Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(5478)
IBUK Libra
(18)
Forma i typ
Artykuły
(3236)
Publikacje dydaktyczne
(2283)
Książki
(2178)
Publikacje fachowe
(128)
Publikacje naukowe
(36)
Czasopisma
(25)
E-booki
(18)
Gry i zabawki
(12)
Poradniki i przewodniki
(10)
Druki ulotne
(4)
Filmy i seriale
(3)
Grafiki
(3)
Pliki i bazy danych
(3)
Audiobooki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4076)
wypożyczone
(100)
nieokreślona
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(917)
Czytelnia Piła
(82)
Wypożyczalnia Chodzież
(690)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(524)
Czytelnia Czarnków
(105)
Wypożyczalnia Trzcianka
(453)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(709)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(544)
Czytelnia Wągrowiec
(45)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(18)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(83)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Wykurz Urszula
(67)
Bugajska Teresa
(48)
Bula Danuta
(48)
Komorowska Hanna
(48)
Nowel Ewa
(30)
Piasta-Siechowicz Joanna
(30)
Bortnowski Stanisław
(29)
Iwasiewicz Mirosława
(26)
Cyran Maria
(25)
Karolak Czesław
(25)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(24)
Nagajowa Maria
(24)
Smólska Janina
(23)
Pfeiffer Waldemar
(21)
Szefler Elżbieta
(21)
Scherling Theo
(20)
Neuner Gerhard
(19)
Drażyńska-Deja Maria
(18)
Grodecka Ewa
(18)
Jas Małgorzata
(18)
Polański Edward
(18)
Szplit Agnieszka
(18)
Miazga Małgorzata
(17)
Palka Ewa
(17)
Wilms Heinz
(17)
Bero Jakub
(16)
Bochenko Magdalena
(16)
Budzeń Tomasz
(16)
Kujawa Ewa
(16)
Kurzyna Maria
(16)
Schmidt Reiner
(16)
Wiśniewska Grażyna
(16)
Poturała Wioletta
(15)
Łopata Andrzej
(15)
Francuz Aleksandra
(14)
Gierszal Krzysztof
(14)
Morawska Iwona
(14)
Niemiec Katarzyna
(14)
Stróżyński Klemens
(14)
Stworowa Barbara
(14)
Wójcicka Edyta
(14)
Zawadzka Anna
(14)
Malendowicz Janina
(13)
Rusiecki Jan
(13)
Zawadzka Elżbieta
(13)
Dończyk-Hnat Zofia
(12)
Grucza Franciszek
(12)
Inglot Mieczysław
(12)
Janus-Sitarz Anna
(12)
Klimkiewicz Danuta
(12)
Kram Jerzy
(12)
Krótki Zuzanna
(12)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(12)
Myrdzik Barbara
(12)
Nowak Franciszek
(12)
Pamuła Małgorzata
(12)
Rytlowa Józefa
(12)
Surdej Beata
(12)
Szałek Marek
(12)
Szurczak Anna
(12)
Uryga Zenon
(12)
Ślusarczyk Maciej
(12)
Ciborowska-Lipko Bożena
(11)
Dembowska Janina
(11)
Grochowski Ludwik
(11)
Gębka-Suska Anna
(11)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(11)
Lipińska Ewa
(11)
Rzęsikowski Stanisław
(11)
Siek-Piskozub Teresa
(11)
Skrzypczyńska Janina
(11)
Szymik Eugeniusz
(11)
Aleksandrzak Stanisław
(10)
Cofalik Jan
(10)
Gajek Elżbieta
(10)
Jańczyk Grażyna
(10)
Lisiecka Zofia
(10)
Rejniak Zofia
(10)
Saloni Zygmunt
(10)
Synowiec Helena
(10)
Chrząstowska Bożena
(9)
Figarski Władysław
(9)
Gronek Barbara
(9)
Góźdź Barbara
(9)
Jędrychowska Maria
(9)
Kulowa Bożena
(9)
Milecki Aleksander
(9)
Nawrocki Rafał
(9)
Orłowa Krystyna
(9)
Pawlak Mirosław
(9)
Podracki Jerzy
(9)
Siennicka-Szadkowska Elżbieta
(9)
Suska Czesław
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Biała Alina
(8)
Bobiński Witold
(8)
Cyrański Czesław
(8)
Czochara Stanisław
(8)
Grabowska Gustawa
(8)
Kosyra-Cieślak Teresa
(8)
Rok wydania
2020 - 2024
(186)
2010 - 2019
(826)
2000 - 2009
(2582)
1990 - 1999
(1146)
1980 - 1989
(337)
1970 - 1979
(236)
1960 - 1969
(126)
1950 - 1959
(47)
1940 - 1949
(6)
1910 - 1919
(1)
190 - 199
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(723)
1989-2000
(83)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(5490)
Francja
(2)
Anglia
(1)
Kiribati
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(5319)
nieznany (po)
(139)
angielski
(15)
niemiecki
(4)
francuski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1429)
Nauczyciele języków
(714)
Nauczyciele
(483)
Szkoły średnie
(247)
Wychowawcy klas
(193)
Pedagodzy szkolni
(175)
Nauczyciele nauczania początkowego
(161)
Pedagodzy
(87)
Szkoły podstawowe
(58)
Nauczyciele przedszkoli
(50)
Dyrektorzy szkół
(22)
Wychowawcy małych dzieci
(20)
Dzieci
(19)
6-8 lat
(14)
Przedszkola
(12)
Nauczyciele języka niemieckiego
(11)
0-5 lat
(9)
Klasa 5.
(9)
Nauczyciele informatyki
(9)
Nauczyciele języka angielskiego
(9)
Klasa 1.
(8)
Szkoły ponadpodstawowe
(8)
Gimnazja
(7)
Klasa 3.
(7)
Młodzież
(7)
Bibliotekarze
(6)
Klasa 2.
(6)
Klasa 4.
(6)
Logopedzi
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele bibliotekarze
(6)
Szkoły ponadgimnazjalne
(6)
Językoznawcy
(5)
Klasa 6.
(5)
Pracownicy oświaty
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
9-13 lat
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Klasa 8
(3)
Nauczyciele gimnazjów
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Rodzice
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
5-6 lat
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dorośli
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2
(2)
Klasa 3
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Klasa 7
(2)
Klasa 8.
(2)
Licea
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele geografii
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(2)
Studenci
(2)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Biolodzy
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Grupa wiekowa 6-9 lat
(1)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Klasa 10
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 9.
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele polonijni
(1)
Nauczyciele wiedzy o kulturze
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauczyciele łaciny
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom nauczania Klasa 1.
(1)
Poziom nauczania Licea
(1)
Poziom nauczania A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Temat
Język polski
(1153)
Nauczanie
(303)
Język niemiecki
(287)
Język polski (przedmiot szkolny)
(276)
Języki obce - nauczanie
(275)
Język polski - nauczanie - konspekty - szk. podst
(261)
Języki
(248)
Język polski - nauczanie - literatura - szkoła średnia
(232)
Nauczanie początkowe
(216)
Język angielski
(215)
Nauczanie języków obcych
(198)
Język polski - nauczanie - konspekty - gimnazjum
(188)
Język polski - nauczanie - szkoła średnia
(184)
Język polski - nauczanie - szkoła podstawowa
(163)
Język rosyjski
(160)
Język polski - nauczanie - literatura-szkoła podstawowa
(129)
Język polski - nauczanie - konspekty -szk.śred
(112)
Język polski - nauczanie - gimnazjum
(111)
Metody nauczania
(102)
Czytanie
(87)
Język polski - nauczanie - prace pisemne
(86)
Mowa
(85)
Język francuski
(78)
Dziecko
(66)
Gry edukacyjne
(66)
Pisanie
(66)
Języki obce
(63)
Język angielski - nauczanie
(57)
Język polski - nauczanie
(57)
Wychowanie przedszkolne
(56)
Nauczanie początkowe - język polski - lektura
(55)
Języki obce - nauczanie - pomoce dydaktyczne
(50)
Nauczanie początkowe - język polski - czytanie i pisanie
(48)
Logopedia
(47)
Literatura
(45)
Nauczanie początkowe - języki obce
(44)
Nauczanie początkowe - język polski - konspekty
(43)
Język polski - kształcenie literackie
(42)
Uczenie się
(42)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(40)
Język polski - nauczanie - literatura-gimnazjum
(40)
Język polski - nauczanie - wyniki
(39)
Literatura polska
(39)
Nauczanie początkowe - język polski - ortografia
(39)
Matura
(38)
Dysleksja i dysgrafia
(36)
Język niemiecki - nauczanie
(35)
Niepowodzenia szkolne
(35)
Przedszkole - nauczanie - języki obce
(34)
Technologia informacyjna w nauczaniu
(34)
Pisownia
(33)
Język polski - nauczanie - ćwiczenia
(32)
Nauczyciele
(31)
Język polski - nauczanie - pomoce dydaktyczne
(30)
Lektura szkolna
(29)
Język angielski - nauczanie - szkoła podstawowa
(28)
Język polski - nauczanie - gram.i ort.- szk.podst
(28)
Gramatyka
(27)
Język francuski - nauczanie
(27)
Pomoce dydaktyczne
(27)
Język polski - korelacja
(26)
Język polski jako obcy
(26)
Język łaciński
(26)
Język łaciński - nauczanie
(26)
Uczniowie
(26)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(25)
Nauczanie początkowe - język polski - czytanie
(24)
Język polski - nauczanie - literatura - gimnazjum
(23)
Matematyka
(23)
Testy
(23)
Język
(22)
Język rosyjski - nauczanie
(22)
Język polski - kształcenie językowe
(21)
Język polski - nauczanie - gramatyka
(20)
Język polski - nauczanie - ortografia
(20)
Językoznawstwo
(20)
Dwujęzyczność
(18)
Historia
(18)
Nauczanie początkowe - język polski - formy wypowiedzi
(18)
Szkolnictwo
(18)
Szkoły podstawowe
(18)
Wypracowania szkolne
(18)
Edukacja międzykulturowa
(17)
Gimnazja
(16)
Język rosyjski - nauczanie - konspekty
(16)
Języki żywe
(16)
Mickiewicz, Adam
(16)
Nauczanie zintegrowane
(16)
Oceny szkolne
(16)
Słowacki, Juliusz
(16)
Multimedia w edukacji
(15)
Muzyka
(15)
Nauczanie początkowe - język polski - pisanie
(15)
Podstawa programowa
(15)
Sztuka
(15)
Dziecko głuche
(14)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(14)
Efektywność nauczania
(14)
Język migowy
(14)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(14)
Temat: dzieło
Biblia
(7)
"Mały książę"
(6)
"Opowieść wigilijna"
(5)
"Pan Tadeusz"
(5)
"Balladyna"
(4)
"O narodzeniu Pańskim"
(4)
"Zemsta"
(4)
Pan Tadeusz
(4)
Pieśń o Rolandzie
(4)
"Dziewczynka z Szóstego Księżyca"
(3)
"Ewilian z dwóch światów"
(3)
"Harry Potter"
(3)
"Percy Jackson i bogowie olimpijscy"
(3)
"Przygody Tomka Sawyera"
(3)
"Płonąca żyrafa""
(3)
"Robinson Crusoe"
(3)
"Świętoszek"
(3)
"Fortepian Szopena"
(2)
"Szkice spod Monte Cassino"
(2)
"Antygona"
(2)
"Bracia Lwie Serce"
(2)
"Chłopcy z placu Broni"
(2)
"Cudzoziemka"
(2)
"Don Kichot"
(2)
"Fatum", "Pielgrzym"
(2)
"Ferdydurke"
(2)
"Hymn o miłości"
(2)
"Kamienie na szaniec"
(2)
"Kordian"
(2)
"Krajobraz po bitwie"
(2)
"Kubuś Fatalista i jego Pan"
(2)
"Marcin Kozera"
(2)
"Mistrz i Małgorzata"
(2)
"Między nami dobrze jest"
(2)
"Męczeństwo Piotra Oheya"
(2)
"Opowieści z Narni"
(2)
"Pinokio"
(2)
"Podziękowanie"
(2)
"Prawiek i inne czasy"
(2)
"Przed nieznanym trybunałem"
(2)
"Sposób na Alcybiadesa"
(2)
"Tango"
(2)
"Testament mój"
(2)
"W pustyni i w puszczy"
(2)
"Wesele"
(2)
"Władca Lewawu"
(2)
Bajki robotów"
(2)
Chłopi
(2)
Det osynliga barnet och andra berättelser
(2)
Dwa wiatry
(2)
Przedwiośnie
(2)
Przypowieść o synu marnotrawnym
(2)
"Heban"
(1)
"Kot w pustym mieszkaniu""
(1)
"Który skrzywdziłeś"
(1)
"Podróż do Ziemi Świętej z Neapolu"
(1)
"Stowarzyszenie umarłych poetów"
(1)
"W pustyni i w puszczy"
(1)
"Ziele na kraterze"
(1)
"1788"
(1)
"40 zasad miłości. Powieść o Rumim"
(1)
"Alarm"
(1)
"Ania z Zielonego Wzgórza"
(1)
"Autoportret radosny"
(1)
"Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła" i "Opowieści o pilocie Pirksie"
(1)
"Bajki robotów" i "Opowieści o pilocie Pirksie"
(1)
"Baśniobór"
(1)
"Biały Mustang"
(1)
"Brzezina"
(1)
"Buszujący w zbożu"
(1)
"Campo di Fiori"
(1)
"Caputt"
(1)
"Charlie i fabryka czekolady"
(1)
"Chleb rzucony umarłym"
(1)
"Chodziła Matkaboska"
(1)
"Choinka"
(1)
"Chłopiec w pasiastej piżamie"
(1)
"Cisza"
(1)
"Curriculum vitae"
(1)
"Czarne okna"
(1)
"Czarnoksiężnik z Archipelagu"
(1)
"Czego chcesz od nas Panie...?"
(1)
"Czekając na Godota"
(1)
"Czerwone maki pod Monte Cassino"
(1)
"Daleki rejs"
(1)
"Do arki"
(1)
"Dolina Issy"
(1)
"Dolina światła"
(1)
"Dom Małgorzaty"
(1)
"Drach"
(1)
"Dusiołek"
(1)
"Dywizjon 303"
(1)
"Dziady"
(1)
"Dziennik 1954"
(1)
"Dąb pomylony"
(1)
"Ewangelia według Piłata"
(1)
"Ewangelia według Syna"
(1)
"Exegi monumentum aere perennius"
(1)
"Fotografia tłumu" i "Pierwsza fotografia Hitlera"
(1)
"Fraszki"
(1)
Temat: czas
2001-
(441)
1989-2000
(28)
1989-
(13)
2001-0
(8)
1901-2000
(7)
1801-
(4)
1801-1900
(4)
1901-
(4)
1918-
(3)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1701-1800
(1)
1901-20002
(1)
1918-1939
(1)
1989-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Europa
(2)
Finlandia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Poznań
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Galicja
(1)
Gdańsk - literatura
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Piła - nauczanie języków obcych
(1)
Piła - oświata
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Swarzędz
(1)
Ukraina
(1)
Walia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Łódź
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2407)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2130)
Artykuł z czasopisma fachowego
(803)
Artykuł z czasopisma literackiego
(80)
Materiały pomocnicze
(68)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(66)
Scenariusz zajęć
(65)
Poradniki dla nauczycieli
(55)
Ćwiczenia i zadania
(48)
Artykuł z czasopisma naukowego
(38)
Gry edukacyjne
(20)
Dokumenty elektroniczne
(18)
Czasopismo pedagogiczne
(17)
Literatura
(14)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(14)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(13)
Literatura polska
(13)
Pomoce dydaktyczne
(12)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(12)
Bajki i baśnie
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Gry i zabawy dziecięce
(10)
Podręcznik
(10)
Podręczniki
(10)
Scenariusze zajęć
(10)
Książki dla przedszkolaków
(9)
Poradnik
(9)
Publikacje dla dzieci
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(7)
Dokumenty audiowizualne
(7)
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(7)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Dyktanda
(6)
Gry komputerowe dla dzieci
(6)
Monografia
(6)
Opracowanie
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Poradniki dla rodziców
(6)
Program nauczania
(6)
Film
(5)
Gry komputerowe edukacyjne
(5)
Literatura dziecięca
(5)
Podręczniki do nauczania początkowego
(5)
Programy nauczania dla szkół średnich
(5)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(5)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(5)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(5)
Sprawdziany i testy
(5)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(5)
Literatura dziecięca polska
(4)
Literatura niemiecka
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(4)
Poezja
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(4)
Sprawdziany i testy do nauczania początkowego
(4)
Wiersze
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Czasopismo naukowe
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Dramat filmowy
(3)
Esej
(3)
Film fabularny
(3)
Film polski
(3)
Film psychologiczny
(3)
Gry i zabawy
(3)
Legendy i podania
(3)
Listy
(3)
Pieśń i piosenka
(3)
Podręczniki dla dzieci
(3)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Poradniki
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Sprawdziany i testy dla szkół podstawowych
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Czasopismo filologiczne
(2)
Dramat
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(2)
Elementarze polskie
(2)
Encyklopedie
(2)
Gry planszowe
(2)
Ilustracje dla dzieci
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Komiksy
(2)
Książki do kolorowania
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Liryka
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3277)
Językoznawstwo
(1300)
Literaturoznawstwo
(319)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Psychologia
(8)
Historia
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Matematyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Tytuł czasopisma
Języki Obce w Szkole
(609)
Język Polski w Gimnazjum
(302)
Język Polski w Liceum
(235)
Język Polski w Szkole Średniej
(184)
Język Polski w Szkole IV-VI
(154)
Życie Szkoły
(146)
Język Polski w Szkole
(137)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(97)
Polonistyka
(91)
Zeszyty Szkolne
(89)
Nauczanie Początkowe
(88)
Język Polski w Szkole IV - VI
(83)
Nowa Polszczyzna
(78)
Warsztaty Polonistyczne
(75)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(61)
Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII
(58)
Wszystko dla Szkoły
(55)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(53)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(36)
Ojczyzna Polszczyzna
(31)
Meritum
(25)
Edukacja Wczesnoszkolna
(21)
Język POlski w Szkole
(21)
Drama
(20)
Wychowanie w Przedszkolu
(20)
Język Rosyjski
(18)
Bliżej Przedszkola
(17)
Język Polski dla klas IV-VIII
(17)
Język Polski w Szkole dla klas IV-VI
(16)
Nowa Szkoła
(16)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(15)
Między nami polonistami
(15)
Język Polski w Szkole dla klas IV - VIII
(14)
Scholasticus
(14)
Wychowawca
(14)
Edukacja i Dialog
(13)
Język Polski w Szkole klasy IV-VIII
(13)
Nauczyciel i Szkoła
(13)
Gazeta Szkolna
(12)
IT w Edukacji
(8)
Wychowanie na Co Dzień
(8)
Język Polski w Szkole w klasie IV-VIII
(7)
Edukacja Medialna
(6)
Kultura i Edukacja
(6)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(6)
Szkoła Specjalna
(6)
Guliwer
(5)
Kwartalnik Pedagogiczny
(5)
Nowe w Szkole
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(5)
Dyrektor Szkoły
(4)
Język Polski w Szkole : dla klas IV-VIII
(4)
Język Polski w Szkole Ponadpoddstawowej
(4)
Język Polski w Szkole klasy IV-VIII
(4)
Psychologia w Szkole
(4)
Uczyć lepiej
(4)
Wychowanie na co dzień
(4)
Biblioteka w Szkole
(3)
Chowanna
(3)
Język Polski w Szkole - Gimnazjum
(3)
Język Polski w Szkole dla klasy IV-VIII
(3)
Język Polski w Szkole kl.IV-VI
(3)
Ruch Pedagogiczny
(3)
Biblioteka Publiczna
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Geografia w Szkole
(2)
Język Polski w Szkole IV - VIIII
(2)
Język Polski w Szkole IV-VIII
(2)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(2)
Język Polski w Szkole w klasach IV-VIII
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Przegląd Humanistyczny
(2)
Psychologia Wychowawcza
(2)
Remedium
(2)
Społeczeństwo Otwarte
(2)
Trendy
(2)
Wiadomości Historyczne
(2)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(2)
Wychowanie Muzyczne
(2)
Amicus
(1)
Angielski...jest prosty!
(1)
Aura
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Cogito
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dydaktyka Szkoły Wyższej
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja Humanistyczna : rocznik naukowo-dydaktyczny
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Język Polski : Biuletyn Zarządu Okręgu Związku Nauczycielstwa Polskiego
(1)
Język Polski w Szkole IV - VIII
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej zeszyty kieleckie
(1)
Język Polski w Szkole dla kl.IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole dla klas IV - VI
(1)
Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII : Metodyczna Biblioteczka Polonisty
(1)
Język Polski w Szkole dla klas V-VIII : Materiały metodyczne dla nauczycieli języka polskiego
(1)
Język Polski w Szkole klasy IV-VI
(1)
5496 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego. Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym. „Na rynku polskich wydawnictw naukowych niewiele jest tego typu publikacji (może Janowskiej, Komorowskiej czy Pfeiffera), które można uznać za względnie kompleksowe, przy czym oceniany podręcznik wyróżnia się na tym tle in plus aktualnością i zakresem podejmowanych wątków problemowych. Postęp, jaki dokonał się przez minione kilka czy kilkanaście lat na gruncie omawianej dyscypliny, przesądza o tym, że zaproponowany wykład można uznać za nowe ujęcie problemu, wypełniające istotną lukę na rynku wciąż nielicznych podręczników akademickich dla przyszłych nauczycieli języków obcych. Dydaktyka języków obcych autorstwa Przemysława Gębala niewątpliwie nosi cechy podręcznika akademickiego. To publikacja bardzo ciekawa, poznawczo wartościowa i potrzebna na etapie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych. Użyteczność tego opracowania docenią zwłaszcza ci czytelnicy, którzy mają utrudniony dostęp do źródeł innojęzycznych, tak z przyczyn logistycznych, jak i kompetencyjnych. W przedmowie do podręcznika autor celnie wymienia grupy adresatów jego wykładu: przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym polskiego jako obcego, zamierzających nauczać bądź nauczających w różnych typach szkół i na różnych poziomach kształcenia, tak w edukacji formalnej, jak i pozaformalnej. Listę tę rozszerzyłabym o nauczycieli akademickich zajmujących się kształceniem przyszłych nauczycieli języków obcych. Dla nich również podręcznik może okazać się pomocą wielce użyteczną, zwłaszcza że został wzbogacony o komponent autorskich zadań/projektów, dzięki którym dużo łatwiej będzie osiągnąć zamierzenie autora, by jego praca przysłużyła się do „wykształcenia refleksyjnych praktyków, przygotowanych do uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych przez całe życie”. Dr hab. Anna Jaroszewska, fragment recenzji
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Publikacja jest wynikiem naukowej debaty i refleksji na tematy ważne i aktualne w pedagogice specjalnej, w której na przestrzeni ostatnich lat rozwinęło się wiele koncepcji w rozmaitych jej płaszczyznach. Zmiany te uwarunkowane są przemianami zarówno politycznymi i społecznymi, jak i rozwojem nauk humanistycznych, medycznych, społecznych oraz elektronicznych i informatycznych. Ta niezwykle cenna publikacja wskazuje rozwój istniejących subdyscyplin i powstanie nowych. Przedstawia różnorodne koncepcje i wielość obszarów istotnych dla teorii i praktyki współczesnej pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104601 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48001 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31939 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64238 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej