Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(286)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(263)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje naukowe
(29)
Artykuły
(21)
E-booki
(8)
Druki ulotne
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(664)
wypożyczone
(97)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(151)
Czytelnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(129)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(118)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(109)
Wypożyczalnia Złotów
(121)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(67)
Czytelnia Wągrowiec
(36)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(9)
Autor
Milewski Stanisław
(9)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(8)
Stecko Elżbieta
(8)
Styczek Irena
(7)
Demel Genowefa
(6)
Domagała Aneta
(6)
Balejko Antoni
(5)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Winczura Barbara
(5)
Błeszyński Jacek
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Gałkowski Tadeusz
(4)
Grzesiak-Witek Danuta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Głuchowska Hanna
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Korendo Marta
(4)
Mirecka Urszula
(4)
Paluch Anna
(4)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(4)
Tarkowski Zbigniew
(4)
Wrzesiński Sławomir
(4)
Zaleski Tomasz
(4)
Baczała Ditta
(3)
Błeszyński Jacek Jarosław
(3)
Czaplewska Ewa
(3)
Grabias Stanisław
(3)
Jastrzębowska Grażyna
(3)
Kozłowska Kinga
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Kurowska Marlena
(3)
Małachowska Ewa
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Młynarska Małgorzata
(3)
Naprawa Renata
(3)
Nowak Jadwiga
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(3)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(3)
Przybyla Olga
(3)
Pąchalska Maria
(3)
Smereka Tomasz
(3)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Tomasik Iwona
(3)
Wnukowska Katarzyna
(3)
Węsierska Katarzyna
(3)
Antos Danuta
(2)
Baran Jolanta
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bryńska Anita
(2)
Błachnio Krystyna
(2)
Chmielewska Elżbieta
(2)
Chrzanowska Anna
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(2)
Cytowska Beata
(2)
Dell Carl W
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Góral-Półrola Jolanta
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Kazek Beata
(2)
Kelman Elaine
(2)
Klonowska Iwona
(2)
Knapp Julie
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kowalska Iwona
(2)
Krzemińska Marcelina
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kurkowski Marek
(2)
Lutomierska Aleksandra
(2)
Owieśna Monika
(2)
Pastuszek-Lipińska Barbara
(2)
Patalon Mateusz
(2)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(2)
Porayski-Pomsta Józef
(2)
Rodak Hanna
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(2)
Sawa Barbara
(2)
Skibska Joanna
(2)
Socha Katarzyna
(2)
Spałek Ewa
(2)
Szeląg Elżbieta
(2)
Szerszeńska Anna
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Szoplik Katarzyna
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Witek Paweł
(2)
Wojciechowska Justyna
(2)
Woźniak Tomasz
(2)
Łojewska Aleksandra
(2)
Baranowska Sabina
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochniarz Antoni
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(158)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(34)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(86)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(294)
Język
polski
(288)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Logopedzi
(25)
Nauczyciele
(21)
Rodzice
(13)
Pedagodzy
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy specjalni
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Przedszkola
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Dorośli
(2)
Lekarze
(2)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Mowa
(221)
Logopedia
(112)
Zaburzenia mowy
(62)
Dziecko
(59)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(45)
Afazja
(40)
Jąkanie
(32)
Autyzm
(27)
Dziecko autystyczne
(24)
Terapia logopedyczna
(24)
Język polski
(22)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(21)
Słuch
(20)
Dysleksja i dysgrafia
(17)
Dziecko niepełnosprawne
(17)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(17)
Dziecko niedosłyszące
(15)
Pedagogika specjalna
(14)
Dziecięce porażenie mózgowe
(13)
Komunikacja werbalna
(13)
Niepełnosprawni umysłowo
(13)
Dziecko głuche
(12)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Korekcja mowy
(12)
Komunikacja wspomagająca
(11)
Czytanie
(10)
Dyslalia
(10)
Gry edukacyjne
(10)
Komunikacja społeczna
(10)
Muzykoterapia
(10)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(10)
Mowa niewyraźna
(9)
Mutyzm
(9)
Mózg
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Zespół ADHD
(9)
Choroby dziecięce
(8)
Dwujęzyczność
(8)
Głusi
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Rehabilitacja medyczna
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zespół Downa
(8)
Dziecko jąkające się
(7)
Dziecko z zespołem Downa
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Lęk
(7)
Myślenie
(7)
Neurologopedia
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Pisanie
(7)
Wady rozwojowe
(7)
Wcześniak
(7)
Zachowanie
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Afazja dziecięca
(6)
Chorzy z afazją
(6)
Diagnoza logopedyczna
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Język dziecka
(6)
Metoda Petö
(6)
Niewidomi
(6)
Noworodek
(6)
Psychoterapia
(6)
Wymowa
(6)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(6)
Agresywność
(5)
Choroba Alzheimera
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko z FAS
(5)
Emisja głosu
(5)
Język migowy
(5)
Komunikacja niewerbalna
(5)
Nauczanie
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Niemowlę
(5)
Osobowość
(5)
Padaczka
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Zmysły
(5)
Alalia
(4)
Biblioterapia
(4)
Fonogesty
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Głuchoniewidomi
(4)
Laryngektomia
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Metoda Montessori
(4)
Młodzież
(4)
Pamięć
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Rodzina
(4)
Schizofrenia
(4)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(4)
Stres
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczenie się
(4)
Temat: czas
2001-
(18)
1918-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(31)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(18)
Artykuł z czasopisma fachowego
(16)
Praca zbiorowa
(16)
Monografia
(11)
Materiały pomocnicze
(9)
Podręczniki akademickie
(9)
Podręcznik
(8)
Poradniki dla rodziców
(6)
Poradniki
(5)
Poradnik
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Encyklopedie
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki dla terapeutów
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Językoznawstwo
(20)
Medycyna i zdrowie
(16)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(5)
Bliżej Przedszkola
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Meritum
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
294 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia. Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne. Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103462, 103463 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia. Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne. Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65598 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Test Mówię i rozumiem przeznaczony jest do badania mowy osób dorosłych. Narzędzie diagnostyczne stanowi wynik obserwacji i pracy neurologopedycznej z pacjentami cierpiącymi na afazję, choroby otępienne, zaburzenia psychiczne oraz schorzenia neurodegeneracyjne. Kwestionariusz zawiera: szczegółowy wywiad logopedyczny, badanie sprawności narządów artykulacyjnych, badanie mowy ekspresywnej, badanie fluencji słownej i gnozji wzrokowej. Do testu dołączono załączniki w formie kolorowych ilustracji, które są prezentowane pacjentowi w trakcie badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41758 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno natomiast pragmatyczną, pokazuje, jak istotne dla danego obszaru naukowego jest interdyscyplinarne podejście specjalistów różnych dziedzin. […] Książka stanowi kolejny wkład wzbogacenia literatury z zakresu pedagogiki specjalnej, zwłaszcza logopedii. daje wiele praktycznych rad. […] Zresztą grono osób, do których jest kierowana ta pozycja, jest bardzo szerokie. Są to logopedzi, nauczyciele nauczania początkowego, terapeuci, pedagodzy specjalni, studenci kierunków pedagogicznych. A co chyba najistotniejsze - wszyscy mający wpływ na edukację w Polsce. [z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108601 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48789 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06992 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42645, 42644 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23215, 23216 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15828 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21117 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20701 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31649, 31648 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęła problem kształtowania się komunikacji, w tym językowej, u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Zasadniczym celem było scharakteryzowanie procesu kształtowania się komunikacji, a przede wszystkim systemowych zachowań językowych u dzieci w warunkach, jakie stwarza nieprawidłowe funkcjonowanie mózgu. Autorka starała się, aby zastosowane w badaniu próby eksperymentalne ukazywały - we wzajemnym powiązaniu - funkcjonowanie poszczególnych podsystemów języka. Dlatego też sprawdzała struktury językowe o różnym stopniu organizacji: wypowiedzi, zdania, wyrazy, a także pojedyncze dźwięki mowy - głoski. Zebrany materiał językowy został szczegółowo pokazany w tabelach (wraz z przykładami wypowiedzi dzieci zapisany fonetycznie za pomocą preferowanej wciąż w logopedii transkrypcji słowiańskiej), następnie przeanalizowany ilościowo i jakościowo. To cenna część omawianej publikacji, uczy niedoświadczonych logopedów, jak można i należy, interpretować różne zjawiska językowe rejestrowane w wypowiedziach badanych osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112540, 113923 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41128 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego ISSN 1644-0552. Psychologia / red. Jan M. Stanik ; nr 18)
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak usuwać wady mowy : porady dla nauczycieli i rodziców / Antoni Balejko. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Białystok : Wydawnictwo Logopedyczne, 1994. - 96 s., [4] s., [11] k. tabl. : rys. ; 21 cm.
(Logopeda Radzi)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język dzieci rozwija się w różnym tempie i nie każde opóźnienie świadczy o zaburzeniu. Kiedy mowa nie pojawia się dość długo, a rówieśnicy już mówią, u rodziców i opiekunów budzi się zrozumiały niepokój. Są tacy, którzy zakładają, że kiedyś w końcu pojawi się sama, ale są i tacy, którzy nie podzielają tego optymizmu. Zadają sobie wówczas kluczowe pytania: „Dlaczego dziecko nie mówi?” oraz „Czy i kiedy zacznie mówić?”. Niestety na te proste pytania nie ma równie prostej odpowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52356 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki jest kontynuacją pierwszej pt. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym. W obydwu publikacjach są opisane przyczyny, patomechanizmy, objawy i rodzaje zaburzeń artykulacji oraz sposoby ich ­diagnozy. Niniejsza książka składa się z pięciu części. Pierwsza zawiera omówienie normy artykulacyjnej spółgłosek polskich najczęściej zaburzonych u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Normę wymawianiową Autorka przedstawiła w celu ustalenia podstaw teoretycznych, których jej badania dotyczą. W części drugiej zaprezentowała stan badań nad artykulacją i jej zaburzeniami, rodzaje zaburzeń artykulacyjnych, a także przyjętą terminologię i klasyfikację dotyczącą zaburzeń mowy, w tym artykulacji. W trzeciej Autorka opisała wybrane metodologiczne podstawy badań własnych nad zaburzeniami artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Sformułowała problemy i pytania badawcze, a także hipotezy. Ponadto zaprezentowała metodę zbierania materiału badawczego i propozycję własnych narzędzi badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40855 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33766 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z recenzji prof. zw. dr hab. Marii Pąchalskiej Monografia Doktor Jolanty Góral-Półroli prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne w swej naturze ujęcie problematyki zaburzeń płynności mówienia. Jąkania bowiem nie da się rozpoznawać z perspektywy jednej tylko dyscypliny. Autorka stara się ustalić, w jakiej relacji pozostają jąkanie i komunikacja słowna: czy i w jaki sposób jąkanie determinuje obraz zachowań komunikacyjnych osób jąkających się; czy i w jaki sposób sytuacja komunikacyjna moderuje objawy tego zaburzenia; czy osoby jąkające się charakteryzuje jakiś specyficzny profil zachowań komunikacyjnych. Tło neurologiczne i neuropsychologiczne, uwzględniające światowe trendy w badaniach, oraz zastosowana teoria mikrogenetyczna świetnie podbudowują wywód i dostarczają narzędzi do zrozumienia istoty jąkania oraz wyciągnięcia istotnych wniosków natury aplikacyjnej. Spojrzenie na jąkanie z perspektywy mikrogenetycznej teorii formowania się objawu, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym Autorki, jest oryginalne nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Jest to znakomicie opracowana propozycja wydawnicza zarówno pod względem teorii, jak i wartości praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110976 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40197 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33212 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46551 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43197 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41281, 40018 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60795 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40783 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44212, 44213, 44211 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24214, 24255 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16341, 16342, 16340 (3 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21350 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21344, 21177, 21176 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32243, 32240 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06101, 06100 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07308 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07804 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09358 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10695, 10694 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Afazjologia / Maria Pąchalska. - Wyd. 1 -3 dodr. - Warszawa ; Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 414, [1] s. : faks., fot., nuty, portr., rys., wykr., err. ; 24 cm.
Praca podejmuje zagadnienia związane z zaburzeniami organizacji funkcji w korze mózgowej zwanymi afazją, problematykę zjawisk afatycznych, struktury procesu terapeutycznego oraz metody rehabilitacyjne, w tym także nowatorskie, autorskie programy rehabilitacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40500 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik ten zawiera spójną i wyczerpującą interpretację zaburzeń mowy. Publikujemy go z przekonaniem, że współczesna logopedia jest w stanie satysfakcjonująco diagnozować zaburzenia mowy, budować program terapii i prowadzić terapię. Mamy też nadzieję, że dotrze on do słuchaczy tych kierunków studiów, których przedmiotem jest człowiek i jego umysł - szczególnie do studentów logopedii. Teoria prezentowana w tej książce kształtowała się przez lata w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS - ośrodku badawczym, który może poszczycić się najdłuższą w Polsce tradycją kształcenia logopedów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106562 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39465 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej