Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(84)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Artykuły
(5)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(161)
wypożyczone
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(50)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(25)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(26)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(28)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(22)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Brzeziński Jerzy
(16)
Wołoszynowa Lidia
(6)
Hornowska Elżbieta
(5)
Strelau Jan
(5)
Brzezińska Anna
(4)
Szustrowa Teresa
(4)
Ferguson George A
(3)
Krejtz Krzysztof
(3)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(3)
Suchańska Anna
(3)
Takane Yoshio
(3)
Ciecierska Teresa
(2)
Juńczyk Tomasz
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Materska Maria
(2)
Paszkiewicz Elżbieta
(2)
Skorny Zbigniew
(2)
Zimbardo Philip G
(2)
Akert Robin M
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Anastasi Anne
(1)
Aranowska Elżbieta
(1)
Aronson Elliot
(1)
Bończa-Tomaszewska Maria
(1)
Brzeziński Jerzy Marian
(1)
Bubrowiecki Andrzej
(1)
Cacioppo John T
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Chłopicki Hubert
(1)
Ciarkowska Wanda
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Crapo Richley H
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Dybiec Julian
(1)
Dłużniewska Agnieszka
(1)
Filipczuk Halina
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Gerrig Richard J
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzyb Tomasz
(1)
Gurycka Antonina
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Harciarek Michał
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Jastrzębowska Agnieszka
(1)
Jaworowska Aleksandra
(1)
Johnson Robert L
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kmita Jerzy
(1)
Kotowa Barbara
(1)
Kośmicki Eugeniusz
(1)
Kraśniewski Jerzy
(1)
Krenn-Guca Magdalena
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Lewicka Maria
(1)
Matczak Anna
(1)
McCann Vivian
(1)
Nosal Czesław Sławomir
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Nowak Leszek
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Owczarska Beata
(1)
Paluch Michał
(1)
Paluchowski Władysław Jacek
(1)
Price William F
(1)
Radwiłowicz Ryszard
(1)
Reykowski Janusz
(1)
Rucińska Monika
(1)
Rytel Jolanta
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Sroga Andrzej
(1)
Sroga Zofia
(1)
Stachowski Ryszard
(1)
Szemińska Alina
(1)
Sójka Jacek
(1)
Sęk Helena
(1)
Słysz Anna
(1)
Tatarkiewicz Władysław
(1)
Urbański Mariusz
(1)
Urbina Susana
(1)
Wajda-Kacmajor Magdalena
(1)
Wilson Timothy D
(1)
Wiszniewski Michał
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Zakrzewska Marzenna
(1)
Zdybek Przemysław
(1)
Zechmeister Eugene B
(1)
Zechmeister Jeanne S
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Łobocki Mieczysław
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(86)
Język
polski
(82)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(4)
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychologowie
(1)
Temat
Psychologia
(58)
Metodologia
(34)
Pedagogika
(11)
Diagnoza
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Osobowość
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Testy psychologiczne
(6)
Psychometria
(5)
Rozmowa
(5)
Zachowanie
(5)
Badania naukowe
(4)
Behawioryzm
(4)
Nauczyciele
(4)
Psychoanaliza
(4)
Psychodiagnostyka
(4)
Psychofizjologia
(4)
Psychologia poznawcza
(4)
Uczniowie
(4)
Uczucia
(4)
Wywiady psychologiczne
(4)
Agresywność
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Motywacja
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Statystyka
(3)
Uczenie się
(3)
Zachowania
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Etyka
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Konstruowanie testów psychologicznych
(2)
Kształcenie
(2)
Metody statystyczne
(2)
Myślenie
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Nauki społeczne
(2)
Neuropsychologia
(2)
Obserwacja (psychol.)
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Praca umysłowa
(2)
Psychologia - metodologia
(2)
Psychologia uczenia się
(2)
Szkolnictwo
(2)
Testy
(2)
Wychowanie
(2)
Zdrowie
(2)
Altruizm
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Bacon, Francis (1561-1626)
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biologia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Człowiek
(1)
Dotyk
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Edukacja medialna
(1)
Eksperymenty
(1)
Epigenetyka
(1)
Etnopsychologia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Grupy społeczne
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konformizm
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys
(1)
Lęk
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Modele
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Niemierko, Bolesław (1935- )
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obserwacja
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(9)
Podręcznik
(5)
Monografia
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dyskusja
(1)
Książki mówione
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Nauka i badania
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Psychologia Wychowawcza
(1)
86 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. (z tekstu).
Celem książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117971 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52454, 52452, 52453, 52451 (4 egz.)
Informatorium
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności : podstawy psychologii)
Opracowanie poświęcone rozmowie i obserwacji w diagnozie jednostki. Pokazuje zastosowanie tych metod w opisie i wyjaśnianiu zachowania w kategoriach procesów i dynamiki intrapsychicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38720 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Eksperyment terenowy w psychologii społecznej : metodologia, etyka, praktyka / Tomasz Grzyb. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 235, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia Teoria Badania.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114088 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Czarnków
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 04299 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06034 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 1 / red. Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 965 s. : il., rys., wykr., portr. ; 29 cm.
Tom 1 obejmuje zagadnienia z zakresu podstaw psychologii, takie jak historia psychologii i jej filozoficzne podstawy, oraz metodologię badań. Treści zawarte w tym tomie koncentrują się również na psychologii osobowości, procesów poznawczych, emocji i motywacji oraz różnic indywidualnych. Psychologia to jedna z wiodących nauk społecznych, wpływająca zarówno na codzienne życie ludzi, jak i całych społeczności oraz kultur. Jest w związku z tym także jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin. Otrzymujecie Państwo rewelacyjny podręcznik na całe studia, który prezentuje wiedzę psychologiczną, pokazując jednocześnie, w jakich kierunkach rozwinęły się poszczególne subdyscypliny psychologii. Dwutomowy podręcznik Psychologia, pod redakcją prof. Jana Strelaua i prof. Dariusza Dolińskiego, zawiera najnowsze badania z zakresu psychologii opisane przez najwybitniejszych psychologów polskich, wykładających na najlepszych uczelniach wyższych w kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100700/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii - od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67661 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
„Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki – stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie.” (
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48836 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych przez nich wyników z wynikami uczniów bez dysleksji. Uzyskane dane empiryczne dostarczyły wielu informacji dotyczących różnic w zakresie samoświadomości emocji i kompetencji społecznych w percepcji uczniów w okresie dorastania. Ukazanie deficytów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym uczniów z dysleksją pozwoli ukierunkować wszystkie działania terapeutyczne na rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz na rozwijanie strategii radzenia sobie z emocjami. Lektura winna motywować pedagogów do wielu przedsięwzięć na rzecz doskonalenia systemu wsparcia uczniów z dysleksją oraz inspirować ich do podejmowania twórczych, racjonalnych i przemyślanych działań praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100718 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37351 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30820 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43287 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62418 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98436, 98435 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36383 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30270 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42324 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor przedstawia praktyczne możliwości uczenia młodzieży dobrostanu psychicznego i odporności, bazując na teoretycznych koncepcjach psychologii pozytywnej. Prezentuje współczesne badania na temat stanu psychospołecznego uczniów, nauczycieli oraz rodziców i stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu polski system edukacji potrzebuje zmiany w kontekście wzmacniania zdrowia psychicznego jego podmiotów. Przedstawia genezę psychologii pozytywnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch koncepcji: Martina Seligmana oraz Carol Dweck. Autor prezentuje również kilka, praktycznych i zweryfikowanych empirycznie, modeli wdrożeniowych (m.in.: PERMA, zrównoważonej mądrości, włączania rodziców w działania na rzecz edukacji, przywództwa w kontekście szkolnym), które odpowiadają na pytanie, jak budować odporność psychiczną wśród różnych podmiotów systemu szkolnego; omawia założenia oraz wyniki własne dotyczące korelacji pomiędzy stylem atrybucji ucznia, jego przekonaniami na temat inteligencji a ocenami szkolnymi. Książkę dopełnia przykładowy program szkoleniowy dla nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej