Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(133)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Artykuły
(101)
Publikacje naukowe
(33)
Książki
(32)
Publikacje fachowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(15)
E-booki
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Autor
Leśniewska Katarzyna
(6)
Gajdzica Zenon
(5)
Franków Łukasz
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Podgórska-Jachnik Dorota
(3)
Polak-Janik Ewelina
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Zacharuk Tamara
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Gołubiew-Konieczna Monika
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Ignaciuk Michalina
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Litawa Aleksandra
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Mudło - Głagolska Karolina
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Pietras Tadeusz
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Plichta Piotr
(2)
Sipowicz Kasper
(2)
Skrzetuska Ewa
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Włodarczyk Katarzyna
(2)
Zaorska Marzenna
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Bartol Izabella
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bocian Beata
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Bugdalski Bogdan
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czebiołko Anna
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deleżyńska Katarzyna
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Donocik Iwona
(1)
Drachal Halina
(1)
Dropińska Dagna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dziółko Marcin
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fula Milan
(1)
Garus Katarzyna
(1)
Gałkowska Monika
(1)
Gniazdowska Karolina
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Grabowski Mariusz
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzesiak Hanna
(1)
Guratowska Katarzyna
(1)
Jacek Szmalec
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jamińska Angelika
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Joachimczak Beata
(1)
Kaleta Włodzimierz
(1)
Kałuba - Korczak Anna
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Kocejko Magdalena
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Konrad Bogusław
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kotormus Oksana
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Kruś - Kubaszwska Katarzyna
(1)
Krzymowska Ewelina
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kubik Ferdinand
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(68)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
Kraj wydania
Polska
(136)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(137)
Odbiorca
Nauczyciele
(40)
Dyrektorzy szkół
(25)
Pedagodzy
(17)
Pedagodzy szkolni
(13)
Terapeuci
(9)
Wychowawcy klas
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Edukacja włączająca
(132)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(23)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(13)
Kształcenie integracyjne
(12)
Nauczanie
(8)
Nauczyciele
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(7)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Autyzm
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Niepełnosprawność
(5)
Uczniowie
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Aspiracje edukacyjne
(4)
Dziecko
(4)
Integracja społeczna
(4)
Neuropsychologia
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Potrzeby edukacyjne
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły ogólnodostępne
(3)
Współdziałanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bariery edukacyjne
(2)
Deprywacja (psychologia)
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dostępność architektoniczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Kształcenie
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Oświata
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rodzina
(2)
Różnorodność
(2)
Szkolnictwo koedukacyjne
(2)
Szkolnictwo specjalne - integracja
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły (budynki)
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Adaptacja testu psychologicznego
(1)
Anoreksja
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bulimia
(1)
Błędy edukacyjne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza
(1)
Dorosłość
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieci kalekie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja zdalna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(44)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Czechy
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(97)
Artykuł z czasopisma fachowego
(54)
Artykuł z czasopisma naukowego
(31)
Praca zbiorowa
(10)
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Opracowanie
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Raport
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Poradnik
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Felieton
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Referat
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(124)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(7)
Architektura i budownictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(15)
Dyrektor Szkoły
(14)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(7)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(7)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(6)
Wychowawca
(5)
Bliżej Przedszkola
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Życie Szkoły
(3)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Meritum
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Remedium
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
137 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi cenne źródło wiedzy o pedagogu szkolnym i osobach z niepełnosprawnością, a także możliwościach i sposobach ich kształcenia oraz szeroko rozumianej profilaktyce. Książka może posłużyć zarówno osobom uczącym przyszłych nauczycieli, jak i samym nauczycielom, wychowawcom, pedagogom czy też psychologom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52524 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48716 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.: wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki; rozstanie rodziców; trudności w uczeniu się czytania i pisania; przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki; szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego; zagrożenia cyberprzestrzeni; szkoła a rozwój ucznia zdolnego; uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy). Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116020 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35193 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowany zbiór artykułów naukowych podejmuje bardzo ważne problemy funkcjonowania młodego człowieka we współczesnym, skomplikowanym i dynamicznie rozwijającym się świecie. Autorzy odkrywają m.in. problemy funkcjonowania rodziny i wskazują możliwości pomocy instytucjonalnej, pokazują, jak zapobiegać patologiom i jak ukierunkować proces dydaktyczno-wychowawczy na optymalizację rozwoju ucznia, sygnalizują potrzebę edukacji do wartości, prezentują i oceniają skuteczność działań wychowawczych, profilaktycznych i prewencyjnych. Niezaprzeczalnym walorem książki jest jej wymiar teoretyczno-praktyczny. Sądzę, że potencjalny Czytelnik znajdzie w niej wiele pożytecznych informacji i sposobów rozwiązywania konfliktów związanych z eskalacją agresji i przemocy oraz rozwiązywania kluczowych problemów Adolescentów, poszukujących drogi życiowej i swojego miejsca w społeczeństwie. Autorzy podejmują także ważną problematykę inkluzji społecznej, co sprawia, że książka wpisuje się nie tylko w dyskurs naukowy i społeczny, ale także polityczny, związany z jednym z głównych nurtów polityki Unii Europejskiej. Prof. nzw. dr hab. Aleksandra Kuzior
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego opracowania jest szeroko rozumiana refleksja nad kategoriami (nie)obecnymi w obszarze współczesnej edukacji. Staje się ona szczególnie istotna w kontekście permanentnych reform w systemie oświaty, które choć wprowadzają wiele deklarowanych zmian, to nadal pozostają na poziomie strukturalnym, tzn. dotyczą zewnętrznych aspektów szkoły. Miarą i oceną wartości edukacji powinny być nie tylko kryteria szkolne podlegające miarom i wskaźnikom, ale także życiowe, zawodowe, społeczne i kulturalne, ponieważ podążając za Czesławem Banachem (...)chodzi przecież oto, aby młodzież idorośli ludzie umieli funkcjonować wróżnych formach aktywności oraz samorealizować się irozwijać jako kapitał ludzki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114005 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji - uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających różnych chorób, niepełnosprawności, sytuacji traumatycznych, zaniedbań środowiskowych itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50878 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33392 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46695 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66085 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66553 P 3,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy artykułów odnieśli się do problematyki niezwykle szeroko, zwracając uwagę na kwestie rozwoju cywilizacyjnego. Podniesione zostały zagadnienia wpływu zmian cywilizacyjnych na świat wartości i kreowanie świata kultury w społeczeństwie informacyjnym. Omówione zostały problemy edukacyjne odnoszące się sposobu realizacji dydaktyki szkolnej, sprzyjającej rozwojowi niezbędnych do sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania kompetencji oraz kwestii inkluzji społecznej i zawodowej osób o specjalnych potrzebach, które dzięki m.in. nowym możliwościom technologicznym i zmianie świadomości dotyczącej funkcjonowania tej grupy społecznej mogą na równych prawach w coraz większym stopniu korzystać z dostępu do edukacji i pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej