Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(953)
IBUK Libra
(26)
Forma i typ
Książki
(507)
Artykuły
(429)
Publikacje dydaktyczne
(71)
Publikacje fachowe
(57)
Publikacje naukowe
(56)
E-booki
(26)
Poradniki i przewodniki
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Filmy i seriale
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje informacyjne
(5)
Czasopisma
(4)
Proza
(3)
Dramat (rodzaj)
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(1010)
wypożyczone
(125)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(244)
Czytelnia Piła
(36)
Wypożyczalnia Chodzież
(144)
Czytelnia Chodzież
(12)
Wypożyczalnia Czarnków
(178)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(98)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(217)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(106)
Czytelnia Wągrowiec
(35)
Informatorium
(22)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(25)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Stańdo Jacek
(30)
Janczak Dorota
(18)
Goetz Magdalena
(14)
Spławska-Murmyło Monika
(13)
Boryczka Bożena
(10)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(10)
Pietrasik-Kulińska Kinga
(10)
Szuba Dorota
(10)
Bednarek Józef
(9)
Wołkowicz Marcin
(9)
Stasiak Aneta
(8)
Usidus Mirosław
(8)
Wołkowicz Iwona
(8)
Luberda Michał
(6)
Ostrowska Jolanta
(6)
Bębas Sylwester
(5)
Jabłuszewska Monika
(5)
Jędrzejko Mariusz
(5)
Marcol Anna
(5)
Pawski Miłosz
(5)
Rudomina Justyna
(5)
Szeląg Anna
(5)
Van Laere Karolina
(5)
Wawryszuk Anna
(5)
Andrzejewska Anna
(4)
Chmielowski Marcin
(4)
Franke Jerzy
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Pyżalski Jacek
(4)
Sławik Mirosław
(4)
Tejszerski Romuald
(4)
Zioło-Pużuk Karolina
(4)
Basaj Hanna
(3)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(3)
Czechowska Zyta
(3)
Dobrowolski Zdzisław
(3)
Fabicki Dariusz
(3)
Garnier Joanna
(3)
Halicka Agnieszka
(3)
Hołyst Brunon
(3)
Jarocka Marzena
(3)
Kaca Przemysław
(3)
Kaczmarek Kinga
(3)
Kadłubicka Justyna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Król Teresa
(3)
Kyzioł Agata
(3)
Malinowski Mariusz
(3)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(3)
Nowicki Adam
(3)
Paradowski Mateusz
(3)
Pawłowska Sylwia
(3)
Piotrowski Maciej
(3)
Polak Katarzyna
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Siuda Piotr
(3)
Szymczyk Władysław
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Taper Agnieszka
(3)
Urlich Jakub
(3)
Zając Dorota
(3)
Zaród Marcin
(3)
Zenderowski Radosław
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Śliwowski Kamil
(3)
Aouil Bassam
(2)
Barlińska Julia
(2)
Batorowska Hanna
(2)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Bigaj Magdalena
(2)
Bobrowicz Wojciech
(2)
Bohdanov Viktor
(2)
Bremer Aleksander
(2)
Bylica Robert
(2)
Drzał-Sierocka Aleksandra
(2)
Dębski Maciej
(2)
Fabisiak Emilia
(2)
Frasunkiewicz Maciej
(2)
Furmanek Marek
(2)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(2)
Galanciak Sylwia
(2)
Gołębiewski Łukasz
(2)
Grabowska Agata
(2)
Grynkiewicz Tomasz
(2)
Grzenia Jan
(2)
Gęsiarz Marcin
(2)
Hansen Anders
(2)
Hyla Marek
(2)
Ignaciuk Michalina
(2)
Iwanowska Mariola
(2)
Izdebski Paweł
(2)
Jachymek Karol
(2)
Jakubowicz Karol
(2)
Jasiński Wojciech
(2)
Jaskiernia Alicja
(2)
Jaskuła Sylwia
(2)
Jeziński Marek
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Kaliszewska Katarzyna
(2)
Kamińska-Czubała Barbara
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(148)
2010 - 2019
(499)
2000 - 2009
(301)
1990 - 1999
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(420)
1989-2000
(10)
Kraj wydania
Polska
(978)
Język
polski
(950)
nieznany (po)
(25)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(193)
Dyrektorzy szkół
(76)
Nauczyciele bibliotekarze
(69)
Pedagodzy
(62)
Bibliotekarze
(21)
Rodzice
(17)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Pedagodzy szkolni
(16)
Dorośli
(11)
Młodzież
(11)
Szkoły podstawowe
(11)
Szkoły średnie
(9)
Wychowawcy klas
(9)
Gimnazja
(8)
Nauczyciele informatyki
(8)
Nauczyciele biologii
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Biolodzy
(6)
Dzieci
(6)
Pracownicy oświaty
(6)
9-13 lat
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
6-8 lat
(3)
Coachowie
(3)
Psycholodzy
(3)
Studenci
(3)
Terapeuci
(3)
Biblioterapeuci
(2)
Informatycy
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele techniki
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
14-18 lat
(1)
Blogerzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Gamerzy
(1)
Instagramowicze
(1)
Inżynierowie
(1)
Klasa 5.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawnicy
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Seniorzy
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Vlogerzy
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Film polski
(6)
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Internet
(606)
Zastosowania internetu w edukacji
(169)
Komputer w szkole - Internet
(117)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(79)
Cyberprzemoc
(62)
Nauczanie
(62)
Środki masowego przekazu
(61)
Społeczeństwo informacyjne
(55)
Media społecznościowe
(53)
Informatyka
(50)
Młodzież
(49)
Pomoce dydaktyczne
(46)
Rzeczywistość wirtualna
(44)
Komunikacja społeczna
(43)
Uzależnienie od Internetu
(43)
Uzależnienie od komputera
(42)
Biblioteki szkolne
(41)
Nauczanie na odległość
(41)
Edukacja medialna
(38)
Komputery
(38)
Dziecko
(34)
Dzieci
(30)
Metody aktywizujące
(30)
Multimedia
(29)
Godzina wychowawcza
(26)
Portal społecznościowy
(25)
Strony WWW
(25)
Telewizja
(25)
Technologia informacyjna (IT)
(24)
Facebook
(23)
Rodzina
(23)
Szkolnictwo
(23)
Uczniowie
(23)
Wychowanie w rodzinie
(23)
Uzależnienia medialne
(20)
Fonoholizm
(19)
Reklama
(19)
Zastosowania komputerów w edukacji
(19)
Cyberbezpieczeństwo
(18)
Cyberkultura
(16)
Agresywność
(15)
Cyberprzestępczość
(15)
Nałóg
(15)
Kompetencje medialne
(14)
Komunikacja interpersonalna
(14)
Nastolatki
(14)
Internauci
(13)
Nauczyciele
(13)
Przemoc
(13)
Uzależnienie (nałóg)
(13)
Język polski (przedmiot szkolny)
(12)
Marketing
(12)
Niepełnosprawni
(12)
Społeczności internetowe
(12)
Biblioteki
(11)
E-learning
(11)
Informacja
(11)
Przemoc w szkole
(11)
Uczucia
(11)
Bibliotekarstwo
(10)
Gry komputerowe
(10)
Kształcenie
(10)
Nałogi - dataholizm
(10)
Pornografia
(10)
Prawo autorskie
(10)
Public relations
(10)
Wyszukiwanie informacji
(10)
Zastosowania multimediów w edukacji
(10)
Alkoholizm
(9)
Czytelnictwo
(9)
Globalizacja
(9)
Kultura
(9)
Kultura masowa
(9)
Ludzie starzy
(9)
Marketing elektroniczny
(9)
Metody nauczania
(9)
Mózg
(9)
Portale internetowe
(9)
Przestępstwo komputerowe
(9)
Samobójstwo
(9)
Wychowanie
(9)
Bezrobocie
(8)
Blogi
(8)
Konsumenci (ekon.)
(8)
Mowa nienawiści
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Patologia społeczna
(8)
Smartfon
(8)
Sztuczna inteligencja
(8)
Uczenie się
(8)
Bezpieczeństwo
(7)
Bezpieczeństwo informacyjne
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Dziennikarstwo
(7)
Gry edukacyjne
(7)
Mentoring
(7)
Niepełnosprawni umysłowo
(7)
Otwarte zasoby edukacyjne
(7)
Praca
(7)
Praca zespołowa
(7)
Temat: dzieło
Internet
(1)
Lew, Czarownica i Stara Szafa
(1)
Polska Kronika Filmowa
(1)
Wirtualny przyjaciel
(1)
Temat: czas
2001-
(127)
2001-0
(19)
1989-
(13)
1989-2000
(7)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
1201-1300
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1801-1900
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Anglia
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kłodzko
(1)
Niemcy
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Poznań
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
Szwecja
(1)
Tanzania
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(310)
Artykuł z czasopisma fachowego
(257)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(72)
Poradniki
(49)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(40)
Artykuł z czasopisma naukowego
(39)
Poradnik
(23)
Opracowanie
(21)
Podręczniki
(20)
Scenariusz zajęć
(20)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(18)
Film edukacyjny
(17)
Gry komputerowe
(15)
Praca zbiorowa
(15)
Podręczniki akademickie
(13)
Dokumenty audiowizualne
(12)
Wywiad dziennikarski
(11)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(10)
Monografia
(10)
Blogi
(9)
Artykuł z czasopisma technicznego
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Raport z badań
(7)
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(6)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(6)
Film
(6)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Dokument audiowizualny
(5)
Film polski
(5)
Film dokumentalny
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Artykuł z czasopisma historycznego
(3)
E-booki
(3)
Fotografia
(3)
Komiksy
(3)
Literatura
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Wydawnictwa dla dzieci
(3)
Antologia
(2)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(2)
Bibliografia
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Esej
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Reportaż
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Słowniki
(2)
Słowniki polskie
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ankieta
(1)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma związkowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Blog
(1)
Broszura
(1)
Cytaty
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma kobiece rosyjskie
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Czasopismo literackie
(1)
Czasopismo o sztuce
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Felieton
(1)
Filmy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Informatory
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka dla najmłodszych
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół muzycznych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Materiały pomocnicze do gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze do szkół podstawowych
(1)
Multibooki
(1)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Projekt edukacyjny
(1)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz lekcji
(1)
Scenariusze lekcji
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(369)
Informatyka i technologie informacyjne
(62)
Socjologia i społeczeństwo
(54)
Medycyna i zdrowie
(52)
Psychologia
(51)
Media i komunikacja społeczna
(30)
Historia
(10)
Inżynieria i technika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(7)
Literaturoznawstwo
(6)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Językoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Chemia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(51)
Biblioteka Centrum Informacji
(49)
Remedium
(32)
Meritum
(26)
Głos Pedagogiczny
(25)
Gazeta Szkolna
(14)
Polonistyka
(14)
Biblioteka w Szkole
(11)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(10)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(8)
Świat Problemów
(8)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(7)
Biologia w Szkole
(6)
Edukacja i Dialog
(6)
Kwartalnik Pedagogiczny
(6)
Wychowawca
(6)
Bibliotekarz
(5)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(5)
Kultura i Społeczeństwo
(5)
Nauczyciel i Szkoła
(5)
Niebieska Linia
(5)
Pedagogika Społeczna
(5)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Edukacja Medialna
(4)
Kultura i Historia
(4)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(4)
Wszystko dla Szkoły
(4)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(4)
Biblioteka Szkolne Centrum Informacji
(3)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(3)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Wiadomości Historyczne
(3)
Życie Szkoły
(3)
Charaktery
(2)
Język Polski w Gimnazjum
(2)
Kultura i Edukacja
(2)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Problemy Narkomanii
(2)
Psychologia w Szkole
(2)
TIK w Edukacji
(2)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(2)
Biblioteka Publiczna
(1)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Chemia w Szkole
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Internet : pierwszy polski magazyn użytkowników sieci Internet
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Matematyka
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Przegląd Humanistyczny
(1)
Przegląd Oświatowy
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Studia Humanistyczne AGH
(1)
Studia Socjologiczne
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Szkoła Zawód Praca
(1)
Terapia
(1)
Uczę Nowocześnie
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(1)
979 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka UOKiK.)
Publikacja podzielona jest na cztery części. Pierwsza z nich poświęcona jest polityce antytrustowej i próbie odpowiedzi na pytanie, dlaczego sprawne funkcjonowanie konkurencji jest podstawą prawidłowego działania i rozwoju 8 gospodarki rynkowej. Kolejne dwa rozdziały dotyczą kontroli koncentracji oraz pomocy publicznej. Obie te kwestie to jedyne przypadki, w których organy antymonopolowe reagują ex-ante – zanim nastąpi zakłócenie konkurencji. Ostatnia część to z kolei wyzwania polityki konkurencji. Postępująca informatyzacja życia społecznego i gospodarczego sprawia, że przedsiębiorstwa działają w zupełnie innym otoczeniu niż jeszcze kilka lat temu. Zarówno sposób organizacji spółek, jak i prowadzenia przez nie operacji na rynku uwarunkowane są w znacznym stopniu przez nowe technologie oraz sposoby komunikowania się. Zadaniem organów antymonopolowych jest dostosowywanie działania do tych zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor, który przez wiele lat wspierał swoją wiedzą w zakresie nowych mediów Uniwersytety Trzeciego Wieku w południowej części Polski, analizując miejsce seniorów w przestrzeni nowych mediów opisuje dobre praktyki w wymiarze edukacyjnym z zakresu obsługi urządzeń cyfrowych. Publikacja adresowana jest do osób zajmujących się organizowaniem działań edukacyjnych w instytucjonalnych formach kształcenia, a więc: UTW, klubach seniora, NGO, a także w ramach działań wolontariackich (np. „Latarnicy Polski Cyfrowej”). Autor dedykuje książkę również studentom kierunków pedagogicznych, gerontologii oświatowej oraz słuchaczom kursów dających podstawy do pracy z osobami w wieku senioralnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110897 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49991 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33154 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46504 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64962 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Internet stał się najważniejszym źródłem informacji dla znacznej części ludzkości. Społeczności internetowe – jak na przykład społeczność odpowiedzialna za tworzenie Wikipedii – stanowią kluczowe ogniwa współczesnego systemu kreacji i obiegu wiedzy. Jednak jak dużo wiemy o naturze i dynamice tych społeczności? Co sprawia, że możemy ufać efektom ich działalności – jeśli istotnie możemy im ufać? Czy Wikipedia i inne internetowe kompendia to wiarygodne źródła wiedzy, czy też powinniśmy je traktować z najwyższą ostrożnością? W tym przełomowym, interdyscyplinarnym studium Amy S. Bruckman dogłębnie rozważa te i pokrewne zagadnienia. Sięgając po ustalenia filozofii, socjologii, psychologii i medioznawstwa, autorka przystępnie wyjaśnia czym jest społeczność, co to jest wiedza, w jaki sposób Internet ułatwia tworzenie nowych rodzajów społeczności, a także jak wiedza jest kształtowana poprzez współpracę i konwersację online. Porusza przy tym zagadnienie tworzenia tożsamości w Internecie i jej wpływu na nasze interakcje w cyfrowym świecie oraz stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego w sieci występuje tak wiele niepożądanych zachowań i co możemy z tym zrobić. W dzisiejszych realiach głębokiego kryzysu zaufania, a jednocześnie coraz silniejszej zależności od Internetu jako najważniejszego medium informacyjnego, Czy można ufać Wikipedii to obowiązkowa lektura dla wszystkich fanów wiedzy i współczesności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 326)
Monografia wieloautorska Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości. Publikacje najmłodszych pracowników nauki są prezentacją prowadzonych przez nich badań naukowych. Mogą stać się przyczynkiem do dyskusji wokół eksplorowanych przez nich pól problemowych, a także ważnym źródłem inspiracji dla czytelników oraz źródłem pogłębiania kompetencji naukowych doktorantów. Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji. Niniejszy zbiór tekstów potwierdza interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, a także wpisuje się we współczesne dyskusje na temat roli edukacji w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110558 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40045 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46324 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65076 P 3,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Efektywność, jako immanentny atrybut ludzkiego działania, w warunkach zmieniających się paradygmatów zarządzania organizacjami pozostaje od stuleci przedmiotem ożywionego zainteresowania. Niektórzy sugerują, że mamy do czynienia wręcz z „terrorem efektywności”1. J.G. March i R.I. Sutton podkreślają, że dociekania dotyczące natury, pomiaru i oceny efektywności w naukach o organizacji należą do najbardziej intensywnych2. Wynika to zapewne z pojemności i wielowymiarowego charakteru kategorii efektywności, a także z możliwości ciągłej poprawy relacji pomiędzy uzyskanymi wynikami a nakładami koniecznymi do ich osiągnięcia. Powszechność zainteresowania efektywnością wynika także ze statusu imperatywu odnoszącego się do wszystkich poziomów gospodarowania (makro, mezo, mikro), do zarówno krótkiego (operacyjnego), jak i strategicznego horyzontu działania, do różnego rodzaju działań, obszarów funkcjonalnych w poszczególnych sektorach (tj. w ramach organizacji komercyjnych, publicznych i non-profit). Jednocześnie chodzi o efektywność rozumianą jako zdolność do wzrostu i rozwoju (efektywność dynamiczną nawiązującą do teorii zdolności dynamicznych) i tą, która jest skoncentrowana na unikaniu marnotrawstwa poszczególnych zasobów i ich optymalnej alokacji (efektywność statyczna nawiązującą do teorii zasobowej)3. Pojawianie się nowych zjawisk, dynamika ich rozprzestrzeniania się i coraz większa rola w procesach gospodarowania (choćby takich jak struktury sieciowe, rynki kapitałowe, relacje społeczne) powodują otwieranie się nowych pól badawczych, zachęcając do poszukiwania odpowiedzi na pytania dotyczące istoty, uwarunkowań, narzędzi do pomiaru i dezyderatów do kształtowania pożądanej efektywności działania w wymiarze indywidualnym i zespołowym. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że osiąganie efektywności jest podstawą naturalnego dążenia organizacji do sukcesu, a z drugiej strony − że kluczowe dla osiągania tej efektywności są zdolność do przezwyciężania sprzeczności organizacyjnych (ambiwalencji) oraz tworzenie warunków do wzajemnego dopasowania poszczególnych elementów organizacji, tj. zapewnienie ich spójności, pojawia się (w ramach aplikacyjności badań) zapotrzebowanie na formułowanie zaleceń, w jaki sposób tę efektywność osiągać w warunkach obecnego tempa zmian, turbulencji otoczenia i hiperkonkurencji. Powyższe przesłanki spowodowały pojawienie się − jako kontynuacja problematyki efektywności4 − kolejnego zbioru artykułów prezentujących rozważania teoretyczne oraz wyniki badań empirycznych. W imieniu redaktorów pragniemy podziękować Autorom za udział w dyskursie naukowym oraz wszystkim pleno titulo Recenzentom za przygotowanie recenzji, czym wydatnie przyczynili się do podniesienia poziomu merytorycznego niniejszego opracowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Engram)
Analizując całą listę zagrożeń, jakie wiążą się z korzystaniem przez młodych ludzi z mediów elektronicznych, możemy ulec pokusie skierowania całego wysiłku na maksymalne ograniczenie korzystania z nich. Wydaje się jednak, że kluczową sprawą jest stworzenie takiej kultury domowej, nakierowanej na bycie z innymi, rozmowę, wzajemną pomoc i wreszcie naukę i własny rozwój, która spowoduje, że dziecko/dorastający nie będzie liczył czasu do kolejnego filmu lub kolejnej sesji z komputerem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106721 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48532 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32434 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45212 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64132 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jak przeciwdziałać dzisiejszemu kryzysowi zaufania do mediów? Choć rozprzestrzenianie się fałszywych wiadomości, zwanych fake newsami, jest obecnie powszechnym i bardzo niebezpiecznym problemem, wciąż nie udało się opracować skutecznych metod przeciwdziałania mu. Częściowo może wynikać to z faktu, że dotąd skupiano się głównie na analizie skutków i mechanizmów rozpowszechniania zjawiska fake newsów, a nie jego genezy. Publikacja Klaudii Rosińskiej poszerza dotychczasową perspektywę badawczą o ten stosunkowo nowy obszar, koncentrując się na ukazaniu fake newsów jako elementu szerszych procesów związanych z przekazywaniem i odbiorem informacji. Autorka rozważa między innymi: • Jak można zdefiniować i sklasyfikować zjawisko fake newsów? • Jakie czynniki technologiczne i psychologiczne wpływają na występowanie fake newsów na bezprecedensową skalę? • W jaki sposób zjawisko fake newsów było badane dotychczas? • Dlaczego obecne sposoby rozwiązania problemu dezinformacji są mało skuteczne? • W jaki sposób dziennikarze oraz indywidualni odbiorcy wpływają na skalę fałszywych przekazów w mediach i co możemy zrobić, by naprawić sytuację? Książka zawiera omówienia fake newsów znanych z polskiej przestrzeni cyfrowej, odnośniki do użytecznych narzędzi weryfikacji treści w Internecie oraz liczne materiały dydaktyczne i infografiki. Stanowi kompendium wiedzy dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych na kierunkach społecznych i humanistycznych, a także dziennikarzy, nauczycieli oraz instytucji zajmujących się edukowaniem społeczeństwa obywatelskiego. Będzie też odkrywczą lekturą dla wszystkich zainteresowanych wpływem mediów na jednostki i całe społeczeństwa, w tym wojną informacyjną i cyberbezpieczeństwem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe), komunikacyjnym właściwościom portali społecznościowych (Facebook), a także marketingowi w internecie (marki na stronach internetowych i w komunikatach reklamowych).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50479 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46225 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65539 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
We have the pleasure to present to you the next issue of Business Informatics, focusing on a specific area of IT systems application which is sport. In particular, our attention is paid to using ICT systems to manage and control organization systems of sport clubs, to manage organization processes of training camps, participation in competitions, as well as the organization and leading of trainings. Majority of studies are financed from the grant “Academic Sports Association Platform” (PeAZS), being a tool of monitoring training, organizational and financial processes of the institutions realizing the ACSS program. The first paper presents assumptions and functionalities of the information-communication system called the e-AZS Platform (PeAZS), the purpose of which was to provide the authorities of the AZS-AWF club of Wrocław with a tool enabling them to integrate the flow of information between the authorities of the sports club, coaches, contestants and the widely understood environment of the sports club (sports unions, sponsors, etc.). The second paper describes a computer aided system for designing sport training. It is important to underline that this system fully identifies all of the factors having influence over the effectiveness of a training process. The system relates to quantifiable disciplines, such as athletics, but the authors expect the development of this system to cover unquantifiable disciplines, such as combative sports, too. The third paper describes and explains the usage of IT and electronic tools to register behaviours when playing volleyball, based on the example of Plus Liga. The fourth paper describes new Internet communication technologies, basing on the example of Polish sports organizations. In particular, popular forms of Internet communication (NICT) were described, while pointing to the need of improvement of the competences relating to the use of NICT. In the fifth paper the authors investigate the issue of the valuation of sports clubs’ intangible assets, with the use of new media. It is shown that media value, created by the new media (social media), may be an indirect element possibly deciding on the value of a club and particular subjects participating in it. A practical example of this type of a valuation process (assessment of the value of an event, a club, a player) is Pentagon Research – a company which has been dealing with these issues for many years now. The sixth paper presents the possibility of using the e-learning solutions in sports organizations. The authors highlight the need to widen communication channels in the processes of sports learning, and present, in a systematic manner, the implications of solutions relating to electronic development and building of knowledge repositories. The seventh paper describes the functioning of fitness clubs, so popular nowadays all around Poland. They require the application of modern IT tools in client management. The article describes the basic functions and modules used to manage data, allowing for the improvement of communications processes with the clients of a fitness club. The eighth paper describes theoretical indications of the possibilities to develop an integrated management system for the needs of sports organizations. It has been suggested that the development of such system should be based on the concept of business social responsibility. An important added value of this concept is the thesis on the need of cross-sectoral integration, giving rise to the development of a system engaging private and public subjects, which may, in turn, favour the improvement of the relationships between the subjects functioning in these sectors. The ninth, and final, paper of this issue of Business Informatics is research on designing strategies for managing the relationship with clients with the use of broadly understood ICT tools. It is worth mentioning here that the research was carried out basing on the example of a global sports organization – Pure Jatomi. As a consequence, the authors describe ICT tools in the context of the possibility to accelerate the Customer Lifetime Value. The authors as well as the editors of this issue of Business Informatics are hoping for a considerable interest in these issues, and that the need to develop the subject matter will be large enough to enable, in the nearest future, the publication of a next issue of Business Informatics of Sport Science including a description of practical implementations and new concepts, such as, for example, the use of Augmentem Reality technology, and many other modern technologies and ICT systems for the improvement of the organizational system, as well as practical solutions for sports trainings.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Engram.)
Książka poświęcona jest problematyce funkcjonowania współczesnych ludzi w obliczu spotykających ich dylematów. Zawiera najnowsze naukowe wyjaśnienia sposobów funkcjonowania ludzi w kontekście realizowanych przez nich ról i zadań, z jakimi zmagają się na co dzień. Ten obszar nauki w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin: psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, biologów, ekonomistów, informatyków, prawników, politologów i rozwija się bardzo dynamicznie. Wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań. Współczesne przemiany społeczne, ekonomiczne, technologiczne powodują, że w życiu ludzi pojawiają się nowe problemy, nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. Teksty zebrane w publikacji podejmują ważne z tej perspektywy zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49826 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40025 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33204 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46428 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45551 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39572 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32722 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ukazujący się od 2006 roku półrocznik „Studia Wyborcze” stanowi interdyscyplinarne forum wymiany wiedzy i poglądów w zakresie szeroko pojętej tematyki wyborczej: na jego łamach publikują prawnicy, socjologowie oraz politolodzy i jako takie jest unikalne na polskim rynku wydawniczym. Teksty ukazujące się w „Studiach Wyborczych” stanowią źródło wiedzy o prawie wyborczym, systemach wyborczych i praktycznych aspektach funkcjonowania określonych rozwiązań w Polsce i na świecie. Czasopismo to stanowi także forum wymiany myśli i poglądów na temat obowiązujących i postulowanych rozwiązań, adresowane nie tylko dla osób zajmujących się naukowo zagadnieniami wyborczymi, ale i także dla tych, którzy zgłaszają postulaty zmian w zakresie rozwiązań prawa wyborczego, obowiązującego w Polsce. W „Studiach Wyborczych” publikują nie tylko autorzy rodzimi, ale znaczna część tekstów nadsyłana jest przez autorów z innych państw. Taka perspektywa pozwala czytelnikowi spojrzeć na rozwiązania polskie i dyskusję, jaka toczy się na temat prawa wyborczego i wyborów wśród polskich przedstawicieli nauki, polityków i dziennikarzy z dystansem
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej