Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(47)
IBUK Libra
(20)
Forma i typ
Książki
(47)
E-booki
(20)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(70)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(27)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Haffer Mirosław
(3)
Klamut Mirosława
(2)
Nalepka Adam
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Weresa Marzenna
(2)
Zielińska-Głębocka Anna
(2)
Adamczuk Franciszek
(1)
Albigowski Marek
(1)
Anielak-Sobczak Karolina
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Baran Radosław
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bil Ireneusz
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Dudek Michał
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gawlikowska-Hueckel Krystyna
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Godlewska Hanna
(1)
Godziszewski Bohdan
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gus-Puszczewicz Aleksandra
(1)
Górzyński Michał
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hamel Gary
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kamińska Anna Dorota
(1)
Karaszewski Włodzimierz
(1)
Kim W. Chan
(1)
Klasik Andrzej
(1)
Kogut-Jaworska Magdalena
(1)
Kosiedowski Wojciech
(1)
Kowalska Aleksandra
(1)
Kowalski Andrzej
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kwiatkowska-Ciotucha Dorota
(1)
Latuszek Natalia
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Macinkiewicz Henryk
(1)
Matwiejczuk Rafał
(1)
Misala Józef
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Nogalski Bogdan
(1)
Nowacki Robert
(1)
Pancer-Cybulska Ewa
(1)
Pierścionek Zdzisław
(1)
Piontek Franciszek
(1)
Popławski Wojciech
(1)
Prahalad C. K
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Rymarczyk Jan
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Schwab Klaus
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sosnowski Michał
(1)
Sołoducho-Pelc Letycja
(1)
Stankiewicz Marek Jacek
(1)
Staszewski Józef
(1)
Szewczuk Adam
(1)
Szostak Ewa
(1)
Szulce Halina
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Teichmann Eufemia
(1)
Urbanek Piotr
(1)
Wigier Marek
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Wolak-Tuzimek Anna
(1)
Woodward Richard
(1)
Woźniewska Grażyna
(1)
Wziątek-Kubiak Anna
(1)
Węgrzyn Grażyna
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Zioło Magdalena
(1)
Zioło Zbigniew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(65)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(23)
Innowacje
(8)
Unia Europejska
(8)
Konkurencja
(6)
Regionalizacja gospodarcza
(6)
Globalizacja
(5)
Regiony (adm.)
(5)
Zarządzanie
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Konkurencyjność
(4)
Polska
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Handel międzynarodowy
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Banki spółdzielcze
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kadry
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Marketing
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Przemysł
(2)
Przemysł rolno-spożywczy
(2)
Rynek finansowy
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Transport
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Agroturystyka
(1)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Banki
(1)
Benchmarking
(1)
Białoruś
(1)
Bilans płatniczy
(1)
Budżety terenowe
(1)
Coaching
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Cło
(1)
Dochód narodowy
(1)
Dotacja
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Euroregion Karpaty
(1)
Euroregion Niemen
(1)
Euroregiony
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Franchising
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Grupa Wyszehradzka
(1)
Handel
(1)
Handel hurtowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informacja naukowa
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Jakość produktu
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Kontenery
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kredyt
(1)
Kryzys finansowy
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Litwa
(1)
Logistyka
(1)
Marketing partnerski
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Meblarstwo
(1)
Medycyna
(1)
Merkantylizm
(1)
Migracje
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Motoryzacja
(1)
Mruk, Henryk
(1)
Nauka
(1)
Negocjacje
(1)
Nieruchomości
(1)
Nowy produkt
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Organizacja
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-0
(6)
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bałtycki, region
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Słowacja
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Podręczniki akademickie
(4)
Podręczniki
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Transport i logistyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, ISSN 1641-2168 ; 108.)
Zdobycie, i co ważniejsze, utrzymanie dobrej pozycji konkurencyjnej na rynku jest dla każdego przedsiębiorstwa problemem pierwszorzędnej wagi. Jest to jednak niewątpliwie zadanie bardzo trudne. Na ową trudność wpływa zarówno zmieniająca się skuteczność działania instrumentów działań konkurencyjnych, jak i turbulentność otoczenia zmieniająca formy i natężenie konkurencji. Trudno zatem przypisać przedsiębiorstwom określony sposób postępowania po to, by mogło zachować lub zdobyć korzystną pozycję na rynku. Należy także podkreślić, że sprawdzająca się w danym momencie strategia działania konkurencyjnego firmy musi być ustawicznie monitorowana, gdyż jej skuteczność zmienia się w czasie. Wszystkie wspomniane okoliczności powodują, że mimo licznych teoretycznych opracowań dotyczących zasad i modelowych sposobów konkurowania, przedsiębiorstwa, realizując własną taktykę konkurencji, bardzo często wdrażają tylko wybrane instrumenty, modyfikując w praktyce owe teoretyczne modele działań, Zbiór opracowań stanowiących treść prezentowanego zeszytu stanowią przemyślenia i fragmentaryczne wyniki badań pracowników i doktorantów Katedry Handlu i Marketingu, które są prowadzone nad problematyką konkurowania przedsiębiorstw na rynku. Współautorami są także autorzy zagraniczni prowadzący wspólne badania nad problemami marketingu terytorialnego. Ścisłej wyniki te dotyczą znaczenia wybranych instrumentów w strategii konkurowania, a także sytuacji konkurencyjnych na różnych rynkach branżowych oraz możliwości konkurowania w różnych obszarach i skałach działania. Owa różnorodność, mimo że skupiona na podstawowym problemie, czyli konkurencji, powoduje trudności w logicznym ułożeniu kolejności poszczególnych artykułów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, ISSN 0867-7727 ; 560.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP.)
W długim okresie tylko innowacyjność zapewnia firmie wzrost i przetrwanie. Dlaczego? Otóż gdy innowacyjność zamiera, na rynku robi się coraz ciaśniej - konkurowanie ogranicza się do podstawowych wymiarów: obniżania cen i podnoszenia jakości. Tymczasem rozwijanie firmy polega na eksperymentowaniu i otwieraniu nowych przestrzeni rynkowych. Chcesz mieć dużo dobrych pomysłów? Stwórz organizację, która potrafi przejmować wiedzę od innych, sprawnie generować nowe idee i testować rozwiązania szybko i tanio. Nie szukaj magicznej formuły gwarantującej sukcesy innowacyjnych pomysłów. Szukaj systematycznych metod -- mechanizmów tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Książka stanowi zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej zostały opublikowane w Harvard Business Review, czasopiśmie cenionym przez menedżerów, zarządzających, przedsiębiorców i elity naukowe na całym świecie. Autorzy prezentowanych tu artykułów należą do najbardziej twórczych umysłów i najbardziej doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania innowacją. Skorzystaj z ich wiedzy i umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68707 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105588 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, ISSN 0867-7727 ; 562.)
Przedstawiono problematykę efektywności działalności marketingowej przedsiębiorstwa. Zanalizowano stosunki między przedsiębiorstwem a dostawcami i odbiorcami oraz opisano ich istotę, scharakteryzowano współdziałanie i konflikt między tymi podmiotami. Sklasyfikowano koncepcje źródeł siły przetargowej przedsiębiorstwa, omówiono symetrię i asymetrię siły przetargowej przedsiębiorstwa wobec dostawców i odbiorców. Opisano zależności miedzy siłą przetargową przedsiębiorstwa a efektywnością jego działalności marketingowej. Przedstawiono także sposoby zwiększania efektywności działalności marketingowej przedsiębiorstwa związane z wykorzystaniem siły przetargowej wobec dostawców i odbiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107172 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63481 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym, ogólnym celem prezentowanej książki jest przedstawienie podstawowych elementów teorii i polityki konkurencyjności międzynarodowej w warunkach współczesnej gospodarki światowej z uwzględnieniem dorobku teoretycznego i doświadczeń z przeszłości. Temu celowi są podporządkowane rozważania zawarte w kolejnych ośmiu rozdziałach, przy czym w każdym z nich koncentruje się uwagę na teorii i polityce konkurencyjności międzynarodowej w skali makro, a zatem ze szczególnym uwzględnieniem teoretycznych przyczyn i skutków konkurowania między sobą poszczególnych krajów (państw) oraz ich ugrupowań. Nie oznacza to wcale, że pomija się problemy międzynarodowego konkurowania innego typu podmiotów gospodarczych, zwłaszcza różnego typu przedsiębiorstw i ich zrzeszeń. Te problemy traktuje się jednak z założenia jako drugoplanowe, co nie jest zarazem równoznaczne z niedostrzeganiem ich znaczenia, które jest w sumie duże i rosnące. Prezentowana książka stanowi rozwinięcie wcześniejszej publikacji prof. Józefa Misali "Międzynarodowa zdolność konkurencyjna i międzynarodowa konkurencyjność gospodarki narodowej. Podstawy teoretyczne" (2007, Politechnika Radomska). Jej treść jest efektem dalszych badań prowadzonych w Instytucie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także od kilku lat w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Integracji Regionalnej Politechniki Radomskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104052 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113010 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42774 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111809 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111107 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95757 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44196 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30759 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecnie wiele krajów i regionów osiąga przewagę ekonomiczną dzięki innowacjom, które są, obok kapitału ludzkiego, głównym czynnikiem wzrostu gospodarczego. Powstawanie innowacji na danym obszarze zależy od sumy różnorodnych uwarunkowań, m.in. technologicznych, ekonomicznych i instytucjonalnych, które łącznie tworzą system innowacyjny. Wyznaczenie poszczególnych elementów narodowych, regionalnych i branżowych systemów innowacyjnych, dokonanie ich klasyfikacji oraz wskazanie powiązań między nimi jest szczególnie ważne dla badania poziomu innowacyjności regionów, umożliwia także wyciąganie wniosków dotyczących skuteczności poszczególnych systemów. Autorka dokonuje w pracy głębokiej analizy systemów innowacyjnych, opierając się na literaturze przedmiotu oraz na własnych badaniach. Charakteryzuje narodowe, regionalne i branżowe systemy innowacyjne blisko 60 krajów, wyznaczając ich typy i wzajemne powiązania. Ta analiza umożliwia autorce sformułowanie daleko idących wniosków, dotyczących obecnego i przyszłego stanu innowacyjności badanych gospodarek oraz wskazanie tendencji w rozwoju różnych typów systemów. Opisane rozważania mają istotne znaczenie dla polityków gospodarczych, przedsiębiorców, samorządowców oraz wszystkich, którzy zajmują się tematyką innowacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107750, 109610 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono powstanie i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR), jej wady i zalety wynikające z wdrożenia oraz obszary oddziaływania. Ponadto zaprezentowano aktualne kierunki badań dotyczące wpływu CSR na działalność przedsiębiorstw. Omówiono także problematykę związaną z konkurencyjnością przedsiębiorstw, wskazując, iż we współczesnej gospodarce cena przestała być jedynym czynnikiem decydującym o wyborze danego produktu przez klienta, a coraz częściej konsumenci nadają duże znaczenie czynnikom niezwiązanym bezpośrednio z wytworzeniem produktów, m.in. społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. W części empirycznej książki zaprezentowano wyniki badań dotyczące wpływu koncepcji CSR na konkurencyjność przedsiębiorstw. Badaniami objęto ekspertów oraz menedżerów dużych przedsiębiorstw i na podstawie uzyskanych opinii opracowano cztery modele konkurencyjności oraz sformułowano wskazówki praktyczne dla menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41834 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111362 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej