Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(90)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Artykuły
(52)
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(27)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(72)
wypożyczone
(21)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(22)
Wypożyczalnia Chodzież
(15)
Wypożyczalnia Czarnków
(17)
Wypożyczalnia Trzcianka
(17)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Stojanowski Jacek
(4)
Pawlak Mirosław
(3)
Polak Katarzyna
(3)
Wegner-Jezierska Magdalena
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Brewczyńska Magdalena
(2)
Icard Michelle
(2)
Janczak Dorota
(2)
Koch-Kozioł Marta
(2)
Kosztołowicz Mariola
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Sadowska Elżbieta
(2)
Synowiec Helena
(2)
Włodarczyk Katarzyna
(2)
Awramiuk Olga
(1)
Baker Jed
(1)
Barber-Wada Karra
(1)
Bralczyk Jerzy
(1)
Błaż Agata
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Czekajło Barbara
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Druczak Katarzyna
(1)
Duda Dorota
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dybciak Krzysztof
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fanning Patrick
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Franków Łukasz
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grzybowska Anna
(1)
Gumowska Iwona
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Havrylov Oleksiy V
(1)
Havrylova Natalia S
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kominek Andrzej
(1)
Konstantyniv Oksana V
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Krawczyk Anna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Książek-Róg Marta
(1)
Kubala-Kulpińska Anna
(1)
Kumięga Łukasz
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Lew-Starowicz Rafał
(1)
Malecha Dorota
(1)
Malenta Paulina
(1)
Mamcarz Artur
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Michno Jerzy
(1)
Młynarczuk-Sokołowska Anna
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Pomiecińska Róża
(1)
Poncyliusz-Guranowska Lilla
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Prykowska-Nowak Elżbieta
(1)
Przyklęk Sławomir
(1)
Prątnicka Karolina
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rudnicka Renata
(1)
Rura Grażyna
(1)
Rutka Paulina
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Rywczyńska Anna
(1)
Róg Tomasz (filolog)
(1)
Shaul Joel
(1)
Sidoruk-Sołoducha Renata
(1)
Sieńczewska Małgorzata
(1)
Sołtys Anita
(1)
Stępnikowski Andrzej
(1)
Szafran Joanna (edukacja)
(1)
Szczepkowska-Szyszko Katarzyna
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Sładkiewicz Żanna
(1)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(67)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(96)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(38)
Pedagodzy
(14)
Dyrektorzy szkół
(10)
Rodzice
(10)
Szkoły specjalne
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
9-13 lat
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
6-8 lat
(3)
Doradcy zawodowi
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Terapeuci
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
14-17 lat
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Uczniowie
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kompetencje komunikacyjne
(61)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(28)
Kompetencje medialne
(25)
Komunikacja interpersonalna
(18)
Kompetencje społeczne
(12)
Uczniowie
(12)
Relacje międzyludzkie
(9)
Zastosowania komputerów w edukacji
(9)
Metody nauczania
(8)
Nauczyciele
(8)
Edukacja medialna
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Autyzm
(6)
Zastosowania internetu w edukacji
(6)
Zastosowania multimediów w edukacji
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Młodzież
(5)
Język dziecka
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Język polski
(3)
Krytycyzm
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Szacunek
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Asertywność
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Czytanie
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Ekspresja emocji
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Internet
(2)
Język
(2)
Kompetencje dydaktyczne
(2)
Kompetencje informacyjne
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje miękkie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedeutologia
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Praca zespołowa
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samodzielność
(2)
Socjalizacja
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Anoreksja
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Baby boomers
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bariera językowa
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Barwy
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapia
(1)
Błędy
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie globalne
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dialekty i regionalizmy
(1)
Digitalizacja
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Echolalia
(1)
Temat: dzieło
Nineteen eighty-four
(1)
Temat: czas
2001-
(25)
1801-1900
(1)
1901-20002
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Finlandia
(1)
Luksemburg
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(45)
Artykuł z czasopisma fachowego
(30)
Karty pracy ucznia
(11)
Poradnik
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Opracowanie
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Raport z badań
(1)
Stan badań
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(76)
Psychologia
(20)
Językoznawstwo
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Matematyka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Meritum
(8)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(6)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Polonistyka
(4)
Dyrektor Szkoły
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(3)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(2)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Matematyka
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Remedium
(2)
Bliżej Biblioteki
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Kompetentny nauczyciel : Praktyczne podejście do technologii w szkole
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Małgorzaty Gosek "Cyfrowy uczeń. Dylematy mediatyzacji" zawiera rzetelny i wieloaspektowy opis problemów związanych z cyfrową edukacją uczniów - od ujęć teoretycznych, do zweryfikowanych w badaniach aspektów praktyki edukacji medialnej. Jej zaletą jest bardzo przystępny opis kluczowych teorii naukowych związanych ze znaczeniem mediów cyfrowych w edukacji współczesnych uczniów oraz zagadnień wiążących się z kształtowaniem kompetencji medialnych dzieci i młodzieży oraz ich nauczycieli. Praca trafiająca w sedno współczesnych zadań i problemów edukacji zdalnej oraz możliwych implikacji przechodzenia na masowe kształcenie cyfrowe. Sprawia to, że monografia jest niezwykle aktualna i nabiera dodatkowego znaczenia w sytuacji powszechnej edukacji zdalnej mającej miejsce po wybuchu pandemii wywołanej koronawirusem COVID-19. Bogactwo zawartych w niej treści oraz oryginalność wywodów pozwala uznać rekomendowaną tu książkę za kompendium wiedzy dla osób zarządzających palcówkami edukacyjnymi, nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej, a także i dla rodziców pragnących dobrze kształtować kompetencje medialne swoich dzieci będących w wieku szkolnym. Wartością dodaną pracy są sformułowane przez Autorkę rekomendacje dotyczące kształtu edukacji przyszłości, a wynikające z faktu postępujących procesów mediatyzacji, które wywierają wpływ na mentalność oraz sposób myślenia i funkcjonowania młodego pokolenia. Szczególnie cenne jest stworzenie projektu systemu nauczania edukacji medialnej w szkołach, zawierającego realne, przemyślane i konkretne propozycje rozwiązań, na różnych szczeblach systemu oświaty. Spis treści
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Młodzież coraz częściej zmaga się z wieloma trudnościami, które powodują niepokój i stres. Sytuacje trudne zdarzają się w klasie, grupie społecznej, rówieśniczej bądź indywidualnie. Tematy godzin wychowawczych opracowane przez Autorki odnoszą się do sfer: zdrowia psychicznego, zdrowego odżywiania, konfliktów, komunikacji, motywacji, samoświadomości, samorealizacji, szacunku i godności. Każdy scenariusz został opracowany tak, aby angażował uczniów w pracę podczas lekcji. Młodzież zdobywać będzie wiedzę i umiejętności poprzez działanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53370 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43213 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie zamieszczono teksty autorów z Polski, Czech i Słowacji, specjalistów z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dotyczą one psychopedagogicznych zagadnień edukacji elementarnej, związanych z rozwijaniem kompetencji poznawczych dziecka. Autorzy wskazują m.in. przykłady skutecznych działań edukacyjnych wspierających dzieci w procesie osiągania przez nie umiejętności i wiedzy oraz budowania postaw przygotowujących do całożyciowego uczenia się. Publikacja składa się z siedmiu części: Kompetencje poznawcze ucznia i nauczyciela, Edukacja przyrodnicza, Edukacja językowa i literacka, Edukacja matematyczna, Edukacja techniczno-artystyczna, Efektywność procesu uczenia się - nauczania i wychowania oraz Varia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 106836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39292 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi. The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej