)
Nauczyciele języka polskiego
(61)
Dorośli
(57)
Terapeuci
(51)
Nauczyciele akademiccy
(49)
Pracownicy oświaty
(48)
Nauczyciele języków
(44)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(37)
Socjoterapeuci
(37)
Wychowawcy małych dzieci
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(28)
Nauczyciele zawodu
(21)
Rodzice
(17)
Szkoły podstawowe
(15)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(14)
Nauczyciele muzyki
(14)
Wychowawcy świetlic
(13)
Nauczyciele biologii
(12)
Nauczyciele geografii
(11)
Biolodzy
(10)
Dzieci
(10)
Nauczyciele historii
(10)
Przedszkola
(9)
Muzykoterapeuci
(8)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(8)
Psycholodzy szkolni
(8)
Młodzież
(7)
6-8 lat
(6)
Pracownicy socjalni
(6)
Szkoły średnie
(6)
Dyrektorzy przedszkoli
(5)
Nauczyciele matematyki
(5)
Nauczyciele techniki
(5)
Studenci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
0-5 lat
(4)
Animatorzy kultury
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Klasa 6.
(4)
Biblioterapeuci
(3)
Gimnazja
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Nauczyciele fizyki
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Specjaliści terapii uzależnień
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Uczniowie
(3)
9-13 lat
(2)
Coachowie
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele chemii
(2)
Nauczyciele plastyki
(2)
Psycholodzy
(2)
14-17 lat
(1)
14-18 lat
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
Animatorzy
(1)
Artyści
(1)
Doradcy metodyczni (pedagogika)
(1)
Dyrektorzy
(1)
Historycy
(1)
Informatycy
(1)
Kuratorzy oświaty
(1)
Literatura polska
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Logopedzi
(1)
Menedżerowie
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Poziom nauczania Gimnazja
(1)
Poziom nauczania Szkoły podstawowe
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Socjolodzy
(1)
Teapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Wydawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(19)
Film polski
(4)
Literatura angielska
(2)
Film amerykański
(1)
Film duński
(1)
Film holenderski
(1)
Film szwedzki
(1)
Temat
Nauczyciele
(2154)
Uczniowie
(313)
Nauczanie
(240)
Szkolnictwo
(205)
Nauczyciel - uczeń - stosunki
(184)
Nauczyciel - zawód
(141)
Pedagogika
(130)
Wychowanie
(123)
Nauczyciel - awans
(121)
Nauczanie początkowe
(111)
Nauczyciel - kształcenie
(104)
Nauczyciel - doskonalenie
(101)
Rodzice
(101)
Awans zawodowy
(97)
Dziecko
(87)
Współdziałanie
(87)
Nauczyciel - zdrowie
(86)
Oświata
(83)
Nauczyciele przedszkoli
(80)
Wychowanie przedszkolne
(77)
Nauczyciel - kompetencje
(76)
Doskonalenie zawodowe
(75)
Nauczyciel - przygotowanie do zawodu
(75)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(75)
Karta Nauczyciela
(71)
Kształcenie
(71)
Język polski
(65)
Nauczyciele nauczania początkowego
(64)
Prawo oświatowe
(63)
Uczenie się
(63)
Wypalenie zawodowe
(59)
Komunikacja interpersonalna
(57)
Relacje międzyludzkie
(57)
Nauczyciel - autorytet
(56)
Nauczyciel - ocena
(56)
Stosunki interpersonalne
(56)
Nauczyciel
(55)
Nauczyciel - etyka
(50)
Kształcenie nauczycieli
(48)
Praca
(48)
Dyrektorzy szkół
(47)
Autorytet
(45)
Matematyka
(45)
Nauczanie początkowe - nauczyciel
(45)
Postawy
(45)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(44)
Kompetencje zawodowe
(42)
Komunikacja społeczna
(41)
Komunikowanie się
(41)
Oceny szkolne
(41)
Dziecko zdolne
(40)
Ocena pracowników
(39)
Pedeutologia
(39)
Przemoc w szkole
(39)
Szkoły
(39)
Młodzież
(38)
Nauczyciel - osobowość
(38)
Niepowodzenia szkolne
(38)
Nauczyciele bibliotekarze
(37)
Stres
(37)
Materiały repertuarowe - Dzień Nauczyciela
(36)
Szkolnictwo specjalne - nauczyciel
(35)
Wychowawstwo
(35)
Agresywność
(34)
Nauczyciel - postawa
(34)
Nauczanie na odległość
(33)
Gry i zabawy
(31)
Nauczyciele akademiccy
(31)
Wychowanie fizyczne - nauczyciel
(31)
Biblioteki szkolne
(30)
Osobowość
(30)
Szkolnictwo wyższe
(30)
Nauczyciel - rozwój osobisty
(29)
Wychowanie w rodzinie
(29)
Dzień Nauczyciela (14 października)
(28)
Muzyka
(28)
Nauczyciele języka polskiego
(28)
Uczucia
(28)
Zachowanie
(28)
Motywacja uczenia się
(27)
Ocenianie kształtujące
(27)
Pamiętniki polskie
(27)
Samokształcenie
(27)
Zarządzanie oświatą
(27)
Nadzór pedagogiczny
(26)
Nauczyciel - innowator
(26)
Wychowanie fizyczne
(26)
Zawód
(26)
Dojrzałość szkolna
(25)
Języki obce - nauczyciel
(25)
Kształcenie ustawiczne
(25)
Języki
(24)
Metody nauczania
(24)
Przedszkola
(24)
Dyscyplina szkolna
(23)
Edukacja międzykulturowa
(23)
Efektywność nauczania
(23)
Innowacje
(23)
Etyka
(22)
Etyka zawodowa
(22)
Temat: dzieło
Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela
(2)
Biblia
(1)
Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Temat: czas
2001-
(726)
1989-2000
(93)
1989-
(80)
2001-0
(61)
1901-
(37)
1901-2000
(25)
1801-1900
(10)
1945-1989
(7)
1801-
(6)
1701-
(5)
1918-
(4)
1939-
(4)
1918-1939
(3)
1701-1800
(2)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
2001
(1)
2009-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(119)
Piła (woj. wielkopolskie)
(17)
Piła - nauczyciele
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Województwo małopolskie (1999- )
(4)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Niemcy
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Ukraina
(3)
Wielkopolska
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Województwo mazowieckie (1999- )
(3)
Afryka
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Finlandia
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(2)
Uganda
(2)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(2)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(2)
Śląsk
(2)
Albigowa
(1)
Białoruś
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz
(1)
Bydgoszcz (okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chełm (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Galicja
(1)
Głomsk (woj. wielkopolskie)
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kietlin (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Radomsko)
(1)
Krajenka (woj. wielkopolskie)
(1)
Kresy Wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Leeds (Wielka Brytania, hrabstwo West Yorkshire)
(1)
Lipiny (woj. mazowieckie, gm. Odrzywół)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Meksyk
(1)
Nowa Święta (woj. wielkopolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pilanie
(1)
Piła - nauczyciele - wspomnienia
(1)
Piła - poezja
(1)
Piła - seniorzy
(1)
Podlasie (Polska ; region)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Podróżna (woj. wielkopolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Prusy Królewskie
(1)
Radawnica (woj. wielkopolskie)
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Sudan Południowy
(1)
Szczecin (okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Tanzania
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wersk (woj. wielkopolskie)
(1)
Wielki Buczek (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Wietnam
(1)
Wieś
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Wrocław (województwo dolnośląskie)
(1)
Wyspy Owcze (Dania)
(1)
Wągrowiec (woj. wielkopolskie)
(1)
ZSRR
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Zakrzewo (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Złotów(woj.wielkopolskie)
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2200)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1164)
Poradniki dla nauczycieli
(395)
Artykuł z czasopisma naukowego
(301)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(88)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(80)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(77)
Poradniki dla rodziców
(41)
Artykuł z czasopisma związkowego
(38)
Czasopismo pedagogiczne
(37)
Raport z badań
(37)
Praca zbiorowa
(34)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(33)
Opracowanie
(29)
Poradnik
(29)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(28)
Scenariusze zajęć
(28)
Materiały pomocnicze
(27)
Poradniki
(22)
Scenariusz zajęć
(21)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(20)
Monografia
(20)
Ćwiczenia i zadania
(19)
Materiały konferencyjne
(18)
Podręczniki akademickie
(18)
Artykuł z czasopisma sportowego
(16)
Wywiad dziennikarski
(16)
Artykuł z czasopisma historycznego
(15)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(14)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(14)
Artykuł problemowy
(13)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(11)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(10)
Podręczniki
(10)
Scenariusz
(10)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(8)
Biografie
(8)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(8)
Czasopismo muzyczne
(6)
Dokumenty audiowizualne
(6)
Dokumenty elektroniczne
(6)
Film edukacyjny
(6)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Ankieta
(5)
Artykuł fachowy
(5)
Artykuł z czasopisma literackiego
(5)
Dokumenty dźwiękowe
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Pamiętniki polskie
(5)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(4)
Dane statystyczne
(4)
Film polski
(4)
Gry komputerowe
(4)
Księgi pamiątkowe
(4)
Literatura
(4)
Podręcznik
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(4)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(4)
Scenariusz imprezy szkolnej
(4)
Scenariusze imprez szkolnych
(4)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(4)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(3)
Bajki i baśnie
(3)
Biografia
(3)
Esej
(3)
Gry i zabawy
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Komentarz
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Powieść
(3)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Sprawdziany i testy dla szkół zawodowych
(3)
Utwory sceniczne dla dzieci
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo informacyjne
(2)
Elementarze
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Listy
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Programy nauczania dla gimnazjów
(2)
Raport
(2)
Scenariusze przedstawień teatralnych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Studium przypadku (case study)
(2)
Tablice i wzory
(2)
Ustawa
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Akty prawne
(1)
Albumy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2637)
Socjologia i społeczeństwo
(129)
Psychologia
(111)
Językoznawstwo
(44)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(33)
Medycyna i zdrowie
(31)
Historia
(30)
Kultura fizyczna i sport
(17)
Geografia i nauki o Ziemi
(14)
Literaturoznawstwo
(13)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(11)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Nauka i badania
(9)
Matematyka
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(6)
Filozofia i etyka
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Chemia
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(256)
Nowa Szkoła
(128)
Gazeta Szkolna
(124)
Głos Pedagogiczny
(109)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(86)
Biblioteka w Szkole
(76)
Życie Szkoły
(75)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(73)
Edukacja i Dialog
(66)
Ruch Pedagogiczny
(66)
Bliżej Przedszkola
(58)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(55)
Psychologia w Szkole
(55)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(51)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(48)
Nauczyciel i Szkoła
(44)
Meritum
(43)
Wychowawca
(43)
Nowe w Szkole
(40)
Przegląd Oświatowy
(38)
Wychowanie na Co Dzień
(38)
Chowanna
(37)
Kwartalnik Pedagogiczny
(35)
Sygnał
(34)
Wychowanie w Przedszkolu
(33)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(31)
Języki Obce w Szkole
(31)
Polonistyka
(27)
Lider
(25)
Szkoła
(25)
Szkoła Specjalna
(24)
Forum Oświatowe
(21)
Kultura i Edukacja
(21)
Remedium
(21)
Szkoła Zawodowa
(18)
Tygodnik Nowy
(18)
Wszystko dla Szkoły
(18)
Wychowanie na co dzień
(17)
Świetlica w Szkole
(16)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(14)
Głos Nauczycielski
(13)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(12)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(12)
Biologia w Szkole
(10)
Geografia w Szkole
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Nauczanie Początkowe
(10)
Pedagogika Pracy
(10)
Przysposobienie Obronne - Obrona Cywilna w Szkole
(10)
Język Polski w Gimnazjum
(9)
Kultura Fizyczna
(9)
Poradnik Bibliotekarza
(9)
Wiadomości Historyczne
(9)
Społeczeństwo Otwarte
(8)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(8)
Opieka Wychowanie Terapia
(7)
Amicus
(6)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(6)
Niebieska Linia
(6)
Pedagogika Społeczna
(6)
Psychologia Wychowawcza
(6)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(6)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(6)
Wychowanie Muzyczne
(6)
Edukacja Medialna
(5)
Matematyka
(5)
Studia Edukacyjne
(5)
Uczyć lepiej
(5)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(5)
Zeszyty Szkolne
(5)
Edukacja Wczesnoszkolna
(4)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(4)
Język Polski w Liceum
(4)
Język Polski w Szkole
(4)
Język Polski w Szkole IV-VI
(4)
Język Polski w Szkole Średniej
(4)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(4)
TIK w Edukacji
(4)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(3)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(3)
Monitor Prawny Dyrektora Szkoły : miesięcznik dyrektora szkoły
(3)
Nowa Edukacja Zawodowa
(3)
Problemy Narkomanii
(3)
Przegląd Psychologiczny
(3)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Trendy
(3)
Tygodnik Pilski
(3)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Wychowanie Na Co Dzień
(3)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(2)
Charaktery
(2)
Chemia w Szkole
(2)
Drama
(2)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(2)
Nowe Horyzonty Edukacji
(2)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(2)
Otwarta Szkoła
(2)
Polityka Społeczna
(2)
4626 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy, psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego, jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i szkolnej codzienności. „Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych” jest bogatym i wartościowym merytorycznie zbiorem propozycji gier i zabaw, jakie można przeprowadzić z grupą dzieci. Zabawy i gry nadają się zarówno do wykorzystania na świeżym powietrzu, jak i w zamkniętych pomieszczeniach; jedne wymagają dużej grupy dzieci (jak grupa przedszkolna czy klasa szkolna), inne przeznaczono do realizacji z mniejszą liczbą uczestników. Można tu znaleźć zabawy dla dzieci przedszkolnych, a także dla uczniów szkoły podstawowej, a wiele z nich podlega modyfikacjom w zależności od wieku graczy. W książce uwzględniono zabawy różnego typu - ruchowe, językowe, matematyczne, ćwiczące umiejętność logicznego myślenia, rozwijające pamięć, uczące współdziałania itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110711, 109548 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49390 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40261 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46469 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64711 P 2,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych. Ze Wstępu Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy. Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą. Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: “Laboratory of personal competences —improving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)”done within Lifelong Learning Programme — Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachers‘ qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce podjęto próbę ukazania zmienności i niejednoznaczności pojęcia pewności zawodowej nauczyciela, począwszy od budującego doświadczenia wynikającego z osobistego sprawstwa, które daje poczucie pewności w działaniu zawodowym – self-efficacy, aż do stanu ambiwalencji spowodowanej dwoistością własnych doświadczeń w pracy pedagogicznej, przeżywania wielu sprzeczności. Z jednej strony można mówić o pozytywnym wymiarze niepewności stanowiącej przyczynek do innowacyjności nauczycieli i demokratyzacji edukacji. Z drugiej jednak – o niepewności paraliżującej nauczycielską aktywność, powodującej podporządkowanie, prowadzącej do rezygnacji. Może to być zupełne (fizyczne) odejście lub psychiczna nieobecność charakteryzująca się wycofaniem nauczyciela z pełnienia swojej roli zawodowej w sposób twórczy i świadomy. Książka niezbędna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, którzy na co dzień zaangażowani są w sprawy polskiej edukacji. ********* Areas of Uncertainty in Contemporary Teacher’s Work Areas of Uncertainty in Contemporary Teacher’s Work The books attempts to show the changeable and ambiguous notion of professional certainty of teachers, from the building experience gained from personal self-efficacy, which gives confidence in professional activity, to the state of ambivalence caused by the duality of their own experiences and conflicts in pedagogical work. The authors pay heed to the special relation of the described competence to COVID-19 pandemic and new challenges for teachers in this connection. ********* Dr Joanna Ludwika Pękala (ORCID 0000-0003-4554-1962) – adiunkt w Zakładzie Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, opiekun Koła Naukowego Pedagogiki Kreatywnej, kierownik polskiego zespołu projektu Bridging finansowanego w ramach programu Erasmus+. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na zagadnieniach pedeutologicznych, a szczególnie na wczesnej edukacji oraz etyce pedagogicznej. Autorka m.in. publikacji Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? (2017). Dr Katarzyna Białożyt-Wielonek (ORCID 0000-0001-7047-5763) – sekretarz naukowy Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz adiunkt w Katedrze Gerontologii Społecznej i Pedagogiki Pracy Instytutu Spraw Społecznych tej uczelni, koordynator Koła Młodych Naukowców Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2017-2020), członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2020-2023). Jej zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół problematyki edukacji całożyciowej, aktywności edukacyjnej osób starszych, sytuacji społecznej seniorów oraz różnych form aktywizujących osoby starsze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W tej zwięzłej książce doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych opisali, jak można wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Wykonywanie tego zadania jest wielką sztuką. Wymaga ono od nauczyciela umiejętności własnego rozwoju. Tymczasem praca nauczycieli jest wciąż rozumiana i doceniana tylko w niewielkim stopniu. Potrzebna jest odpowiedź na pytanie, jak nauczyciele mogą zmienić ten stan rzeczy... ****** Growth of a teacher In this concise book, experienced teachers from Poland and the United States described how one can bring up and educate students so that they become wise and competent citizens. Performing this task is a great art. It demands that a teacher masters the skill of personal growth. But the teachers’ work is still understood and appreciated only to a limited extent. There is a need for an answer to the question how teachers can change this state of affairs...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej