Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(43)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(32)
Artykuły
(11)
Publikacje naukowe
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(23)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(9)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Szkudlarek Tomasz
(5)
Śliwerski Bogusław
(5)
Dymara Bronisława
(3)
Malmon Agnieszka
(3)
Armitage Duane
(2)
Armitage Duane Wielkie idee dla małych filozofów
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Engler Maria
(2)
McQuerry Maureen
(2)
Piquemal Michel
(2)
Raczek Zofia
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Barouch Gabriella
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Boizard Sophie
(1)
Braunstein Maria
(1)
Brenifier Oscar
(1)
Błaszczyk Ilona
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Dejko Jadwiga
(1)
Devaux Clément
(1)
Fabiś Artur
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Guerrero van der Meijden Jadwiga
(1)
Hypś-Wolińska Małgorzata
(1)
Iwanicka Katarzyna
(1)
Izmałkowa Julia
(1)
Kamińska-Malandain Anna
(1)
Kamińska-Maurugeon Magdalena
(1)
Kantor Ryszard
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kubicka Dorota (filozof)
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Lewandowska Aleksandra (nauczycielka)
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Matysiuk Renata
(1)
Metera Marcelina
(1)
Michałowski Stanisław Czesław
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Morszczyński Wojciech
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Postek Halina
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Pucko Edward
(1)
Pulinowa Maria
(1)
Płaziak-Janiszewska Alina
(1)
Rosa Ryszard
(1)
Rosenthal Robin
(1)
Rosenthal Robin (ilustratorka)
(1)
Rybacka Renata
(1)
Skowroński Tymek
(1)
Sobieraj Helena
(1)
Sobkowiak Tadeusz
(1)
Speck Otto
(1)
Spychała Jarosław M
(1)
Szymanik Agnieszka
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Widzowska Agata
(1)
Włodarczyk Ewa
(1)
Yamada Kobi
(1)
Łopatkowa Maria
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Świdzińska Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(42)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Dzieci
(6)
Nauczyciele
(5)
9-13 lat
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Wychowawcy klas
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(15)
Wychowanie
(12)
Dzieci
(9)
Filozofia
(8)
Pedagogika
(6)
Filozofowanie z dziećmi
(5)
Kształcenie
(5)
Postmodernizm
(5)
Antypedagogika
(4)
Nauczanie
(4)
Wartość
(4)
Altruizm
(3)
Gry i zabawy
(3)
Macierzyństwo
(3)
Prawa dziecka
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Cierpienie
(2)
Czytelnictwo
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(2)
Filozofia starożytnej Grecji
(2)
Filozofowie
(2)
Kara (psychol.)
(2)
Kultura
(2)
Myślenie
(2)
Młodzież
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postawy
(2)
Prawa człowieka
(2)
Przyjaźń
(2)
Relacja (filozofia)
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Zachowanie
(2)
Zło
(2)
Agresywność
(1)
Antropologia
(1)
Arystoteles (384-322 p.n.e.)
(1)
Autyzm
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Bioetyka
(1)
Ból
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Depresja poporodowa
(1)
Dobro
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorośli
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja filozoficzna
(1)
Egoizm
(1)
Egzystencja (filozofia)
(1)
Ekologia
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Grupy społeczne
(1)
Guerrero van der Meijden, Jadwiga
(1)
Inność
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kret
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Miasta
(1)
Mindfulness
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Możliwość (filozofia)
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Oczekiwanie
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Ojcostwo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Partnerstwo lokalne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pokój
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca
(1)
Temat: dzieło
Jak psuć dzieci Platonem i Boecjuszem
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1-
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Rzym
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Bajki i baśnie
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Broszura
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Cytaty
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Kamishibai
(1)
Książka dla małych dzieci
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele dla dzieci
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Filozofia i etyka
(12)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery : magazyn psychologiczny
(2)
Remedium
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowawca
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka składa się z czterech rozdziałów, które prowadzą czytelnika od najbardziej ogólnych kwestii związanych z badaniami nad dzieckiem i dzieciństwem ku szczegółowym analizom skoncentrowanym na tym fragmencie dziecięcej filozofii życia, w którym odnajdujemy dziecięce światy wartości i wyrastające z nich obrazy władzy. Już sam tytuł opracowania sygnalizuje rozległość prezentowanej tu przestrzeni myślowej, z pogranicza filozofii dzieciństwa, pedagogiki ogólnej i politologii. Rozdział I, Studia nad dzieciństwem - szkic przestrzenny, obejmuje obszerną problematykę studiów skoncentrowanych na dziecku i dzieciństwie. Sięga ku ich początkom i tworzącym je prekursorom, próbuje uchwycić ich granice dawne i obecne, rozróżniając przy tym filozofię dzieciństwa i badania nad nim. Rozdział II, Od dziecka jako projektu do dziecka-filozofa, prezentuje trzy pedagogiczne wizje dziecka i dzieciństwa, które pośrednio zostały wyprowadzone z modeli wychowania, stworzonych przez szwajcarskiego pedagoga Hansa Saner i poddane namysłowi przez Bogusława Śliwerskiego w książce Pedagogika dziecka. W tej części przedstawiono analizę badań prowadzonych w grupie młodych ludzi w Polsce i w Szwecji, a dotyczącą ich obrazu życia społeczno-politycznego, rozumienia znaczenia i funkcji władzy formalnej i nieformalnej, wyznawanych wartości, możliwości działania. Część badawczą pracy tworzy jeden rozdział. Autorka w interesujący i bogato ilustrowany przykładami sposób opisuje dziecięcy obraz władzy - władz centralnych i lokalnych, formalnych i nieformalnych, legitymizacji władzy oraz świat wartości uznawanych przez młodzież szwedzką i polską. Każdy podrozdział kończy się podsumowaniem i wskazaniem podobieństw i różnic w poglądach polskiej i szwedzkiej młodzieży. A całość rozdziału empirycznego to próba zebrania i opisania w sposób syntetyczny najważniejszych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Muchomor - Filozofia)
"Mędrcy do dzieci" to kolejny tom bestsellerowej serii "Bajki Filozoficzne", dzieki której dzieci uczą się myśleć i poznają najważniejsze słowa współczesnych i dawnych myślicieli. Matka Teresa, Sokrates, Ghandi, Dalajlama, Seneka, św Augustyn, Elie Wiesel , Martin Luther King mówią o tym, czym jest pokój, szcęście, przyjaźń, braterstwo... Ich słowa zostały zobrazowane mini scenkami, a ich dokonania zostały opisane w krótkich biogramach, dodanych na końcu ksiązki. Lektura obowiązkowa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dzieci Filozofują)
Dzieci często zadają pytania mające naturę pytań filozoficznych. Dlaczego ludzie umierają? Dlaczego muszę słuchać rodziców? Dlaczego na świecie są wojny? Wobec takich pytań dorośli niejednokrotnie czują się bezradni. Nie wiedzą, w jaki sposób rozmawiać z dziećmi na trudne tematy, jakich udzielić odpowiedzi. Bo też czy istnieją jednoznaczne odpowiedzi? Seria skonstruowana jest w formie rozmowy dzieci i dorosłych. Wykorzystując naturalną prostotę dziecięcych pytań i odpowiedzi, otwiera drzwi do odwiecznych filozoficznych problemów, takich jak znaczenie życia, etyka, emocje, tożsamość czy świadomość. Każdy tom zawiera sześć ważnych pytań. Każde pytanie prowadzi do sześciu możliwych odpowiedzi, których mogłoby udzielić dziecko. Z kolei każda odpowiedź prowadzi do kilku nowych pytań, które w jakiś sposób podważają wcześniejszą odpowiedź. A wszystko to w odniesieniu do codziennego życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...] Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105769 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48290 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65612 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42595 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele Nauczycielom / red.nauk. Barbara Dymara ; 15)
Niniejsza książka jest XV tomem serii Nauczyciele-Nauczycielom, a zarazem drugą, obszerną częścią opracowania "Dziecko w świecie wartości". Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuję, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42596 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40451 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63650 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 98402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea praw i wolności człowieka jest jedyną ideą, która zyskała sobie powszechne uznanie po II wojnie światowej. Kwestia ta wywołuje obecnie, na początku XXI wieku olbrzymie zainteresowanie filozofów i uczonych, uwikłana jest w wiele znaczeń i kontekstów (antropologicznych, epistemologicznych, metodologicznych, aksjologicznych, pedagogicznych i innych) wymagających całościowego (holistycznego i kompleksowego) ujęcia, a jednocześnie wskazania tego, co ważne i swoiste dla teorii pedagogicznych. To samo zadanie odnieść można do praktyki praw człowieka dziecka, która w krajach demokratycznych, a zwłaszcza w krajach Unii Europejskiej wkomponowana jest w cały system oddziaływań (politycznych, gospodarczych, kulturalnych, edukacyjnych i innych) mających na celu stworzenie strefy wolności, bezpieczeństwa i spra\viedliwości zbudowanej na nierozdzielnych, powszechnych zasadach ludzkiej godności, wolności, równości i solidarności.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87039, 87041, 87040 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41557 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33719 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29325 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59393 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56888 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43370 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101600 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80483, 80482, 80481 (3 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38250, 37914 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54294, 60257, 54293 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Przepięknie zilustrowany list miłosny do potencjału, który tkwi w każdym z nas. Unikatowa, magiczna książka, która poruszy struny podświadomości każdego, bez względu na wiek. Oszczędna w słowach - nie oczekuj od niej fabularnych zwrotów akcji, to marzycielska książka z historią jakby utkaną z kolorowych snów - o miłości, przyjaźni, wierze w siebie, nadziei, współczuciu, przygodzie, doświadczaniu życia. Każda ilustracja to pełna symboli osobna historia ukazująca drogę rozwoju bohaterki. Autorzy z dyskrecją wyrażają wartości, które każdy dorosły chce, aby ich dziecko przyjęło, jednocześnie nie zapominając o docenieniu wrażliwości dziecka. To książka o marzeniach, myślach i towarzyszącym im delikatnych emocjach dziecka. Dziecko potyka się, pozwala sobie na łzy i popełnia błędy, tak jak każdy z nas. Ale to nie wszystko! "Może" zabiera nas do świata cudów, które nosimy w sobie. Dziewczynka wznosi misterne budowle, przemierza morze, tworzy gwiazdy, uwalnia motyle... Światowy bestseller, który zachwycił rodziców i terapeutów w naszym kraju. "Może" to wizualna uczta dla oka; magnetyzujące dzieło sztuki, które przytuli twoją duszę; liryczny utwór złożony z pytań, które otworzą twój umysł na nowe możliwości. "Może" pokazuje, że jesteś tu, aby wykorzystać swoje talenty, myśli, marzenia, bo i ty możesz dać światu coś niepowtarzalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117187 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Cierpienie to fenomen nieodmiennie związany z ludzką egzystencją nieomal od początku jej ontogenezy aż po tanatogenezę. Czasem cierpienie trwa krótko i bywa znośne. Innym razem zdaje się nie mieć końca, przygniata człowieka swoim nadmiarem oraz konsternuje bezcelowością. Inni z kolei w cierpieniu dostrzegają sens życia (Frankl), czy narzędzie Boga do napominania ludzi (Lewis). Przed cierpieniem nikt nie może uciec, ani znaleźć dla siebie schronienia. To zjawisko powszechne i nieustannie budzące myśl z uśpienia. W publikacji zagadnienie cierpienia zostało omówione w interdyscyplinarnej perspektywie. Takie szerokie podejście umożliwia pełniejszy ogląd fenomenu cierpienia i uchwycenie całej jego złożoności. Celem publikacji są nie tylko poszukiwania natury poznawczej, lecz również dociekania o charakterze terapeutycznym, pedagogicznym oraz społecznym. Publikacja stwarza specjalistom z różnych dziedzin odpowiednie forum do wymiany własnych poglądów na temat cierpienia oraz przedyskutowania stopnia skuteczności metod mierzenia się z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112422 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Filozofia dla dzieci / Halina Postek. // Wychowanie na Co Dzień. - 1999, nr 7/8, s. [I - IV] wkładka.
Dokument nadrzędny: Wychowanie na Co Dzień.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45674 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 14)
Książka ujmuje problematykę wartości w szerokim zakresie. Ukazuje ich znaczenie dla edukacji, wydobywa istotne cechy samego pojęcia "wartości", przedstawia "typy omówień" funkcjonujące w literaturze i mowie potocznej, systematyzuje klasy wartości i przybliża, na podstawie wnikliwie opracowanych wyników badań, aksjologiczne barwy dziecięcego świata. To właśnie może stanowić o jej sile oddziaływania i użyteczności w wychowywaniu zarówno w szkole, jak i rodzinie. Końcowa część książki prezentuje sposoby wprowadzania dziecka w świat wartości rodzinnego domu, w którym stanowią one "nieodzowną busolę życia". Część pierwsza jest syntetycznym ujęciem dotyczącym sposobów definiowania pojęcia "wartości" i poszukiwania jego istotnych cech z punktu widzenie różnych dyscyplin naukowych. Akcentuje znaczenie rozpoznawania i wyjaśniania wartości za pomocą odpowiednio dobranych technik i narzędzi. Część druga akcentuje nieobecne jak dotąd w pedagogicznej aksjologii widzenie świata wartości przez dziecko. Część trzecia prezentuje cechy rodziny jako pierwotnego środowiska życia, w którym dziecko przyswaja pewne wartości, zaś wybory, których musi dokonywać dziecko, mogą być tylko wówczas korzystne, jeżeli będą prowadzić do samoakceptacji i więzi z podstawowymi wartościami: miłością, życzliwością i zrozumieniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105200/Cz.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Książka jest drugą, obszerną częścią opracowania. Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuje, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105201/Cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wielkie idee dla małych filozofów / Duane Armitage, Maureen McQuerry)
„Wielkie idee dla małych filozofów” to seria kartonowych książek dla najmłodszych czytelników, która w przystępny sposób przybliża im idee największych filozofów w dziejach świata. Nawet małe dzieci zadają wielkie pytania dotyczące życia. Dlaczego tu jesteśmy? Jaki jest najlepszy sposób na szczęśliwe życie? Znalezienie szczęścia to cel na całe życie i Arystoteles głęboko się nad tym zastanawiał. Ważne jest posiadanie przyjaciół, ale żeby pokochać innych, trzeba najpierw pokochać siebie Ta książka zachęci dzieci do skoncentrowania się na tym, co je uszczęśliwia i jak mogą zaprzyjaźnić się z sobą i z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117997 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej