Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(162)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Artykuły
(83)
Książki
(73)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(12)
E-booki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Filmy i seriale
(4)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(125)
wypożyczone
(48)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(36)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(29)
Wypożyczalnia Czarnków
(40)
Wypożyczalnia Trzcianka
(20)
Wypożyczalnia Złotów
(23)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(12)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Goetz Magdalena
(6)
Pawłowska Sylwia
(4)
Bylica Robert
(3)
Majewska Małgorzata
(3)
Petelenz Anna
(3)
Rapciak Piotr
(3)
Szymański Łukasz
(3)
Fabisiak Emilia
(2)
Gmiterek Grzegorz
(2)
Hansen Anders
(2)
Kaca Przemysław
(2)
Kozłowski Tomasz
(2)
Majorczyk Marta
(2)
Musiał Emilia
(2)
Piątek Dominik
(2)
Polcyn Sylwia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Staroń Przemysław
(2)
Szymańska Jolanta
(2)
Waryszak-Lubaś Klaudia
(2)
Zając Dorota
(2)
Zioło-Pużuk Karolina
(2)
Adasik-Danieluk Ewa
(1)
Andrzejewski Adam
(1)
Anioł Joanna
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Batko Aneta
(1)
Bauer Zbigniew
(1)
Bańko Mirosław
(1)
Bednarczyk Dorota
(1)
Bernaczyk Michał
(1)
Białecka Bogna
(1)
Bilska Agnieszka
(1)
Blasi JM
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bonak Gabriela
(1)
Borkowska Anna
(1)
Borkowski Paweł
(1)
Brańka Sebastian
(1)
Broda Tomasz (1967- )
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Cechnicki Andrzej
(1)
Charzyńska Edyta
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Chojnacka Kaja
(1)
Chojnacka-Musiał Katarzyna
(1)
Chrzanowska-Gancarz Małgorzata
(1)
Czaplicka Monika
(1)
Czech-Czerniak Dorota
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Czopek Jakub
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Dziedzic Olga
(1)
Dąbrowska-Samaszko Joanna
(1)
Engler Maria
(1)
Fidelman Mark
(1)
Figiel Adam
(1)
Fischer Benjamin
(1)
Fitzpatrick Peg
(1)
Flis Joanna (psycholog)
(1)
Flores Suzana E
(1)
Frasunkiewicz Maciej
(1)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(1)
Garbula Ewelina
(1)
Garczyńska Maria
(1)
Gasper Dorota
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Glugla Natalia
(1)
Godzic Wiesław
(1)
Gola Mateusz
(1)
Golonka-Legut Joanna
(1)
Graf Olga
(1)
Griszel Weronika
(1)
Grzegrzółka Irmina
(1)
Grzenia Jan
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górka Marek
(1)
Górowska Monika
(1)
Góźdź Joanna
(1)
Gąsior Tomasz
(1)
Haraszewski Piotr
(1)
Has-Tokarz Anita
(1)
Iwanek Małgorzata
(1)
Jabłonowska-Turkiewicz Agata
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Jabłuszewska Monika
(1)
Jadacka Hanna
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Janczak Dorota
(1)
Jankowska Anna
(1)
Jarocka Marzena
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jarvis Peter
(1)
Jasiński Wojciech
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jaworska Barbara
(1)
Jenczek Olimpia
(1)
Jesionek Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(70)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(119)
Kraj wydania
Polska
(171)
Język
polski
(170)
Odbiorca
Nauczyciele
(29)
Pedagodzy
(19)
Bibliotekarze
(13)
Nauczyciele bibliotekarze
(13)
Dyrektorzy szkół
(9)
Dorośli
(7)
Dzieci
(5)
Młodzież
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
9-13 lat
(4)
Coachowie
(4)
Rodzice
(4)
Biblioterapeuci
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Psycholodzy
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
Psychoterapeuci
(3)
14-17 lat
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
14-18 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Biolodzy
(1)
Blogerzy
(1)
Gamerzy
(1)
Instagramowicze
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychiatrzy
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Vlogerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Film polski
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Media społecznościowe
(158)
Internet
(44)
Facebook
(19)
Portal społecznościowy
(17)
Młodzież
(16)
Uzależnienia medialne
(14)
Komunikacja społeczna
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Strony WWW
(9)
Uzależnienie od Internetu
(9)
Cyberkultura
(8)
Dzieci
(8)
Instagram
(8)
Nastolatki
(8)
Blogi
(7)
Facebook (portal społecznościowy)
(7)
Fonoholizm
(7)
Godzina wychowawcza
(7)
Marketing społecznościowy
(7)
Public relations
(7)
Uczniowie
(7)
Biblioteki szkolne
(6)
Cyberprzemoc
(6)
Dziecko
(6)
Edukacja medialna
(6)
Media elektroniczne
(6)
Wizerunek medialny
(6)
Biblioteki publiczne
(5)
Internauci
(5)
Komunikacja internetowa
(5)
Nauczanie
(5)
Reklama
(5)
Wizerunek biblioteki
(5)
Fake news
(4)
Kształcenie
(4)
Smartfon
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Uzależnienia behawioralne
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Aplikacja mobilna
(3)
Biblioteki
(3)
Cyberprzestępczość
(3)
Dezinformacja
(3)
Dziennikarze
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Image
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Komunikowanie marketingowe
(3)
Krytycyzm
(3)
Lęk
(3)
Marketing
(3)
Marketing elektroniczny
(3)
Metody nauczania
(3)
Mowa nienawiści
(3)
Mózg
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Rodzice
(3)
Społeczności internetowe
(3)
Twitter
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
YouTube
(3)
Agresywność
(2)
Aplikacja internetowa
(2)
Aplikacje internetowe
(2)
Aplikacje mobilne
(2)
Autoprezentacja
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Blog
(2)
COVID-19
(2)
Content marketing
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(2)
Depresja
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziennikarstwo internetowe
(2)
Grywalizacja
(2)
Influencerzy
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja elektroniczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kłamstwo
(2)
Mass media społecznościowe
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Metody aktywizujące
(2)
Netykieta
(2)
Organizacja
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Pornografia
(2)
Portale internetowe
(2)
Postawy
(2)
Programy komputerowe
(2)
Przemoc
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia ewolucyjna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Temat: czas
2001-
(40)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Białoruś
(1)
Bukowina Tatrzańska
(1)
Francja
(1)
Konin (woj. wielkopolskie, pow. szamotulski, gm. Pniewy ; okolice)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Puck (woj. pomorskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(54)
Artykuł z czasopisma fachowego
(50)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(17)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(16)
Opracowanie
(15)
Poradnik
(12)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(11)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Praca zbiorowa
(8)
Poradniki
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Monografia
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Esej
(2)
Film edukacyjny
(2)
Filmy edukacyjne
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Raport z badań
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Blogi
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karykatura
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół zawodowych
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Satyra
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Synteza
(1)
Wideoblog
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(66)
Media i komunikacja społeczna
(26)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Psychologia
(19)
Informatyka i technologie informacyjne
(17)
Medycyna i zdrowie
(14)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(12)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Zarządzanie i marketing
(6)
Rozwój osobisty
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(14)
Głos Pedagogiczny
(10)
Dyrektor Szkoły
(7)
Biblioteka Publiczna
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(5)
Biblioteka Centrum Informacji
(4)
Biblioteka w Szkole
(3)
Bibliotekarz
(3)
Charaktery
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(3)
Polonistyka
(3)
Chowanna
(2)
Nowa Szkoła
(2)
TIK w Edukacji
(2)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Matematyka
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Praca Socjalna
(1)
Przegląd Biblioteczny
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Życie Szkoły
(1)
171 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Twoje dziecko wcześniej nauczyło się obsługiwać tablet niż zawiązywać buty? A teraz więcej czasu spędza w sieci niż z Tobą? Jeśli tak, to jesteś cyfrowym rodzicem, czy tego chcesz, czy nie. I pewnie czujesz się trochę zagubiony, może nawet przerażony tym, jak dużo miejsca w życiu Twojego dziecka zajmują media społecznościowe i życie w sieci. Ta książka jest dla Ciebie! Cyfrowi rodzice są wyważonym i świetnie napisanym poradnikiem dla rodziców e-dzieci. Autorka nazywa i systematyzuje to, co czujemy intuicyjnie (i co czasem spędza sen z powiek), oddzielając fakty od mitów. Rozbiera na czynniki pierwsze świat nowych mediów, ukazując go w kontekście wychowywania dzieci i młodzieży. Nie da się bowiem zaprzeczyć, że jesteśmy pierwszym pokoleniem rodziców dzieci w sieci. Dynamiczny świat nowych aplikacji i internetowych mód (snapchaty, miniblogi, tweety itd.) jest nie do ogarnięcia dla większości dorosłych, dlatego autorka opracowała wskazówki, jak w nim nawigować, będąc jednocześnie aktywnym i czujnym, ale nie przeczulonym rodzicem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112790 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50893 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40862 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33467 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teksty Kultury.)
Reklama nas otacza i osacza. Przeciętny mieszkaniec dużego europejskiego miasta styka się codziennie z blisko tysiącem reklam. Są nią przecież nie tylko telewizyjne spoty, wyskakujące okienka na stronach internetowych czy wielkie uliczne billboardy. To także opakowania produktów zawierających logo producenta, przemówienia polityków i puszki Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Właściwie czasem trudniej jest powiedzieć, co reklamą nie jest... Dlatego tak ważna jest edukacja w tym zakresie zarówno dzieci, jak i dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110793 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46470 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W świecie wirtualnym młodzi ludzie dość często poszukują sposobów na rozwiązanie swoich problemów, szukają przestrzeni wolnej od inwigilacji dorosłych, tworzą wspólnoty i budują nowe relacje. […] Budowanie tożsamości w przestrzeni wirtualnej jest dużo prostsze aniżeli w świecie realnym, tym samym znacznie łatwiej jest wykreować własny wizerunek w oparciu o dostępne informacje zamieszczone w tzw. Sieci. Przykładem może być chociażby identyfikowanie się części młodego pokolenia ze stylem bycia destrukcyjnych grup subkulturowych, które może przejawiać się zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. (z wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117518 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcesz zaistnieć w Internecie? Pisać blog, kręcić vlog albo zostać instagramowiczem śledzonym przez tysiące followersów? Musisz wiedzieć kilka rzeczy, które pozwolą Ci uniknąć kolizji z prawem i spać spokojnie bez obaw o naruszenie cudzych praw. Poradnik, który trzymasz w ręce, przeprowadzi Cię przez problemy prawne, które możesz napotkać na swojej drodze. Dowiesz się: - co jest chronione w Internecie i czy możesz być twórcą, nawet jeśli nie masz wykształcenia artystycznego, - co możesz ściąga, a czego nie i dlaczego, - jakie prawa przysługują Tobie, a jakie innym osobom, - jak korzystać z cudzej twórczości, by nikt nie miał do Ciebie pretensji. Choć przepisy prawa wydają się trudne, pokażemy Ci, o co w nich chodzi i na przykładach wyjaśnimy, jak one działają. Nie musisz być prawnikiem, żeby ogarnąć rzeczywistość internetową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113829 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51504 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szybciej, więcej, lepiej… Współczesna młodzież często określana jest „pokoleniem instant” bądź „cyfrowych tubylców”. Świetnie poruszają się w mediach społecznościowych i nie wyobrażają sobie bez nich życia. Przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji wypracowali nowe sposoby spędzania wolnego czasu i odreagowania stresu. Książka porządkuje wiedzę na temat nałogowych zachowań coraz częściej pojawiających się u młodych ludzi. Wśród poruszanych zagadnień znalazły się m.in.: - medykalizacja społeczeństwa, szczególnie jego zapotrzebowanie na magiczną pigułkę, która usprawni pracę umysłu czy zapewni stan odurzenia; - temat neurostymulantów i leków bez recepty – jako że wiele młodych osób traktuje zażywanie tych substancji jako jedną z metod wspomagających pamięć i ułatwiających skupienie w pracy; - pliki dźwiękowe reklamowane jako e-narkotyki, które mają wpływać na nastrój słuchacza - czy instagramowalne e-papierosy jako przepis na bycie modnym. Książka odwołuje się do współczesnej wiedzy i wyjaśnia nałogowe zachowania z perspektywy najnowszych badań naukowych z zakresu uzależnień. Przywoływane wypowiedzi osób dzielących się w Internecie swoimi doświadczeniami pozwolą terapeutom uzależnień, psychologom, pedagogom, a przede wszystkim zatroskanym rodzicom lepiej zrozumieć zachowanie młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116807 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52847 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42564 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49365 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67921 P 1,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea przygotowania oddanej do rąk Czytelników publikacji zrodziła się po konferencji poświęconej znaczeniu nowych technologii dla jakości systemu politycznego, zorganizowanej w maju 2019 r. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie przez Katedrę Studiów Politycznych SGH, Biuro Instytucji Demokratycznych i Praw Człowieka OBWE oraz Fundację e-Państwo pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich. Wygłoszone tam poglądy i opinie stały się dla nas inspiracją do przygotowania tej pozycji. Zarówno konferencja, jak i prezentowane w tej książce analizy, odnoszą się do problemów i wyzwań wynikających z przenoszenia się w przestrzeń Sieci dużej części aktywności związanej z kreowaniem rzeczywistości politycznej, z wyborami dokonywanymi przez obywateli, z prowadzeniem kampanii wyborczych oraz z coraz powszechniejszym (chociaż – jak wynika z wyników badań przywoływanych w tej publikacji – jeszcze nie powszechnym, przynajmniej odnośnie do wyborów) zjawiskiem czerpania informacji z Internetu. Bywa, że jest to wręcz dostarczanie, często nieświadomym tego odbiorcom (nie tylko przez media internetowe, ale także tradycyjne, jak telewizja, prasa, radio), wyselekcjonowanych informacji w celu kreowania ich opinii politycznych, a w efekcie wpływania na dokonywane przez nich wybory, również te polityczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Przedstawiono nowe zjawisko tzw. prokrastynacji, czyli działań podejmowanych w sytuacjach kryzysowych dla biznesu, działalność pomocową, rolę portalu społecznościowego, facebooka jako medium porozumiewania się w pracy, model formowania się kariery zawodowej, funkcjonowanie pracowników, którzy świadomie wybrali życie w modelu „singli”, analiza pracy trenerów, ale także zjawisko romansowania w pracy, mowa jest o rozwiązaniach systemowych w funkcjonowaniu działów kadr oraz rolach nowej techniki motywacyjnej, tzw. gamifikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46510 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67981 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorski podręcznik z elementami monografii prof. Macieja Mrozowskiego poświęcony mediom i ewolucyjnemu przejściu od mediów masowych do komunikacji sieciowej. Książka zawiera autorski przegląd wszystkich znaczących teorii w zakresie medioznawstwa oraz ich usystematyzowanie. Łączy przeszłość z teraźniejszością. Autor dowodzi, że przejście od mediów analogowych do komunikacji cyfrowej nie jest zerwaniem ciągłości, jak mogłoby wynikać z wielu prac dotyczących internetu. Wprawdzie w sferze mediów (technik komunikacyjnych) dokonał się głęboki przeskok, ale natura ludzka nie zmieniła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach. Mamy więc do czynienia z przyspieszonym i zintensyfikowanym procesem ewolucji, która stawia człowieka wobec nowych wyzwań, zagrożeń, szans i możliwości, ale nie zmienia jego natury i podstawowych potrzeb adaptacyjnych, co autor stara się w książce uwypuklić. Książka ma formę uporządkowanego wywodu na osi diachronicznej (od dawniej do dziś i jutra) oraz synchronicznej (środki, instytucje, obrazy świata, odbiorcy), którego spoiwem jest ogólna teoria ewolucji jako narzędzie pomocnicze, pomagające wyjaśnić ewolucję mediów i komunikacji w perspektywie podstawowych problemów adaptacyjnych człowieka, a nie doktryna dominująca. Odbiorcami książki są studenci, doktoranci i młodzi pracownicy nauki, którzy w jakimś zakresie zajmują się mediami, internetem, komunikacją społeczną (public relations, reklama, promocja).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Mamy przyjemność zaprezentować kolejny numer „Informatyki Ekonomicznej”. Dzięki składanym przez autorów cennym naukowo tekstom, jak również coraz szerszej rzeszy czytelników nasze czasopismo rozwija się, uzyskując pozytywne oceny podczas akredytacji oraz ewaluacji. W każdym zeszycie przedstawiamy wyniki badań, przemyślenia oraz propozycje autorów będących przedstawicielami różnych ośrodków naukowo-badawczych, w których realizowane są projekty badawcze z obszaru rozwoju oraz zastosowań ekonomicznych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wśród autorów niniejszego zeszytu znalazły się osoby reprezentujące tak renomowane uczelnie, jak: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Politechnika Częstochowska czy Uniwersytet Szczeciński. Kilka z przedłożonych artykułów napisanych zostało we współpracy z praktykami biznesowymi, których doświadczenia i poglądy podnoszą walory aplikacyjne oraz badawcze naszej publikacji. Należy również podkreślić, że nie wszystkie nadesłane do wydawnictwa opracowania spełniają wymogi formalno-merytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość artykułów zawartych w prezentowanym opracowaniu. Wszystkie przysyłane przez autorów teksty poddawane są szczegółowej recenzji przez dwóch niezależnych recenzentów, którzy zgodnie z procedurą wydawniczą nie mogą znać autorów ocenianych prac. Obecnie w naszym czasopiśmie w wyniku wieloetapowej oraz surowej pod względem formalnym i merytorycznym weryfikacji przyjmowanych jest do druku około 25% nadesłanych referatów. Jako redaktor niniejszego wydania pragnę podziękować wszystkim autorom, którzy zechcieli się podzielić swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składam podziękowanie recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny artykułów. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Media społecznościowe zawładnęły nie tylko czasem wolnym ich użytkowników, lecz także budżetami komunikacyjnymi firm, które doskonale odnajdują się w ich przestrzeni. Stały się one również doskonałymi platformami do rozwoju influencer marketingu, a osoby influencerów zyskują tam status gwiazd. Ich niezwykły potencjał nie mógł umknąć właścicielom marek, dla których influencerzy każdego dnia stają się wyjątkowymi ambasadorami, adwokatami, a w wielu wypadkach także rzecznikami. lnfluencer marketing to obecnie jedno z najbardziej kreatywnych narzędzi komunikacyjnych, w połączeniu z nowymi mediami tworzące w oczach potencjalnego i aktualnego klienta niezwykłą wartość, której oryginalność inspiruje, motywuje i kreuje bardzo konkretne działania nabywcze. Co warte podkreślenia, influencer marketing wydaje się nie znać ograniczeń wiekowych, doskonale daje sobie radę zarówno w najmłodszych, jak i najstarszych grupach odbiorców, stwarzając tym ostatnim szanse na nieznane im dotychczas doznania. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W czasach, kiedy przeciętny użytkownik telefonu sprawdza go ponad sto razy dziennie, umiejętność sprawnego poruszania się w świecie mediów cyfrowych jest kluczowa. Ciągła ich ewolucja wymaga, by wciąż aktualizować swoją wiedzę. W tym celu warto sięgnąć po prezentowaną książkę, w której Andrew McStay z pasją analizuje działania reklamowe największych światowych firm medialnych i przedstawia szeroki zakres bieżących zmian. Autor podkreśla rolę kreatywności, ale docenia też wkład sztucznej inteligencji w reklamę; komentuje pozorny podział między technikami i artystami w reklamie; omawia zjawiska gromadzenia przez analityków informacji na temat naszego życia; porusza kwestię etyki i praktyk reklamowych adresowanych do dzieci w środowisku cyfrowym. Uwzględniając dynamikę zmian, ukazuje praktyczne działania, w których łączy perspektywy branżowe i naukowe z inspirującymi przykładami. Dużą zaletą książki jest jej przejrzysty układ – czytelnik może szybko przejść do interesujących go zagadnień i pominąć znane mu treści. Nie jest też ona zamkniętą wykładnią wiedzy, ale zachęca do rozważań i realizacji własnych pomysłów. To niezbędne źródło informacji dla praktyków, a także idealny pad ręcznik dla studentów kierunków z takich dziedzin, jak: reklama, media, komunikacja, marketing czy biznes.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Granica wchodzenia przez marketerów w świat klienta przesuwa się od obserwacji jego zachowań i preferencji do zrozumienia, dlaczego odbiorca myśli i działa w taki, a nie inny sposób. Narzędziem umożliwiającym precyzyjne poznanie oraz wykorzystywanie tych zjawisk jest neuromarketing. To nauka pozwalająca sprawdzić, co dzieje się w głowach konsumentów, gdy podejmują decyzje zakupowe. Opisuje ich zachowania, stosując wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz dane z różnych dyscyplin nauki, m.in. badań marketingowych, psychofizyki, psychologii czy kulturoznawstwa. Publikacja w sposób praktyczny i na powszechnie znanych przykładach ukazuje przyszłościowy trend marketingu, w którym wykorzystuje się mózg do kierunkowania decyzji zakupowych. Z tej książki dowiesz się: — jak zastosować neuromarketing w e-commerce; — jak dotrzeć do klientów w Internecie w sposób ich angażujący; — jak zapewnić pozytywne doświadczenia w świecie cyfrowym na poziomie emocjonalnym; — na jakie typowe bariery i zachowania zakupowe możesz się natknąć w Internecie; — jak wykorzystuje się neuromarketing w mediach społecznościowych; — jakie będą internetowe narzędzia przyszłości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Z dużą przyjemnością przedstawiamy kolejny numer kwartalnika „Informatyka Ekonomiczna. Business Informatics”. Niniejszy numer zawiera artykuły przedstawiające wyniki badań naukowych autorów dotyczących zastosowania nowoczesnych rozwiązań ICT w informatyce biznesowej. Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych znajduje swoje odzwierciedlenie w codziennej praktyce biznesowej polskich przedsiębiorstw. Szybko upowszechniają się technologie mobilne, media społecznościowe są zaś coraz częściej wykorzystywane w praktyce biznesowej. Obserwujemy szybki rozwój prac badawczych w zakresie odkrywania wiedzy zarówno z tradycyjnych baz danych, jak i z tekstów. Na problematykę analizowania dużych wolumenów danych nie tylko biznesowych, ale i medycznych również zwrócono uwagę w niniejszym numerze. Czytelnik odnajdzie w nim także artykuły poświęcone zagadnieniom ontologii. Przez wielu naukowców nadal prowadzone są prace badawcze nad wspomaganiem procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwach. Badacze koncentrują się na zagadnieniach projektowania czy wdrażania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach, a inni skupiają swoją uwagę na problematyce miękkich aspektów zarządzania, jak kapitał ludzki czy tzw. social business.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej