Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1047)
IBUK Libra
(22)
Forma i typ
Książki
(843)
Artykuły
(168)
Publikacje dydaktyczne
(125)
Publikacje fachowe
(96)
Publikacje naukowe
(43)
E-booki
(22)
Poezja
(17)
Poradniki i przewodniki
(13)
Druki ulotne
(11)
Proza
(10)
Gry i zabawki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Pliki i bazy danych
(3)
Filmy i seriale
(2)
Publikacje religijne
(2)
Audiobooki
(1)
Ebooki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1930)
wypożyczone
(219)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(413)
Czytelnia Piła
(22)
Wypożyczalnia Chodzież
(370)
Czytelnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(322)
Czytelnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(299)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(322)
Czytelnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(228)
Czytelnia Wągrowiec
(82)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(19)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(55)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Jan Paweł II papież
(22)
Szłapa Katarzyna
(20)
Tomasik Iwona
(15)
Wrzesiński Sławomir
(15)
Demel Genowefa
(11)
Tońska-Szyfelbein Anna
(11)
Porayski-Pomsta Józef
(10)
Klimkiewicz Danuta
(9)
Milewski Stanisław
(9)
Siennicka-Szadkowska Elżbieta
(9)
Spychał Krzysztof
(9)
Styczek Irena
(9)
Żabiński Dawid
(9)
Balejko Antoni
(8)
Czapla Joanna
(8)
Głuchowska Hanna
(8)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(8)
Piłsudski Józef
(8)
Stecko Elżbieta
(8)
Szwajkowska Elżbieta
(8)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(8)
Błeszyński Jacek
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(7)
Mystkowska Halina
(7)
Pelc Maria
(7)
Senkowska Bożena
(7)
Skorek Ewa Małgorzata
(7)
Sprawka Romana
(7)
Szwajkowski Witold
(7)
Węsierska Katarzyna
(7)
Baszczak Janusz
(6)
Bogdanowicz Marta
(6)
Dawczak Beata
(6)
Domagała Aneta
(6)
Duda Hanna
(6)
Galewska-Kustra Marta
(6)
Gałkowski Tadeusz
(6)
Góral-Półrola Jolanta
(6)
Jastrzębowska Grażyna
(6)
Kaczmarek Leon
(6)
Kulawiecka Kinga
(6)
Kłodnicka Olga
(6)
Młynarska Małgorzata
(6)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka
(6)
Spychał Izabela
(6)
Szubstarska Dorota
(6)
Tarkowski Zbigniew
(6)
Brzezińska Anna
(5)
Chmiel Sylwia
(5)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(5)
Kozłowska Kinga
(5)
Koźmiński Łukasz
(5)
Kłos Joanna
(5)
Matecki Maciej
(5)
Mirecka Urszula
(5)
Misiewicz Tomasz
(5)
Muszyńska Aneta
(5)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(5)
Paluch Anna
(5)
Piaget Jean
(5)
Słodownik-Rycaj Ewa
(5)
Winczura Barbara
(5)
Wiśniewska Barbara
(5)
Zielińska Ewa
(5)
Baczała Ditta
(4)
Bierońska Elżbieta
(4)
Bieńkowska Małgorzata
(4)
Bryła Maria
(4)
Bury Magdalena
(4)
Bąk Piotr
(4)
Chmielewska Elżbieta
(4)
Chęciek Mieczysław
(4)
Dudziec Kamila
(4)
Dyduch Mariusz
(4)
Faściszewska Maria
(4)
Filipczak Sylwia
(4)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(4)
Grabias Stanisław
(4)
Grzesiak-Witek Danuta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Jarosz Magdalena
(4)
Jeleń Marcin
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Kiełbasiński Krzysztof
(4)
Korczewska Elżbieta
(4)
Korendo Marta
(4)
Krzemińska Marcelina
(4)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(4)
Lubina Monika
(4)
Lubner-Piskorska Anna
(4)
Maurer Alicja
(4)
Mikosza Lucyna
(4)
Milczanowska Katarzyna
(4)
Morkowska Ewa
(4)
Naprawa Renata
(4)
Nitecki Piotr
(4)
Patalan Karolina
(4)
Patalan Katarzyna
(4)
Patalan Marta
(4)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(124)
2010 - 2019
(505)
2000 - 2009
(189)
1990 - 1999
(118)
1980 - 1989
(58)
1970 - 1979
(39)
1960 - 1969
(20)
1950 - 1959
(8)
1940 - 1949
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(292)
1989-2000
(5)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001 -
(1)
Kraj wydania
Polska
(1063)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Kanada
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(1023)
nieznany (po)
(37)
angielski
(1)
Odbiorca
Logopedzi
(96)
Nauczyciele
(77)
Nauczyciele przedszkoli
(70)
Rodzice
(66)
Dzieci
(63)
0-5 lat
(43)
6-8 lat
(40)
Pedagodzy
(29)
Wychowawcy małych dzieci
(26)
Przedszkola
(25)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(24)
Terapeuci zajęciowi
(22)
Pedagodzy szkolni
(20)
Szkoły podstawowe
(18)
9-13 lat
(14)
Terapeuci
(13)
Nauczyciele języka polskiego
(12)
Wychowawcy klas
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Psycholodzy
(9)
Dyrektorzy szkół
(8)
Młodzież
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(8)
Klasa 3.
(7)
Pedagodzy specjalni
(7)
Dorośli
(6)
Klasa 1.
(6)
Klasa 2.
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Bibliotekarze
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(4)
14-17 lat
(3)
Coachowie
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko głuche
(2)
Klasa 5.
(2)
Lekarze
(2)
Neurolodzy
(2)
Szkoły średnie
(2)
18+
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Filozofowie
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Klasa 4.
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczaia początkowego
(1)
Neurologopedzi
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(43)
Film polski
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Mowa
(666)
Logopedia
(301)
Język polski
(271)
Dziecko
(167)
Korekcja mowy
(94)
Gry edukacyjne
(70)
Wymowa
(67)
Zaburzenia mowy
(63)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(54)
Afazja
(53)
Spółgłoski
(49)
Mowa - rozwój
(47)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(45)
Jąkanie
(44)
Słuch
(41)
Terapia logopedyczna
(40)
Czytanie
(39)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(34)
Mowa nienawiści
(33)
Wychowanie przedszkolne
(33)
Autyzm
(31)
Pisanie
(31)
Dziecko autystyczne
(30)
Myślenie
(30)
Komunikacja społeczna
(29)
Dziecko głuche
(26)
Dysleksja i dysgrafia
(25)
Gry i zabawy
(24)
Dziecko niepełnosprawne
(23)
Przedszkole - kształcenie mowy
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(23)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(22)
Komunikacja interpersonalna
(22)
Komunikacja werbalna
(22)
Pedagogika specjalna
(21)
Dzieci
(19)
Dziecko niedosłyszące
(19)
Język dziecka
(19)
Nauczanie początkowe
(19)
Wychowanie w rodzinie
(19)
Psychologia rozwojowa
(17)
Komunikacja wspomagająca
(16)
Cyberprzemoc
(15)
Niepełnosprawni umysłowo
(15)
Dziecięce porażenie mózgowe
(14)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(14)
Język
(14)
Komunikacja niewerbalna
(14)
Mowa niewyraźna
(14)
Psychoterapia
(14)
Agresywność
(13)
Muzykoterapia
(13)
Mózg
(13)
Pamięć
(13)
Dyslalia
(12)
Poczucie własnej wartości
(12)
Rodzina
(12)
Uczniowie
(12)
Wcześniak
(12)
Części mowy
(11)
Dojrzałość emocjonalna
(11)
Dwujęzyczność
(11)
Głusi
(11)
Mutyzm
(11)
Młodzież
(11)
Nauczanie
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Noworodek
(11)
Rehabilitacja medyczna
(11)
Retoryka
(11)
Uczucia
(11)
Choroby dziecięce
(10)
Dojrzałość szkolna
(10)
Dziecko z zespołem Downa
(10)
Grupy rówieśnicze
(10)
Osobowość
(10)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(10)
Sprawność motoryczna
(10)
Zespół ADHD
(10)
Zespół Downa
(10)
Dziecko jąkające się
(9)
Język migowy
(9)
Kształcenie integracyjne
(9)
Poznanie
(9)
Rodzice
(9)
Wychowanie
(9)
Zachowanie
(9)
Zespół Aspergera
(9)
Diagnoza logopedyczna
(8)
Dziecko z zespołem Aspergera
(8)
Gramatyka
(8)
Internet
(8)
Język polski (przedmiot szkolny)
(8)
Językoznawstwo
(8)
Lęk
(8)
Nauczyciele
(8)
Niemowlę
(8)
Rozwój mowy
(8)
Spostrzeganie
(8)
Uczenie się
(8)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Pisma zbiorowe
(1)
Temat: czas
2001-
(53)
1901-
(9)
1901-2000
(8)
1918-
(7)
1801-
(5)
1801-1900
(4)
1945-1989
(4)
1901-1914
(3)
1914-1918
(3)
1989-2000
(3)
100-1 p.n.e.
(2)
1701-
(2)
1918-1939
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1-
(1)
1-100
(1)
1001-1100
(1)
101-
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-
(1)
1201-1300
(1)
1301-
(1)
1301-1400
(1)
1401-
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(30)
Świat
(2)
Izrael
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Palestyna (region)
(1)
Rzym
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(196)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(135)
Artykuł z czasopisma fachowego
(75)
Mowy polskie
(45)
Materiały pomocnicze
(37)
Poradniki
(27)
Praca zbiorowa
(22)
Artykuł z czasopisma naukowego
(21)
Mowy i homilie papieskie
(21)
Podręczniki akademickie
(21)
Poezja dziecięca polska
(18)
Mowy
(17)
Wiersze
(17)
Poradnik
(16)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(15)
Kazania
(15)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(14)
Monografia
(13)
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(12)
Książki dla przedszkolaków
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Publicystyka polska
(11)
Poradniki dla rodziców
(10)
Dokumenty elektroniczne
(9)
Karty pracy ucznia
(9)
Opowiadania i nowele
(8)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(7)
Gry edukacyjne
(7)
Książka do kolorowania
(7)
Podręczniki
(7)
Scenariusze zajęć
(7)
Antologia
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(6)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Gry komputerowe dla dzieci
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Artykuł fachowy
(3)
Broszura
(3)
Dokumenty audiowizualne
(3)
Esej
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Gry komputerowe edukacyjne
(3)
Księgi pamiątkowe
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Pamiętniki polskie
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Aforyzmy
(2)
Albumy
(2)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Cytaty
(2)
Encyklopedie
(2)
Film dokumentalny
(2)
Film edukacyjny
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry planszowe
(2)
Listy
(2)
Literatura polska
(2)
Mowy parlamentarne polskie
(2)
Mowy łacińskie
(2)
Poezja
(2)
Poezja polska
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Raport z badań
(2)
Rymowanki
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Toast
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Życzenia okolicznościowe
(2)
Aforyzmy polskie
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dokumenty
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Film
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografia włoska
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Kazania patriotyczne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(282)
Językoznawstwo
(71)
Psychologia
(27)
Medycyna i zdrowie
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Historia
(6)
Literaturoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Religia i duchowość
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Archeologia
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie w Przedszkolu
(26)
Bliżej Przedszkola
(16)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(11)
Głos Pedagogiczny
(11)
Polonistyka
(9)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(9)
Szkoła Specjalna
(8)
Dyrektor Szkoły
(6)
Poradnik Językowy
(6)
Logopedia
(5)
Życie Szkoły
(5)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(4)
Scholasticus
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Logopeda
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Przedszkole
(2)
Remedium
(2)
Rewalidacja
(2)
Sens : psychologia dla ciebie
(2)
Warsztaty Polonistyczne
(2)
Wychowanie na co dzień
(2)
Charaktery
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Karta
(1)
Małe Charaktery : psychologiczny magazyn dla dzieci : wydanie specjalne magazynu Charaktery
(1)
Meritum
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Sygnał
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowawca
(1)
1069 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 100174/Cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niech zstąpi Duch Twój! / Marek Balon. - Kraków : Dom Wydawniczy "Rafael", 2019. - 103, [1] strony : fotografie ; 30 cm.
Pamiątkowe wydanie przygotowane specjalnie z okazji okrągłej rocznicy pierwszej pielgrzymki papieża Jana Pawła II do Polski. „Niech zstąpi Duch Twój…” – te znamienne i prorocze słowa ożywają na nowo w bogato ilustrowanej historycznymi zdjęciami retrospekcji prezentującej wszystkie wizyty papieża Polaka w Ojczyźnie. Wydanie to, jak żadne inne, przypomina podniosłe chwile, które uwznioślały nasz naród a dla młodego pokolenia staje się najpiękniejszą lekcją zarówno najnowszej historii, jak i religii oraz patriotyzmu. Na opracowanie albumu, oprócz relacji z przebiegu pielgrzymek, składa się kalendarium wydarzeń i – co najważniejsze – fragmenty nauczania dziś już świętego Jana Pawła II, które wciąż okazuje się zaskakująco aktualne i ponadczasowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35271 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Od pewnego czasu w wielu państwach demokratycznych daje się zauważyć niezwykłe nasilenie zjawiska określanego jako „mowa nienawiści” albo „język nienawiści”. Nienawiść – podobnie jak miłość czy przyjaźń – towarzyszą Homo sapiens od początku swego istnienia. I to zarówno w relacjach międzyjednostkowych, jak i międzygrupowych. I tak w historii naszego gatunku wyraźnie widzimy nasilanie się w różnych okresach dziejowych jednych lub drugich. Mamy czasy wojen i czasy pokoju. Ostatnio obserwujemy na świecie nasilenie się postaw nacjonalistycznych, faszyzujących i wykluczających. W Polsce wzajemne oskarżanie się dominuje w społecznych relacjach. Te negatywistyczne postawy doprowadziły do pojawienia się nowych słów w języku polskim. Słowa te pochodzą oczywiście z języka angielskiego (który stał się głównym dostarczycielem dla nowomowy polskiej). Angielski czasownik to hate (nienawidzić) wszedł do polszczyzny jako „hejt” i robi niezwykłą karierę. Pojawiają się słowa od niego pochodne: rzeczowniki: „hejter”, „hejterka”, przymiotnik „hejterski”, czasownik „hejtować”. Stają się często używanymi słowami w tekstach publicystycznych, a nawet naukowych. Hejt ma się we współczesnej Polsce znakomicie, symbolem zdziczenia obyczajów stało się zabójstwo prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza w styczniu 2019 r. Niektórzy wierzyli, że stanie się rodzajem katharsis, które uchroni nas przed dalszą eskalacją nienawiści. Kolejne miesiące pokazały jasno, że były to tylko pobożne życzenia. Ulicznymi zamieszkami zakończył się, zorganizowany w lipcu w Białymstoku, Marsz Równości – w uczestników rzucano kamieniami, butelkami i petardami. Niedługo później gminy i powiaty (głównie z południowo-wschodniej części kraju) zaczęły przyjmować uchwały wymierzone w „ideologię LGBT”, a w istocie stygmatyzujące i wykluczające osoby nieheteronormatywne. Tuż przed Świętem Niepodległości swój manifest ogłosił w Internecie były ksiądz katolicki, Jacek Międlar, który zasłynął już wcześniej z antysemickich kazań. W manifeście wzywał do organizowania zbrojnych „szwadronów” i ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej. Radykalizacja konserwatywnej prawicy wywołuje wrogość i pogardę po drugiej stronie sceny politycznej. W ten sposób powstaje błędne koło nienawiści, z którego coraz trudniej się wyzwolić. Opowieść o nienawiści snuć można na różne sposoby. W tym niewielkim tomie staraliśmy się zaprezentować nie tylko odmienne podejścia teoretyczne, ale i różne rozwiązania formalne – od tekstów typowo empirycznych, po rozważania natury filozoficznej. Nie ulega wątpliwości, że nienawiść warto badać i analizować; trzeba też o niej pisać, bowiem jedynie w ten sposób możemy lepiej zrozumieć wszystkie jej uwarunkowania. W naszych czasach coraz trudniej być optymistą, ale nawet jeśli zbudowanie świata bez nienawiści nigdy nie będzie możliwe, możemy przynajmniej osłabić nieco wpływ, jaki ma ona na nasze życie i relacje z innymi. Książka Nienawiść w przestrzeni publicznej i zawarte w niej rozważania dostarczają czytelnikowi kluczy do otwarcia namysłu nad rzeczywistością. Namysłu i refleksji, która praktycznie wyeliminowana jest z publicznego życia, zazwyczaj obecnego w demokracji. W Polsce polityczno-ideologiczne podziały wyeliminowały swobodną refleksję i dlatego ta książka może nieść też przykład rozważań, które starają się poddać analizie to, co bardzo wielu ludzi w Polsce zauważa, ale zapewne nie potrafi się oprzeć dominującemu sposobowi mówienia i reagowania na „przeciwnika”, który już od dawna stał się – wbrew demokratycznym regułom – „wrogiem”. Z recenzji prof. dr hab. Ireneusza Krzemińskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zebrane w tym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49162 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39460 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32595 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45634 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64419 P 3,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest zbiorem doniesień rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadzieją, że zwrócą one uwagę lekarzy, psychologów i logopedów na problemy dzieci z zaburzonym w różnym stopniu, nieprawidłowym porozumiewaniem się językowym. Autorce zależało szczególnie na wskazaniu faktu oczywistego, iż rozwój języka i mowy nie rozpoczyna się w określonym momencie życia i rozwoju dziecka, a trwa od jego początku. Przyjęcie takiej zasady ujmowania rozwoju mowy przez lekarzy w zdecydowany sposób zmieni charakter pracy logopedów z korekcyjnej na stymulująco-korygującą oraz włączy ich do zespołów niezbędnych specjalistów zajmujących się dzieckiem od urodzenia. Publikacja spełni swoje zadanie, jeżeli zachęci lekarzy i logopedów do wyjścia z zaklętego kręgu pozornych nieważności problemów, niemożności działań i małej wiary w swoje możliwości. Obecne wydanie zawiera materiały już opublikowane w niewielkim nakładzie, jednakże ze względu na duże zainteresowanie nimi logopedów oraz lekarzy drukuje je po raz wtóry, z pewnymi zmianami, jednocześnie dodając dwa rozdziały. Informacje płynące od logopedów i rodziców o tym, że stosują proponowane ćwiczenia, widzą ich skuteczność oraz czekają na dalsze, są nieocenionym bodźcem w żmudnej pracy i zachętą do ciągłych poszukiwań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia dedykowana jest Profesor Ewie Straś. Współpracownicy i przyjaciele z Instytutu Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytetu Śląskiego oraz innych ośrodków w kraju i za granicą podzielili się na łamach tych stron rezultatami naukowego oglądu słów, myśli i obrazów słowiańskiego kręgu. W pięciu rozdziałach zgromadzonych jest 26 tekstów, w których autorzy przyjmują perspektywę semazjologiczną, onomazjologiczną czy translatoryczną, badają konkretne teksty dawne i współczesne, podejmują się omówienia zagadnień teoretycznych i praktycznego zastosowania metod i narzędzi lingwistycznych, omawiają określone przejawy działalności człowieka – nie tylko komunikacyjnej – w takich sferach jak władza, media, bezpieczeństwo. Większość tekstów ma charakter porównawczy, najczęściej analizowane są zagadnienia dotyczące języka polskiego i rosyjskiego, a także czeskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Numer poświęcony różnym dziedzinom prawa. Znajdziemy w nim rozważania dotyczące prawa karnego, cywilnego, rolnego, kosmicznego oraz ochrony środowiska. Autorzy podejmują również zagadnienia związane z funkcjonowaniem prawa w dobie pandemii. Wśród artykułów porównawczych na szczególną uwagę zasługuje tekst dotyczący Pater Est Quem Nuptiae Demonstrant w Szwajcarii. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W kolejnym, drugim tomie serii „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka” (pierwszy ukazał się w roku 2015 nakładem Wydawnictwa Komlogo we współpracy z Wydawnictwem Uniwersytetu Śląskiego) znalazły się artykuły prezentujące wyniki badań oraz doświadczenia logopedów-praktyków. Nie zabrakło również prezentacji omawianej problematyki z perspektywy pacjenta/klienta. Do prac nad przygotowaniem tego tomu zaproszenie przyjęło wielu wybitnych polskich i zagranicznych naukowców, terapeutów oraz liderów ruchu samopomocy dla osób z zaburzeniami płynności mowy. Między innymi znalazły się w nim artykuły autorstwa takich znanych postaci ze świata logopedii jak: Joseph Agius (Malta), Nicoline Ambrose (USA), Mieczysław Chęciek (Polska), Kurt Eggers (Belgia), Kenneth O. St. Louis (USA), Trudy Stewart (Wielka Brytania), Donatella Tomaiuoli (Włochy), Tomasz Woźniak (Polska), Ehud Yairi (Izrael, USA), a także wielu innych. Ten tom to kolejne kompendium aktualnej i rzetelnej wiedzy z zakresu balbutologopedii (subdyscypliny logopedii zajmującej się zaburzeniami płynności mowy), obejmujący rzadko obecne na polskim rynku szerokie spektrum perspektyw, od neurologopedii po sztukę teatru. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do badaczy i logopedów zajmujących się zaburzeniami płynności mowy. Może także stanowić interesującą lekturę dla pedagogów, psychologów, psychoterapeutów, a także studentów logopedii i kierunków pokrewnych. Zapewne będzie również źródłem wsparcia i inspiracji dla osób doświadczających zaburzeń płynności mowy, a także dla ich rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Logopedia to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która bardzo szybko rozwinęła się w ostatnim dziesięcioleciu. Jej intensywny rozwój jest związany ze wzrostem zapotrzebowania społecznego wynikającego ze zwiększenia świadomości i wiedzy na temat zaburzeń mowy. W procesie diagnostyczno-terapeutycznym mowy najważniejsza jest rola logopedy, jednak najczęściej pełny sukces terapeutyczny osiąga się dopiero przy współpracy wielu specjalistów. Dlatego tak istotna w rozwoju myśli logopedycznej jest kooperacja wielu dziedzin nauki, świadcząca o interdyscyplinarności logopedii. Tom zawiera teoretyczne rozważania oraz wyniki badań własnych naukowców i praktyków, którzy reprezentują ośrodki naukowe, placówki oświatowe oraz terapeutyczne z całej Polski. Ukazali oni logopedię jako dziedzinę o interdyscyplinarnych podstawach, a także przyczynili się do kontynuacji dyskusji oraz współpracy specjalistów zajmujących się pomocą dzieciom i dorosłym z zaburzeniami mowy i języka. W monografii znajdują się rozważania specjalistów z różnych dziedzin – logopedii, neurologopedii, surdologopedii, onkologopedii, oligofrenopedagogiki, psychologii, ortodoncji, językoznawstwa, glottodydaktyki – co umożliwia wieloaspektowe spojrzenie na skomplikowane zagadnienie, jakim jest szeroko pojęta komunikacja. Ze Słowa wstępnego '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer o tematyce filozoficznej, w którym Czytelnik odnajdzie krytyczną analizę jednego z najnowszych opracowań starogreckich sentencji z sanktuarium Apollona w Delfach, studium poświęcone aporiom wczesnoromantycznej historiozofii obecnym w pismach Novalisa oraz zajmującą rekonstrukcję sporu między Wilhelmem Fließem a Zygmuntem Freudem, w którym Fließ zarzucał Freudowi nieopatrzne wyjawienie Hermannowi Swobodzie i Otto Weiningerowi istotnych elementów wypracowanej przez siebie teorii dwupłciowości. Dwa inne teksty dotykają zagadnień z dziedziny teorii informacji i komunikacji. W pierwszym namysłowi poddano pytanie o możliwość oraz sposób badania etyczności wypowiedzi w świetle teorii aktów mowy. W drugim przybliża się Czytelnikowi wypracowane przez Marka Postera pojęcie „sposobu komunikacji”, które w prezentowanej odmianie teorii krytycznej pozwalać ma na analizę różnego rodzaju typów komunikacji i pól społecznych. Nieco odmienny, bo filozoficzno-teologiczny charakter wyróżnia artykuł, w którym zestawiono myśl Paula van Burena oraz Richarda L. Rubensteina, wyrastającą z doświadczenia Holocaustu interpretowanego w świetle toposu Bożego milczenia, która każe zmierzyć się z zagadnieniem sekularyzacji współczesnych społeczeństw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W „Pracach Instytutu Elektrotechniki” publikowane są oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe, prace habilitacyjne i skrócone prace doktorskie z zakresu szeroko pojętej elektrotechniki. Czasopismo ukazuje się nieprzerwanie od 1951 roku. Początkowo zawierało artykuły oparte na wykonanych w Instytucie Elektrotechniki badaniach tak teoretycznych jak i doświadczalnych. Obecnie na łamach "Prac IEL" bardzo często goszczą autorzy spoza Instytutu – z kraju i zagranicy. Wszystkie artykuły naukowe zgłoszone do publikacji w czasopiśmie były zawsze recenzowane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej