Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(45)
IBUK Libra
(13)
Wolne Lektury
(8)
Forma i typ
Książki
(26)
E-booki
(21)
Artykuły
(19)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(13)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(4)
Edward Boyé
(2)
Engler Maria
(2)
Kamiński Ireneusz
(2)
Kotwica Wojciech
(2)
Nowicki Andrzej
(2)
Perszon Jan
(2)
Pietro Aretino
(2)
Platon
(2)
Towalski Rafał
(2)
Baer Magdalena
(1)
Bahyrycz Monika
(1)
Balicki Janusz
(1)
Bartosiak Mariusz
(1)
Basińska Anna
(1)
Bonisławska Marlena
(1)
Borowiec Jan
(1)
Boy-Żeleński Tadeusz
(1)
Brzozowska Aneta
(1)
Brzozowski Stanisław
(1)
Budnik Monika
(1)
Budrewicz Zofia
(1)
Chamfort Sébastien-Roch Nicolas de
(1)
Chojecka Jana
(1)
Cieślik Anna
(1)
Czebiołko Anna
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Gara Jarosław
(1)
Grudziński Lech
(1)
Głowala Krzysztof
(1)
Hołyst Brunon
(1)
Hołyst Brunon. Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Jajte-Lewkowicz Irena
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Jaranowski Marcin
(1)
Kaca Przemysław
(1)
Kalita Cezary
(1)
Karpus Zbigniew
(1)
Karwat Mirosław
(1)
Kazimierczak Maria
(1)
Kowalska Dorota
(1)
Kozioł Paweł
(1)
Kozłowski Felicjan Antoni
(1)
Koć Daniel
(1)
Krusiewicz Anna
(1)
Kudyba Wojciech
(1)
Kusio Urszula
(1)
Kutnik Jan
(1)
Kutyłowska Katarzyna
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Lis-Wielgosz Izabela
(1)
Maciąg Jolanta
(1)
Mamcarz Izabela
(1)
Mamcarz Piotr
(1)
Mamet-Michalkiewicz Marta
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Misztal Wojciech
(1)
Mrozowska Olga
(1)
Muskała Maciej
(1)
Myrdzik Barbara
(1)
Norwid Cyprian Kamil
(1)
Paczuska Katarzyna
(1)
Paszylk Bartłomiej
(1)
Paul Magdalena
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pietrala Dawid
(1)
Pietrala Teresa
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Rej Mikołaj
(1)
Rogalska-Marasińska Aneta
(1)
Rotengruber Przemysław
(1)
Sekula Elisabetta
(1)
Stelina Jakub
(1)
Studnicki Piotr
(1)
Szczęsny Wojciech
(1)
Szewczyk Dominik
(1)
Szlachta Bogdan
(1)
Szperlik Ewa
(1)
Szulakiewicz Marek
(1)
Witerska Kamila
(1)
Witwicki Władysław
(1)
Wiśniewski Ryszard
(1)
Zielewska-Rudnicka Beata
(1)
Zielińska Urszula
(1)
Ziółkowski Jacek
(1)
Zwoliński Andrzej
(1)
Çetin Muhammed
(1)
Łukajniuk Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(3)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(64)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Pedagodzy
(6)
Pedagodzy szkolni
(3)
Biblioterapeuci
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Bibliotekarze
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dialog społeczny
(11)
Filozofia dialogu
(8)
Dialog międzypokoleniowy
(7)
Demokracja
(4)
Dialog
(4)
Dialog wewnętrzny (psychologia)
(4)
Polityka
(4)
Autorytaryzm
(3)
Autorytet
(3)
Chrześcijaństwo
(3)
Dialog międzyreligijny
(3)
Dialog motywujący
(3)
Dyskusja
(3)
Ekumenizm
(3)
Etyka
(3)
Filozofia
(3)
Gülen, M. Fethullah (1941- )
(3)
Islam
(3)
Praca
(3)
Prawa człowieka
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Terroryzm
(3)
Agresywność
(2)
Bezrobocie
(2)
Cuda
(2)
Epidemia
(2)
Etyka społeczna
(2)
Historia średniowieczna
(2)
Integracja europejska
(2)
Ja (psychologia)
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Katolicyzm
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Korupcja
(2)
Nastrój (psychologia)
(2)
Partie polityczne
(2)
Pedagogika
(2)
Przemoc
(2)
Przymus
(2)
Rodzina
(2)
Sprawiedliwość
(2)
Totalitaryzm
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wojna
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Władza
(2)
Własność
(2)
Zachowanie
(2)
Absolutyzm
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Anarchizm
(1)
BHP
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Biurokracja
(1)
Boccaccio Giovanni
(1)
Bradbury, Ray
(1)
Bruno, Giordano
(1)
Burgess, Anthony
(1)
Burroughs, William S.
(1)
Bóg
(1)
Cenzura
(1)
Chaucer, Geoffrey
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cnota (filoz.)
(1)
Cormier, Robert
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cykl koniunkturalny
(1)
Darwin, Charles
(1)
Decyzje
(1)
Defoe, Daniel
(1)
Demografia
(1)
Despotyzm
(1)
Dialog międzykulturowy
(1)
Dickey, James
(1)
Dobro wspólne
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Doradcy polityczni
(1)
Drama
(1)
Duchowość religijna
(1)
Dyskryminacja
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja
(1)
Egalitaryzm
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekspertyza
(1)
Ekstremizm polityczny
(1)
Elita społeczna
(1)
Elita władzy
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Temat: dzieło
Nostra aetate
(2)
451 Fahrenheita
(1)
95 tez
(1)
Archipelag GUŁag
(1)
Areopagitica
(1)
Azyl
(1)
Buszujacy w zbożu
(1)
Chata wuja Toma
(1)
Cierpienia młodego Wertera
(1)
Czarna wiosna
(1)
Czekoladowa Wojna
(1)
Czerwone i czarne
(1)
Dekameron
(1)
Dialog o dwu najwazniejszych układach świata, ptomeleuszowym i kopernikowym
(1)
Doktor Żywago
(1)
Dola i niedola sławnej Moll Flanders
(1)
Dziennik
(1)
Grona gniewu
(1)
Harry Potter i kamien Filozoficzny
(1)
Inny świat
(1)
Juda nieznany
(1)
Kamasutra
(1)
Kandyd, czyli optymizm
(1)
Kochanek Lady Chatterley
(1)
Kolor purpury
(1)
Krytyka czystego rozumu
(1)
Książę
(1)
Lolita
(1)
Lot nad kukułczym gniazdem
(1)
Malowany ptak
(1)
Manifest komunistyczny
(1)
Mechaniczna pomarańcza
(1)
Mein Kampf
(1)
Motory
(1)
Na zachodzie bez zmian
(1)
Nagi lunch
(1)
Nieomylny?
(1)
Nocne dreszcze
(1)
Nowy wspaniały świat
(1)
O niezmierzonym wszechświecie i niezliczonych światach
(1)
O powstawaniu gatunków drogą doboru naturalnego
(1)
Obcy w obcym kraju
(1)
Opowieści kanterberyjskie
(1)
Ostatnie kuszenie Chrystusa
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Paragraf 22
(1)
Podróże Guliwera
(1)
Przygody Hucka
(1)
Przygody Tomka Sawyera
(1)
Próby
(1)
Restytucja chrześcijanstwa
(1)
Rok 1984
(1)
Rozmowa z kamieniem
(1)
Rzeźnia numer pięć
(1)
Szatańskie wersety
(1)
Szkarłatna litera
(1)
Szklany klosz
(1)
Sztuka kochania
(1)
Tessa d'Urberville
(1)
Uciekaj, Króliku
(1)
Ulisses
(1)
Wiek rozumu
(1)
Wybawienie
(1)
Wściekłość
(1)
Zabić drozda
(1)
Zmory
(1)
Zniewolony umysł
(1)
Zwrotnik Koziorozca
(1)
Zwrotnik Raka
(1)
Źdźbła trawy
(1)
Żywot własny
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Turcja
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(11)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Dialog
(9)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Aforyzmy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma kulturalnego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Encyklopedie
(1)
Film
(1)
Literatura
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Religia i duchowość
(3)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Tytuł czasopisma
Meritum
(6)
Remedium
(3)
Polonistyka
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Charaktery
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Nowy Napis
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Świat Problemów
(1)
66 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Krótka rozprawa między trzemi osobami, Panem, Wójtem a Plebanem
E-book
W koszyku
Forma i typ
Główną zaletą książki jest doskonała precyzja (bez zbędnych, nazbyt formalnych odniesień) w ujmowaniu trudnych zagadnień filozoficznych i wysoki poziom rozważań merytorycznych. Napisana jest przez praktyka, ale głęboko świadomego obszernego zaplecza teoretyczno-konceptualnego, stojącego za konkretnymi rozwiązaniami. To nie tylko wykład określonej metody kształcenia, ale również, a może przede wszystkim – potężna etyka. To nie tylko technika – jak uczyć – ze szczególnym podkreśleniem nauczania – etyki, ale również, a może bardziej podstawowe – przesłanie moralne, które winno towarzyszyć każdemu nauczycielowi. Tym ważniejsze, że nie ograniczone do jednego kontekstu idei (przeświadczeń światopoglądowych), ale przedstawiającego, jak funkcjonować w zróżnicowaniu tych właśnie idei. Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Macieja Woźniczki Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Charaktery i anegdoty
E-book
W koszyku
Niniejszą książkę można traktować jako pewną propozycję, podpowiedź wyboru podjęcia drogi ku przemianie, ku przywróceniu zasad naturalnego funkcjonowania człowieka w strukturach, które są jego udziałem. W koniecznym dziś światowym i międzykulturowym wymiarze aktywności ludzkiej niezbędne, zasadnicze i wręcz podstawowe jest posiadanie silnej tożsamości narodowej i kulturowej. Jedynie społeczeństwa i jednostki, które legitymizują się własną, codziennie artykułowaną tożsamością, mogą wchodzić w kreatywne relacje z „drugimi”, którzy także posiadają własne tożsamości. Wiedza o tym, kim się jest, daje możliwość otwarcia się na Innych, zaproponowania nowych jakości, tworzenia wspólnych, ciekawych i dla wszystkich uczestników wartościowych realizacji. Natomiast w sytuacji braku takiej świadomości łatwo i niepostrzeżenie można zgodzić się na uległość i uzależnienie. Jednak taka postawa przekreśla szanse na partnerstwo i szlachetny rozwój. Książka składa się z trzech rozdziałów: 1) Kształtowanie postawy humanistycznej współczesnego człowieka w oparciu o dziedzictwo kulturowe ludzkości, 2) Wdrażanie do prowadzenia dialogu i praktyki doświadczania Inności jako zadanie dla nowoczesnej edukacji, 3) Budowanie tożsamości kulturowej Polaków w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata. W każdej z nich Czytelnik znajdzie 5 podrozdziałów, w których autorka stara się podejmować tytułowy problem adekwatnie do swoich zainteresowań. Te, z kolei, są różnorodne. Wiążą się bezpośrednio z jej wykształceniem oraz z doświadczeniami pozaszkolnymi. Jako artysta–muzyk i pedagog proponuje realizowanie przesłania budowania wspólnej przyszłości poprzez sztukę. Stara się w różnorodny, a być może i atrakcyjny sposób przedstawić wielość form i korzyści płynących z odwoływania się do edukacji multikulturowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50479 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46225 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65539 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłanie tego leksykonu można określić dwojako. Z jednej strony, staramy się w przedstawionym katalogu haseł ukazać, jak niezbędne jest w myśleniu politycznym, w próbach zrozumienia mechanizmów życia politycznego, działania politycznego, gry politycznej, walki, rządzenia etc. posługiwanie się w punkcie wyjścia pojęciami teorii polityki. Z drugiej strony, staramy się też ukazać, jak pomocne są pojęcia i schematy teorii polityki w refleksyjnym, krytycznym, dociekliwym operowaniu terminami pozornie oczywistymi lub banalnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46829 p (1 egz.)
E-book
W koszyku
Seria: Nowa Edukacja (3), ISSN 2720‑1112 Autorzy tekstów zamieszczonych w monografii "Nauczyciele – nauczycielom. Przestrzenie edukacji" podejmują różne wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią szeroko pojętej edukacji. Przyglądają się edukacji, szkole i nauczaniu z różnych perspektyw, przyjmując spojrzenie w skali makro lub mikro. Treść książki ukazuje wielowymiarową specyfikę współczesnej szkoły, przywództwa edukacyjnego i różnych aspektów nauczania. Ten przekaz, skierowany do środowiska akademickiego i studentów, ale też dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i osób związanych z szeroko rozumianą edukacją, obejmuje wskazania dotyczące większej troski o współczesny wymiar edukacji. W zbiorze znajdują się artykuły poświęcone współczesnej szkole i edukacji, a także teksty koncentrujące się na poszczególnych zagadnieniach związanych z nauczaniem przedmiotowym, takich jak neuronauki w edukacji, sztuczna inteligencja, nauczanie matematyczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Uwarunkowania gotowości do resocjalizacji” to książka, w której Czytelnik znajdzie inspiracje dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej opartej na dowodach naukowych. Oś rozważań stanowi Wieloczynnikowy Model Gotowości Sprawcy, który gotowość do resocjalizacji postrzega jako interakcję czynników wewnętrznych i zewnętrznych, co więcej traktuje je jako dynamiczne, a więc modyfikowalne elementy. Celem publikacji jest zwrócenie uwagi na rolę owych czynników w procesie zwiększania gotowości do resocjalizacji sprawców przestępstw również poprzez przybliżenie trzech podejść, dzięki którym możliwe jest modyfikowanie czynników leżących po stronie sprawcy, programu i warunków, w jakich odbywa się proces resocjalizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia naukowa pt. Bezdroża komunikacji – kontakt, porozumienie, akceptacja (księga jubileuszowa poświęcona Profesorowi Bogusławowi Zielińskiemu) to wielogłosowy projekt uchwycenia i omówienia fenomenu komunikacji w wymiarze antropologicznym, socjologicznym, literackim, językowym i kulturowym. Szeroki aspekt i wielość rozpoznań sugeruje w pierwszym rzędzie sytuację dialogu, rozmowy i ustalenia stanowisk, ale w dalszej perspektywie przytacza kwestie sporu, konfliktu, polemiki i kategorycznego narzucania sądów i opinii. Taka optyka i operacjonalizacja problemu nie redukuje przy tym pierwotnego znaczenia komunikacji, w sensie przemieszczania się w przestrzeni oraz, co przywoływane bywa rzadziej i w bardziej metaforycznym sensie – w czasie. Zamieszczone w tomie rozważania dowodzą, iż egzystencjalne, kulturowe i społeczne doświadczanie relacji międzyludzkich niezmiennie wiąże się z inicjowaniem, podtrzymywaniem i podsycaniem kontaktów z drugim człowiekiem. Składające się na niniejszy tom refleksje, opinie, zapatrywania, rozpoznania w swej różnorodności, wielogłosowości i zróżnicowanej tożsamości ich autorów potwierdzają, a jednocześnie dosłownie egzemplifikują, że problematyka komunikacji niezmiennie rodzi nowe pytania badawcze, a jej naukowe rozpatrywanie, mimo licznych już ujęć i opracowań nadal nie traci aktualności. Przedmiotem zainteresowania w proponowanej monografii pozostają literackie (literaturoznawcze), językowe (lingwistyczne) i, w najszerszym ujęciu, artystyczne reprezentacje „zysków i strat”, jakie niesie ze sobą potrzeba, konieczność (i możliwość) komunikacji międzyludzkiej w jej wszelakich, mieniących się semantycznymi odcieniami, zniuansowanych i czasami dalekich od oczekiwanej precyzji i określoności przekrojach oraz aspektach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W serii Nauka Sztuki – Sztuka Nauki publikowane będą prace promujące i rozwijające perspektywę badawczą, w której twórczość naukowa i artystyczna stanowią komplementarne i wzajemnie nieredukowalne sfery aktywności, które mimo swojej autonomii mogą się z jednej strony kreatywnie inspirować, z drugiej zaś ukazywać nowe ścieżki indywidualnego i kulturowo-cywilizacyjnego rozwoju. Seria ma służyć inicjowaniu, rozwijaniu i promocji interdyscyplinarnych badań humanistycznych, wymagających wypracowywania precyzyjnego warsztatu teoretyczno-metodologicznego i rzetelnej analizy materiału badawczego. Zebrane w inicjującej serię monografii teksty obejmują zróżnicowaną problematykę teoretyczną i metodologiczną – ich wspólnym motywem jest szeroko rozumiana korelacja nauki i sztuki. Sztuka nie jest traktowana jedynie jako przedmiot naukowego badania, ale również jako przestrzeń doświadczania procesu twórczego i komunikacyjnego. Tak pomyślane forum wymiany obejmuje wzajemne uzupełnianie się humanistycznych badań naukowych z twórczą praktyką artystyczną i komunikacyjną w kształtowaniu szerokiej perspektywy poznawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Absolutyzm Anarchizm Autorytaryzm Autorytet Banki Bezrobocie Bioetyka Bóg Chrześcijaństwo Cnota (filoz.) Cykl koniunkturalny Kultura Demografia Demokracja Dialog społeczny Etyka społeczna Działalność charytatywna Egalitaryzm Ekologia Ekonomia Elita społeczna Encykliki społeczne Etyka Gospodarka Faszyzm Feudalizm Polityka Filozofia Finanse publiczne Plan gospodarczy Grzech Ideologia Imperializm Indywidualizm (filoz.) Inflacja Integracja europejska Siła robocza Kapitał społeczny Kara śmierci Nauka społeczna Kościoła katolickiego Komunikacja społeczna Komunitaryzm Konserwatyzm Związki wyznaniowe Liberalizm Makroekonomia Marksizm Migracje Mikroekonomia Mniejszości (socjol.) Nauki społeczne Monarchia Nacjonalizm Nierówności społeczne Niewolnictwo Obywatel Rynek Osoba Państwo Partie polityczne Patologia społeczna Pieniądz Polityka społeczna Ponowoczesność Porządek społeczny Postęp Postmodernizm Praca Prawa człowieka Prawo Produkt krajowy Psychologia społeczna Racja stanu Rasizm Religia Republika Rodzina Rynki finansowe Samorząd Sekty Słuszność (prawo) Socjalizm Socjologia i społeczeństwo Socjologia polityki Socjologia prawa Społeczeństwo obywatelskie Ekonomia społeczna Społeczność lokalna Społeczność międzynarodowa Sprawiedliwość Sumienie Szkoły katolicko-społeczne Ruchy katolicko-społeczne Teologia Teologia polityczna Konsumenci (ekon.) Przedsiębiorstwo Teoria wyboru publicznego Terroryzm Tomizm Totalitaryzm Tradycja Umowa społeczna Ustrój polityczny Władza Własność Wojna Pokój Masoneria Wolność Wzrost gospodarczy Zarządznie Zasady życia społecznego Zmiana społeczna Związki zawodowe Społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94037 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34831 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41571 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60186 P 5,4 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka dotyczy łódzkich festiwali teatralnych i obejmuje wydarzenia organizowane w teatrach dramatycznych, offowych, lalkowych, dziecięcych i młodzieżowych oraz w teatrze operowym, a także w innych instytucjach kultury. Przeglądy te odbywały się w Łodzi od lat 60. XX wieku po rok 2016. Festiwalom, powstałym z inicjatywy regionalnych środowisk artystycznych i wpisującym się w dzieje łódzkiej i polskiej kultury, przyglądają się studenci/studentki – dziś absolwenci/absolwentki – specjalności teatrologicznej na kierunku kulturoznawstwo, prowadzonym w Instytucie Kultury Współczesnej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. * Monografia wypełnia lukę w badaniach nad życiem teatralnym jednego z głównych ośrodków miejskich w Polsce. Jej wagę wzmacnia pionierski charakter i brak jakichkolwiek konkurencyjnych wobec niej publikacji. Z recenzji dr. hab. Juliusza Tyszki, prof. UAM
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI W latach siedemdziesiątych XX wieku Jan Lutyński zaprezentował koncepcję działań pozornych. Działania te odznaczały się następującymi cechami: 1) oficjalnie uznaje się je za istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu; 2) celu tego faktycznie nie realizują; 3) o ich nieprzydatności powszechnie wiadomo w danej zbiorowości; 4) jest to wiedza prywatna, oficjalnie nieuzewnętrzniana; 5) ich rzeczywista funkcja polega na samym ich istnieniu; 6) zawierają zawsze jakiś element fikcji, odnoszący się do ich przebiegu czy celu. W niniejszym tomie „Przeglądu Socjologicznego” prezentujemy teksty ilustrujące aktualność różnych elementów tej koncepcji w nowej rzeczywistości społecznej. Poszczególni autorzy, odwołując się do rozważań J. Lutyńskiego, analizują różne rodzaje i formy działań pozornych w naszym życiu religijnym, w funkcjonowaniu służby cywilnej, w procesie stanowienia prawa, w dialogu obywatelskim, a także w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książki zakazane / Bartłomiej Paszylk. - Warszawa ; Bielsko-Biała : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2009. - 358, [2] s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.
(Literatura i Kontrowersje)
Publikacja prezentująca obszerny zbiór książek, które wywarły znaczący wpływ na rozwój i wizerunek literatury, a których wydania na przestrzeni wieków, były zabronione. Przedstawienie przyczyn powodów cenzury - społecznych, obyczajowych, religijnych, politycznych oraz ich skutków. Próba odpowiedzi na pytanie, czy książka może stanowić zagrożenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103281 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47836 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37881 P (67) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31632 P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej