Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(12)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(5)
Artykuły
(4)
E-booki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Czepczor-Bernat Kamila
(2)
Krzelowska Magdalena
(2)
Boniecka Klaudia
(1)
Brud Władysław S
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Cieślak Beata
(1)
Dziedzicka Katarzyna
(1)
Izydorczyk Bernadetta
(1)
Klimkiewicz Robert
(1)
Konopacka-Brud Iwona
(1)
Majewski Sławomir
(1)
Matej Wojciech
(1)
Miecznicka Barbara
(1)
Miodowski Mikołaj
(1)
Musiałowska Dominika
(1)
Noczyńska Anna
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata
(1)
Padlewska Kamila
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Róg Paulina
(1)
Różycka Jagoda
(1)
Sekuła Marzena
(1)
Skalec Grażyna
(1)
Skalec Sonia
(1)
Stanek-Gonera Aneta
(1)
Szafarowska Dorota
(1)
Szurowska Beata
(1)
Szwedo Jacek
(1)
Zając Dorota
(1)
Zarewycz-Skórka Oksana
(1)
Ziółkowska Beata
(1)
Zubkiewicz-Kucharska Agnieszka
(1)
Łopatka Tomasz
(1)
Żurek Marzenna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Lekarze
(4)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Sportowcy
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Kosmetolodzy
(1)
Kosmetyczki i kosmetycy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nadwaga
(12)
Otyłość
(11)
Osoby otyłe
(4)
Odżywianie
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Odchudzanie
(2)
Otyłość dzieci i młodzieży
(2)
Profilaktyka zdrowotna
(2)
Regulacja emocji
(2)
Uczniowie
(2)
Zachowanie
(2)
Zwyczaje żywieniowe
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Anoreksja
(1)
Aromaterapia
(1)
Blizna (skóra)
(1)
Branża beauty
(1)
Bulimia
(1)
Choroby skóry
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Dietetyka
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Indeks glikemiczny
(1)
Insulinooporność
(1)
Kosmetologia
(1)
Kosmetyczki i kosmetycy
(1)
Kosmetyka
(1)
Masaż
(1)
Medycyna estetyczna
(1)
Młodzież
(1)
Narodowy Fundusz Zdrowia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nowotwory skóry
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Podologia
(1)
Potrawy dietetyczne
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozstępy skórne
(1)
Skóra (anatomia)
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczucia
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zachowanie związane z odżywianiem
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Zdrowie fizyczne
(1)
Znamiona barwnikowe
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Jadłospis
(1)
Podręcznik
(1)
Program nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(6)
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Kulinaria
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Głos Pedagogiczny
(1)
Życie Szkoły
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak współcześnie (ty)jemy ? / Marzena Sekuła. - Warszawa : Difin Sp. z o.o., 2023. - 172 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 23 cm.
"Jak współcześnie (TY)jemy? Psychologiczne aspekty otyłości” jest wartościową i popartą badaniami pozycją poruszającą tematykę jednego z najważniejszych i globalnych problemów – choroby otyłościowej. Niniejsza książka wypełnia lukę na rynku wydawniczym, uwzględniając istotność zmiennych psychologicznych w samokontroli zachowań żywieniowych zarówno w grupie pacjentów bariatrycznych, jak i osób chcących zmienić swoje zachowania żywieniowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118024 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera wybrane modele kliniczne oraz teorie psychologiczne dotyczące powstawania, utrzymywania i leczenia nadmiernej masy ciała. Prezentuje najnowsze wyniki badań uwzględniające aspekt emocjonalny, behawioralny i percepcyjny otyłości. Pozwala lepiej zrozumieć relacje zachodzące między doświadczaniem emocji, ich regulacją a zachowaniami żywieniowymi i obrazem ciała. Obejmuje wyniki badań własnych w zakresie ewaluacji autorskiej interwencji psychologicznej bazującej na teorii związanej z terapią ukierunkowaną na schematy emocjonalne versus opartej na zbiorze technik powiązanych z regulacją emocji i stresu. Opisuje wybrane modele pracy z pacjentami z nadmierną masą ciała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących. W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psychospołecznych, jak i biomedycznych. Zgodnie z tematyką szerzej został potraktowany temat zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej we wspomaganiu redukcji masy ciała. Z kolei część empiryczna składa się z badań ilościowych oraz analizy jakościowej – studium przypadku psychoterapii poznawczo-behawioralnej osób z nadmiarem kilogramów. Książka może zainteresować zarówno praktyków zajmujących się pracą z osobami z nadmiarem kilogramów, jak i osoby zajmujące się tym tematem od strony naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35413 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram (Difin))
Treści książki stanowią wynik doświadczeń własnych i praktyki psychodietetycznej w ramach prowadzenia gabinetu psychologicznego oraz współpracy przy projektach naukowych dotyczących zachowań zdrowotnych w tym żywieniowych pacjentów z przewlekłymi chorobami somatycznymi i nadwagą/otyłością. Zawierają zbiór interdyscyplinarnej i kompleksowej wiedzy z dziedziny dietetyki i psychologii, która ma ukierunkować przyszłych specjalistów i specjalistów już pracujących z ww. grupami osób w stronę skutecznej i efektywnej współpracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116673 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42401 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35764 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48966 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W prezentowanej książce przedstawiono podstawowe informacje związane z diagnozą i badaniami otyłości dziecięcej, ze szczególnym skupieniem się na aspektach związanych z funkcjonowaniem psychologicznym. Zaprezentowano także badania własne w tym zakresie, które uwzględniają diadyczną perspektywę (dziecko – rodzic) postrzegania problemu otyłości dziecięcej. Ostatni rozdział poświęcony został wybranym strategiom prewencyjnym i interwencyjnym u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała w Polsce i na świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35690 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skończyły się czasy, kiedy uważano, że pulchne bobasy to sama słodycz, a pyzate dzieci z czasem z tego wyrosną. Dziś wiadomo, że otyłość i nadwaga to nie tylko defekt kosmetyczny, ale podłoże wielu chorób i zaburzeń, takich jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze, stłuszczenie wątroby, choroby tarczycy, choroby autoimmunologiczne, a także insulinooporność, której w tej książce poświęcamy dużo uwagi. Jako mama dwóch córek widzę, jak potrzebna jest edukacja rodziców w kwestii żywienia i stylu życia dzieci. Nam, rodzicom, ciągle brakuje w tych sprawach wsparcia! Dlatego zaprosiłam do współpracy znakomitą dietetyczkę, a prywatnie mamę czwórki dzieci - Anetę Stanek-Gonerę. Od 2017 roku prowadzimy razem warsztaty dla rodziców i dzieci, edukujemy w internecie, a także prowadzimy grupy wsparcia. Ta książka to kompendium i dopełnienie wiedzy, którą na co dzień wam przekazujemy. Zachęcam do lektury nie tylko obecnych i przyszłych rodziców, lecz także babcie i dziadków, ciocie i wujków, dietetyków i innych specjalistów pracujących z dziećmi oraz opiekunów i pracowników rozmaitych placówek dla dzieci. Wspólnie zadbajmy o zdrowie i dobro dzieci nie tylko naszych własnych, ale wszystkich! Aż 80% otyłych nastolatków zostanie otyłymi dorosłymi. Razem możemy temu zapobiec! Dominika Musiałowska Prezes Fundacji Insulinooporność – zdrowa dieta i zdrowe życie Choć nadwaga i otyłość u dzieci oraz powiązana z nimi insulinooporność pociągają za sobą groźne skutki, to jest dobra wiadomość: nadprogramowych kilogramów można się pozbyć – unikając jednocześnie wielu chorób – i nie trzeba do tego domowej rewolucji. Wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian. Książka Pokonaj nadwagę oraz insulinooporność u dziecka to wyjątkowo przyjazny poradnik dla rodzica zarówno przedszkolaka, jak i ucznia. Dowiesz się z niego między innymi, na czym tak naprawdę polega problem, z którym zmaga się twoje dziecko – a wraz z nim wasza rodzina! - i zyskasz gotowe narzędzia, które pozwolą ci go rozwiązać. Znajdziesz tu m.in.: • blisko 300 przepisów na pyszne i zdrowe dania, • przystępnie podane informacje o nadwadze, insulinooporności i ich konsekwencjach oraz o tym, jak sprawdzić, czy dotyczą również twojego dziecka, • pomysły na atrakcyjne zabawy ruchowe, • sposoby na znalezienie motywacji do zmian dla całej rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kosmetologia ciała / redakcja naukowa Kamila Padlewska. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2018. - XI, [1], 429 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Każdy kosmetolog powinien umieć dobrać, zaplanować i wykonać pełny zabieg kosmetyczny z indywidualnie dobranymi kosmetykami i technikami (podstawowymi i niekonwencjonalnymi); uwzględnić wskazania i przeciwskazania, a także nadzorować zespół. W praktycznej publikacji opisano podstawy anatomii wybranych części ciała, podstawy fizjologii, choroby takie jak:: nadwaga, otyłość, cellulit, a także blizny, bliznowce i rozstępy, znamiona i nowotwory skóry; masaże (kosmetyczny, limfatyczny, relaksacyjny, leczniczy, orientalny), aromaterapię, peloidoterapię, zabiegi aparaturowe, zasady i formy treningu fizycznego, żywienie w nadwadze i otyłości, zabiegi medycyny estetycznej dotyczące ciała oraz podstawy podologii. Książka skierowana jest do studentów kosmetologii oraz kosmetologów-praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.: wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki; rozstanie rodziców; trudności w uczeniu się czytania i pisania; przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki; szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego; zagrożenia cyberprzestrzeni; szkoła a rozwój ucznia zdolnego; uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy). Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116020 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35193 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67531 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Otyłość wieku rozwojowego” to podsumowanie najbardziej aktualnej wiedzy dotyczącej przyczyn, diagnostyki, leczenia i zapobiegania nadwadze i otyłości. Od kilkudziesięciu lat eksperci alarmują, że nadmierna masa ciała to jeden z największych problemów zdrowotnych naszych czasów. Szczególnie niepokojące jest tempo w jakim przyrasta liczba otyłych dzieci – Polska jest jednym z krajów w których liczba ta zwiększa się najszybciej. Dziś nie ma wątpliwości, że nadwaga i otyłość to przyczyna wielu chorób, a problem ten coraz częściej staje się poważnym wyzwaniem w pracy lekarzy wszystkich specjalności. Szczególne wyzwanie stoi przed pediatrami – profilaktyka oraz rozpoczęcie leczenia na wczesnym etapie jest warunkiem skutecznego zatrzymania rozwoju nadwagi i otyłości u dziecka. To niezwykle ważne zadanie, bo nadmierny przyrost ilości komórek tłuszczowych w dzieciństwie jest procesem nieodwracalnym i przyczyną otyłości w kolejnych latach życia. „Otyłość wieku rozwojowego” to monografia, która wspiera pediatrów, lekarzy rodzinnych i każdego specjalistę spotykającego w codziennej praktyce pacjentów z nadwagą i otyłością. To również pierwszy tytuł wydany w ramach serii „Praktyka Pediatry”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia leczenia i zapobiegania otyłości. Osoby otyłe, oprócz zwykle zdiagnozowanych problemów ze zdrowiem, mają również̇ problemy psychologiczne związane z poczuciem własnej wartości, atrakcyjności, ale też w relacjach społecznych czy na rynku pracy, co wpływa na jakość́ ich życia. W monografii Autorka wnikliwie opisała problematykę̨ nadwagi i otyłości oraz przedstawiła interesujące wyniki badań własnych, które miały na celu sprawdzenie, czy stosowanie różnych diet oraz uzyskany w ich wyniku spadek masy ciała mogą̨ stanowić́ o zdrowiu i zadowoleniu z życia kobiet otyłych i z nadwagą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W prezentowanym kwartalniku NIT 3(14) zamieszczono osiem artykułów naukowych. W numerze NIT 1(12) 2014 opisano, w jaki sposób w publikacji należy prawidłowo przygotować punkt „Analiza wyników”. Wskazano, jak ważne jest umiejętne ilościowe przedstawienie uzyskanych własnych wyników oraz rezultatów badań o tematyce identycznej lub zbliżonej, wykonanych przez innych autorów. Kolejnym elementem składowym artykułu − jednym z najważniejszych, jest punkt zatytułowany „Dyskusja wyników”. Jeśli autor decyduje się na łączne przedstawienie w jednym punkcie analizy i dyskusji wyników, to po analizie ilościowej powinien dokonać analizy jakościowej według omówionych zasad. Konstrukcja punktu „Dyskusja wyników”, uważanego za najistotniejszą część artykułu, wymaga uprzedniego przygotowania. W praktyce pomocniczo wykorzystuje się w tym celu mapy klastrów, drzewo problemowe lub inne struktury organizacji. Konieczne jest logiczne uporządkowanie przemyśleń, bazujące na pojedynczych wynikach badań lub ich sekwencji. Autor powinien wskazać, jak uzyskane przez niego wyniki mają się do wyników otrzymanych przez innych badaczy, powinien określić, czy są one zbliżone, czy też występują między nimi różnice. Następnie bardzo cenne jest ustosunkowanie się do przyjętych opinii na omawiany temat, do tego, czy wyniki własne i innych autorów je potwierdzają lub też nie i dlaczego. Należy również określić, czy można, na bazie własnych wyników, zaproponować nowe wyjaśnienie rozpatrywanego zjawiska lub problemu. W dyskusji wyników powinna się znaleźć odpowiedź na analizowane pytania badawcze, postawione przez autora we wstępie, a także wytłumaczenie, jak wyniki potwierdzają te odpowiedzi i jak wpasowują się one w aktualny stan wiedzy na analizowany temat. W tej części artykułu powinna też być zawarta argumentacja przemawiająca za przyjęciem lub odrzuceniem hipotezy przyjętej we wstępie. Przedyskutowanie wyników własnych z wynikami innych autorów, próba interpretacji i wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, sprzecznych wyników, obrona własnego stanowiska w kontekście postawionych pytań powinny stanowić wartość dodaną pracy. Istotne jest, aby unikać powtórzenia treści z poprzedniego punktu (tj. punktu zatytułowanego „Analiza wyników”). Jednakże, dokonując odpowiedzi na postawione pytania, należy poprzeć je uzyskanymi wynikami, odsyłając czytelnika do umieszczonych w tekście tabel lub rysunków. Dyskusja wyników powinna być napisana w formie zwięzłej; powinna być krótka i konkretna. Nie do przecenienia jest sekwencjonowanie informacji, tj. przedstawienie odpowiedzi dotyczącej zapytania problemowego, następnie przedstawienie stosownych wyników własnych je popierających, a także powołanie się na publikacje innych autorów. Znaczenie tego punktu jest bardzo duże, bo wskazuje na dojrzałość autora w podjęciu właściwie zaplanowanego eksperymentu, na jego umiejętności interpretacji wyników, przedstawienia własnych opinii, jak też właściwego przedyskutowania wyników własnych z wynikami innych autorów. Cenne jest też wskazanie ograniczeń i ewentualnych słabych punktów w publikacji w kontekście konieczności przeprowadzenia dalszych badań w celu ich wyjaśnienia. Prawidłowo zaprezentowana dyskusja wyników jest punktem wyjścia do napisania wniosków z pracy. Te, przedstawione w odpowiedniej hierarchii, nie mogą stanowić powtórzenia wyników badań własnych. Powinny być ich uogólnieniem, wskazaniem na istotne kwestie z nich wynikające, potwierdzeniem dotychczasowej wiedzy na dany temat. Należy w nich również wskazać na zagadnienia wymagające weryfikacji i/lub kontynuacji badań. Czytelnik powinien bowiem otrzymać jasną informację o tym, czego ważnego może się z treści artykułu dowiedzieć i jakie kwestie w nim zawarte mają charakter spekulatywny. Ważne jest też wyjaśnienie przez autora, na czym polega oryginalność podjętego przez niego problemu badawczego oraz uzyskanych wyników. W podsumowaniu badacz powinien się ustosunkować do postawionej hipotezy z zaznaczeniem, co przemawia za jej przyjęciem lub odrzuceniem. Rezultatem analizy jakościowej powinno być nakreślenie zadań do zrealizowania w kolejnych badaniach, mających na celu potwierdzenie hipotez badawczych. W dyskusji wyników nie powinno też zabraknąć cytowań autorów z literatury zarówno zagranicznej, jak i krajowej, w tym cytowanej w naszym kwartalniku NIT. Autorzy pracujący nad publikacją naukową powinni mieć świadomość konieczności zachowania spójności tematu pracy, celu, postawionej hipotezy, uzyskanych wyników i dyskusji tych wyników z wnioskami pracy. Elementy te muszą stanowić logiczną całość. Ponadto cenne jest wskazanie, czy przeprowadzone przez nich badania oraz uzyskane wyniki wymagają dalszych analiz, z podkreśleniem wagi naukowej przeprowadzonych badań i ewentualnie potrzeby ich kontynuacji dla nauki i praktyki przemysłowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej