Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(776)
IBUK Libra
(15)
Forma i typ
Książki
(771)
Publikacje naukowe
(20)
E-booki
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(12)
Artykuły
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1557)
wypożyczone
(35)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(384)
Czytelnia Piła
(11)
Wypożyczalnia Chodzież
(283)
Czytelnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(168)
Czytelnia Czarnków
(16)
Wypożyczalnia Trzcianka
(157)
Czytelnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(235)
Czytelnia Złotów
(14)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(273)
Czytelnia Wągrowiec
(35)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Tatarkiewicz Władysław
(47)
Legowicz Jan
(16)
Copleston Frederick
(15)
Walicki Andrzej
(15)
Sikora Adam
(12)
Krońska Irena
(11)
Skarga Barbara
(11)
Kuksewicz Zdzisław
(9)
Kuderowicz Zbigniew
(8)
Leśniak Kazimierz
(8)
Płużański Tadeusz
(8)
Bańka Józef
(7)
Borzym Stanisław
(7)
Cackowski Zdzisław
(7)
Chwedeńczuk Bohdan
(7)
Kołakowski Leszek
(7)
Palacz Ryszard
(7)
Baszniak Tadeusz
(6)
Jedynak Stanisław
(6)
Abramowiczówna Zofia
(5)
Aleksandrov Georgij Fedorovič
(5)
Chmielewski Adam
(5)
Diogenes Laertius
(5)
Domański Juliusz
(5)
Drozdowicz Zbigniew
(5)
Linda Alina
(5)
Maciejewska Maria
(5)
Nowicki Andrzej
(5)
Ogonowski Zbigniew
(5)
Opara Stefan
(5)
Russell Bertrand
(5)
Tokarczyk Roman Andrzej
(5)
Zalewski Sylwester
(5)
Zawadzki Zdzisław
(5)
Banaszkiewicz Jakub
(4)
Brzozowski Stanisław
(4)
Eco Umberto
(4)
Głombik Czesław
(4)
Hegel Georg Wilhelm Friedrich
(4)
Kot Władysław
(4)
Krokiewicz Adam
(4)
Kupis Bogdan
(4)
Mackiewicz Witold
(4)
Markiewicz Barbara
(4)
Panasiuk Ryszard
(4)
Przyłębski Andrzej
(4)
Reale Giovanni
(4)
Sarnowski Stefan
(4)
Siemek Marek Jan
(4)
Swieżawski Stefan
(4)
Szymańska Beata
(4)
Szyszkowska Maria
(4)
Węgrzecki Adam
(4)
Zieliński Edward Iwo
(4)
Andrzejewski Bolesław
(3)
Bazylow Ludwik
(3)
Bergman Stefan
(3)
Dziamski Seweryn
(3)
Fuller Benjamin Apthorp Gould
(3)
Gajda-Krynicka Janina
(3)
Gordon Mieczysław
(3)
Jakubowski Marek Nikodem
(3)
Jakubowski Wiktor
(3)
Jarco Jerzy
(3)
Jaroszewski Tadeusz Maciej
(3)
Kalka Krzysztof
(3)
Korab-Żebryk Roman
(3)
Krahelska Halina
(3)
Krzemień-Ojak Krystyna
(3)
Krzemień-Ojak Sław
(3)
Kuziak Michał
(3)
Marquard Odo
(3)
Marzęcki Józef
(3)
Miś Andrzej
(3)
Neyman Aleksander
(3)
Plehanov Georgij Valentinovič
(3)
Popper Karl Raimund
(3)
Suchodolski Bogdan
(3)
Szahaj Andrzej
(3)
Szczucki Lech
(3)
Szewczyk-Haake Katarzyna
(3)
Tischner Józef
(3)
Topolski Jerzy
(3)
Wudel Witold
(3)
Znamierowski Czesław
(3)
Zychowicz Juliusz
(3)
Łoziński Jerzy
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Światło Ruta
(3)
Żelazny Mirosław
(3)
Amsterdamski Stefan
(2)
Anzenbacher Arno
(2)
Ayer Alfred J
(2)
Bakradze Konstanty
(2)
Bartosiak Katarzyna
(2)
Baszkiewicz Jan
(2)
Bednarek Henryk
(2)
Bieńkowska Ewa
(2)
Bocheński Józef Maria
(2)
Buczyńska-Garewicz Hanna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(79)
2000 - 2009
(175)
1990 - 1999
(134)
1980 - 1989
(162)
1970 - 1979
(132)
1960 - 1969
(58)
1950 - 1959
(24)
1940 - 1949
(5)
1920 - 1929
(1)
1870 - 1879
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(8)
1989-2000
(4)
1918-1939
(3)
1945-1989
(3)
1939-1945
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Kraj wydania
Polska
(789)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(725)
nieznany (po)
(64)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura irlandzka
(1)
Temat
Filozofia
(548)
Filozofia chrześcijańska
(40)
Antropologia filozoficzna
(33)
Nauki społeczne
(30)
Pedagogika
(28)
Filozofia kultury
(24)
Nauka
(24)
Polityka
(24)
Religia
(21)
Wychowanie
(21)
Kultura
(20)
Etyka
(19)
Marksizm
(17)
Sztuka
(17)
Historia
(16)
Literatura polska
(15)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(14)
Platon (427-347 p.n.e.)
(14)
Metafizyka
(13)
Prawo
(13)
Teoria poznania
(13)
Estetyka
(12)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(12)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(12)
Państwo
(12)
Polska
(12)
Bóg
(11)
Brzozowski, Stanisław (1878-1911)
(10)
Historiozofia
(10)
Literatura
(10)
Nietzsche, Friedrich (1844-1900)
(10)
Krytyka literacka polska
(9)
Metodologia
(8)
Ontologia
(8)
Postmodernizm
(8)
Przyroda
(8)
Antropologia społeczna
(7)
Chrześcijaństwo
(7)
Filozofowie
(7)
Marx, Karl (1818-1883)
(7)
Materializm dialektyczny
(7)
Nauki polityczne
(7)
Nauki przyrodnicze
(7)
Prawo naturalne
(7)
Psychologia
(7)
Socjologia
(7)
Wartość
(7)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(6)
Egzystencjalizm
(6)
Humanizm (prąd)
(6)
Husserl, Edmund (1859-1938)
(6)
Locke, John (1632-1704)
(6)
Logika
(6)
Naród
(6)
Neopozytywizm
(6)
Renesans
(6)
Schopenhauer, Arthur (1788-1860)
(6)
Socrates (469-399 a.C.)
(6)
Stoicyzm
(6)
Utopia
(6)
Empiryzm
(5)
Erasmus Desiderius Rotterodamus (1467-1536)
(5)
Fenomenologia
(5)
Husserl, Edmund
(5)
Idealizm
(5)
Oświecenie
(5)
Personalizm
(5)
Pragmatyzm
(5)
Racjonalizm
(5)
Romantyzm
(5)
Sceptycyzm
(5)
Scholastyka
(5)
Społeczeństwo
(5)
Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274)
(5)
Wolność
(5)
Śmierć
(5)
Aristoteles
(4)
Augustyn (św. ; 354-430)
(4)
Bergson, Henri (1859-1941)
(4)
Demokracja
(4)
Descartes, René (1596-1650)
(4)
Dobro
(4)
Epikureizm
(4)
Filozofia żydowska
(4)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich
(4)
Heidegger, Martin
(4)
Hermeneutyka
(4)
Hobbes, Thomas (1588-1679)
(4)
Humanizm (postawa)
(4)
Hume, David (1711-1776)
(4)
Język
(4)
Kant, Immanuel
(4)
Kobieta
(4)
Kultura klasyczna
(4)
Materializm historyczny
(4)
Nauczanie
(4)
Pascal, Blaise (1623-1662)
(4)
Pozytywizm
(4)
Sartre, Jean-Paul (1905-1980)
(4)
Schelling, Friedrich Wilhelm Joseph von (1775-1854)
(4)
Temat: dzieło
De ave Phoenice
(1)
Epistulae ad familiares
(1)
Główne nurty marksizmu
(1)
Obrona Sokratesa
(1)
Phänomenologie des Geistes
(1)
Sofies verden
(1)
Soi-mme comme un autre
(1)
Theaítītos
(1)
Temat: czas
1901-
(87)
1801-
(66)
1701-
(36)
1601-
(22)
1901-2000
(19)
1401-
(18)
400-301 p.n.e.
(15)
500-401 p.n.e.
(14)
1801-1900
(13)
2001-
(13)
1301-
(11)
1501-
(11)
401-
(11)
1701-1800
(10)
1201-
(9)
600-501 p.n.e.
(9)
601-
(9)
101-
(8)
1101-
(8)
701-
(8)
1001-
(7)
300-201 p.n.e.
(7)
301-
(7)
501-
(7)
801-
(7)
901-
(7)
1601-1700
(6)
1-
(5)
1-100
(5)
100-1 p.n.e.
(5)
1501-1600
(5)
1945-1989
(5)
200-101 p.n.e.
(5)
1001-1100
(4)
101-200
(4)
1101-1200
(4)
1401-1500
(4)
1989-2000
(4)
201-
(4)
201-300
(4)
301-400
(4)
401-500
(4)
700-601 p.n.e.
(4)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1939-1945
(3)
501-600
(3)
601-700
(3)
701-800
(3)
801-900
(3)
901-1000
(3)
1945-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
99-0 p.n.e.
(2)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Europa
(4)
Daleki Wschód
(2)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Irlandia
(1)
Niemcy
(1)
Padwa
(1)
Rosja
(1)
Rzym
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Literatura
(9)
Esej
(8)
Podręczniki
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Literatura polska
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Literatura francuska
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Monografia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Biografie
(2)
Literatura grecka
(2)
Literatura holendersko-łacińska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Poezja
(2)
Publicystyka
(2)
Szkice literackie
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuły
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat grecki
(1)
Encyklopedie
(1)
Kazania
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Listy angielskie
(1)
Literatura chrześcijańska
(1)
Literatura indyjska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura romantyzmu
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura łacińska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Malarstwo francuskie
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki francuskie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poezja polska
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publicystyka polska
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(35)
Filozofia i etyka
(32)
Edukacja i pedagogika
(11)
Kultura i sztuka
(4)
Religia i duchowość
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Polonistyka
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
791 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Scripta Paedagogicae Classicae.)
 FILOZOFIA - ANTROPOLOGIA - PEDAGOGIKA 1. Personalizm - chrześcijaństwo - pedagogika 2. Problem personalizmu a współczesna pedagogika 3. Teoria aspektu - od wiedzy o człowieku do sztuki wychowania 4. Przedmiot, metoda i cel wychowania II. PEDAGOGIKA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY 1. Natura ludzka - małżeństwo - rodzina 2. Dziecko a jakość życia rodziny. Kontekst cywilizacyjny 3. Spór o dziecko III. WYCHOWANIE CNÓT 1. Cnota sprawiedliwości a ludzkie życie 2. Agatologia czy aksjologia - aspekt pedagogiczny 3. Asertywność czy rycerskość? Refleksja na podstawie problemu uczuć gniewliwych IV. JAN PAWEŁ II O CZŁOWIEKU I ŻYCIU SPOŁECZNYM 1. Ludzkie życie jako cel wychowania i kryterium jego oceny 2. Indywidualizm oraz jego konsekwencje wychowawcze V. CZŁOWIEK: DRAMAT NATURY I KULTURY W UJĘCIU MIECZYSŁAWA A. KRĄPCA 1. Małżeństwo i rodzina a osobowy wymiar życia ludzkiego 2. Rodzina a problem aktualizacji przyrodzonej religijności człowieka 3. Problem śmierci a pedagogika 4. Teatr a życie osobowe człowieka - przyczynek do antropologicznych podstaw pedagogiki teatru VI. NASI MISTRZOWIE 1. Klasyczna myśl w wychowaniu w ujęciu Jacka Woronieckiego i Feliksa W. Bednarskiego 2. Personalistyczna koncepcja rodziny w ujęciu Teresy Kukołowicz 3. Józef Wilk - rzecznik personalizmu integralnego w pedagogice 4. Paedagogia perennis w praktyce wychowawczej Anny Jenke VII. VARIA PAEDAGOGICA 1. Szkolnictwo społeczne czy państwowe? Przyczynek do dyskusji nad problemem tzw. neutralności światopoglądowej szkolnictwa i edukacji 2. Poznawcza rola obrazu - aspekt dydaktyczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114126 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41364 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest poświęcona rekonstrukcji i analizie filozofii historii i filozofii kultury, których zarys Mieczysław Porębski zawarł w "Z. Po-wieści" (1989). Utwór ten bywa klasyfikowany jako postmodernistyczna „powieść profesorska”, tymczasem autorka "Poszukiwacza sensu wśród strzępków historii" stara się wykazać, że bricolage’owa poetyka to głównie sztafaż, zasłużonemu teoretykowi i historykowi sztuki przyświecała bowiem chęć namysłu nad procesem dziejowym oraz nad znaczeniem kultury europejskiej dla współczesnych. Motywem przewodnim "Z." jest wędrówka tytułowego bohatera przez historię i literaturę Starego Kontynentu, rozpatrywana w monografii m.in. w odniesieniu do kompozycji, świata przedstawionego, autotematyzmu, założeń filozoficznych i wymowy ideowej „po-wieści”. Autorka analizuje postać protagonisty, kwestie genologiczne, problematykę historiografii i narracji oraz tekstowego uwikłania podmiotu autorskiego. Rozważa dialektykę między poszukiwaniem uniwersalnych prawd o naturze ludzkiej a imperatywem przekazania prawdy własnego czasu, a ponadto przedstawia futurystyczne prognozy autora "Ikonosfery". Na koniec ukazuje perspektywę hermeneutyczną jako najlepszą do interpretowania "Z.", gdyż ujawnia się ona w działaniach i wypowiedziach samego protagonisty, który poszukuje zasadniczego przesłania tradycji i sensu doświadczenia historycznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka zawiera charakterystykę monografii naukowych i podręczników wydanych przez renomowane w latach 80. XX wieku wydawnictwa, dokonaną z perspektywy recenzenta. Będąc przeglądem głównych paradygmatów naukowych charakterystycznych dla powojennego okresu rozwoju polskiej psychologii, jest zarazem dokumentem historii nauki polskiej tamtych czasów. Autor nawiązuje w niej do bardzo dynamicznego okresu rozwoju psychologii i nauk pokrewnych, gdyż był to czas bardzo znamienny nie tylko dla polskiej psychologii naukowej (był początkiem dominowania nowego paradygmatu psychologii poznawczej oraz był związany ze zmianą pokoleniową wykładowców na polskich uniwersytetach). Książka składa się z czterech rozdziałów – uwzględniających różne paradygmaty, jakie funkcjonowały wówczas w środowisku naukowym i dydaktycznym uczelni wyższych: I. Paradygmat „Mistrza” – przedstawiający sylwetki niektórych ówczesnych uczonych; II. Paradygmaty dydaktyczne – uwzględniają ce dorobek teoretyczny i wydawniczy podręczników akademickich i monografii naukowych; III. Paradygmaty nauk pokrewnych psychologii – obejmujące wydawnictwa naukowe z dziedziny filozofii, socjologii, pedagogiki, medycyny, które wchodziły w zakres kształcenia psychologów i współpracy w ramach psychologii stosowanej; IV. Paradygmaty interdyscyplinarne – przedstawiające monografie z dziedziny filozofii, pedagogiki, socjologii, medycyny, ergonomii itp., w których psychologowie są współautorami. Adresatami publikacji są przede wszystkim psychologowie akademiccy i studenci tego kierunku, ale także innych dyscyplin naukowych, jak np.: pedagogika, socjologia, filozofia, medycyna.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik w nowatorski sposób omawia odpowiedzi na najważniejsze pytania, które stawia socjologia: o sposób istnienia społeczeństwa, z czego się ono składa i jak należy je badać. Główne kierunki teoretyczne, które wykształciły się w obrębie socjologii, udzielały różnych odpowiedzi na te pytania, często czerpiąc inspiracje z wielu innych nauk: antropologii, psychologii czy filozofii polityki. Pogłębione omówienie tych najważniejszych orientacji teoretycznych socjologii, ich założeń, dylematów i słabości, jest pierwszym celem podręcznika Choć zasadniczym rysem współczesnej refleksji socjologicznej jest jej humanistyczny charakter – to znaczy podkreślanie roli świadomego, refleksyjnego podmiotu realizującego działania społeczne – w dorobku socjologii nie brak także wątków naturalistycznych, akcentujących doniosłość czynnika materialnego lub cielesnego. Próba zwrócenie uwagi na pojawiające się w wielu klasycznych teoriach odwołania naturalistyczne to drugi z postawionych przed podręcznikiem celów. Trzeci wreszcie cel, jaki przyświecał pracy nad książką, to przypomnienie niektórych, w znacznej mierze zapomnianych, koncepcji polskich autorów – nierzadko prekursorskich wobec późniejszych teorii autorów zachodnich, a dziś odkrywanych jako niezwykle inspirujące. „Autorka odchodzi w swojej propozycji od dominujących ujęć podręczników socjologii koncentrujących się na opisie i wyjaśnianiu kluczowych pojęć używanych w ramach tej dyscypliny naukowej. Proponuje natomiast pogłębioną i całościową prezentację wybranych nurtów refleksji socjologicznej w kontekście szerszych rozważań filozoficzno-humanistycznych[…] W ten sposób czytelnik jest w stanie uchwycić i zrozumieć proces stopniowego wyłaniania się prezentowanych koncepcji, idei i kluczowych pojęć obecnych we współczesnej socjologii. Przyjęty swobodny i dygresyjny w wielu miejscach tok narracji […] pozwala odbiorcy na swobodne pokonywanie kolejnych stron książki i stanowi istotny walor estetyczny tekstu”. Z recenzji prof. Pawła Starosty
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Światowej Humanistyki)
W „Filozofii sztuki” (1865) Hippolyte Taine bada w sposób całościowy historię sztuki europejskiej na przestrzeni wieków. Filozofia sztuki nie jest jednak pracą wpisującą się w obszar krytyki sztuki, ale szeroko pojętej estetyki, a więc służyć ma rozpoznaniu, zrozumieniu i odkryciu zasad wartościowania Piękna. Zastosowana w tym celu metoda krytyczna i historyczna zakłada, że doskonałe, czyli mimetyczne dzieło sztuki nie jest wynikiem zbiegu przypadkowych okoliczności, czy nagłym przebłyskiem geniuszu, ale efektem ściśle określonych warunków. Analiza tych warunków, która prowadzić ma do zrozumienia dzieł sztuki i dostarczyć narzędzi ich hierarchizacji, jest głównym tematem tej pracy.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116909 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do rąk Czytelników oddajemy trzeci już monograficzny numer interdyscyplinarnego czasopisma "Zoophilologica" 2017/3, zawierający artykuły autorów, którzy ani wprost, ani w jednolity sposób nie definiują statusu i podmiotowości zwierząt, ale podejmują próby badania owego zagadnienia poprzez pryzmat własnych dziedzin badawczych – z ich specyficzną siatką pojęciową i metodologią. Wszyscy oni próbują – każdy w inny sposób rozkładając akcenty – penetrować, analizować i rozważać warunki, w jakich dochodzi do tworzenia i rozpoznania pozaludzkiego podmiotu. Ich praca stanowi skromny wkład dla określenia wieloaspektowej istoty podmiotowości zwierząt, ale bez wątpienia stanie się cenna w kontekście pytania o to, kim jesteśmy my sami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Przeglądu Humanistycznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii, językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii, językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer interdyscyplinarnego czasopisma „Zoophilologica” 2018/4 nosi tytuł „Polowanie”. Artykuły tu zamieszczone poruszają różnorodne zagadnienia dotyczące myślistwa, a ich autorzy reprezentują humanistykę i przyrodoznawstwo, co wpisuje czwarty zeszyt monograficzny w „trzecią kulturę”. Reprezentują oni różne dyscypliny naukowe: biologię, zoologię, ekologię, filmoznawstwo, literaturoznawstwo, językoznawstwo, filozofię i prawo. Stąd też na polowanie patrzą z własnej perspektywy badawczej, przyjmując przy tym różne optyki badawcze: dalszą i bliższą, teoretyczną i praktyczną, dosłowną i metaforyczną. Autorzy poszukują odpowiedzi m.in. na pytania: czy polowanie w XXI wieku ma jakikolwiek sens? Czy jest z naukowego / etycznego punktu widzenia uzasadnione? Dlaczego polowanie wzbudza tyle emocji i kontrowersji? Czy udział dzieci i młodzieży w polowaniu jest szkodliwy? Czy jest jakaś etyczna różnica pomiędzy polowaniem a kłusownictwem? Jaką rolę odgrywa(ło) myślistwo w kulturze ludowej? Jakie myślistwu towarzyszą mity, stereotypy i uprzedzenia? Dlaczego polowanie i towarzyszące mu obrzędy można uznać za rodzaj niezaplanowanego wyrafinowanego performance’u („teatru śmierci”)? Jak polowania prezentują pisarze / reżyserzy / malarze / autorzy tekstów piosenek? Zapewne nie udało się w wyczerpujący sposób odpowiedzieć na wszystkie postawione pytania. Warto jednak zwrócić uwagę na wspólny mianownik aksjologiczno-etyczny łączący większość zamieszczonych tutaj rozważań, polemik, refleksji, ocen i stanowisk. Jest nim zdecydowany sprzeciw moralny wobec praktykowanego we współczesnym świecie łowiectwa dla rozrywki i sportu, czyli przyjemności. Zwłaszcza biolodzy skutecznie, bo z udziałem wiedzy empirycznej, demaskują hipokryzję myśliwych i obalają wciąż pokutujący w potocznej świadomości mit o tym, że polowanie jest wyższą koniecznością sprzyjającą kontroli populacji dzikich zwierząt.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ofiarowany Profesorowi Andrzejowi M. Kaniowskiemu z okazji siedemdziesiątych urodzin tom nosi tytuł Practica et Speculativa. Głównym przedmiotem zainteresowania Jubilata jest wprawdzie filozofia praktyczna – etyka, filozofia państwa i prawa, filozofia polityczna i społeczna – jednakże Jego refleksja nad praxis osadzona jest zawsze w szerszym, teoretycznym kontekście. Artykuły zamieszczone w książce dotyczą różnorodnej tematyki i także o nich można powiedzieć, że obejmują dwa przenikające się pola refleksji: praktyczne i teoretyczne. Niemal oczywistymi bohaterami tak zarysowanego zderzenia ludzkich aktywności są Immanuel Kant i Jürgen Habermas, których koncepcjom poświęcono tu najwięcej uwagi. Redakcja
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest porównawczą, historyczno-systematyczną prezentacją filozoficznych stanowisk Ernsta Cassirera i Martina Heideggera – dwóch reprezentatywnych filozofów XX wieku. Systematy filozofii obu myślicieli przedstawione zostają in statu nascendi: z uwzględnieniem szerokiego tła historii filozofii oraz perspektywy wykładni myśli Immanuela Kanta. Autorka monografii podejmuje próbę wykazania, że zapatrywania Królewieckiego myśliciela zarówno dla Cassirera jak i Heideggera stanowią cenne źródło intelektualnych inspiracji stając się osnową budowania autorskich programów filozofii: Cassirerowskiego kulturowego symbolizmu sygnowanego rygoryzmem silnie akcentowanego aprioryzmu, matematyki i matematycznego przyrodoznawstwa oraz Heideggerowskiego antypsychologizmu, któremu towarzyszy silnie eksponowana ontologia egzystencji. Monografia składa się z pięciu rozdziałów. Podejmuje między innymi zagadnienia kwantytatywno-kwalitatywnej metodologii Cassirera. Jest także próbą opisu naukowych, epistemologicznych determinant marburskiej szkoły neokantyzmu oraz okazale akcentowanego przez Cassirera humanizmu. Jednocześnie praca uwzględnia również aspekt tradycji badeńskiej szkoły neokantyzmu w projekcie Heideggera, takoż jego wyjście poza granice myśli neokrytycznej i śmiałe zmierzanie drogą wiodącą w kierunku metafizyki humanistycznej jako ontologii fundamentalnej. Powzięte w monografii rozważania adresowane są do osób, którym nieobojętna jest filozofia, zwłaszcza historia filozofii; być może lektura wzbudzi zainteresowanie badaczy ruchu neokantowskiego, epistemologów, ontologów i teoretyków kultury, wśród których znajdą się tak miłośnicy, jak i krytycy ujęć historyczno-filozoficznych, tudzież systematycznego rozwodzenia się nad myślą Ernsta Cassirera, Martina Heideggera oraz wyjątkowego myśliciela Immanuela Kanta.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Temat
Marx, Karl (1818-1883) Engels, Friedrich (1820-1895) Aristoteles (384-322 a.C.) Chmaj, Ludwik (1888-1959) Comte, Auguste (1798-1857) Condorcet, Jean Antoine Nicolas de Caritat (1743-1794) Cicero, Marcus Tullius (106-43 a. C.). Diderot, Denis (1713-1784) Diesterweg, Adolph (1790-1866) Dewey, John (1859-1952) Durkheim, Émile (1858-1917) Erasmus Desiderius Rotterodamus (1467-1536) Fröbel, Friedrich (1782-1852) Grzegorzewska, Maria (1888-1967) James, William (1842-1910) Joteyko, Józefa (1866-1928) Kant, Immanuel (1724-1804) Karol Wielki (cesarz rzymski ; 742-814) Descartes, René (1596-1650) Kerschensteiner, Georg Michael Anton (1854-1932) Komenský, Jan Amos (1592-1670) Konarski, Stanisław (1700-1773) Locke, John (1632-1704) Modrzewski, Andrzej Frycz (1503-1572) Montaigne, Michel de (1533-1592) Tomasz Morus (św. ; 1478-1535) Nawroczyński, Bogdan (1882-1974) Pestalozzi, Johann Heinrich Pythagoras (ca 572-ca 497 a.C.) Platon (427-347 p.n.e.) Plutarchus (ca 45-post 120) Rabelais, François (ca 1494-1553) Radlińska, Helena (1879-1954) Rousseau, Jean Jacques (1712-1778) Socrates (469-399 a.C.) Sośnicki, Kazimierz (1883-1976) Spencer, Herbert (1820-1903) Suchodolski, Bogdan (1903-1992) Śliwerski, Bogusław (1954- ) Tatarkiewicz, Władysław (1886-1980) Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274) Wołoszyn, Stefan (1911-2004) Wychowanie Pedagogika Pedagogika kultury Reformacja Kontrreformacja Historia starożytna Historia średniowieczna Renesans Oświecenie Filozofia Szkolnictwo Kara cielesna Metoda Montessori Dialektyka Gramatyka Retoryka Pragmatyzm Psychologia Scholastyka Stoicyzm Szkolnictwo wyższe
Kompozycja książki profesora Czesława Kupisiewicza, dobór treści i niebywale elegancki w swojej prostocie sposób prezentowania koncepcji wychowania sprawi, że sięgną po nią głównie nauczyciele akademiccy. Ponieważ koncepcje wychowania rzadko są analizowane w publikacjach pedagogicznych, książkę tę przeczytają zapewne nie tylko pedagodzy, lecz także psycholodzy, socjolodzy i filozofowie. Podręcznik ten nacechowany jest świeżością i oryginalnością ujęcia. To niezwykle interesująca próba syntetycznego ukazania głównych przejawów i przemian, jakie od starożytności aż do pierwszych lat naszego stulecia zachodziły w myśli pedagogicznej i praktyce wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105859, 104495 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47892 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38552 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44574 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63664 P 2,5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej