Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(604)
IBUK Libra
(22)
Forma i typ
Książki
(548)
Artykuły
(53)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje naukowe
(28)
E-booki
(22)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1172)
wypożyczone
(127)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(288)
Czytelnia Piła
(22)
Wypożyczalnia Chodzież
(186)
Czytelnia Chodzież
(17)
Wypożyczalnia Czarnków
(147)
Czytelnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(142)
Czytelnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(197)
Czytelnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(205)
Czytelnia Wągrowiec
(70)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław
(19)
Brzeziński Jerzy
(17)
Gnitecki Janusz
(11)
Nowak Stefan
(11)
Kmita Jerzy
(10)
Śliwerski Bogusław
(10)
Such Jan
(9)
Pilch Tadeusz
(8)
Szymański Józef
(8)
Babbie Earl R
(7)
Krawcewicz Stanisław
(7)
Topolski Jerzy
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Bauman Teresa
(6)
Betkiewicz Witold
(6)
Gasparski Wojciech
(6)
Godlewski Michał
(6)
Hornowska Elżbieta
(6)
Kwieciński Zbigniew
(6)
Palka Stanisław
(6)
Wołoszynowa Lidia
(6)
Alasuutari Pertti
(5)
Denzin Norman K
(5)
Descartes René
(5)
Lincoln Yvonna S
(5)
Miller Danuta
(5)
Miśkiewicz Benon
(5)
Podemski Krzysztof
(5)
Radźko Andrzej
(5)
Rubacha Krzysztof
(5)
Strelau Jan
(5)
Tomanek Paweł
(5)
Wołczyk Jerzy
(5)
Zaczyński Władysław
(5)
Ajdukiewicz Kazimierz
(4)
Brzezińska Anna
(4)
Czakon Wojciech
(4)
Flick Uwe
(4)
Goriszowski Włodzimierz
(4)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(4)
Kubinowski Dariusz
(4)
Mitosek Zofia
(4)
Pawłowski Tadeusz
(4)
Pecyna Maria
(4)
Pieter Józef
(4)
Popper Karl Raimund
(4)
Sztumski Janusz
(4)
Szustrowa Teresa
(4)
Urbaniak-Zając Danuta
(4)
Łoskot Małgorzata
(4)
Apanowicz Jerzy
(3)
Baraniak Barbara
(3)
Cackowski Zdzisław
(3)
Chmielewski Adam
(3)
Ferguson George A
(3)
Grobler Adam
(3)
Hajduk Edward
(3)
Hałas Elżbieta
(3)
Ihnatowicz Ireneusz
(3)
Kałuba-Korczak Anna
(3)
Konecki Krzysztof
(3)
Kostera Monika
(3)
Kotarbiński Tadeusz
(3)
Kozakiewiczowa Helena
(3)
Krahelska Halina
(3)
Krajewski Władysław
(3)
Krejtz Krzysztof
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Kubielski Wiesław
(3)
Marciszewski Witold
(3)
Mokrzycki Edmund
(3)
Mostowski Andrzej Włodzimierz
(3)
Muszyński Heliodor
(3)
Połeć Wojciech
(3)
Sawyer Walter Warwick
(3)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(3)
Suchańska Anna
(3)
Szczepański Jan
(3)
Szcześniak Małgorzata
(3)
Takane Yoshio
(3)
Zamiara Krystyna
(3)
Łubnicki Narcyz
(3)
Żeleński Tadeusz
(3)
Amsterdamski Stefan
(2)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Bobińska Celina
(2)
Bocheński Józef Maria
(2)
Ciecierska Teresa
(2)
Dziuban Agata
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Gostkowski Zygmunt
(2)
Grzelak Aleksander
(2)
Góralski Andrzej
(2)
Hajduk Zygmunt
(2)
Janowski Andrzej
(2)
Jarco Jerzy
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Judycki Stanisław
(2)
Karpiński Jakub
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(131)
2000 - 2009
(154)
1990 - 1999
(75)
1980 - 1989
(90)
1970 - 1979
(105)
1960 - 1969
(38)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1989-2000
(14)
1901-2000
(4)
2013
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(626)
Język
polski
(575)
nieznany (po)
(48)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(27)
Pedagodzy
(21)
Szkoły wyższe
(11)
Dyrektorzy szkół
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Gimnazja
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Psycholodzy
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Metodologia
(282)
Pedagogika
(137)
Nauki społeczne
(71)
Psychologia
(58)
Socjologia
(45)
Nauka
(39)
Historiografia
(31)
Wychowanie
(27)
Filozofia
(22)
Logika
(22)
Nauczyciele
(22)
Teoria poznania
(20)
Dydaktyka - metodologia
(17)
Nauczanie
(17)
Ankieta
(16)
Historia
(16)
Etnografia
(14)
Praca dyplomowa
(14)
Szkolnictwo
(14)
Eksperyment
(12)
Nauki empiryczne
(12)
Prakseologia
(12)
Wywiad
(12)
Badania naukowe
(11)
Nauki pomocnicze historii
(11)
Statystyka
(11)
Uczniowie
(10)
Wywiad socjologiczny
(10)
Nauki ekonomiczne
(9)
Uczenie się
(9)
Diagnoza
(8)
Grupy społeczne
(8)
Metody badawcze
(8)
Osobowość
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Ekonomia
(7)
Jakość
(7)
Kultura
(7)
Pedagogika kultury
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Metody nauczania
(6)
Myślenie
(6)
Nauki polityczne
(6)
Oświata
(6)
Pedagogika egzystencjalna
(6)
Pedagogika personalistyczna
(6)
Pedagogika religii
(6)
Praca
(6)
Testy psychologiczne
(6)
Zarządzanie
(6)
Antropologia społeczna
(5)
Definicja
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Hermeneutyka
(5)
Hipoteza
(5)
Kształcenie
(5)
Literaturoznawstwo
(5)
Marksizm
(5)
Metoda Montessori
(5)
Montessori, Maria (1870-1952)
(5)
Młodzież
(5)
Pedagogika pozytywistyczna
(5)
Pedagogika pragmatyzmu
(5)
Pedagogika waldorfska
(5)
Polityka
(5)
Psychometria
(5)
Rozmowa
(5)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(5)
Techniki Freineta
(5)
Zachowanie
(5)
Zapobieganie
(5)
Zogniskowany wywiad grupowy
(5)
Badania jakościowe
(4)
Behawioryzm
(4)
Etyka
(4)
Językoznawstwo
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Konflikt
(4)
Modele matematyczne
(4)
Motywacja
(4)
Nadzór pedagogiczny
(4)
Neopozytywizm
(4)
Pedagogika - metodologia
(4)
Pedagogika Janusza Korczaka
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychoanaliza
(4)
Psychodiagnostyka
(4)
Psychofizjologia
(4)
Psychologia poznawcza
(4)
Rodzice
(4)
Społeczństwa pierwotne
(4)
Struktura społeczna
(4)
Uczucia
(4)
Wywiady psychologiczne
(4)
Zwalczanie
(4)
Agresywność
(3)
Analiza systemowa
(3)
Antropologia
(3)
Temat: dzieło
Kapital
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1989-2000
(8)
1801-
(2)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1201-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1918-1939
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Niemcy
(2)
Grecja
(1)
Historia
(1)
Małopolska
(1)
Rzym
(1)
polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(41)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(40)
Artykuł z czasopisma fachowego
(25)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(9)
Podręczniki
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Indeksy
(2)
Poradnik
(2)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma literackie polskie
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dyskusja
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kolaż
(1)
Książki mówione
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Psychologia
(16)
Nauka i badania
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Matematyka
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(18)
Kultura i Edukacja
(3)
Gazeta Szkolna
(2)
Matematyka
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
TIK w Edukacji
(2)
Życie Szkoły
(2)
Dydaktyka Szkoły Wyższej
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Lider
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Psychologia Wychowawcza
(1)
Szkoła Zawodowa
(1)
626 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96245/T.1, 96243/T.1, 92482/T.1, 96244/T.1, 92481/T.1 (5 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92483/T.1 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44893 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36296 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29981, 29978, 29980 (3 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29886 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T.1. 61045 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego (wcześniej Zakład Teorii Języka i Metodologii Językoznawstwa) Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe poświęcone metodologiom językoznawstwa (Łódź 2004, 2006, 2008) owocują nie tylko niezwykle ciekawymi wykładami i dyskusjami, ale także publikacjami o charakterze zaawansowanych podręczników akademickich. Niniejszy tom kontynuuje szereg wątków wprowadzonych w publikacjach wcześniejszych (Stalmaszczyk (red.), 2006; 2008), ale jednocześnie podnosi szereg nowych problemów istotnych dla badań językoznawczych, zarówno teoretycznych, jak i w wymiarze bardziej stosowanym. Poszczególne rozdziały koncentrują się na szeroko pojętych problemach filozoficznych oraz empirycznych, niektóre mają charakter przeglądowy, inne zdecydowanie bardziej autorski. O doborze podejść badawczych oraz prezentowanych tekstów decydowała, pojęta w duchu Carnapa, zasada tolerancji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35495 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46351 p/T.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47520 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43795 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe, poświęcone metodologiom językoznawstwa, starają się odpowiedzieć na fundamentalne pytania, dotyczące języka, a także przedstawić stan badań nad językiem, z uwzględnieniem perspektyw różnych nauk i paradygmatów badawczych. Usiłują również pokazać, że za pomocą odpowiednich narzędzi i teorii można, wbrew wątpliwościom Wittgensteina, wydobyć logikę języka z mowy i z tekstów, oraz że tradycyjny obszar badań nad językiem ulega znacznemu rozszerzeniu. Niniejszy tom kontynuuje szereg wątków, wprowadzonych w publikacjach wcześniejszych (Stalmaszczyk, red. 2006; 2008; 2010), ale jednocześnie podejmuje nowe problemy, istotne dla badan językoznawczych, zarówno teoretycznych, jak i w wymiarze bardziej stosowanym oraz interdyscyplinarnym. Poszczególne rozdziały maja charakter zdecydowanie autorski, przy jednoczesnym bogatym przeglądzie najnowszej literatury (z uwzględnieniem literatury w języku polskim).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Istniejący od wielu lat na rynku jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności: Czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu. Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych Czytelnika. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii - od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39677 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001. Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103805, 103804 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47370, 47586, 47020 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62892, 65315 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65343 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42862, 44598 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42861 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40686, 41197 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59590 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze: Artykuły Agnieszka Olechnicka, Adam Płoszaj: Współpraca ośrodków naukowych w Polsce [Spatial aspects of collaborative networks in science: Lessons from Poland], s. 5–22; Jacek Poniedziałek: Kształtowanie się regionu na Warmii i Mazurach [Creating a region in Warmia and Masuria], s. 23–42; Marek W. Kozak: Turystyka: niewykorzystywana szansa rozwojowa regionów? [Tourism: A lost opportunity for regional development?], s. 43–59; Tomasz Grzegorz Grosse: Kierunki zmian w polityce spójności UE. Analiza wybranych nurtów dyskusji prowadzonej w latach 2008–2010 [The directions of future changes in the EU Cohesion Policy. Selected topics of the 2008–2010 debate], s. 60–82; Dominika Wojtowicz, Michał Wolański, Łukasz Widła-Domaradzki: Ocena rzeczywistych efektów projektów współfinansowanych z funduszy unijnych na przykładzie projektu przebudowy skrzyżowań [Impact evaluation of EU-co-financed projects – a case study of crossroads reconstruction], s. 83–104; Janina Kotlińska, Maciej J. Nowak: Gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości a rozwój lokalny [Economy of district property and local governance], s. 105–122. Sprawozdania Dorota Celińska-Janowicz : Sprawozdanie z konferencji „Wieś jako przedmiot badań naukowych na początku XXI wieku”, s. 123–125. Recenzje Andrzej Miszczuk: Piotr Eberhardt, Migracje polityczne na ziemiach polskich (1939–1950), s. 126–127; Maciej J. Nowak: Jolanta Jakóbczyk-Gryszkiewicz, Tendencje przestrzenne w kształtowaniu cen ziemi w Polsce po 1990 roku, s. 128–130. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI Kapitał społeczny należy do pojęć, których znaczenie i popularność zyskuje uznanie w socjologii i ekonomii po wielu latach od ich pierwotnego użycia. W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych nastąpił prawdziwy zalew publikacji poświęconych temu zagadnieniu. Koncepcja kapitału społecznego odgrywa zatem centralną rolę w dyskursie ekonomicznym i socjologicznym. Jest nie tylko podstawowym pojęciem teoretycznym, ale również hasłem nośnym politycznie.Zjawiska denotowane przez pojęcie kapitału traktowane są przez ekonomistów jako ważne pozaekonomiczne czynniki rozwoju gospodarczego, a przez socjologów dodatkowo jako jeden z ważniejszych przejawów znaczącej pozycji ich dyscypliny jako nauki. Teoretycy kapitału społecznego starają się ponadto, poprzez użycie tej koncepcji, przerzucić pomost pomiędzy indywidualistyczną i racjonalistyczną wizją człowieka i społeczeństwa a jego wizją kulturową nawiązującą do realizmu socjologicznego. Dotychczasowa refleksja i badania nad kapitałem społecznym znajdują równie liczne grono zwolenników, jak i przeciwników. Z tych właśnie powodów kolejny tom Przeglądu Socjologicznego koncentruje się na zagadnieniach i zjawiskach blisko z nim związanych w społecznościach lokalnych. Zbiór tekstów można podzielić na trzy części. Pierwsza z nich obejmuje tekst wprowadzający do analiz społeczności lokalnych pióra Joanny Kurczewskiej oraz artykuł przeglądowy dotyczący kapitału społecznego, przygotowany przez Macieja Frykowskiego i Pawła Starostę. Część druga obejmuje teksty Marii Halamskiej, Jerzego Bartkowskiego, Danuty Walczak-Duraj, Krzysztofa Gorlacha, Tomasza Adamskiego i Marty Klekotko oraz Andrzeja Pilichowskiego, koncentrujące uwagę na problematyce kapitału społecznego w środowisku wiejskim. Natomiast w części trzeciej Marek S. Szczepański, Jacek Kurczewski oraz Tomasz Nawrocki prezentują różne aspekty funkcjonowania społeczności lokalnych i kapitału społecznego w regionie śląskim. Ostatni tekst, pióra Agnieszki Michalskiej-Żyły, zawiera prezentację wyników badań dotyczących psychospołecznych postaw mieszkańców Łodzi wobec ich środowiska zamieszkania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Artykuły [Aricles] Maria Halamska: Transformacja wsi 1989–2009: zmienny rytm modernizacji [The Polish countryside in the process of transformation 1989–2009: A differing pace of modernization], s. 5–24; Bohdan Jałowiecki: Studia miejskie – między historią a teorią [Urban studies: Between history and theory], s. 26–40; Dorota Węziak-Białowolska: Ocena kapitału ludzkiego oraz jego zróżnicowanie demograficzne, społeczne i ekonomiczne w Polsce i województwie podkarpackim – analiza porównawcza [The human capital of different socio-economic groups in Poland and in the Podkarpackie Voivodeship], s. 41–57; Robert Pyka: Lokalne gouvernance jako przejaw dehierarchizacji procesów decyzyjnych oraz nowa forma dialogu społecznego [Local governance as an example of de-hierarchization of the decision-making process and a new form of social dialogue], s. 58–75; Monika Mularska-Kucharek: Zaufanie jako fundament życia społecznego na przykładzie badań w województwie łódzkim [Trust – a fundamental component of social life. A study of the Lodz Voivodeship], s. 76–91; Paweł Tomaszewski, Janusz Zaleski, Marek Zembaty: Oczekiwane efekty realizacji polityki spójności Unii Europejskiej na poziomie regionalnym w Polsce [The expected effects of the EU cohesion policy on the regional level in Poland], s. 92–117; Tomasz Skica, Andrzej Kiebała, Tomasz Wołowiec: Stymulowanie lokalnej konkurencyjności gmin na przykładzie podatku od środków transportowych [Stimulating local competitiveness of communities: The case of the tax on means of transport], s. 118–139. RECENZJE Roman Szul: Wendelin Strubelt (red.), Der gebändigte Raum. Bilder und Texte zur Raumnutzung in Deutschland , s. 140–144; Maciej J. Nowak: Jan Maciej Chmielewski, Grzegorz Węcławowicz (red.), Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego a miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego , s. 145–148.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej