Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(220)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(123)
Artykuły
(94)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(24)
E-booki
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(237)
wypożyczone
(26)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(70)
Czytelnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(38)
Wypożyczalnia Trzcianka
(23)
Wypożyczalnia Złotów
(31)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(30)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(14)
Autor
Bero Jakub
(15)
Bochenko Magdalena
(15)
Budzeń Tomasz
(15)
Polak Katarzyna
(8)
Strykowski Wacław
(7)
Bednarek Józef
(5)
Lewowicki Tadeusz
(4)
Siemieniecki Bronisław
(4)
Tyl Marzena
(4)
Basińska Anna
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Ostrowska Jolanta
(3)
Piecuch Aleksander
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Topol Paweł
(3)
Barancewicz Piotr
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(2)
Furmanek Waldemar
(2)
Gorzelańczyk Piotr
(2)
Gwóźdź Andrzej
(2)
Hyla Marek
(2)
Jachym Wioletta
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kandzia Joanna
(2)
Kiełtyka Leszek
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kułak Jan
(2)
Malach Josef
(2)
Malinowski Mariusz
(2)
Morze Nataliia
(2)
Noskova Tatiana
(2)
Nowicka Marzenna
(2)
Nowik Tadeusz
(2)
Pietrala Dawid
(2)
Pietrala Teresa
(2)
Pozierak Anna Dagmara
(2)
Ratajek Wojciech
(2)
Reis Antonio Dos
(2)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(2)
Sterna Danuta
(2)
Walat Wojciech
(2)
Wawer Rafał
(2)
Wobalis Mirosław
(2)
Adamkiewicz Joanna
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Arkabus Agata
(1)
Ausz Anna
(1)
Ausz Mariusz
(1)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Barski Tadeusz
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borowiecka Agnieszka
(1)
Brzuska Dariusz
(1)
Buksińska Beata
(1)
Chilmon Eryk
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Chyła Wojciech
(1)
Ciciak Anna
(1)
Cole Ronald
(1)
Czaplikowska Renata
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Czekajło Barbara
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Czykier Krzysztof
(1)
Drzał-Sierocka Aleksandra
(1)
Drzewiecki Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Fabjan Ewelina
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fiołek-Lubczyńska Bogumiła
(1)
Gajcy Małgorzata
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gawlik-Kobylińska Małgorzata
(1)
Giża Barbara
(1)
Godzic Wiesław
(1)
Gontarz Beata
(1)
Gołębiowska Renata
(1)
Grzegrzółka Irmina
(1)
Grzybowska Agnieszka
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gulińska Hanna
(1)
Gwoździcka-Piotrowska Matylda
(1)
Góralska Małgorzata
(1)
Główka Alicja
(1)
Hajduk Magdalena
(1)
Hajzer Katarzyna
(1)
Haskin David
(1)
Heftowicz Joanna
(1)
Hendrykowska Małgorzata
(1)
Hojnacki Lechosław
(1)
Hubbell Elizabeth Ross
(1)
Huk Tomasz
(1)
Ignaciuk Michalina
(1)
Jachymek Karol
(1)
Janczak Dorota
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Jochemczyk Wanda
(1)
Jung Bohdan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(106)
2000 - 2009
(68)
1990 - 1999
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(99)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(228)
Język
polski
(223)
angielski
(3)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(49)
Dyrektorzy szkół
(18)
Nauczyciele bibliotekarze
(18)
Nauczyciele języka polskiego
(15)
Pedagodzy
(14)
Bibliotekarze
(13)
Nauczyciele historii
(5)
Nauczyciele informatyki
(3)
Klasa 4.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom nauczania Gimnazja
(1)
Poziom nauczania Szkoły podstawowe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Multimedia
(119)
Zastosowania multimediów w edukacji
(84)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(33)
Internet
(30)
Środki masowego przekazu
(26)
Nauczanie
(25)
Metody nauczania
(20)
Edukacja medialna
(18)
Komputery
(18)
Języki żywe
(15)
Multimedia w edukacji
(15)
Nauczanie na odległość
(15)
Społeczeństwo informacyjne
(15)
Zastosowania komputerów w edukacji
(15)
Informatyka
(12)
Pomoce dydaktyczne
(12)
Biblioteki szkolne
(11)
Technologia informacyjna (IT)
(11)
Rzeczywistość wirtualna
(10)
Zastosowania internetu w edukacji
(10)
Uczniowie
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Kompetencje medialne
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Nauczyciele
(7)
Uczenie się
(7)
Język polski (przedmiot szkolny)
(6)
Aplikacja internetowa
(5)
Historia (przedmiot szkolny)
(5)
Język polski
(5)
Kreatywność
(5)
Matematyka
(5)
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Bibliotekarstwo
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Strony WWW
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Środki masowego przekazu a nauczanie
(4)
Czytanie
(3)
Edukacja artystyczna
(3)
Globalizacja
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Języki
(3)
Kultura audiowizualna
(3)
Lekcja biblioteczna
(3)
Media społecznościowe
(3)
Młodzież
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Telefonia komórkowa
(3)
Telewizja
(3)
Zastosowanie i wykorzystanie
(3)
Agresywność
(2)
Bajkoterapia
(2)
Chemia
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
E-learning
(2)
Edukacja informatyczna
(2)
Film edukacyjny
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Informacja naukowa
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Książka
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pisanie
(2)
Programy edukacyjne (informat.)
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przyroda
(2)
Rasizm
(2)
Reklama
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Szkolnictwo
(2)
Tablica multimedialna
(2)
Telepraca
(2)
Telewizja cyfrowa
(2)
TikTok (aplikacja mobilna)
(2)
UMTS
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Wizerunek biblioteki
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Temat: dzieło
Divergent series
(1)
Król Olch
(1)
Opowieść wigilijna
(1)
Tytus, Romek i Atomek
(1)
Temat: czas
2001-
(31)
2001-0
(3)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Finlandia
(1)
Luksemburg
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sidra (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(91)
Artykuł z czasopisma fachowego
(52)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(18)
Artykuł z czasopisma historycznego
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
E-booki
(4)
Gry komputerowe
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Podręczniki
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(2)
Film
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Poradniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Gry VR
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(98)
Informatyka i technologie informacyjne
(22)
Historia
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(15)
Biblioteka w Szkole
(9)
Meritum
(8)
Nowe Horyzonty Edukacji
(7)
Dyrektor Szkoły
(6)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(6)
Biblioteka Centrum Informacji
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Wiadomości Historyczne
(4)
Gazeta Szkolna
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Życie Szkoły
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
TIK w Edukacji
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Uczę Nowocześnie
(2)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(2)
Biblioteka Publiczna
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
EduFakty Uczę Nowocześnie : magazyn wydawany pod patronatem Konferencji Rektorów Uczelni Pedagogicznych
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Medialna
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Geografia w Szkole
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Uczę Nowocześnie : dwumiesięcznik oświatowy: innowacyjna szkoła, innowacyjny nauczyciel, innowacyjny uczeń
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(1)
228 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Monografia składa się z dwóch wyraźnie wyodrębnionych części. W pierwszej, poza zagadnieniami o charakterze ogólnym, wprowadzającym, zaprezentowane zostało szerokie spektrum tematów skoncentrowanych na oddziaływaniach wychowawczych, terapeutycznych, a nawet reedukacyjno-profilaktycznych podejmowanych w wolnościowych i zakładowych instytucjach resocjalizacyjnych. W drugiej części zostały zaprezentowane artykuły i doniesienia empiryczne poświęcone diagnozie wychowawczej i resocjalizacyjnej, która z reguły wspiera każde udane oddziaływanie korekcyjne ukierunkowane na projektowanie i programowanie indywidualnych oraz grupowych zadań i czynności o charakterze reedukacyjno-resocjalizacyjnym czy profilaktyczno-socjoterapeutycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106725 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48524 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39085 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32388 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64704 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Seria: Media i Kultura (1), ISSN 2719-9789 Złożone w monografię teksty, odmienne w założeniach, w przyjętej metodologii, w wyborze (niekiedy punktowym) materiału, który stał się podstawą do poczynionych rozpoznań, wchodzą jednakowoż we wzajemne interakcje, tworząc przestrzeń partycypacji praktyk i badawczych, i kulturowych. Zebrane w pierwszej części tomu artykuły prezentują różnorodność konceptualizacji tekstów kultury, rozpoznają modusy i efekty włączania się w jej dziedzictwo, wskazują na aspekty jej współtworzenia i korzystania z niej, eksponują i poddają krytycznej analizie rozmaitość sposobów uczestnictwa w kulturze. Drugą część tomu zdominowały refleksje dotyczące sytuacji (i transformacji) podmiotu, kultury, jej odbiorców, wreszcie: całej humanistyki we współczesnej rzeczywistości medialnej. Podstawowym kontekstem omawianych tutaj przez autorów zjawisk jest rewolucja cyfrowa, której skutki wciąż nie są dla nas w pełni uchwytne. Taka sytuacja nie tylko zmusza badaczy do wypracowywania nowych narzędzi i metodologii, lecz także prowokuje do zadawania pytań o szanse i zagrożenia, jakie stwarzają nowe technologie w zakresie budowania (post)ludzkiej tożsamości, modyfikowania zasad komunikacji społecznej i ustanawiania relacji między kulturą wysoką i niską.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 2(1) (2016) zawiera osiem artykułów zebranych w czterech rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: ICT-tools and E-learning Methodology in Contemporary University. Rozdział 2: Distance Learning Technologies in Different Countries. Rozdział 3: ICT and Multicultural Competencies Developing Supported E-learning. Rozdział 4: Reports.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 2(2) (2016) zawiera dziewięć artykułów zebranych w czterech rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: High-tech Electronic Learning Environment Design. Rozdział 2: ICT Literacy Development. Rozdział 3: Methodological Aspects of E-learning. Rozdział 4: Reports.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Engram.)
Książka poświęcona jest problematyce funkcjonowania współczesnych ludzi w obliczu spotykających ich dylematów. Zawiera najnowsze naukowe wyjaśnienia sposobów funkcjonowania ludzi w kontekście realizowanych przez nich ról i zadań, z jakimi zmagają się na co dzień. Ten obszar nauki w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin: psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, biologów, ekonomistów, informatyków, prawników, politologów i rozwija się bardzo dynamicznie. Wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań. Współczesne przemiany społeczne, ekonomiczne, technologiczne powodują, że w życiu ludzi pojawiają się nowe problemy, nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. Teksty zebrane w publikacji podejmują ważne z tej perspektywy zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49826 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40025 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33204 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46428 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64827 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zwroty artystyczne Kategoria „zwrotu” w badaniach nad kulturą od kilkunastu lat wywołuje zainteresowanie u przedstawicieli różnych dziedzin humanistyki. Pisano wiele na temat performative turn, interpretative turn, postcolonial turn, translational turn, spatial turn, iconic turn itp. Czy sztuka jest tylko jednym z obszarów, na których owe zwroty dokonują się, czy też można mówić zwrocie artystycznym, jako szczególnej odmianie? Sugerujemy rozważenie tego zagadnienia nie tylko w odniesieniu do obecnego stanu kultury, a również przy wzięciu pod uwagę wcześniejszych okresów dziejów. Proponujemy wzięcie pod uwagę szerokiego sposobu rozumienia pojęcia „zwrot”. Może ono być przedmiotem rozważań o zasięgu ogólnokulturowym, ale można również odnieść je do określonej dziedziny sztuki, np. zachodzącej w niej przemiany stylistycznej, czy wreszcie nagłej modyfikacji postawy twórczej określonego artysty. Prezentujemy więc z jednej strony na artykuły dotyczące problematyki szeroko pojętych „wstrząsów” kulturowych i artystycznych, „zmącenia” zakładanych porządków, jak teksty omawiające konkretne przypadki twórczości jawiącej się jako działalność meandryczna, przebiegająca drogą kolejnych turns.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W niniejszym opracowaniu podjęty został problem rozwoju mediów i komunikowania masowego w Europie. Tytuł opracowania – „Europa multimedialna” – odnosi się do wielości mediów, które dzisiejszym Europejczykom dostarczają informacji i rozrywki, pomagają zrozumieć otaczającą ich, złożoną rzeczywistość itd. Multimedialność to jednak przede wszystkim zastany etap rozwoju mediów. Procesy komunikowania masowego przebiegają bowiem według następującego schematu: stadium elitarne – stadium popularyzacji – stadium specjalizacji – stadium multimedialne. Dziś mamy właśnie do czynienia ze stadium multimedialnym, przynajmniej gdy chodzi o kontynent europejski i inne rozwinięte regiony świata. Istota i objawy multimedialności, widoczne na tak zwanym Starym Kontynencie, przedstawione są właśnie w niniejszym opracowaniu. Książka składa się z dwóch rozdziałów: w pierwszym mowa jest o rozwoju prasy drukowanej, a więc najbardziej tradycyjnego spośród tradycyjnych mediów, zaś w drugim – o mediach elektronicznych, Internecie, koncernach multimedialnych i europejskiej sferze publicznej. Dochodzi tu zatem do zderzenia tradycji z nowoczesnością, historii ze współczesnością, prasy drukowanej z nowymi mediami elektronicznymi. Obszernym dodatkiem do rozdziału pierwszego jest Case study 1 – analiza treści trzech regionalnych dzienników hiszpańskich (katalońskiego „Avui”, baskijskiego „El Correo” oraz galicyjskiego „La Voz de Galicia”), ukazująca ich rolę w kształtowaniu nowoczesnych regionalizmów w odniesieniu do współczesności hiszpańskiej i europejskiej. Dodatkiem zaś do drugiego rozdziału jest Case study 2 – analiza rynków telewizyjnych państw Unii Europejskiej w epoce cyfryzacji i multimedialności. Skoro dochodzi w tym opracowaniu do zderzenia tradycji z nowoczesnością, to także forma powinna być konsensusem między tradycją a nowoczesnością. Stąd właśnie dwie wersje książki: tradycyjna – drukowana, dostępna głównie w bibliotekach naukowych, przede wszystkim uniwersyteckich, oraz nowoczesna – elektroniczna (e-book), dostępna w Internecie. To, co łączy te dwie wersje, to darmowy dostęp – oto kolejny z objawów (czy też wymogów) nowoczesności na koniec pierwszej dekady XXI wieku! Radosław Sajna
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej