Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(53)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(49)
Artykuły
(4)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(127)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(30)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(23)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(22)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(16)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Autor
Denek Kazimierz
(4)
Kruszewski Krzysztof
(4)
Dymara Bronisława
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Hessen Sergiusz
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Banach-Kaźmierczak Aleksandra
(1)
Benner Dietrich
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Chłapowska Eugenia
(1)
Cichoń Seweryn
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dottrens Robert
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Fijałkowski Adam
(1)
Gasik Małgorzata
(1)
Gelpi Ettore
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Janowski Maciej
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Lemańska Elżbieta
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Madej-Babul Magdalena
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Mialaret Gaston
(1)
Michałowski Stanisław Czesław
(1)
Mieszalski Stefan
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Morszczyński Wojciech
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Muszyńska Małgorzata
(1)
Mysłakowski Zygmunt
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Pająk Kazimierz
(1)
Papież Jan
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pearson Allen T
(1)
Pomykało Wojciech
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Pulinowa Maria
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Rast Edmund
(1)
Ray Michał
(1)
Rittel Teodozja
(1)
Rodek Violetta
(1)
Skrok Krystyna
(1)
Smogorzewska Joanna
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Tripp David
(1)
Uhman Grażyna
(1)
Urbański-Korż Ryszard
(1)
Wajsprych Danuta
(1)
Walker Decker F
(1)
Wandzioch Dariusz
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Witkowski Lech
(1)
Wojnar Irena
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Zaczyński Władysław Piotr
(1)
Łopatkowa Maria
(1)
Łukaszewicz Ryszard
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Żywicka Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(55)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kształcenie
(48)
Nauczanie
(20)
Wychowanie
(14)
Nauczyciele
(11)
Pedagogika
(7)
Szkolnictwo
(6)
Uczenie się
(6)
Wartość
(6)
Oceny szkolne
(5)
Dziecko
(4)
Teoria nauczania
(4)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Uczniowie
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Rodzina
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie w szkole
(2)
Światopogląd
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Biblioterapia
(1)
Chemia
(1)
Choreoterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Condillac, Étienne Bonnot de (1714-1780)
(1)
Condorcet, Jean Antoine Nicolas de Caritat (1743-1794)
(1)
Demokracja
(1)
Diderot, Denis (1713-1784)
(1)
Diesterweg, Adolph (1790-1866)
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dystans społeczny
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Elias, Norbert
(1)
Erasmus Desiderius Rotterodamus (1467-1536)
(1)
Esencjalizm
(1)
Etyka
(1)
Fenomenologia
(1)
Filmoterapia
(1)
Freinet, Célestin (1896-1966)
(1)
GATE
(1)
Gaudig, Hugo (1860-1923)
(1)
Helvetius, Claude Adrien (1715-1751)
(1)
Herbart, Johann Friedrich
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Hessen, Sergiusz
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Husserl, Edmund
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(1)
Kara cielesna
(1)
Kerschensteiner, Georg Michael Anton (1854-1932)
(1)
Komenský, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kontrola
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura
(1)
Lacan, Jacques
(1)
Locke, John (1632-1704)
(1)
Marks, Karol (1818-1883)
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Modrzewski, Andrzej Frycz (1503-1572)
(1)
Montaigne, Michel de (1533-1592)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mysłakowski, Zygmunt
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie - teoria
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nawroczyński, Bogdan
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64067 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera czternaście tekstów, których tematyka ogniskuje się wokół okrągłych rocznic wydarzeń istotnych dla warszawskiego środowiska pedagogicznego. Poglądy, sytuacje i osoby zaprezentowane w książce ukazują bogactwo idei przenikniętych szeroko rozumianą humanistyczną wrażliwością i humanistyczną wizją rozwoju. Tytułowe alternatywy oznaczają różnorodność, pluralizm i otwartość, humanizm zaś jest związany z prymatem służby człowiekowi i działaniami podmiotowymi. Podjęta dyskusja nad humanistycznymi alternatywami stanowi przyczynek do eksponowania pozaekonomicznych czynników rozwoju, inspirowania niekonwencjonalnych potrzeb poznawczych, humanistycznej wrażliwości i kreatywności ludzi zdolnych do budowania wspólnotowego świata bez przemocy, w duchu wewnętrznego pokoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116735 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60305 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka stanowi efekt zbiorowej pracy kilkunastu autorów, w większości pracowników naukowo-dydaktycznych różnych uczelni, ale i praktyków, którzy podjęli namysł nad złożonością zjawiska twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej. Z punktu widzenia dydaktycznej idei wzajemnego przenikania się myśli naukowej oraz rozwiązań i wdrożeń praktycznych, wychodząc naprzeciw konieczności współpracy i współdziałania wszystkich podmiotów uczestniczących w organizacji i przebiegu procesu kształcenia (zarówno w warstwie refleksji naukowej, jak i realizacyjnej), podjęcie tej problematyki należy uznać za niezwykle cenne i ze wszech miar uzasadnione. […] Publikacja stanowi wartościowe teoretycznie i uwzględniające realia praktyki edukacyjnej studium monograficzne, które bez zbędnej pretensjonalności, ale w duchu troski o dostrzeganie możliwości i ograniczeń oraz dostarczanie inspiracji na drodze twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej ukazuje czytelnikowi bogate spektrum działań służących realizacji tytułowej idei. W tym znaczeniu książka ta łączy zalety interesującej poznawczo publikacji naukowej, jak również nośnika o charakterze aplikacyjnym. […] Publikację tę rekomenduję pedagogom - zarówno teoretykom, jak i praktykom, nauczycielom akademickim, a także studentom pedagogiki, kandydatom do zawodu nauczyciela oraz nauczycielom różnych etapów edukacyjnych. [z recenzji dr hab. Anny Karpińskiej, prof. nadzw. UwB] Dlaczego taki temat książki? Pedagogika jest nauką budującą system teoretycznej wiedzy o wychowaniu, kształceniu i samokształtowaniu człowieka oraz określającą praktyczną użyteczność, aplikacyjność tej wiedzy w praktyce, zatem jest nauką teoretyczno-praktyczną. Dlatego istnieje potrzeba twórczego wiązania teorii praktyki pedagogicznej, które może przynieść obustronne korzyści. Dysponowanie przez praktyków solidnym, aktualnym zapleczem teoretycznym, głębokim namysłem nad działaniem i jego konsekwencjami, posiadanie szerokiego zakresu wiedzy ogólnej jest podstawowym składnikiem poznawczego i praktycznego oglądu rzeczywistości społeczno-pedagogicznej. Natomiast aktywne zaangażowanie intelektualne teoretyków w praktykę pedagogiczną stwarza możliwość formułowania nowych pytań badawczych, odkrywania nowych kategorii językowych, redefinicji zjawisk pedagogicznych, weryfikowania w praktyce treści istniejących koncepcji (konstruktów) teoretycznych, co ma miejsce przede wszystkim w dydaktyce ogólnej. Praca stanowi próbę uwolnienia się od tego stereotypu i otwarcia się na twórcze, wspólnotowe perspektywy poznawcze i praktyczne. Wspólnym celem redaktorek pracy i autorów tekstów było: ukazanie możliwości twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej; określenie wyzwań, barier, ograniczeń, które trzeba pokonać, aby to wiązanie przynosiło pożądane rezultaty; dostarczenie inspiracji/przykładów dobrych praktyk. Tak sformułowane cele pracy wyznaczyły jej strukturę, na którą składają się trzy części.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32794 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46019 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64810 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38729, 39123, 39179 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój teorii umysłu u dzieci Indywidualne i społeczne czynniki wpływające na rozwój teorii umysłu u dzieci Teoria umysłu u dzieci bez niepełnosprawności i z niepełnosprawnością Rozwój teorii umysłu u dzieci a formy kształcenia Funkcjonowanie społeczno-poznawcze dzieci w szkołach a rozwój teorii umysłu Indywidualne i rodzinne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej prowadzony jest dialog nad poszukiwaniem różnych paradygmatów rozumienia dydaktyki ogólnej, nauki teoretycznie i empirycznie zorientowanej; w drugiej natomiast zostały zaprezentowane perspektywy rozwoju dydaktyki szczegółowej dotyczącej kształcenia na poziomie wyższym. Reasumując warto zwrócić uwagę, iż dydaktyka jako subdyscyplina pedagogiczna jest w toku dynamicznego rozwoju. Wiele pojęć, procesów dydaktycznych wymaga nowego odczytania, redefinicji, nowego interpretowania, z zachowaniem należytego szacunku dla tradycji dydaktycznej i jej niekwestionowanego dorobku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104714 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z trzech części. Pierwsza część pt. Pytania o teoretyczność teorii wychowania zawiera artykuły: Bogusława Śliwerskiego, Mirosławy Nowak-Dziemianowicz, Marii Czerepaniak-Walczak, Lucyny Kopciewicz, Piotra Baucia, Mariusza Zawodniaka, Ewy Muszyńskiej i Jana Papieża. Autorzy ci wskazują na otwartość myślenia krytycznego o wychowaniu. Ukazują wielość poglądów odnoszących się do teoretyczności (objaśniają istotę wychowania) i praktyczności (diagnozują i wyjaśniają codzienne praktyki wychowawcze, konstruują strategie wychowawcze) teorii wychowania. Zastanawiają się nad jej tożsamością, pytając jednocześnie o to, co jest jej specyfiką jako subdyscypliny pedagogiki. Podejmują próby odkrywania na nowo, czym jest teoria wychowania w obecnej rzeczywistości społeczno-polityczno-kulturowej, a przede wszystkim edukacyjnej, pokazując jej pluralizm w różnych wymiarach. Dyskutują o kondycji teorii wychowania dziś, rozbieżności (konfliktem) między teorią a praktyką wychowania. Wskazują, które obszary rzeczywistości wychowawczej nie znajdują miejsca w teorii, są pomijane i odwrotni. Jako rodzice, nauczyciele akademiccy, reprezentanci także innych dyscyplin naukowych z dystansem stawiają zasadnicze pytanie: czy rzeczywiście nastąpił kryzys teoretyczności teorii wychowania?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105121 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47997 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta jest najważniejszą i najlepszą polską książką z pedagogiki ogólnej od czasu ukazania się ostatnich monografii późnego K. Sośnickiego ponad czterdzieści lat temu. Teraz pedagogika polska otrzymuje niezwykły prezent w postaci głębokiego i szerokiego zarazem współczesnego odczytania dzieła aż siedmiu mistrzów pedagogiki polskiej, których najważniejsze prace powstały w okresie międzywojnia, a uczyniono wiele starań o to, by pozostali zapomniani i byli traktowani zdawkowo jako postacie muzealne, a książki tylko archiwalne. Tymczasem wykonali oni ogromną pracę analityczną i twórczą. Doprowadzili pedagogikę polską na szczyty i na próg jej własnej teoretyczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106554 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45573, 46098 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36673, 37793 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42458 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62955, 62945 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Tak znakomitej książki pedagogicznej nie napisano od wielu lat. Jest dobrze skonstruowana począwszy od tytułu, po ostatnią stronę. Treści w niej zawarte porządkują i uzupełniają wiedzę z historii dydaktyki od pradawnych czasów po dzień dzisiejszy. Na dodatek świetnie się ją czyta, a każdy kto po nią sięgnie znajdzie w niej to, czego potrzebuje: - pedagog akademicki dostrzeże zapewne stałe następstwo i dialektykę konstruowania teorii dydaktycznych ich realizacji; - studentowi pedagogiki pomoże zbudować w swoim umyśle system wiedzy zakresu dydaktyki, z uwzględnieniem porządku historycznego; - inne osoby zainteresowane sztuką nauczania dowiedzą się, z jakim trudem i mistrzostwem pedagodzy ją tworzyli. Przewiduję więc, że Szkice z dziejów dydaktyki dostąpią zaszczytnej rangi podręcznika akademickiego dla studiujących nauki pedagogiczne. Pan Profesor Czesław Kupisiewicz jest nazywany Papieżem Polskiej Pedagogiki i dlatego po Jego książki sięgają pedagodzy, wiedząc że zawierają one zawsze solidną i potrzebną wiedzę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101706 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101705 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47734 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37939 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43598 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64568 P 2,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej