Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(29)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(22)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(13)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Autor
Denek Kazimierz
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Przanowska Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Blandzi Seweryn
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dąbrowski Szymon
(1)
Gierczyk Marcin
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grygieńć Janusz
(1)
Grzesiak Emilia
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
Kremień Wasyl G
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
May Katherine
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Michałowski Stanisław Czesław
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Morszczyński Wojciech
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Obrycka Małgorzata
(1)
Papież Jan
(1)
Pardej Katarzyna
(1)
Pluta Andrzej
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Pulinowa Maria
(1)
Saja Krzysztof
(1)
Surina Irina
(1)
Szahaj Agnieszka
(1)
Szołtysek Adolf Ernest
(1)
Tam Henry Benedict
(1)
Urbański-Korż Ryszard
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Wiśniewska Aleksandra
(1)
Zielińska-Kostyło Hanna
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Łopatkowa Maria
(1)
Łukaszewicz Ryszard
(1)
Żuk Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Filozofowie
(2)
Nauczyciele etyki
(2)
Nauczyciele filozofii
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Socjolodzy
(1)
Temat
Kształcenie
(27)
Wychowanie
(8)
Wartość
(7)
Dziecko
(5)
Pedagogika
(5)
Demokracja
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Nauczanie
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Tożsamość (filozofia)
(3)
Antropocentryzm
(2)
Autyzm
(2)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(2)
Humanizm (prąd)
(2)
Nauczyciele
(2)
Praca
(2)
Aksjologia
(1)
Antropologia
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Brameld, Theodore Burghard Hurt (1904-1987)
(1)
Cyberkultura
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Diagnoza
(1)
Dobro
(1)
Dorośli
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja antydyskryminacyjna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emancypacja
(1)
Empatia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fenomenologia
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
Herbart, Johann Friedrich
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Husserl, Edmund
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język polski
(1)
Kara cielesna
(1)
Kobieta
(1)
Komunitaryzm
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Lacan, Jacques
(1)
Lektura szkolna
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing polityczny
(1)
May, Katherine
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Ministerstwo Edukacji Narodowej
(1)
Młodzież
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polityka - filozofia
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychoanaliza
(1)
Płeć
(1)
Rankingi
(1)
Reforma oświaty
(1)
Religia
(1)
Samowychowanie
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjalizm
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo publiczne
(1)
Technika
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tożsamość (filoz.)
(1)
Transformacja
(1)
Uczniowie
(1)
Wiara
(1)
Wiedza
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wybory
(1)
Temat: dzieło
Zimowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Filozofia i etyka
(4)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Rozprawa habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Książka jest naukowym dyskursem o charakterze pedagogiczno-filozoficznym, ukazującym poszukiwanie sensu przez interpretację złożonych kontekstów między edukacją, religią i wiarą. Motywy podjęcia tematu tkwią głęboko w historycznych i kulturowych uwarunkowaniach funkcjonowania społeczeństw, od czasów starożytnych poczynając, a na współczesnych kończąc. Za punkt kulminacyjny, w perspektywie czasowej, przyjęto epokę Oświecenia, gdyż miała ona nie tylko ogromny wpływ na główny problem omawiany w książce, ale przede wszystkim dlatego, że w sposób zasadniczy przeorientowała dotychczasowy tok myślenia o człowieku i jego egzystencji, zwłaszcza w aspekcie jego wolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41732, 45685, 41152 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szybko zmieniający się, zglobalizowany świat warunkuje przemiany współczesnego społeczeństwa, określa nowe wyzwania i rodzi ryzyko we wszystkich dziedzinach jego funkcjonowania, co znaczy, że tworzy nową rzeczywistość społeczną - nową rzeczywistość i przestrzeń edukacyjną. Obecnie różne kraje różnie kształtują swoje rozwiązania w rozwoju systemu edukacyjnego, szukają sposobów na wyzwania globalizacji, co prowadzi do paradoksów, stwarza problemy i pewnego rodzaju niestabilność systemów edukacyjnych odrębnych krajów. Książka jest próbą odpowiedzi na pytania, które powstają z powodu przemian współczesnej przestrzeni i rzeczywistości edukacyjnej. Przedstawiono w niej refleksje nad problemami powstającymi w różnych obszarach działalności edukacyjnej na różnych poziomach systemu oświaty w Polsce, a także w wybranych krajach Europy i USA. Publikacja, która ma charakter pracy zbiorowej, nawiązuje przedstawioną w niej problematykę do interdyscyplinarnej dyskusji nad różnymi obszarami zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Opracowanie jest podzielone na cztery części. W części pierwszej zostały omówione wyzwania edukacyjne wobec przemian społeczeństwa polskiego. Druga część poświęcona jest problemom współczesnej młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-edukacyjnej. W części trzeciej opisano dylematy edukacyjne w kontekście filozoficznym. Część ostatnią poświecono aspektom rzeczywistości edukacyjnej w krajach Europy (takich jak Niemcy, Norwegia, Rosja, Ukraina) oraz USA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102799 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47379 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37744 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31496 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63101 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92809, 92808, 92810 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...] Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105769 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48290 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65612 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64250 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42595 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele Nauczycielom / red.nauk. Barbara Dymara ; 15)
Niniejsza książka jest XV tomem serii Nauczyciele-Nauczycielom, a zarazem drugą, obszerną częścią opracowania "Dziecko w świecie wartości". Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuję, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42596 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40451 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Polityka w Kulturze.)
Prezentowana tu, opublikowana w 1998 roku, praca Tama stanowi, jak dotychczas szczytowe osiągnięcie namysłu tego autora nad kwestią niezbędnej reformy struktur politycznych i ekonomicznych. Choć bazuje ona na tych samych intuicjach, które przenikały wcześniej publikacje Etzioniego czy Barbera, wyraźnie wybija się na ich tle. Uwagę zwraca zwłaszcza szeroki zakres zagadnień w niej poruszanych, jak też bogactwo wykorzystywanych przykładów gospodarowania komunitarystycznego. Mimo pojawiających się sporadycznie w literaturze przedmiotu zarzutów o dość ogólnikowy charakter formułowanych postulatów, książka ta bez wątpienia stanowi jedno z najdonioślejszych osiągnięć teoretycznych komunitaryzmu politycznego. Tym większa powinna być radość polskiego Czytelnika, którego kontakt z praktycznymi dezyderatami komunitarystów rozpocznie się właśnie lekturą Tamowskiego "Communitarianism".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44799 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95297, 95298 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41993 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60895 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93251, 93250 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 14)
Książka ujmuje problematykę wartości w szerokim zakresie. Ukazuje ich znaczenie dla edukacji, wydobywa istotne cechy samego pojęcia "wartości", przedstawia "typy omówień" funkcjonujące w literaturze i mowie potocznej, systematyzuje klasy wartości i przybliża, na podstawie wnikliwie opracowanych wyników badań, aksjologiczne barwy dziecięcego świata. To właśnie może stanowić o jej sile oddziaływania i użyteczności w wychowywaniu zarówno w szkole, jak i rodzinie. Końcowa część książki prezentuje sposoby wprowadzania dziecka w świat wartości rodzinnego domu, w którym stanowią one "nieodzowną busolę życia". Część pierwsza jest syntetycznym ujęciem dotyczącym sposobów definiowania pojęcia "wartości" i poszukiwania jego istotnych cech z punktu widzenie różnych dyscyplin naukowych. Akcentuje znaczenie rozpoznawania i wyjaśniania wartości za pomocą odpowiednio dobranych technik i narzędzi. Część druga akcentuje nieobecne jak dotąd w pedagogicznej aksjologii widzenie świata wartości przez dziecko. Część trzecia prezentuje cechy rodziny jako pierwotnego środowiska życia, w którym dziecko przyswaja pewne wartości, zaś wybory, których musi dokonywać dziecko, mogą być tylko wówczas korzystne, jeżeli będą prowadzić do samoakceptacji i więzi z podstawowymi wartościami: miłością, życzliwością i zrozumieniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105200/Cz.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Książka jest drugą, obszerną częścią opracowania. Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuje, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105201/Cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Filozofia kształcenia stanowi dopełnienie monografii Filozofia pedagogiki i monografii Filozofia edukacji. Oś monografii wyznaczają dwie diady: biologiczne rozwijanie człowieka - kuturowe kształtowanie człowieka, wydobywanie predyspozycji wrodzonych człowieka - edukacyjne kształtowanie człowieka. Fragment Wstępu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42260 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Magia Szkoły jest książką napisaną w dużej mierze na wzór SERMONES. Przedstawione zostały tutaj problemy z rożnych półek tej wielkiej biblioteki, która zawsze gotowa jest wspomóc nasze myślenie o świecie. W każdym przypadku czytelnik otrzyma równocześnie zaproszenie do współmyślenia dotyczącego owego magicznego miejsca - szkoły, zaproszenie do dołączenia do większego SERMONES. Rozdziały książki stanową więc propozycje swoistej rozmowy z czytelnikiem, prawie wszystkie autor przedstawiał na spotkaniach, a niektóre stały się źródłem publikacji naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112568 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
(Biblioteczka Edukacyjna / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne ; 2)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80417, 80418 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37866, 38230, 37864, 37865 (4 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54267, 54532 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 286)
Książka Edukacja i społeczeństwo: dynamika socjopedagogicznych konstrukcji wpisuje się w dyskusję na temat roli edukacji w społeczeństwie, która posiada swoją długą tradycję i wyraźnie zaznaczone tendencje, zarówno na płaszczyźnie akademickiej, w dyskursie prasowym a także na poziomie potocznej świadomości. Niekiedy postrzega się edukację jako potencjalne panaceum na wszystkie problemy społeczne, innym razem widzi się w niej przyczynę problemów i kryzysów. Zwykle przy tym występuje w tych dyskusjach pewien paradoks: oto uznaje się zawsze, że edukacja stanowi integralną część życia społecznego, jednakże często też idealistyczne rozpatruje się jej funkcjonowanie tak, jakby istniała poza społeczeństwem, stanowiła jakąś enklawę. Nie można jednak wynieść edukacji poza społeczeństwo, oderwać ją od innych sfer życia społecznego. Edukacja jest i zawsze była przedmiotem oddziaływania politycznego i ideologicznego, płaszczyzną na której praktykowana jest władza. Autonomia sfery edukacyjnej jest iluzją, przynajmniej na poziomie makrospołecznym, chociaż oczywiście w mikro-interakcjach może znaleźć ona swoje urzeczywistnienie. Relacje między edukacją a innymi sferami życia społecznego mają charakter socjopedagicznych konstrukcji, których charakter zmienia się, jest dynamiczny w czasie i przestrzeni. Celem książki jest przedstawienie wybranych kontekstów tych relacji, w różnych odsłonach i perspektywach. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, chociaż niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami, ale przecież nawet mikrozjawiska zasługują na uwagę, ponieważ są ważne i bardzo realne dla ich uczestników. Jednocześnie w tomie przedstawiono próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. Dlatego zebrane teksty, w swojej całości potwierdzają interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, wpisując się w dyskusje na temat roli edukacji w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65826 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej