Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(7)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Autor
Kuna-Marszałek Anetta
(2)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(2)
Czekaj Janusz
(1)
Domański Tomasz
(1)
Dorożyńska Agnieszka
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Glinkowska-Krauze Beata
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Krawiec Wioletta
(1)
Lis Stanisław
(1)
Miklaszewski Stanisław
(1)
Plawgo Bogusław
(1)
Teczke Janusz
(1)
Wach Krzysztof
(1)
Wieloch Justyna
(1)
Witek-Hajduk Marzanna K
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
Temat
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(7)
Rynek pracy
(3)
Globalizacja
(2)
Innowacje
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Controlling
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Jakość produktu
(1)
Kadry
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Lis, Stanisław
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Motywacja pracy
(1)
Outsourcing
(1)
Parki technologiczne
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Praca
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Sieć handlowa
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres zawodowy
(1)
Supermarkety i hipermarkety
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Unia Europejska
(1)
Wiedza
(1)
Wykup lewarowany
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tematyka monografii (…) dotyczy niezwykle ważnego aspektu, jakim jest problem ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw. Choć w literaturze przedmiotu można spotkać wiele tytułów dotyczących internacjonalizacji przedsiębiorstw, problem ten nie jest często omawiany w kontekście przedsiębiorczości międzynarodowej. Jest to element wyróżniający recenzowaną publikację na rynku wydawniczym. Stanowi o jej oryginalności, aktualności, a także aplikacyjności prowadzonych rozważań. Książka bowiem może być niezwykle użyteczna zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, badaczy zajmujących się omawianą problematyką, jak i dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć działania tego typu. Dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, ISSN 0867-7727 ; 568.)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw współcześnie jest procesem bardzo intensywnym, przy czym różne motywy skłaniają przedsiębiorstwa do umiędzynarodowienia, różny jest sposób ich zaangażowania na rynkach zagranicznych, zakres geograficzny powiązań z partnerami zagranicznymi oraz sposób konkurowania na rynkach zagranicznych. Ważnym obszarem badań stał się również proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstw funkcjonujących w branżach wysokich technologii, w przypadku których zaobserwowano nietypowy przebieg procesu umiędzynarodowienia, co skutkowało opracowaniem teorii wczesnej internacjonalizacji przedsiębiorstw. Krytyka teorii etapowego umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa oraz innych teorii internacjonalizacji doprowadziła do opracowania alternatywnych teorii uwzględniających m.in. analizę procesu podejmowania decyzji o umiędzynarodowieniu oraz analizę otoczenia międzynarodowego. Wymienione teorie podejmują m.in. następujące zagadnienia teoretyczne odnoszące się do międzynarodowej działalności przedsiębiorstw: przebieg procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, proces podejmowania decyzji o umiędzynarodowieniu działalności przedsiębiorstwa, wybór form internacjonalizacji, motywy eksportu, bezpośrednich inwestycji zagranicznych i innych form umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, cechy przedsiębiorstw, które internacjonalizują swoją działalność, a także lokalizację zagranicznej działalności przedsiębiorstw. Tematyka umiędzynarodowienia przedsiębiorstw jest również od lat przedmiotem zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem biznesem międzynarodowym, zarządzaniem strategicznym oraz marketingiem międzynarodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107186 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Monografia zawiera analizę teoretyczną problemów internacjonalizacji o charakterze poznawczym i utylitarnym, a także prezentację badań przeprowadzonych w polskich i ukraińskich mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w związku ze sposobami ich internacjonalizacji. Oparcie rozważań na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami. Zasadniczą treścią publikacji jest opis i analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście jej modeli. Autorka wychodzi poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając rosnącą rolę procesu internacjonalizacji w zarządzani u przedsiębiorstwami oraz dla gospodarki. Zasadniczym atutem książki jest wypełnienie luki w zakresie prezentacji sposobów internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich wielkości, a także przeanalizowanie problemu od strony biznesu, instytucji naukowych i samorządowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Zasadniczym celem opracowania jest przedstawienie problematyki i strategii stosowanych przez duże międzynarodowe sieci handlowe. Przedmiotem rozważań są m.in. : metody rozwiązywania problemów strategicznych (w tym podstawowe formuły dystrybucji wykorzystywane przez duże sieci handlowe na świecie, strategie niskich cen, rozwój tych sieci na naszym rynku), ilustrowane licznymi przykładami sposoby strategii stosowanych przez duże sieci handlowe na rynkach zagranicznych, działania innowacyjne w zakresie rozwoju strategii marketingowych i zagadnienie ich globalizacji, dostosowanie strategii do rynków lokalnych, a ponadto dokumentowane wieloma przykładami strategie wprowadzania przez duże sieci handlowe polityki marki handlowej i zarządzania nią.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44983/T.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113217 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47185 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także działań marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. Podjęte zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiębiorstw z różnych branż. W monografii znajduje się też kilka studiów przypadków odnoszących się do internacjonalizacji polskich firm.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej