Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(111)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(26)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(16)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(22)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Autor
Czech-Włodarczyk Celina
(2)
Dobrołowicz Justyna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Potulicka Eugenia
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Apanel Danuta
(1)
Barczak Maciej
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarski Henryk
(1)
Betscher Barbara
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Broniek Michał
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Brzeziński Jerzy Marian
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Drabik-Podgórna Violetta
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Giddens Anthony
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Górka Barbara
(1)
Harbatski Andrei
(1)
Hildebrandt Dobrochna
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jaskulska Anna
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Korczak Jarosław
(1)
Kozielska Maria
(1)
Krysztofik-Gogol Elżbieta
(1)
Królak Zygmunt
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kwiatkowska-Ciotucha Dorota
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Kławsiuć-Zduńczyk Anna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Madej-Babul Magdalena
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Marody Mirosława
(1)
Mikruta Adam
(1)
Oleś Piotr K
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Pfeiffer Agnieszka
(1)
Pikuła Norbert
(1)
Pluskota Anna
(1)
Podgórny Marek
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rzymełka-Frąckiewicz Agata
(1)
Siara Olga
(1)
Smak Ewa
(1)
Straus Grażyna
(1)
Sutton Philip W
(1)
Szapiro Tomasz
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Tomanek Paweł
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(45)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Kształcenie
(29)
Szkolnictwo
(9)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczyciele
(5)
Uczniowie
(5)
Globalizacja
(4)
Internet
(4)
Oświata
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Rodzina
(4)
Siła robocza
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Wieś
(4)
Nierówności społeczne
(3)
Płeć
(3)
Rynek pracy
(3)
Wartość
(3)
Wybór kierunku kształcenia
(3)
Wybór zawodu
(3)
Choreoterapia
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Edukacja medialna
(2)
Informatyka
(2)
Integracja europejska
(2)
Nauczanie
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Regionalizm
(2)
Rolnictwo
(2)
Ruchy społeczne
(2)
Społeczeństwo
(2)
Starość
(2)
Terroryzm
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Biurokracja
(1)
Czas wolny ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Demokracja
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Filmoterapia
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Gospodarka
(1)
Informacja
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Jakość życia
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klasy społeczne
(1)
Kleszczyna
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
(1)
Kształcenie zintegrowane
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing polityczny
(1)
Maturzyści
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Ministerstwo Edukacji Narodowej
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Temat: czas
2001-0
(19)
2001-
(6)
1901-
(2)
1945-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Publicystyka polska
(2)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprezentowane w tej książce zagadnienia dotyczą różnych aspektów i poziomów naszej edukacji. Odnoszą się do kształcenia uniwersyteckiego, jak i do najniższych poziomów, czyli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Poruszane są w nich problemy wynikające z ogólnych wyzwań europejskich, w tym potrzeb rynku pracy, kwalifikowania kompetencji studentów, możliwości tworzenia nowej wiedzy o edukacji i jej humanizowaniu, kultury w edukacji, przygotowania nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Książka ma charakter pracy zbiorowej, w której każdy rozdział opracowany został przez innego autora. Większość jej autorów to bardzo doświadczeni pracownicy naukowi różnych polskich uniwersytetów. Ich bogaty dorobek naukowy i publicystyczny daje gwarancję, że prezentowane przez nich poglądy i opinie są kompetentne. Z kolei teksty mniej doświadczonych autorów oparte są na wynikach własnych badań naukowych, co niewątpliwie nie pozostaje bez znaczenia dla ich wartości. Oddając tę książkę do rąk Czytelników wyrażam nadzieję, że spotka się z ich zainteresowaniem oraz będzie stanowić inspirację do dalszych analiz, dociekań i dyskusji nad kondycją polskiej edukacji, potrzebą jej reformowania i dostosowywania do wymogów wynikających z funkcjonowania w europejskiej przestrzeni edukacyjnej oraz współczesnych wyzwań cywilizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107671 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64519 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110826, 110827 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowości zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem. Odnosząc się krytycznie do dominującej obecnie praktyki interwencji kompensacyjnych i receptywnych działań pomocowych Autorka proponuje szerzej wykorzystywać edukację dorosłych w rozpoznawaniu zasobów tkwiących w środowisku i wykorzystywać je dla celów inkluzji społecznej. Książka autorstwa A. Pluskoty ma charakter interdyscyplinarny. Wyrasta z umiejętnego połączenia współczesnej wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Po opublikowaniu - jak prognozuję - stanie się ważną pozycją na liście lektur socjologów, psychologów społecznych, pedagogów i andragogów. Może być również stosowana w praktyce i stanowić teoretyczne wsparcie dla polityki społecznej wobec środowisk i zbiorowości zmarginalizowanych i zagrożonych społecznym wykluczeniem. Z recenzji prof. dra hab. Mieczysława Malewskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111617 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 613)
Głównym celem publikacji jest wsparcie działań pedagogów praktyków w ich codziennej, trudnej, ale jakże cennej pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i to zarówno w szkolnictwie specjalnym, integracyjnym, jak i ogólnodostępnym. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza poświęcona jest zagadnieniom diagnozy, organizacji oraz realizacji działań edukacyjno-terapeutycznych w integracyjnej formie kształcenia, druga dotyczy aktywizacji ucznia z niepełnosprawnością w ramach różnych zajęć edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106977 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z sześciu rozdziałów. Otwiera ją rozdział teoretyczny, którego celem jest omówienie zmian gospodarczych i kulturowych szczególnie ważnych dla funkcjonowania edukacji. Zmiany te tworzą konteksty, w których dyskurs jest realizowany i w dużej mierze decydują o jego treści. W rozdziale drugim, w związku z wieloma niejasnościami, które towarzyszą badaniom dyskursu, podjęłam próbę uporządkowania wiedzy o dyskursie i metodach jego analizy. Kolejne cztery rozdziały pracy mają charakter badawczy. Przeprowadzone analizy wybranych opiniotwórczych czasopism pozwoliły ustalić, jakie wątki tematyczne związane z edukacją są podkreślane w prasie; jak zbudowany jest dyskurs, jakich użyto w nim środków językowych; jakie rezultaty dla zachowania i sposobu myślenia czytelników może przynieść lektura tekstów o edukacji zamieszczonych na łamach tygodników opinii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113845 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110824, 110825 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33633 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34077 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka traktuje poradnictwo całożyciowe jako nowe wyzwanie wynikające ze zmieniającej się w błyskawicznym tempie rzeczywistości, przede wszystkim zaś z dynamiki świata pracy. […] Autorka wychodzi z założenia, że tradycyjne formy poradnictwa dostępne osobom zainteresowanym uzyskaniem porady odnośnie do efektywnego konstruowania swojej drogi edukacyjnej i zawodowej nie spełniają pokładanych w nich oczekiwań. Jednostka nie tyle potrzebuje dziś porady, gdzie się zatrudnić, ile skazana jest na podejmowanie odważnych decyzji na temat wyboru kierunku kształcenia, instytucji oświatowych, formy i miejsca nauki, profilu doskonalenia i dokształcania zawodowego. Być może to najbardziej istotne pytanie brzmi: jak się uczyć, by zapewnić sobie życiowy sukces? Autorka udziela wielu wskazówek, których urzeczywistnienie może w znaczący sposób usprawnić funkcjonowanie poradnictwa zawodowego, przekształcając je w dużej mierze w poradnictwo całożyciowe, uwzględniające obok aspektów kariery zawodowej także wymiar edukacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109013 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33221 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67042, 64989 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112188 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51083 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66192 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106622 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (m.in.: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową - jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi - różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne m.in.: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji - rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga - w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma być przede wszystkim podręcznikiem do zajęć z pedagogiki porównawczej, a także socjologii wychowania czy polityki oświatowej. Znajdują się w niej również treści dotyczące wychowania przedszkolnego czy nauczania początkowego. Odbiorcami tej publikacji mogą być pedagodzy zatrudnieni w różnych instytucjach i na rozmaitych stanowiskach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106121 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32294 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaprezentowane w recenzowanym tomie rozważania w dużej mierze opisują niepożądane zjawiska w obrębie współczesnej szkoły, jej środowiska wewnętrznego i bezpośrednio z nią powiązanego, jak: rodzina uczniów czy najbliższa społeczność lokalna. Każda inicjowana świadomie zmiana społeczna rodzi oprócz skutków zamierzonych także szereg niepożądanych zjawisk, które zazwyczaj - ze względu na słabość nauk humanistycznych, społecznych i ekonomicznych oraz złożoność materii - trudno jest precyzyjnie przewidywać, zwalczać i kontrolować. Prezentowane teksty ujawniają zagrożenia, niedostatki, problemy do rozwiązania - przez co książka stanowić może impuls do szerszej społecznej dyskusji nad stanem i kondycją współczesnej polskiej szkoły". Z recenzji wydawniczej dr hab. Inetty Nowosad
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113930 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2342 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej