Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(127)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Artykuły
(5)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(238)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(47)
Wypożyczalnia Chodzież
(35)
Wypożyczalnia Czarnków
(23)
Wypożyczalnia Trzcianka
(31)
Wypożyczalnia Złotów
(48)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(43)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Zabrocki Ludwik
(12)
Jassem Wiktor
(6)
Tambor Jolanta
(6)
Tońska-Szyfelbein Anna
(6)
Bartnicka-Dąbkowska Barbara
(5)
Doroszewski Witold
(5)
Jaworski Michał
(5)
Sinielnikoff Roxana
(5)
Wieczorkiewicz Bronisław
(5)
Dłuska Maria
(4)
Koźmiński Łukasz
(4)
Madelska Liliana
(4)
Matecki Maciej
(4)
Metera Helena
(4)
Misiewicz Tomasz
(4)
Ostaszewska Danuta
(4)
Prędota Stanisław
(4)
Witaszek-Samborska Małgorzata
(4)
Bierońska Elżbieta
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(3)
Maurer Alicja
(3)
Rocławski Bronisław
(3)
Szulc Aleksander
(3)
Grzybowski Stefan
(2)
Mierzejewska Halina
(2)
Morciniec Norbert
(2)
Olechnowicz Mścisław
(2)
Skoczylas-Stawska Honorata
(2)
Szymankiewicz Elżbieta
(2)
Wierzchowska Bożena
(2)
Wójtowicz Janina
(2)
Adamus Marian
(1)
Anders Marta
(1)
Badyda Ewa
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bartens Angela
(1)
Bartmiński Jerzy
(1)
Bartoszewicz Albert
(1)
Basztura Czesław
(1)
Benni Tytus
(1)
Biedrzycki Leszek
(1)
Biernacka Michalina
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Biłas-Pleszak Ewa
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cruttenden Alan
(1)
Czekman Walery
(1)
Darski Józef Paweł
(1)
Demenko Grażyna
(1)
Duma Jerzy
(1)
Essen Otto von
(1)
Gajos Mieczysław
(1)
Gerhart Lindner
(1)
Gorškova Klavdiâ Vasil'evna
(1)
Haburgaev Georgij Aleksandrovič
(1)
Hącia Agata
(1)
Kamińska Anna
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Knoll Katarzyna
(1)
Kochanowicz Jan
(1)
Kogut Jędrzej
(1)
Koneczna Halina
(1)
Konert-Panek Monika
(1)
Kot Alicja
(1)
Kołaczek-Fila Ewa
(1)
Krztoń Justyna
(1)
Kułakowska Małgorzata
(1)
Lenartowicz-Zagrodna Anna
(1)
Leszczyński Zenon
(1)
Lindner Gerhart
(1)
Mayenowa Maria Renata
(1)
Milewska-Stawiany Małgorzata
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Mirgos Marta
(1)
Mukerji Ron
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Nagórko Alicja
(1)
Neuburger Małgorzata
(1)
Nowosad-Bakalarczyk Marta
(1)
O'Connor Joseph Desmond
(1)
Okoń Zoja
(1)
Paisley Joel
(1)
Pawlik Janusz
(1)
Pawłowska Regina
(1)
Pihan-Kijasowa Alicja
(1)
Popowska-Taborska Hanna
(1)
Przyklenk Joanna
(1)
Rejniak Zofia
(1)
Rogowska-Cybulska Ewa
(1)
Rzedzicka Sylwia
(1)
Rzekanowski Arkadiusz
(1)
Rębała Marzena
(1)
Sawicka Irena
(1)
Sigurd Bengt
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smułkowa Elżbieta
(1)
Sobkowiak Włodzimierz
(1)
Stolarczyk Aleksandra
(1)
Studzińska Natalia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(25)
1960 - 1969
(17)
1950 - 1959
(3)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(128)
Finlandia
(1)
Język
polski
(121)
nieznany (po)
(5)
angielski
(2)
Odbiorca
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(3)
Przedszkola
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
A0 (poziom biegłości językowej)
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 4.
(1)
Młodzież
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Język polski
(69)
Fonetyka
(41)
Mowa
(17)
Dialektologia
(12)
Dziecko
(12)
Logopedia
(12)
Język angielski
(9)
Językoznawstwo
(9)
Fonetyka akustyczna
(6)
Język rosyjski
(6)
Spółgłoski
(6)
Słowotwórstwo
(6)
Słuch
(6)
Fleksja
(5)
Gramatyka
(5)
Składnia
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Język niemiecki
(4)
Programy komputerowe
(4)
Języki słowiańskie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wymowa
(3)
Emisja głosu
(2)
Fonologia
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Język szwedzki
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Pisownia
(2)
Samogłoski
(2)
Słuch fonematyczny
(2)
Afazja
(1)
Akcent
(1)
Akcent polski
(1)
Czytanie
(1)
Części mowy
(1)
Dziennikarze
(1)
Dzień Babci
(1)
Dzień Dziadka
(1)
Elektroakustyka
(1)
Epika
(1)
Etykieta językowa
(1)
Frazeologia
(1)
Głos
(1)
Intonacja polska
(1)
Jąkanie
(1)
Język białoruski
(1)
Język chiński
(1)
Język francuski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Języki
(1)
Języki kreolskie i pidgin
(1)
Językoznawstwo matematyczne
(1)
Językoznawstwo normatywne
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
Kompozycja utworu
(1)
Komputery
(1)
Korekcja
(1)
Kształcenie głosu
(1)
Leksykologia
(1)
Liryka
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(1)
Norma językowa
(1)
Onomastyka
(1)
Pisanie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poetyka
(1)
Poezja polska
(1)
Proza polska
(1)
Prozodia
(1)
Prozodia polska
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Recytacje
(1)
Reranie
(1)
Rym
(1)
Seplenienie
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Składnia poetycka
(1)
Struktura językowa
(1)
Sylaba
(1)
Sylaby
(1)
Szczotkarstwo
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Szkolnictwo teatralne
(1)
Telekomunikacja
(1)
Teoria literatury
(1)
Umiędzynarodowienie nauki i edukacji
(1)
Wymowa angielska
(1)
Zima
(1)
Zwierzęta
(1)
Zęby
(1)
Śnieg
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1601-
(1)
Temat: miejsce
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Wieluń (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(14)
Podręczniki akademickie
(5)
Dokumenty elektroniczne
(4)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Polonistyka
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Remedium
(1)
130 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29150, 29151 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Kto posłucha, ten usłyszy jest wyjątkową pozycją wydawniczą. W jej skład wchodzą książka oraz dwie płyty CD, na których zapisano cały materiał potrzebny do ćwiczeń, a także polecenia kierowane do dziecka. Z ćwiczeń zawartych w pu­blikacji mogą korzystać dzieci przygotowujące się do nauki czytania i pisania, a także dzieci, które tę naukę już rozpoczęły. Cały materiał do ćwiczeń percepcji słuchowej został starannie uporządkowany. Zachowano zasadę stopniowania trudności. Zadania dotyczą więc kolejno: odgłosów z bliższego i dalsze­go otoczenia dziecka, rytmów, wyrazów, sylab i głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50241 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40457 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33377 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46992 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65834 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65502 P 3,5 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111594 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli języka polskiego, ale także nauczania początkowego, prowadzących kółka zainteresowań oraz zajęcia pozalekcyjne. Składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy ma inne autorstwo, co jest plusem, gdyż nie bywa się na ogół specjalistą we wszystkich dziedzinach. Widać, że poszczególne zagadnienia zaprezentowały osoby kompetentne. Zadanie miały dosyć trudne, gdyż musiały dokonać wyboru zagadnień i tak je przedstawić, aby każdy mógł z nich skorzystać, nawet jeśli nie jest z wykształcenia polonistą. (...) Praca jest poprawna pod względem merytorycznym, autorki opierają się na wszystkich najnowszych osiągnięciach naukowych twórczo je wykorzystując przy propozycjach ćwiczeń i scenariuszy. [z recenzji dr Anny Sołtys-Chmielowicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108118 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Logopedia artystyczna / redakcja naukowa: Barbara Kamińska, Stanisław Milewski. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - 659 stron : ilustracje ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD).
(Logopedia XXI Wieku)
Monografia Logopedia artystyczna stanowi cenne uzupełnienie serii podręczników logopedycznych publikowanych przez wydawnictwo naukowe Harmonia Universalis. Tom ten jest wartościowy merytorycznie - proponuje się w nim sposób ujmowania tego działu logopedii oraz zakresy, treści, a także metody i techniki pracy w dziedzinie logopedii artystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40671 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33503 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47275 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111410 A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filologia Polska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8179 ; nr 63.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102042 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100242 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107766 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101730 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. polecamy Impuls Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. „Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. „Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. „Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40153 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15055 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00005 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Dźwięczność - trening poprawnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy oraz korygowania mowy bezdźwięcznej (czyli braku rozróżnienia w obrębie takich par głosek jak na przykład "p" i "b"). Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko ćwiczy wymowę głosek "b", "d", "g" oraz "z" w izolacji, w sylabach, w wyrazach oraz w zdaniach. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; Ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Możliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2572 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Wyraźne R - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy oraz korygowania tzw. rerania lub rotacyzmu, czyli nieprawidłowej wymowy głoski "r". Program przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat i składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko pracuje nad wymową wspomniane głoski w izolacji, w sylabach, w wyrazach oraz w zdaniach. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2569 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Seplenienie - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy i korygowania seplenienie, przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko ćwiczy wymowę głosek w izolacji, w sylabach, w wyrazach i w zdaniach. Ćwiczenia obejmują następujące szeregi głosek: szumiący - głoski: sz, ż (rz), cz, dż; syczący - głoski: s, z, c, dz; ciszący - głoski: ś, ź, ć, dź. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2571 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Jąkanie - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia płynnej wymowy, przeznaczony dla dzieci w ieku od 5 do 12 lat. Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko steruje głosem akcją na ekranie. Zabawy pozwalają na ćwiczenie: przeciagania głosek; kontroli siły głosu; rytmiczności mowy. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2568 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W podręczniku zastosowano autorski model analizy językowej opartej na ogólnoludzkich cechach językowych (publikowanych w naszym Wydawnictwie w 2004 roku, zrecenzowanych pozytywnie w kraju i za granicą). Zamieszczono też nowatorskie reguły gramatyczne obejmujące wszystkie dziedziny gramatyczne,od fonetyki i fonologii, do składni, z uwzględnieniem walencji, tematu i rematu w opisie szyku wyrazów w języku niemieckim. W przykładach niemieckich zastosowano obowiązującą od 1 sierpnia 2006 roku ortografię niemiecką. Wszystkie są tłumaczone na język polski, co poza autorskimi uwagami i konfrontatywnymi pobudza do dalszego samodzielnego porównania językowego. Do poszczególnych rozdziałów dodano informacje o najnowszych wynikach badań, np. o nowym rodzajniku nieokreślonym. Poszerzono walencję czasownika, tworząc rozdział 16. Poprzez odnośniki do innych podrozdziałów i dokładne opracowanie indeksu terminów umożliwiono recepcję tylko wybranych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów filologii germańskiej oraz językoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka ma charakter komparatystyczny – zestawia dwie edycje Ksiąg Syracha (z 1535 i 1541 roku) w przekładzie Piotra Poznańczyka, by ułatwić analizę polszczyzny obu tekstów. Autorka dokonała drobiazgowej analizy zabytków pod kątem grafii, fonetyki zróżnicowanej w obu edycjach, fleksji imiennej, przymiotnikowej, imiesłowowej, zaimkowej, werbalnej, a także leksyki i składni. Szczegółowo udokumentowała i omówiła zjawiska językowe występujące w obu tekstach (m.in. oboczności wynikające z ujęcia dialektalnego, formy poszczególnych przypadków, wariantywność końcówek czasownikowych, formy czasów i trybów). Przedstawiła charakterystykę ilościową i jakościową analizowanego słownictwa oraz realizację łacińskich konstrukcji składniowych. Zaprezentowała ciągłość istnienia przekładu Poznańczyka w szesnastowiecznej biblistyce, przywołując edycję Księgi Syracha zamieszczoną w Biblii Leopolity (1561). Całość opatrzyła obszerną bibliografią przedmiotową i podmiotową, uwzględniającą również słowniki, przewodniki i encyklopedie. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla naukowców i studentów zgłębiających historię literatury i języka polskiego, odkrywających tajniki i zawiłości przekładu literackiego, ale także – dla humanistów zainteresowanych dziejami polszczyzny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The work discusses the notion of the basic phonological segment from the perspective of selected European and American phonological theories. The discussion consists in the analyses of specific phonological problems in accordance with the tenets of a given framework, starting with the Kazan School and ending with the Optimality Theory. The goal of this study is to show the differences in the methodology and predictions of each framework that prove significant in the process of establishing the basic phonological unit. The dissertation elaborates on the data from English, Polish, German, and Russian. The main body of the work comprises the issues of biuniqueness and overlapping, the symmetry of a phonological system and levels of phonological representation. The book makes a relevant contribution to the discussion on the phonological theory. Monika Konert-Panek consistently demonstrates differences between basic concepts, levels of representation and explanatory potential of frameworks, starting from the influential ideas of the Kazan School, advocated in the second half of the 19th century, to Optimality Theory, which constitutes one of the main formal approaches nowadays. Clarity and accessibility of presentation make it possible for the reader to understand the nature of a topic as complex and diversified as phonology. Therefore, the book is recommended not only for scholars and students interested in phonology but also for readers interested in general linguistics. (Prof. Paula Orzechowska, Adam Mickiewicz University in Poznań) The discussion presented in the book consists in the analyses of selected phonological problems from the perspective of a given framework. Not only does this approach allow the readers to examine classic theories from the perspective of their successors, but it also makes it possible to enter the minds of old masters to resolve some later-emerged problems with their analytical tools. (Prof. Klementina Jurančič, University of Maribor) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr Monika Konert-Panek (ORCID 0000-0002-1463-3357) – PhD, works as Assistant Professor at the Institute of Specialised and Intercultural Communication at the University of Warsaw. She was also a Visiting Scholar at the University of Bologna, University of Trier and KU Leuven. Her current research interests cover the areas of sociophonetics, phonology and stylistics, with the focus on singing accent properties from the usage-based perspective. ------------- Dr Monika Konert-Panek (ORCID 0000-0002-1463-3357) – od 2007 roku doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Instytut Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej na Wydziale Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Była również Visiting Scholar na Uniwersytecie Bolońskim, Katolickim Uniwersytecie Lowańskim oraz na Uniwersytecie w Trewirze. Jej obecne zainteresowania badawcze obejmują obszary fonetyki i fonologii języka angielskiego, socjolingwistyki, stylistyki oraz lingwistyki kontrastywnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej