Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1540)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(1261)
Artykuły
(271)
Poradniki i przewodniki
(174)
Publikacje fachowe
(95)
Publikacje naukowe
(65)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Proza
(21)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
E-booki
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Audiobooki
(3)
Filmy i seriale
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje religijne
(2)
Czasopisma
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3200)
wypożyczone
(355)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(728)
Czytelnia Piła
(33)
Wypożyczalnia Chodzież
(564)
Czytelnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(589)
Czytelnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(492)
Czytelnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(550)
Czytelnia Złotów
(11)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(392)
Czytelnia Wągrowiec
(118)
Informatorium
(21)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(15)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(13)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Gordon Thomas
(20)
Sujak Elżbieta
(17)
Obuchowska Irena
(12)
Filipczuk Halina
(11)
Juul Jesper
(11)
Makowska Alicja
(11)
Przylipiak Mirosław
(10)
Ames Louise Bates
(9)
Dryden Gordon
(9)
Kawula Stanisław
(9)
Nowak Izabela
(9)
Rose Colin
(9)
Baker Sidney M
(8)
Ilg Frances Lillian
(8)
Korczak Janusz
(8)
Cioch Agnieszka
(7)
Cywińska Małgorzata
(7)
Han-Ilgiewicz Natalia
(7)
Jarosz Ewa
(7)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(7)
Kozłowska Anna
(7)
Piekarska Anna
(7)
Syska Dariusz
(7)
Dobson James C
(6)
Faber Adele
(6)
Kwiatkowska Katarzyna
(6)
Liberska Hanna
(6)
Mazlish Elaine
(6)
Miller Alice
(6)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(6)
Nelsen Jane
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(6)
Ziemska Maria
(6)
Brzezińska Anna
(5)
Brągiel Józefa
(5)
Campbell Ross
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Filliozat Isabelle
(5)
Karpowicz Paweł
(5)
Kolankiewicz Maria
(5)
Olechnowicz Hanna
(5)
Pawłowska Róża
(5)
Pisula Ewa
(5)
Pytka Lesław
(5)
Rogozińska Anna
(5)
Schaffer H. Rudolph
(5)
Siegel Daniel J
(5)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(5)
Arthus André
(4)
Badora Sylwia
(4)
Barkley Russell A
(4)
Bartnikowska Urszula
(4)
Blau Melinda
(4)
Bogdanowicz Marta
(4)
Błeszyński Jacek Jarosław
(4)
Cohen Lawrence J
(4)
Danilewicz Wioletta Teresa
(4)
De Bono Edward
(4)
Deptuła Maria
(4)
Gałkowski Tadeusz
(4)
Greene Ross W
(4)
Górnicka Beata
(4)
Hogg Tracy
(4)
Horosiewicz Beata
(4)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(4)
Kościuk Zbigniew
(4)
Koźmińska Irena
(4)
Makowska Jolanta
(4)
Malina Alicja
(4)
Matyjas Bożena
(4)
Olszewska Elżbieta
(4)
Pilch Tadeusz
(4)
Pospiszyl Kazimierz
(4)
Prekop Jirina
(4)
Sparrow Joshua D
(4)
Spock Benjamin
(4)
Słyszowa Stefania
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Woititz Janet G
(4)
Wojciechowski Aleksander
(4)
Wosik-Kawala Danuta
(4)
Śpiewak Zofia
(4)
Andrzejewski Marek
(3)
Babiuch Małgorzata
(3)
Białecka Bogna
(3)
Bochenek Karolina
(3)
Brazelton Thomas B
(3)
Bryson Tina Payne
(3)
Bryńska Anita
(3)
Chamielec Grażyna
(3)
Cichocka-Volkov Klaudyna
(3)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(3)
Cieślak Piotr
(3)
Cudak Henryk
(3)
Czekański Marek
(3)
Cęcelek Grażyna
(3)
Engler Maria
(3)
Faber Joanna
(3)
Gandecki Andrzej
(3)
Grodzka Magdalena
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(249)
2010 - 2019
(619)
2000 - 2009
(384)
1990 - 1999
(141)
1980 - 1989
(82)
1970 - 1979
(54)
1960 - 1969
(12)
1950 - 1959
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(479)
1989-2000
(23)
1901-2000
(14)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(1551)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(1502)
nieznany (po)
(38)
angielski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(176)
Nauczyciele
(90)
Pedagodzy
(63)
Dzieci
(39)
Pedagodzy szkolni
(36)
Dorośli
(33)
6-8 lat
(25)
Psycholodzy szkolni
(19)
0-5 lat
(17)
Nauczyciele przedszkoli
(17)
Coachowie
(15)
Psychoterapeuci
(15)
9-13 lat
(14)
Wychowawcy klas
(14)
Biblioterapeuci
(13)
Psycholodzy
(11)
Pracownicy socjalni
(10)
Terapeuci
(10)
Dyrektorzy szkół
(8)
Pracownicy oświaty
(8)
Młodzież
(7)
Psychiatrzy
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(4)
Socjoterapeuci
(4)
Asystenci rodzin
(3)
Bibliotekarze
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Specjaliści terapii uzależnień
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Chorzy i niepełnosprawni
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Przedszkola
(2)
Sportowcy
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
Adwokaci
(1)
Asystent rodziny
(1)
Bibliolodzy
(1)
Klasa 5.
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pracownik socjalny
(1)
Prokuratorzy
(1)
Psycholodzy biegli sądowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Sędziowie
(1)
Turyści
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wolontariusze
(1)
Wydawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(42)
Literatura amerykańska
(14)
Literatura angielska
(10)
Literatura duńska
(7)
Literatura niemiecka
(2)
Film belgijski
(1)
Film francuski
(1)
Film niemiecki
(1)
Film polski
(1)
Film rosyjski
(1)
Film szwedzki
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(867)
Dziecko
(716)
Rodzina
(388)
Dzieci
(183)
Rodzice
(156)
Przemoc w rodzinie
(145)
Rodzina zastępcza
(102)
Młodzież
(84)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(75)
Dziecko niepełnosprawne
(71)
Uczucia
(68)
Agresywność
(66)
Alkoholizm
(66)
Dziecko maltretowane
(66)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Rodzicielstwo
(62)
Wychowanie
(62)
Psychologia dziecka
(61)
Rozwód
(56)
Dziecko autystyczne
(54)
Chorzy w rodzinie
(51)
Gry i zabawy
(50)
Dziecko trudne
(49)
Opieka społeczna
(47)
Autyzm
(45)
Wychowanie przedszkolne
(45)
Patologia społeczna
(44)
Przemoc
(40)
Ojcostwo
(39)
Wsparcie społeczne
(39)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(37)
Przemoc wobec dzieci
(37)
Rodzina - patologia
(37)
Domy dziecka
(36)
Macierzyństwo
(36)
Prawa dziecka
(35)
Rodzina dysfunkcyjna
(35)
Zachowanie
(34)
Socjalizacja
(33)
Dzieci - przemoc fizyczna i psychiczna
(32)
Małżeństwo
(32)
Niedostosowanie społeczne
(32)
Uczniowie
(32)
Adopcja
(31)
Grupy rówieśnicze
(31)
Stres
(31)
Psychoterapia
(30)
Więź rodzinna
(29)
Pedagogika społeczna
(28)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(27)
Internet
(27)
Osobowość
(27)
Rodzina niepełna
(27)
Bezrobocie
(26)
Relacje międzyludzkie
(26)
Lęk
(25)
Mowa
(25)
Psychologia wychowawcza
(25)
Dojrzałość szkolna
(24)
Dziecko zdolne
(24)
Komunikacja interpersonalna
(24)
Postawy rodzicielskie
(23)
Wychowanie seksualne
(23)
Pedagogika opiekuńcza
(22)
Stosunki interpersonalne
(21)
Zespół ADHD
(21)
Alkoholizm w rodzinie
(20)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(20)
Miłość
(20)
Niepowodzenia szkolne
(20)
Płeć
(20)
Rodzina adopcyjna
(20)
Dziecko z ADHD
(19)
Niemowlę
(19)
Pedagogika resocjalizacyjna
(19)
Przemoc w szkole
(19)
Szkolnictwo
(19)
Środki masowego przekazu
(19)
Bajkoterapia
(18)
Dorosłe dzieci alkoholików
(18)
Poczucie własnej wartości
(18)
Niepełnosprawni
(17)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(17)
Rozwój emocjonalny
(17)
Telewizja
(17)
Dziecko chore
(16)
Kobieta
(16)
Nauczanie
(16)
Nałóg
(16)
Odżywianie
(16)
Psychologia rozwojowa
(16)
Trudności wychowawcze
(16)
Ubóstwo
(16)
Wychowanie do wartości
(16)
Czytanie
(15)
Depresja psychiczna
(15)
Diagnoza pedagogiczna
(15)
Komunikacja społeczna
(15)
Narkomania
(15)
Nauczyciele
(15)
Temat: dzieło
104 atrakcje dla dzieci. Polska z pomysłem
(1)
Dzieci z Bullerbyn
(1)
Temat: czas
2001-
(101)
2001-0
(40)
1989-
(31)
1901-
(7)
1901-2000
(7)
1801-
(4)
1801-1900
(3)
1701-1800
(2)
1989-2000
(2)
1-
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
2001- DBN
(1)
Temat: miejsce
Polska
(53)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Francja
(2)
Szwecja
(2)
Aleppo (Syria)
(1)
Brzeg (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Holandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Malta
(1)
Olesno (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Otwock (woj. mazowieckie)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Rzym
(1)
Syria
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Targówek (Warszawa ; część miasta)
(1)
Tarnów Opolski (woj. opolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Ukraina
(1)
Ustka (woj. pomorskie)
(1)
Województwo małopolskie
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(157)
Poradnik
(131)
Artykuł z czasopisma fachowego
(116)
Poradniki dla rodziców
(90)
Poradniki
(72)
Artykuł z czasopisma naukowego
(56)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(44)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(41)
Opracowanie
(29)
Wydawnictwa popularne
(27)
Praca zbiorowa
(25)
Artykuł problemowy
(19)
Podręczniki akademickie
(14)
Raport z badań
(14)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(13)
Monografia
(12)
Opowiadania i nowele
(11)
Materiały pomocnicze
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(9)
Wywiad dziennikarski
(9)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(8)
Literatura dziecięca polska
(8)
Podręczniki
(8)
Gry komputerowe
(7)
Materiały konferencyjne
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Poradnik dla rodziców
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Reportaż
(5)
Bajki i baśnie
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(4)
Książka obrazkowa
(4)
Literatura dla dzieci
(4)
Pamiętniki angielskie
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Audiobooki
(3)
Film edukacyjny
(3)
Kamishibai
(3)
Literatura dziecięca
(3)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Antologia
(2)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(2)
Artykuł z czasopisma medycznego
(2)
Dokument audiowizualny
(2)
Film fabularny
(2)
Komiksy
(2)
Książki mówione
(2)
Malarstwo (sztuka)
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Teatr japoński
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Adhortacje apostolskie
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Audycje radiowe
(1)
Biografie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo dla rodziców
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dramat filmowy
(1)
Encyklopedie
(1)
Film
(1)
Film familijny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Film przygodowy
(1)
Informatory
(1)
Książka dla małych dzieci
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Listy
(1)
Metoda Montessori
(1)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
Opowiadania i nowele dla dzieci
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Przewodniki turystyczne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Recenzja
(1)
Rodzina
(1)
Scenariusze imprez szkolnychh
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawozdania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(260)
Psychologia
(239)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(226)
Socjologia i społeczeństwo
(96)
Medycyna i zdrowie
(66)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Rozwój osobisty
(7)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Historia
(5)
Religia i duchowość
(4)
Językoznawstwo
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(27)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(25)
Głos Pedagogiczny
(17)
Świat Problemów
(17)
Remedium
(16)
Problemy Alkoholizmu
(13)
Charaktery
(12)
Praca Socjalna
(12)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(9)
Bliżej Przedszkola
(7)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(7)
Niebieska Linia
(7)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(7)
Dyrektor Szkoły
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Chowanna
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(4)
Problemy Narkomanii
(4)
Wychowawca
(4)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(4)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(3)
Nauczyciel i Szkoła
(3)
Nowa Szkoła
(3)
Pedagogika Społeczna
(3)
Problemy Rodziny
(3)
Wychowanie na co dzień
(3)
Alkoholizm i Narkomania
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Kultura i Edukacja
(2)
Psychologia w Szkole
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowanie w Przedszkolu
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Lider
(1)
Małżeństwo i Rodzina
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Sygnał
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Terapia
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
1552 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91792, 91791 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi ciekawy i wartościowy wkład do dyskursu nad współczesnymi zagadnieniami teorii i praktyki wychowania. Teraźniejszość w edukacji i w innych sferach życia społecznego stanowi przebogaty poznawczo obszar badawczy, z którego autorzy poszczególnych rozdziałów sporządzili nośne i trafne sprawozdania. Wartością nie do przecenienia jest zaprezentowana w pracach różnorodność wynikająca z odmiennych perspektyw ujmowania dynamiki współczesnego wychowania oraz przenikanie zagadnień postrzeganych jako szanse i zagrożenia procesu wychowania. Nośność podejmowanej problematyki kieruje monografię do rąk szerokiego grona odbiorców. Może być ona wykorzystywana w kształceniu studentów kierunków pedagogicznych, socjologicznych i innych humanistycznych, wewnątrz których penetrowane są zagadnienia wychowania. Studium powinno dotrzeć także do praktyków zarządzających edukacją, na różnorodnych szczeblach kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105187 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38659 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32130 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44915 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest przybliżenie wiedzy na temat zadań instytucji wsparcia dziecka i rodziny przede wszystkim na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa, ponieważ perspektywa pedagogiczna ich funkcjonowania jest osadzona w realiach wyznaczonych przez ustawodawcę. Zawarte w aktach prawnych wiadomości dotyczące poszczególnych instytucji mają przy tym charakter elementarny, natomiast ich znajomość wśród pedagogów nie wydaje się powszechna. Dlatego też do przygotowania tej pracy posłużyły źródła prawa oraz możliwie szeroki zakres ogólnych publikacji pedagogicznych, w których opisano poszczególne instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Niezwykle przydatne okazały się encyklopedie i słowniki oraz opracowania podręcznikowe na temat subdyscyplin pedagogicznych. Cennym źródłem wiedzy były także prace poświęcone poszczególnym instytucjom. Z uwagi na to, że książka przedstawia zagadnienia podstawowe dotyczące tytułowej problematyki, nie sięgnięto do opracowań szczegółowych na temat poszczególnych podmiotów wsparcia dziecka i rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37494 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43344 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62196 P 4,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy / redakcja naukowa Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin, 2018. - 302 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz zagadnienia związane z projektowaniem indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52439 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102300/T.4, 102301/T.4 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102302/T.4 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37624 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37625 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31298 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43753 p (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65320 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62853 P 2,1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wielu ludzi dorasta z co najmniej jednym bratem lub jedną siostrą. Rodzeństwo to często „towarzysze podróży” przez życie wraz ze składającymi się na nie przeciwnościami i istotnymi wydarzeniami. Z tych powodów rodzeństwo potencjalnie może wywierać znaczący wpływ na rozwój człowieka. Książka ta, jako jedna z pierwszych, przedstawia przegląd pionierskich badań psychologicznych dotyczących tej istotnej relacji. Rodzeństwo. Znaczenie relacji z braćmi i siostrami dla naszego rozwoju i dobrostanu to fundamentalny tekst na temat relacji między rodzeństwem. Zestawiając wyniki trwającego 10 lat badania podłużnego z wynikami innych badań, z perspektywy biegu życia, Autorki analizują znaczenie relacji między rodzeństwem dla rozwoju i dobrostanu dziecka. Uwzględniają także historyczny, rozwojowy i rodzinny kontekst, w jakim funkcjonują rodzeństwa, przedstawiają wpływ rodzeństwa na rozwój i adaptację dziecka oraz relacjonują nowe badania nad rodzeństwami funkcjonującymi w różnorodnych kontekstach. Naomi White i Claire Hughes omawiają relacje między rodzeństwem w zróżnicowanych populacjach, takich jak rodzeństwa dzieci z niepełnosprawnością, rodzeństwa żyjące w różnych kulturach oraz rodzeństwa z rodzin nietradycyjnych. Przedstawiają również praktyczne implikacje istniejących badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Teoretyczna i empiryczna eksploracja warunków porozumiewania się jest niezwykle użyteczna dla uzyskiwania ponadjednostkowego rozumienia się, a tym samym osiągania wysokiej jakości życia społecznego. Z jednej strony opis ram, w których przebiega komunikacja, próba sprecyzowania modelu i wzorca komunikacji określają ich znaczenie, możliwości i konsekwencje dla procesu kształtowania się relacji międzyludzkich oraz ich ostatecznego charakteru, z drugiej zaś możliwe wydaje się ukazanie, jak określony sposób komunikowania się kształtuje jakość relacji, a ostatecznie - jak jednostkowe kompetencje komunikacyjne wpływają na nasze życie w jego osobistym i społecznym wymiarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106501 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45154 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110122 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
System ochrony dzieci – po prostu pomyśl inaczej? Analiza krytyczna wybranych modeli Niniejsza publikacja zawiera kompleksową analizę struktury i historycznego rozwoju czterech prawnych systemów wsparcia rodziny i ochrony dzieci: czeskiego, słowackiego, polskiego i brytyjskiego (Anglia i Walia). Zwraca uwagę na to, w jaki sposób każdy z modeli rozumie dobro dziecka, zwłaszcza w kontekście jego ochrony, a także omawia pozycję rodziców w tym zakresie. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Zakres recenzowanej publikacji jest szeroki i bardzo wzbogaca ofertę monograficzną dotyczącą poruszanej tematyki. Niewiele jest prac, które podejmują wątki analizy poszczególnych krajowych systemów po to, by szukać idealnego modelu – rozwiązania instytucjonalnego służącego doskonaleniu rozwiązań z zakresu ochrony praw dziecka. (Z recenzji dr hab. Marty Daneckiej) W odniesieniu do interdyscyplinarnej refleksji nad szeroko rozumianą pracą socjalną nakierowaną na rozwiązywanie problemów dzieci, młodzieży i rodzin dysfunkcyjnych Child protection system… jest moim zdaniem na polskim rynku opracowaniem oryginalnym. Jego olbrzymią zaletą jest teoretyczno-badawczopraktyczna, a także prawna perspektywa zastosowana przez Autorów. Książka może zaistnieć w organizacjach międzynarodowych (takich jak np. Eurochild) oraz toczących się obecnie debatach dotyczących child protection i child care. (Z recenzji dr hab. Agnieszki Golczyńskiej-Grondas, prof. Uniwersytetu Łódzkiego) ********* This publication provides a useful insight into the structure and historical development of four family support and child protection frameworks: Czech, Slovakian, Polish and British (England and Wales). It looks at how each of the models understands child welfare, especially in the context of child protection and discusses the parents’ position therein. The book could inspire practitioners, researchers and policy makers to redefine child-focused practice and build systems where child welfare is considered paramount and is safeguarded throughout – first and foremost, well- -coordinated and targeted support of their families and, if that is not possible, thoroughly assessed and supported permanent out-of-family placements. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The Chapter describing child protection proceedings in the Family Courts in England and Wales is essential reading for those wanting to know more about the evolution of the law, public inquiries following cases where protection was found wanting, and current practice, particularly in regard to fostering and adoption. Much light is shed on the elements of assessing risk and permanence planning. It’s suitable for those needing an overview, but also those wishing to explore the subject in depth. I highly recommend it. (Judge Arvil Calder,Immediate Past President of International Association of Youthand Family Judges and Magistrates) With its broad scope, the reviewed publication is an important contribution to the monographs devoted to the subject. There are not many works that focus on the analysis of individual national systems in order to find a perfect model – an institutional solution that could be used to improve the protection of children’s rights in practice. (Excerpt from the review by Marta Danecka, PhD) As regards interdisciplinary reflection on social work understood as providing solutions to problems of children, youths and dysfunctional families, Child Protection System – just think differently? Critical analysis of selected models is, in my opinion, a publication that is unique on the Polish market. Its vast advantages include the theoretical and practical research-based approach as well as the legal perspectives applied by the authors. The book may find its place in international organisations (such as Eurochild) and in on-going debates concerning child protection and child care. (Excerpt from the review by Agnieszka Golczyńska-Grondas, Professor of the University of Łódź) ********* Magdalena Szafranek (ORCID 0000-0002-4675-2385) – is a sociologist and lawyer working at the Institute of Applied Social Sciences at the University of Warsaw. Her research interests include child and family support in the local environment and changes in civil society. She is a member of the Management Board of the Family Judges Association in Poland and of the General Committee of the International Association of Family Judges and Justices of the Peace. She holds the position of editor-in-chief of the scientific journal "Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka" (Child Abused. Theory, Research, Practice), which is published by the Dajemy Dzieciom Siłę Foundation. Petr Fabián (ORCID 0000-0001-5144-9754) – studied philosophy, theology and special pedagogy. He prepared his doctoral thesis on the issue of introducing quality standards into the child protection system in the Czech Republic. He completed psychotherapeutic and supervisory training and led a therapeutic programme in a therapeutic community for children and young people abusing drugs (addictive substances). Fabián worked for 13 years as the director of an infant home, which he transformed into the Crisis Centre for Family and Child. He is a lecturer at the Silesian University in Opava, where he leads research projects concerning vulnerable children and families and social work with families. Another topic of interest to him professionally is social work with the elderly and the use of assistive technologies. At the same time, he works as a psychotherapist for non-governmental non-profit organisations. Currently, he is managing a new project, unique in the Czech Republic, called the Sluchátko therapeutic line, which aims to make systematic therapeutic help available. In some regions, it is used as a tool to support the deinstitutionalisation of psychiatric care. He publishes mainly on topics related to the family (vulnerable families and the needs of functional families), the e-Health system and paediatric patients. His most recent publication, "Možná to jde i jinak" (Maybe There’s a Different Way), published in 2021, presents a multidisciplinary approach to the theory and methods of social work. Albín Škoviera (ORCID 0000-0002-4534-5219) – graduated in special and therapeutic pedagogy at the Faculty of Arts at the Comenius University in Bratislava. He completed psychotherapeutic training focused on psychodynamics. For 18 years, he worked as a therapist and educator in special educational facilities, and from 1989, he was the director of the Children’s Diagnostic Institute in Bratislava for more than 12 years. Joanna Gorczowska – holds a Master’s degree in pedagogy, is a systemic practitioner and Gestalt psychotherapist. She has extensive experience of working in the child protection system in the UK as a social worker and, since 2012, as an independent social worker preparing systemic parenting assessments and special guardianship assessments for the UK family justice courts. She has worked with abused children, families at risk and foster families. She has published articles and presented papers at conferences in Poland highlighting good practices and solutions in the field of child protection. Currently, she also works as a psychotherapist. Her areas of interest include the impact of early childhood negative experiences on child development and functioning in adulthood and therapeutic support for people with traumatic experiences.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego pod względem infrastruktury instytucjonalnej, kadrowej oraz wypracowanych wspólnych modeli i procedur postępowania. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na sytuację rodzin z wielu perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiających przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Warto przy tym pamiętać, że perspektywy rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. W pracy podjęto próbę̨ przybliżenia różnorodnych form pomocowych kierowanych wobec dzieci i rodzin wieloproblemowych. Nakreślony w monografii model współpracy interdyscyplinarnej tworzącej platformę porozumienia między instytucjami wskazuje na konieczność zbudowania społecznego zaufania do instytucji wspomagających. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów tą problematyką inicjuje szereg działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez działania finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest ich rozmiar, dostępność i szybkość w udzielaniu potrzebnej pomocy. Co istotne, w działaniach wspierających rodzinę istotne znaczenie ma inspirowanie ludzkiej aktywności, czyli kształtowanie postaw radzenia sobie z własnymi problemami, wzmocnienie poczucia własnej wartości i sprawczości oraz propagowanie rozwijania własnych możliwości – pracy na zasobach. Ukazanie poszczególnych działań pozwoli Czytelnikowi posiąść nową, szerszą wiedzę na temat lokalnego systemu pomocy rodzinie współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38700 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25708 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32253 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prezentowana praca stanowi drugą część Encyklopedii Samorządu Terytorialnego. Część 1. Ustrój, wydanej w roku 2010. Po dwudziestu latach od utworzenia gmin, kilkunastu od reformy, która wprowadziła powiaty i województwa samorządowe i po wielu dalszych działaniach decentralizacyjnych, przyszedł czas na pogłębioną refleksję i kompleksowe ujęcie zadań i kompetencji samorządu terytorialnego. W tym czasie zakres zadań i kompetencji samorządu terytorialnego ulegał stałemu rozszerzaniu - poprzez zwiększanie zakresu zadań własnych i przekazywanie na rzecz samorządu licznych zadań z zakresu administracji rządowej. Problematyka samorządu terytorialnego cieszy się zainteresowaniem doktryny, co zaowocowało wielką liczbą monografii, artykułów i komentarzy. Jednocześnie jednak brakowało do dzisiaj kompleksowego opracowania zakresu działania samorządu terytorialnego po zmianach, jakie zachodziły na przestrzeni lat. Prezentowana praca wypełnia tę lukę oraz wykazuje po raz pierwszy w takich rozmiarach i ujęciu, w oparciu o ogromny materiał normatywny, jak bardzo istotną i znaczącą część zadań publicznych wykonuje obecnie samorząd terytorialny w Polsce. Publikacja stanowi dzieło zbiorowe pracowników Katedry Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od lat zajmujących się problematyką samorządu terytorialnego. Podstawę opracowania haseł stanowi prawo materialne określające zadania i kompetencje jednostek samorządu terytorialnego i ich organów. Na końcu hasła podawane są akty normatywne regulujące określone zadanie lub kompetencję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104104/Cz.2 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47315 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38079 P (52) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32095 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44525 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63065 P 16,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nietypowy poradnik na temat sztuki komunikacji, czyli umiejętności prowadzenia konstruktywnej rozmowy. Tym razem jednak nie z innymi, a z samym sobą. To pozycja obowiązkowa dla osób, które pragną odnaleźć wewnętrzny spokój i wprowadzić do swojego życia harmonię i porządek. Poszczególne rozdziały pozwalają zmienić życie na to o lepszej jakości, poznać dogłębnie siebie i zadziałać na własną podświadomość. To nie suche fakty, a prawdziwy podręcznik pozwalający odkryć wewnętrzne ja, skupiający się na analizie pragnień, potrzeb i życiowych wartości. Książka uczy, w jaki sposób stworzyć dla samego siebie idealną przestrzeń do życia, odnaleźć własne szczęście i zacząć z niego korzystać. Tu i teraz. Bez względu na okoliczności. W końcu na większość rzeczy w życiu nie mamy wpływu. Na to akurat tak. Książka jest dla osób, które: - chcą odnaleźć swoje wewnętrzne ja - poznać lepiej samego siebie i swoje potrzeby - nauczyć się komunikacji z samym sobą - otworzyć się na więcej i odkryć głęboko schowane wewnętrzne potrzeby - chcą być szczęśliwe tu i teraz Nazywam się Renata Rybacka i uczę skutecznej komunikacji. Mam ponad 10-letnie doświadczenie w edukacji studentów i przedsiębiorców. Jestem Coachem i Mentorem, wykładowcą studiów podyplomowych (Uczelnia Łukaszewski w Warszawie), doktorem nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, absolwentką studiów pedagogicznych, kursów psychologicznych i filozoficznych oraz podyplomowych studiów w zakresie Mediator Sądowy i Pozasądowy, Certyfikowanym Trenerem metody Neurolingwistycznego Programowania. Założycielką firmy Sztuka Komunikacji, uczestniczka wielu Międzynarodowych Konferencji Naukowych w Polsce i za granicą, autorką kilkunastu artykułów naukowych o tematyce m.in. bezpieczeństwa społecznego, wpływu wartości moralnych na społeczeństwo, siły mediacji czy zagadnień filozoficznych. - Na swoich warsztatach łączę wiedzę z psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii i fizyki kwantowej. - Wszystkich uczestników szkoleń oraz klientów indywidualnych prowadzę z dużą odpowiedzialnością, rzetelnością oraz profesjonalizmem na drodze odkrywania i wykorzystania swojego potencjału. - Komunikacja jest dla mnie właśnie „Sztuką”, dlatego zgłębiam permanentnie jej tajniki. - Wierzę, że efektywna rozmowa (mediacja) jest asem w rękawie, którego należy rozpowszechniać. - Swoje liderskie umiejętności rozwijam w klubie Bilingua Toastmasters. - Wierzę, iż pozytywni liderzy nie odnoszą sukcesy sami, odnoszą je dlatego, że potrafią działać razem z zespołem budstować więź i jednoczyć ludzi. - Moim życiowym mottem są słowa Heraklita: „Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, ten nigdy niczego wielkiego nie osiągnie”. - W pracy łączy wiedzę naukową z praktycznym podejściem, praca z ludźmi jest jej wielką pasją i dostarcza ogromnej satysfakcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej