Form of Work
Książki
(234)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Status
available
(597)
unavailable
(81)
unknown
(3)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(141)
Czytelnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(119)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(100)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(94)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(107)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(62)
Czytelnia Wągrowiec
(29)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(7)
Author
Milewski Stanisław
(8)
Stecko Elżbieta
(8)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(7)
Styczek Irena
(7)
Demel Genowefa
(6)
Balejko Antoni
(5)
Winczura Barbara
(5)
Błeszyński Jacek
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Korendo Marta
(4)
Paluch Anna
(4)
Szłapa Katarzyna
(4)
Tarkowski Zbigniew
(4)
Zaleski Tomasz
(4)
Baczała Ditta
(3)
Błachnio Krystyna
(3)
Błeszyński Jacek Jarosław
(3)
Czaplewska Ewa
(3)
Domagała Aneta
(3)
Grabias Stanisław
(3)
Głuchowska Hanna
(3)
Kozłowska Kinga
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Kurowska Marlena
(3)
Małachowska Ewa
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Młynarska Małgorzata
(3)
Nowak Jadwiga
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(3)
Przybyla Olga
(3)
Pąchalska Maria
(3)
Smereka Tomasz
(3)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(3)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(3)
Tomasik Iwona
(3)
Wnukowska Katarzyna
(3)
Wrzesiński Sławomir
(3)
Antos Danuta
(2)
Baran Jolanta
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bryńska Anita
(2)
Chmielewska Elżbieta
(2)
Chrzanowska Anna
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(2)
Cytowska Beata
(2)
Dell Carl W
(2)
Gacka Ewa
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Grzesiak-Witek Danuta
(2)
Góral-Półrola Jolanta
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Kazek Beata
(2)
Kelman Elaine
(2)
Klonowska Iwona
(2)
Knapp Julie
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kowalska Iwona
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kurkowski Marek
(2)
Lutomierska Aleksandra
(2)
Maniecka Magdalena
(2)
Owieśna Monika
(2)
Pastuszek-Lipińska Barbara
(2)
Patalon Mateusz
(2)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(2)
Rodak Hanna
(2)
Sawa Barbara
(2)
Skibska Joanna
(2)
Spałek Ewa
(2)
Szeląg Elżbieta
(2)
Szerszeńska Anna
(2)
Szoplik Katarzyna
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Wojciechowska Justyna
(2)
Woźniak Tomasz
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borkowska-Gaertig Danuta
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta
(1)
Brazelton T. Berry
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Byrne Renée
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błaż Agata
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Year
2020 - 2020
(1)
2010 - 2019
(144)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(32)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(3)
Time Period of Creation
2001-
(37)
Country
Poland
(242)
Language
Polish
(235)
unknown (po)
(2)
Audience Group
Logopedzi
(8)
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Lekarze
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Dorośli
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Mowa
(210)
Logopedia
(98)
Dziecko
(57)
Afazja
(35)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(35)
Jąkanie
(30)
Autyzm
(24)
Zaburzenia mowy
(22)
Dziecko autystyczne
(21)
Słuch
(19)
Język polski
(18)
Dysleksja i dysgrafia
(17)
Dziecko niepełnosprawne
(17)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(17)
Pedagogika specjalna
(15)
Dziecko niedosłyszące
(14)
Niepełnosprawni umysłowo
(14)
Dziecięce porażenie mózgowe
(13)
Dziecko głuche
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Komunikacja werbalna
(11)
Terapia logopedyczna
(11)
Dyslalia
(10)
Gry edukacyjne
(10)
Muzykoterapia
(10)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(10)
Mowa niewyraźna
(9)
Mózg
(9)
Zespół ADHD
(9)
Choroby dziecięce
(8)
Czytanie
(8)
Dwujęzyczność
(8)
Głusi
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Mutyzm
(8)
Neurologopedia
(8)
Rehabilitacja medyczna
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zespół Downa
(8)
Dziecko jąkające się
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Komunikacja wspomagająca
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Lęk
(7)
Myślenie
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Pisanie
(7)
Wady rozwojowe
(7)
Wcześniak
(7)
Zachowanie
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Dziecko z zespołem Downa
(6)
Niewidomi
(6)
Psychoterapia
(6)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(6)
Afazja dziecięca
(5)
Agresywność
(5)
Choroba Alzheimera
(5)
Dziecko z FAS
(5)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(5)
Język migowy
(5)
Metoda Petö
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Noworodek
(5)
Osobowość
(5)
Padaczka
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Zmysły
(5)
Alalia
(4)
Biblioterapia
(4)
Emisja głosu
(4)
Fonogesty
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Głuchoniewidomi
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Laryngektomia
(4)
Metoda Montessori
(4)
Niemowlę
(4)
Pamięć
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Rodzina
(4)
Schizofrenia
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Stres
(4)
Uczenie się
(4)
Układ nerwowy ośrodkowy
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Wzrok
(4)
Autystycy
(3)
Chorzy z afazją
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Fizykoterapia
(3)
Subject: time
2001-
(9)
1918-1939
(1)
Subject: place
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania
(18)
Praca zbiorowa
(12)
Monografia
(9)
Podręczniki akademickie
(9)
Poradniki
(6)
Poradniki dla rodziców
(6)
Podręcznik
(5)
Podręczniki
(3)
Encyklopedie
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla terapeutów
(1)
Programy nauczania
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(20)
Medycyna i zdrowie
(12)
Językoznawstwo
(5)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
247 results Filter
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; UNESCO ; UNICEF ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64221 P 3,5 (1 egz.)
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; UNESCO ; UNICEF ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
In basket
Autorka podjęła problem kształtowania się komunikacji, w tym językowej, u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Zasadniczym celem było scharakteryzowanie procesu kształtowania się komunikacji, a przede wszystkim systemowych zachowań językowych u dzieci w warunkach, jakie stwarza nieprawidłowe funkcjonowanie mózgu. Autorka starała się, aby zastosowane w badaniu próby eksperymentalne ukazywały – we wzajemnym powiązaniu – funkcjonowanie poszczególnych podsystemów języka. Dlatego też sprawdzała struktury językowe o różnym stopniu organizacji: wypowiedzi, zdania, wyrazy, a także pojedyncze dźwięki mowy – głoski. Zebrany materiał językowy został szczegółowo pokazany w tabelach (wraz z przykładami wypowiedzi dzieci zapisany fonetycznie za pomocą preferowanej wciąż w logopedii transkrypcji słowiańskiej), następnie przeanalizowany ilościowo i jakościowo. To cenna część omawianej publikacji, uczy niedoświadczonych logopedów, jak można i należy, interpretować różne zjawiska językowe rejestrowane w wypowiedziach badanych osób.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowany tom zawiera prace z zakresu diagnozy, terapii i profilaktyki logopedycznej, wyniki badań oraz rozważania teoretyczne logopedów reprezentujących różne krajowe ośrodki badawcze, a także przedstawicieli pokrewnych dyscyplin naukowych: medycyny, językoznawstwa, pedagogiki, psychologii. Współczesna logopedia stoi przed różnymi wyzwaniami. Ponieważ wzrasta liczba pacjentów z zaburzeniami mowy, potrzebna jest dyskusja o pożądanych kierunkach rozwoju logopedii w XXI wieku, przedstawienie najnowszych wyników badań nad mechanizmami zaburzeń komunikacji językowej, metodami diagnozy czy terapii. Teoria i praktyka logopedyczna powinny uwzględniać [...] wzrost liczby osób w wieku senioralnym wymagających opieki logopedycznej, a także pacjentów w wieku produkcyjnym, chorujących na nowotwory jamy ustnej, krtani czy mózgu, których konsekwencją są zaburzenia mowy. Równie istotnym kierunkiem rozwoju współczesnej logopedii jest wczesna interwencja logopedyczna u dzieci już od okresu noworodkowego, wpisująca się w założenia profilaktyki logopedycznej [...]. Zawarte w monografii treści dotyczą podmiotów oddziaływań logopedycznych, czyli dzieci, dorosłych, seniorów z różnymi dysfunkcjami mowy i głosu oraz samych terapeutów. [...] Książka adresowana jest do logopedów, lekarzy, pedagogów, psychologów, lingwistów zajmujących się problematyką zaburzeń mowy. Wśród jej odbiorców powinni znaleźć się również studenci takich kierunków, jak: logopedia, filologia polska, psychologia, pedagogika, medycyna. Ze Wstępu „Przedłożona do oceny wydawniczej monografia wieloautorska to bardzo dobra wizytówka łódzkiej logopedii - jednego z ważniejszych w Polsce ośrodków prowadzących badania dyskursu zaburzonego oraz kształcącego przyszłych logopedów. Zaprezentowany zbiór tekstów, mimo iż zróżnicowany pod względem merytorycznym, językowym i edytorskim, jest tylko potwierdzeniem naukowej rangi logopedii w Uniwersytecie Łódzkim.” Z recenzji dr. hab. Mirosława Michalika, prof. UP w Krakowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again