Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(184)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Artykuły
(93)
Książki
(91)
Publikacje fachowe
(22)
Poradniki i przewodniki
(18)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Proza
(13)
E-booki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(212)
wypożyczone
(29)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(45)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(35)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(43)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(33)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(33)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(21)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Informatorium
(12)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Lewicka Maria
(4)
Berendt Joanna
(3)
Błaż Agata
(3)
Davis Martha
(3)
Dziewiecki Marek
(3)
Fanning Patrick
(3)
Gulin Wojciech
(3)
Kaźmierczak Maria
(3)
Kossewska Joanna
(3)
McKay Matthew
(3)
Muzyka-Jacheć Katarzyna
(3)
Rembowski Józef
(3)
Rosenberg Marshall B
(3)
Szafrańska-Brandt Marta
(3)
Barker Teresa
(2)
Blanch Teresa
(2)
Bloom Paul
(2)
Chmura Joanna
(2)
Czepczyński Wiktor
(2)
Gasol Anna
(2)
Gryszkiewicz Grażyna
(2)
Gubianas Valentí
(2)
Janicka Iwona
(2)
Jaros Agnieszka
(2)
Jeżak Joanna
(2)
Keysers Christian
(2)
Kliś Maria
(2)
Koza Ewa
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kozłowski Tomasz
(2)
Krogulska Ewa
(2)
Kruchowska Ewa
(2)
Kupczyk Żaneta
(2)
Kłobukowski Michał
(2)
Miracka Paulina
(2)
Musiał Małgorzata
(2)
Nuckowska Agieszka
(2)
Reynolds Peter
(2)
Serkowska Wiesława
(2)
Siudat-Stajura Anna
(2)
Szuster Anna
(2)
Trybel Olga
(2)
Trzewik Magdalena
(2)
Verde Susan
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Alda Alan
(1)
Allely Clare
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Andrzejewska Paulina
(1)
Aron Elaine N
(1)
Asensio Albert
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Barlińska Julia
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Basta Aleksandra
(1)
Bauer Hans-Joachim
(1)
Bauer Joachim
(1)
Baum Jamie
(1)
Bertelsen Jes
(1)
Bianga Milena
(1)
Bielanik Basia
(1)
Blok Beata
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna
(1)
Brudnik Maria
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Busz Anna
(1)
Cacioppo John T
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Capiga Marcin
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacki Marek
(1)
Ciechanowski Maciej
(1)
Ciechomski Maciej
(1)
Clarke David
(1)
Cohen Lawrence J
(1)
Czajkowska Dorota
(1)
Davis Mark H
(1)
Doerrfeld Cori
(1)
Downing Nancy L
(1)
Drażyńska Marta
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziurzyński Krzysztof
(1)
Fallon James
(1)
Fedan Natalia
(1)
France Hiedi
(1)
Fruitós Adrià
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Gasiul Anna
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gruszczyńska Melania
(1)
Gryszanowicz Kalina
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Góralska Renata
(1)
Głomb Justyna
(1)
Hildebrandt Steen
(1)
Hoeg Peter
(1)
Holoubek Gustaw
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(65)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(92)
1989-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(189)
Język
polski
(187)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(25)
Pedagodzy szkolni
(21)
Dzieci
(18)
Coachowie
(14)
Biblioterapeuci
(13)
Rodzice
(13)
6-8 lat
(12)
Dorośli
(12)
9-13 lat
(10)
Bibliotekarze
(10)
Nauczyciele bibliotekarze
(10)
Psycholodzy szkolni
(10)
Wychowawcy klas
(9)
0-5 lat
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Pedagodzy
(7)
Dyrektorzy szkół
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Psycholodzy
(3)
Bibliolodzy
(2)
Biolodzy
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
KLasa 3.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(8)
Literatura hiszpańska
(4)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura norweska
(1)
Temat
Empatia
(184)
Uczucia
(34)
Relacje międzyludzkie
(20)
Asertywność
(15)
Komunikacja społeczna
(14)
Dziecko
(11)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Tolerancja
(10)
Inteligencja emocjonalna
(9)
Współczucie
(9)
Biblioterapia
(8)
Porozumienie bez przemocy
(8)
Mindfulness
(7)
Mózg
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Kompetencje społeczne
(6)
Nauczyciele
(6)
Osobowość
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Rozwój emocjonalny
(6)
Samopoznanie
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie
(6)
Agresywność
(5)
Bajkoterapia
(5)
Miłość
(5)
Praca
(5)
Rodzicielstwo
(5)
Rozwiązywanie konfliktów
(5)
Samoakceptacja
(5)
Autyzm
(4)
Ekspresja emocji
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Konflikt
(4)
Lęk
(4)
Młodzież
(4)
Odpowiedzialność
(4)
Postawy
(4)
Psychologia pracy
(4)
Psychoterapia
(4)
Rozmowa
(4)
Zachowanie prospołeczne
(4)
Biblioteki szkolne
(3)
Człowiek
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Etyka
(3)
Gniew
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Intuicja
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Organizacje
(3)
Potrzeba (psychologia)
(3)
Przezwyciężanie lęku
(3)
Przyjaźń
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia zarządzania
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina
(3)
Stres
(3)
Szacunek
(3)
Techniki relaksacyjne
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Więź rodzinna
(3)
Współdziałanie
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zachowanie
(3)
Zachowanie organizacyjne
(3)
Zarządzanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Aleksytymia
(2)
Autonomia (pedagogika)
(2)
Autorytet
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Charakter
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Duchowość religijna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Emocje podstawowe
(2)
Globalizacja
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Ja (psychologia)
(2)
Język
(2)
Kobieta
(2)
Korzystanie z nocnika
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
Lekcja biblioteczna
(2)
Nastolatki
(2)
Negocjacje
(2)
Neurony lustrzane
(2)
Niemowlę
(2)
Obraz siebie
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Temat: dzieło
Doktor Dolittle
(1)
Zimowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-2000
(4)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Kuropaty (Mińsk ; uroczysko)
(1)
Podlasie
(1)
Polska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(55)
Artykuł z czasopisma fachowego
(50)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(31)
Artykuł z czasopisma naukowego
(15)
Poradnik
(14)
Opowiadania i nowele
(12)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(10)
Scenariusz zajęć
(9)
Artykuł problemowy
(7)
Poradniki
(6)
Wywiad dziennikarski
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Opracowanie
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Broszura
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Poradnik dla rodziców
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Felieton polski
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Muzyka
(1)
Opowiadania i nowele polityczne
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Psychologia
(57)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Rozwój osobisty
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Medycyna i zdrowie
(4)
Biologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(10)
Biblioteka w Szkole
(6)
Bliżej Przedszkola
(6)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(6)
Psychologia w Szkole
(5)
Przegląd Psychologiczny
(4)
Życie Szkoły
(4)
Biblioterapeuta
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Drama
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Głos Pedagogiczny
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Polonistyka
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Problemy Rodziny
(2)
Psychologia Wychowawcza
(2)
Sygnał
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Świat Problemów
(2)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Kultura Fizyczna
(1)
Małe Charaktery : psychologiczny magazyn dla dzieci : wydanie specjalne magazynu Charaktery
(1)
Małżeństwo i Rodzina
(1)
Meritum
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Polskie Forum Psychologiczne
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Remedium
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Wychowawca
(1)
190 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Relacja terapeuta-pacjent, w której dochodzi do bliskiego kontaktu emocjonalnego, intelektualnego i fizycznego z osobą chorą, niepełnosprawną, cierpiącą wymaga bardzo dobrze rozwiniętej umiejętności nawiązywania i utrzymywania kontaktu, respektowania podmiotowości drugiego człowieka, rozumienia jego potrzeb i oczekiwań. Jest to relacja szczególna, w której terapeuta musi zmierzyć się z cierpieniem chorego, realistycznie ocenić jego szanse na powrót do zdrowia i sprawności. Jednocześnie utrzymać profesjonalny dystans wobec problemów pacjenta, by chronić własne emocje i zdrowie psychiczne. Książka w swoim założeniu ma wyeksponować najważniejsze psychologiczne aspekty relacji zawodowej z osobą chorą i niepełnosprawną oraz uświadomić terapeutom realia świata postrzeganego z perspektywy „szpitalnego łóżka”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110890 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40370 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej. Cz.I "Diagnoza i terapia uczniów - wybrane zagadnienia" ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej. Cz.II "Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów" przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii. Cz.III "Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą" ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103313 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49523, 47342 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37929 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31563, 31564 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45004 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63211 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Charaktery Biblioteka.)
Alfabet Mistrzów to wybór tekstów wybitnych postaci współczesnej kultury polskiej, opublikowanych na łamach miesięcznika äCharaktery": Anny Sobolewskiej, Tadeusza Konwickiego, Gustawa Holubka, Józefa Hena, Krzysztofa Zanussiego, Henryka Wańka, Jerzego Bralczyka, Jacka Jadackiego, ks.Jana Sochonia, Marka Ruszkowskiego, Krzysztofa Szymborskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99352, 99351 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45742 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36793 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Większość poradników dla rodziców poleca różne metody wychowawcze, treningi czy rodzicielskie sztuczki, jednak zazwyczaj oparte są one o potrzeby rodziców, a nie dzieci (a w skrajnych przypadkach są po prostu przemocą).“Jak zrozumieć małe dziecko” to przewodnik dla tych, którzy nie ufają "niezawodnym metodom" i "instrukcjom obsługi", ale pragną nauczyć się rozpoznawać i prawidłowo reagować na prawdziwe potrzeby swojego dziecka.To książka, w której 7 matek, zawodowo związanych z rozwojem dziecka, wspiera inne matki i ojców w ich drodze do świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa. Opierając się na wiedzy z zakresu neurobiologii, teorii więzi i psychologii, weryfikują nasze polskie mity wychowawcze i przekonania o naturze dziecięcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Większość poradników dla rodziców poleca różne metody wychowawcze, treningi czy rodzicielskie sztuczki, jednak zazwyczaj oparte są one o potrzeby rodziców, a nie dzieci (a w skrajnych przypadkach są po prostu przemocą).“Jak zrozumieć małe dziecko” to przewodnik dla tych, którzy nie ufają "niezawodnym metodom" i "instrukcjom obsługi", ale pragną nauczyć się rozpoznawać i prawidłowo reagować na prawdziwe potrzeby swojego dziecka.To książka, w której 7 matek, zawodowo związanych z rozwojem dziecka, wspiera inne matki i ojców w ich drodze do świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa. Opierając się na wiedzy z zakresu neurobiologii, teorii więzi i psychologii, weryfikują nasze polskie mity wychowawcze i przekonania o naturze dziecięcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka traktuje o patologiach emocjonalnych w rodzinach i w środowiskach pracy. Analfabeta emocjonalny to osoba, która nie umie poznawać, odczytywać emocji i uczuć u siebie i u innych osób, w rodzinie czy w pracy. Analfabeci emocjonalni to: dzieci, młodzież, dorośli, którym w życiu codziennym brakuje empatii, czyli ciepła, miłości, przyjaźni, chęci niesienia pomocy, wrażliwości na cierpienia innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48517 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38718 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33382 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44787 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja stanowi uporządkowany zbiór terminów stosowanych w psychologii rozwoju człowieka. Leksykon obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o długotrwałą i wnikliwą analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. Zamieszczone w opracowaniu ryciny stanowią uzupełnienie wyjaśnianych pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103900/T.1 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47292 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38502 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31628 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44456 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63799 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka.)
Pierwszy z dwóch tomów stanowiących interdyscyplinarną pracę zbiorową poświęconą fenomenowi człowieczeństwa, jaki podejmuje od lat redaktorka książki. Problematyka ta była przedmiotem konferencji naukowej na Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim (Olsztyn, 2008). Publikacja obejmuje aspekty subiektywne, jak i ponadczasowe istoty człowieka, temat wizji człowieka w literaturze i sztuce, jak też zagadnienia związane z uwarunkowaniami życia naszej cywilizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46132 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Daniel Bar-Tal: Podstawy kulturowe i dynamika nierozwiązywalnych konfliktów: podejście socjopsychologiczne [Cultural foundations and dynamics of intractable conflicts: A socio-psychological approach], s. 7–22; Jan Cieciuch: Pomiar wartości w zmodyfikowanym modelu Shaloma Schwartza [The measurement of values in the refined Schwartz’s theory], s. 22–41; Aleksandra Cisłak, Aleksandra Szymków: Lepsi martwi niż żywi: spostrzeganie heroizmu uczestników wydarzeń historycznych [Better dead than alive: Heroism perception of participants in historical events], s. 42–52; Monika Wróbel: Praca emocjonalna a wypalenie zawodowe u nauczycieli: moderująca rola inteligencji emocjonalnej [Emotional labor and burnout in teachers: The moderating role of emotional intelligence]; s. 53–66; Aleksandra Jerzmanowska: Empatia oraz decentracja interpersonalna a radykalność postaw społecznych [Empathy and interpersonal decentration and the radicalism of social attitudes], s. 67–79; Oleg Gorbaniuk: Korelaty dyspozycyjnych wizerunków krajów: analiza danych zagregowanych [he macro-correlates of dispositional country image: Aggregated data analysis], s. 80–95; Antoni Wontorczyk, Maria Brudnik: Cechy temperamentu jako predyktory wypalenia zawodowego u nauczycieli wychowania fizycznego [Temparamental traits as predictors of professional burnout among physical training teachers], s. 96–110.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Dorota Wiśniewska-Juszczak: Konsekwencje stosowania różnych narzędzi sprawowania władzy [The consequences of the use of various tools of power], s. 125–134; Agnieszka Niedźwieńska, Jacek Neckar: Pozytywna tendencyjność w pamięci źródła informacji na własny temat [Positivity bias in memory of the source of self-information], s. 135–139; Marieke C. van Egmond, Ulrich Kühnen, Susanne Haberstroh, Nina Hansen: Learning through the eyes of Eastern and Western European university students: Mind or virtue-oriented?, s. 140–155; Agata Gąsiorowska: Psychologiczne skutki aktywacji idei pieniędzy a obdarowywanie bliskich [The psychological consequences of mere exposure to money and gift-giving], s. 156–168; Paweł Koniak, Wojciech Cwalina: Perswazyjne skutki wieloznaczności przekazu: polaryzacja czy depolaryzacja postaw? [Persuasive effects of message ambiguity: Attitude polarization or depolarization?], s. 169–190; Agnieszka Wilczyńska, Magdalena Mazur: Gniew i empatia a poziom zagrożenia wykluczeniem społecznym u młodzieży [Anger and empathy and risk of social exclusion among young people], s. 191–202; Alina Kolańczyk, Wacław Bąk, Marta Roczniewska: Skala samoregulacji promocyjnej i prewencyjnej (SSPP) [Promotion and Prevention Self-Regulation Scale (PPSS)], s. 203–218; Agnieszka Czerw: Co ludzie myślą o pracy zawodowej? Konstrukcja metody diagnozującej postawy wobec pracy [What do people think about work? Construction of the method diagnostic of attitudes toward work], s. 219–233.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. Z tekstu Celem tej książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: • podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, • opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, • wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, • opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, • doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, • wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, • informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, • opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Aleksandra Szymków, Michał Parzuchowski: Wspólnotowość ucieleśniona: wpływ aktywizacji cech wspólnotowych na odczuwanie temperatury [Communion embodied: The influence of communion priming on temperature estimates], s. 367–379; Ryszard Makarowski, Joanna Kasprowicz: Poczucie zagrożenia pracowników organizacji humanitarnych w Afganistanie [Feeling of threat among humanitarian aid organization workers in Afghanistan], s. 380–395; Joanna Różycka-Tran, Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Truong Thi Khanh Ha: Wartości osobiste i kulturowe w ujęciu Shaloma Schwartza w kulturze polskiej i wietnamskiej [Schwartz’ personal and cultural values in Polish and Vietnamese cultures], s. 396–407; Sławomir Trusz, Magdalena Kwiecień: Społeczne piętno eurosieroctwa [Sławomir Trusz, Magdalena Kwiecień], s. 408–421; Łukasz Baka: Relacje społeczne w pracy jako moderator zależności: wymagania w pracy – zdrowie psychiczne i fizyczne nauczycieli [Social relations at work as a moderator of the effects of job demands on mental and physical health among teachers], s. 422–434; Maria Kaźmierczak: Postrzegana empatia partnera jako predyktor satysfakcji ze związku romantycznego [Perceived partner’s empathy as a determinant of satisfaction with a romantic relationship], s. 435–448; Maria Jarymowicz, Kamila Dobrenko, Natalia Michalak: Złożoność standardów Ja a efektywność rozpoznawania treści utajonych słów o różnych komponentach afektywnych [The Self standards’ complexity and recognition of subliminally exposed words with diverse affective components], s. 448–458; Agata Gąsiorowska: Skrócona wersja Skali postaw wobec pieniędzy (SPP-25). Dobór pozycji i walidacja narzędzia [Short version of Money Attitudes Questionnaire. Items selection and scale validation], s. 459–478.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Janusz Reykowski: Przemoc a realizacja celów grupowych: perspektywa makropsychologiczna [Violence as the recurring means of reaction in group conflicts: Societal perspective], doi 10.7366/1896180020174101, s. 112–129; Paulina Szostek: Zazdrość romantyczna: kluczowe koncepcje teoretyczne i narzędzia pomiaru [Romantic jealousy: Main theoretical conceptions and measurement instruments], doi 10.7366/1896180020174102, s. 130–141; Robert Balas, Joanna Sweklej: Rola procesów asocjacyjnych i formułowania sądów w nabywaniu i ekspresji postaw [The role of associative and propositional processes in attitude acquisition and expression], doi 10.7366/1896180020174103, s. 142–155; Andrzej Falkowski, Maria Sidoruk-Błach: Siła cech negatywnych w kształtowaniu się podobieństwa: implikacje dla budowania wizerunku marki miasta [The strength of negative features in shaping similarity: Implications for creating the brand image of a city], doi 10.7366/1896180020174104, s. 156–165; Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska: Problem adaptacyjnej wartości empatii w kontekście jej związków z poziomem organizacji osobowości [The adaptive value of empathy in the context of its relation to the personality organization level], doi 10.7366/1896180020174105, s. 166–174; Nina Ogińska-Bulik, Magdalena Kobylarczyk: Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków – wychowanków domów dziecka [The role of personal and social resources in the development of a sense of the quality of life in adolescents-children’s homes], doi 10.7366/1896180020174106, s. 175–184. Metody [Methods] Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala typów przywiązania do miejsca według typologii Davida M. Hummona (1992): ustrukturyzowana jakościowa metoda badania przywiązania do miejsca zamieszkania [Type of Place Attachment Scale based on Hummon’s (1992) typology: A structured qualitative method of place attachment measurement], doi 10.7366/1896180020174107, s. 185–204; Gabriela Czarnek, Piotr Dragon, Paulina Szwed, Bogdan Wojciszke: Kwestionariusz przekonań politycznych: własności psychometryczne [Political Beliefs Questionnaire: Psychometric properties], doi 10.7366/1896180020174108, s. 205–222; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relations: Introductory verification of the concept and measurement method], doi 10.7366/1896180020174109, s. 223–239.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej