Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(367)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(190)
Artykuły
(172)
Publikacje dydaktyczne
(59)
Publikacje fachowe
(46)
Publikacje naukowe
(37)
E-booki
(11)
Poradniki i przewodniki
(4)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Ebooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
dostępne
(515)
wypożyczone
(80)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(105)
Czytelnia Piła
(12)
Wypożyczalnia Chodzież
(85)
Czytelnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(95)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(89)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(89)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(53)
Czytelnia Wągrowiec
(43)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Łoskot Małgorzata
(11)
Korczewska Elżbieta
(9)
Naprawa Renata
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Wysocka Ewa
(9)
Deptuła Maria
(8)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(7)
Kawula Stanisław
(7)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(6)
Kulesza Ewa M
(6)
Niemierko Bolesław
(6)
Strelau Jan
(6)
Jarosz Ewa
(5)
Paluchowski Władysław Jacek
(5)
Zielińska Ewa
(5)
Brzeziński Jerzy
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Ziętara Renata
(4)
Alenowicz Magdalena
(3)
Cierpiałkowska Lidia
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Kopik Aldona
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Skarbek Karolina
(3)
Suchańska Anna
(3)
Sęk Helena
(3)
Wrońska Irmina
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Biela Agnieszka
(2)
Borucka Anna
(2)
Burkacka-Mielcarz Julia
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Chrzanowska Danuta
(2)
Czech Ewa
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Dunin-Wąsowicz Maria
(2)
Filipiak Maja
(2)
Franczyk Anna
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Kochan-Wójcik Marta
(2)
Kopała Jolanta
(2)
Kozłowska Katarzyna
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Krawczyk Anna
(2)
Lisicki Michał
(2)
Luszczynski Hubert
(2)
Michalak Karolina
(2)
Oleksy-Zborowska Magdalena
(2)
Ostaszewski Krzysztof
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Przybora Aleksandra
(2)
Półtorak Agata
(2)
Riebisch Roswitha
(2)
Rient Robert
(2)
Rokicińska Iwona
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skibska Joanna
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(2)
Stępień Bogna
(2)
Sujak-Lesz Krystyna
(2)
Sumińska Dorota
(2)
Tokarska Elżbieta
(2)
Wnęk Marcelina
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Zalewski Bartosz
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Badura Jan
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(1)
Barwinek Grażyna
(1)
Barzykowski Krystian
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bejm Patrycja
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bibik Renata
(1)
Bielicki Roman
(1)
Bilewicz Dorota
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bolińska Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Briere John
(1)
Brzosko Anna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bętkowska-Korpała Barbara
(1)
Błaszczak Anna (psycholog)
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chorab Monika
(1)
Chrząstowski Szymon
(1)
Chyrowicz Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(74)
2010 - 2019
(164)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(174)
1989-2000
(8)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(378)
Język
polski
(374)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(84)
Pedagodzy
(47)
Nauczyciele przedszkoli
(29)
Pedagodzy szkolni
(18)
Psycholodzy
(13)
Wychowawcy klas
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Szkoły wyższe
(9)
Rodzice
(8)
Terapeuci
(8)
Logopedzi
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Specjaliści terapii uzależnień
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Coachowie
(3)
Lekarze
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pracownicy oświaty
(3)
Studenci
(3)
Biolodzy
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Przedszkola
(2)
Psychiatrzy
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Neurologopedzi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawnicy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodziece
(1)
Socjolodzy
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(237)
Diagnoza
(76)
Dziecko
(43)
Diagnoza psychologiczna
(37)
Dojrzałość szkolna
(37)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(37)
Uczniowie
(33)
Psychoterapia
(19)
Zachowanie
(18)
Agresywność
(16)
Nauczanie
(16)
Patologia społeczna
(16)
Pedagogika resocjalizacyjna
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Osobowość
(15)
Rodzina
(15)
Dysleksja i dysgrafia
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Psychologia
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Wychowanie
(13)
Autyzm
(12)
Obserwacja pedagogiczna
(12)
Rodzice
(12)
Przemoc
(11)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(10)
Bezrobocie
(10)
Diagnoza logopedyczna
(10)
Dzieci
(10)
Postawy
(10)
Psycholodzy
(10)
Socjalizacja
(10)
Alkoholizm
(9)
Metodologia
(9)
Niepełnosprawni
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(9)
Promocja zdrowia
(9)
Psychologia kliniczna
(9)
Psychologia wychowawcza
(9)
Stres
(9)
Szkolnictwo
(9)
Testy psychologiczne
(9)
Zaburzenia mowy
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Edukacja ekologiczna
(8)
Młodzież
(8)
Nałóg
(8)
Neuropsychologia
(8)
Opieka społeczna
(8)
Uczenie się
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Choroby psychiczne
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Kształcenie
(7)
Leczenie
(7)
Lęk
(7)
Narkomania
(7)
Nauczyciele
(7)
Nierówności społeczne
(7)
Pedagogika
(7)
Poczucie własnej wartości
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Psychopatologia
(7)
Schizofrenia
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(7)
Zapobieganie
(7)
Zdolności
(7)
Zmiana społeczna
(7)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dziecko ulicy
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Mowa
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Przestępczość
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Starość
(6)
Starzenie się
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(6)
Temat: dzieło
Zimowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(67)
2001-0
(7)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(140)
Artykuł z czasopisma fachowego
(87)
Artykuł z czasopisma naukowego
(22)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(14)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(13)
Podręcznik
(13)
Monografia
(12)
Arkusz obserwacji
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Podręczniki akademickie
(10)
Materiały pomocnicze
(8)
Poradnik
(8)
Artykuł problemowy
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Ankieta
(3)
Raport z badań
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Felieton
(2)
Formularze i druki
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Dokumenty
(1)
Dyktanda
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradniki
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Sprawdziany i testy dla przedszkoli
(1)
Słowniki polskie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(188)
Psychologia
(46)
Medycyna i zdrowie
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Językoznawstwo
(7)
Nauka i badania
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Matematyka
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(30)
Bliżej Przedszkola
(13)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(12)
Szkoła Specjalna
(8)
Ruch Pedagogiczny
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Dyrektor Szkoły
(5)
Edukacja i Dialog
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(5)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Remedium
(4)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(4)
Świat Problemów
(4)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(3)
Sens : psychologia dla ciebie
(3)
Życie Szkoły
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(2)
Terapia
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowanie na co dzień
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Geografia w Szkole
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka w Szkole
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Niebieska Linia
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Rewalidacja
(1)
Sygnał
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
378 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87099, 87100 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87101 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62277 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62925, 62801 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jak powinna wyglądać i na czym opierać się diagnoza dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Co to jest wczesna interwencja i czym się różni od wczesnego wspomagania rozwoju? Jakie przedszkole będzie najlepsze dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Jakie możliwości edukacyjne ma do wyboru uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną, a jakie z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Co to są zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przyniesie lektura książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106046 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39349 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45086 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia najważniejsze zagadnienia i obszary badawcze współczesnej psychologii. Książka Spencera Rathusa obejmuje zarówno podstawy tej gałęzi wiedzy, takie jak definicja, zakres i historia psychologii, koncepcje psychologiczne człowieka oraz metody badawcze stosowane przez psychologów, jak i jej bardziej zaawansowane działy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45208 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów prezentujący problematykę niepełnosprawności - na przykładach takich grup, jak osoby głuche lub słabosłyszące, z zespołem Downa, ADHD i autyzmem - w sposób interdyscyplinarny, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorzy badają czynniki warunkujące adaptację osób doświadczających problemów zdrowotnych, a także możliwości wspierania tych osób w ramach pomocy psychologicznej. W pracy przedstawiono analizę kulturowych i społecznych aspektów zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowań procesów integracji, w tym m.in. wolontariatu koleżeńskiego jako formy wsparcia. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczną percepcją
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110094 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33112 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46082 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64662 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94340, 94341, 94342 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44063, 44064 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30071, 30072 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41578, 41579 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60271 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ta stanowi wartościowe, monograficzne opracowanie powszechnie stosowanej w środowisku psychologów metody kwestionariuszy osobowości. Nie jest ona tylko zreferowaniem stanu literatury przedmiotu, lecz także autorskim ujęciem problematyki kwestionariuszy osobowości. O jej szczególnej wartości świadczy to, że Autor odwołuje się do swoich bogatych doświadczeń – użytkownika kwestionariuszy, badacza konstruującego (lub współkonstruującego) oryginalne kwestionariusze oraz specjalisty od kulturowych adaptacji zagranicznych kwestionariuszy. W Polsce od wielu już lat nie opublikowano monografii poświęconej kwestionariuszom i ich znaczeniu w diagnostyce psychologicznej oraz badaniach naukowych. Z tego względu prezentowana książka stanowi unikatową pozycję w polskim piśmiennictwie psychologicznym, bardzo potrzebną dla podniesienia kultury tworzenia narzędzi psychometrycznych. Będzie ona stanowiła wartościową lekturę tak dla psychologów zajmujących się diagnostyką osobowości, jak i wszystkich specjalistów, zainteresowanych problematyką konstruowania standaryzowanych narzędzi diagnostycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Diagnozowanie i wydawanie opartych na diagnozach zaleceń jest – bodaj czy nie najważniejszym - elementem pracy psychologów wielu specjalności. Co jest przedmiotem diagnozowania psychologicznego? Jakie są relacje między pomiarem a testowaniem? Jakie są związki między diagnozowaniem a metodologią badań ilościowych i jakościowych? Jak życie weryfikuje diagnozy psychologiczne? Jaka jest relacja między diagnozowaniem a wyjaśnianiem i prognozowaniem? Czy i jakie istnieją związki między diagnozą a terapią? Na czym polega charakterystyczny dla psychologii rodzaj wyjaśniania - interpretacja? Jakie możliwości stają przed psychologiem, gdy podejmuje interwencję? Jakie diagnozowanie może sprawiać trudności emocjonalne i diagnoście, i osobie badanej? Jakie problemy etyczne wiążą się z diagnozowaniem? Czy i jak diagnozowania można się nauczyć? Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest ta książka. Jest ona autorską propozycją uporządkowania różnych podejść, stanowisk i tradycji odnoszących się do diagnozowania ludzi. Struktura, przystępny język oraz prezentacja przykładów praktycznych czyni z książki atrakcyjny podręcznik. Jest to monografia adresowana głównie do psychologów i studentów psychologii, jednak powinna zainteresować także wszystkich tych, którzy praktycznie korzystają z diagnoz psychologicznych, także studentów socjologii i pedagogiki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu szeroko pojętej pedagogiki. Zawiera również omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Autorami artykułów są zarówno uznani naukowcy, jak i młodzi badacze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 215.)
Praca zbiorowa wpisująca się w szeroki kontekst współczesnej zmiany myślenia o edukacji, stanowiąca ważny i wartościowy przyczynek dyskusji nad problematyką edukacji małego dziecka. W zmianach tych wybija się konieczność szerszego uwzględniania potrzeb i bieżących sytuacji dzieci żyjących w świecie ciągłych, dynamicznych, wielokierunkowych transformacji. Zaznacza się w nich koncentracja na dziecku w kontekście nowego rozumienia paradygmatu pajdocentryzmu (…). Wzrost zagrożeń rozwoju dziecka powoduje wzrost zapotrzebowań na badania naukowe i koncepcje działań praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110311 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46235 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia pt. Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów jest adresowana do specjalistów zajmujących się pomocą osobom z zaburzeniami artykulacji, w szczególności zaś do logopedów. Zagadnienia podejmowane przez autorów tekstów z pewnością zainteresują także językoznawców, pedagogów, psychologów i lekarzy. Zaburzenia realizacji fonemów przedstawione są z różnych perspektyw, co czyni opracowanie tym bardziej cennym. Autorzy artykułów podejmują tematykę związaną z diagnozą systemu fonetyczno-fonologicznego, czynnikami warunkującymi jego rozwój, a także – co szczególnie istotne – z terapią logopedyczną. W monografii odnajdujemy również doniesienia odzwierciedlające wyniki najnowszych badań dotyczących zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. Autorami tekstów są znani w środowisku logopedycznym naukowcy i praktycy, logopedzi i lekarze. Opracowanie zawiera także recenzje najnowszych książek dotyczących zagadnień logopedycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W kolejnym, drugim tomie serii „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka” (pierwszy ukazał się w roku 2015 nakładem Wydawnictwa Komlogo we współpracy z Wydawnictwem Uniwersytetu Śląskiego) znalazły się artykuły prezentujące wyniki badań oraz doświadczenia logopedów-praktyków. Nie zabrakło również prezentacji omawianej problematyki z perspektywy pacjenta/klienta. Do prac nad przygotowaniem tego tomu zaproszenie przyjęło wielu wybitnych polskich i zagranicznych naukowców, terapeutów oraz liderów ruchu samopomocy dla osób z zaburzeniami płynności mowy. Między innymi znalazły się w nim artykuły autorstwa takich znanych postaci ze świata logopedii jak: Joseph Agius (Malta), Nicoline Ambrose (USA), Mieczysław Chęciek (Polska), Kurt Eggers (Belgia), Kenneth O. St. Louis (USA), Trudy Stewart (Wielka Brytania), Donatella Tomaiuoli (Włochy), Tomasz Woźniak (Polska), Ehud Yairi (Izrael, USA), a także wielu innych. Ten tom to kolejne kompendium aktualnej i rzetelnej wiedzy z zakresu balbutologopedii (subdyscypliny logopedii zajmującej się zaburzeniami płynności mowy), obejmujący rzadko obecne na polskim rynku szerokie spektrum perspektyw, od neurologopedii po sztukę teatru. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do badaczy i logopedów zajmujących się zaburzeniami płynności mowy. Może także stanowić interesującą lekturę dla pedagogów, psychologów, psychoterapeutów, a także studentów logopedii i kierunków pokrewnych. Zapewne będzie również źródłem wsparcia i inspiracji dla osób doświadczających zaburzeń płynności mowy, a także dla ich rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Od Autorki: Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starałam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice. Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanym kwartalniku NIT 2(17) zamieszczono siedem artykułów nauko-wych. Problematyka zeszytu jest bardzo szeroka – od nanocebulek, poprzez błędy żywieniowe młodzieży, pakowanie mięsa drobiowego w modyfikowanej atmosfe¬rze, zastosowanie antocyjanów i właściwości, otrzymywanie i zastosowanie hemi¬celulaz, po suszenie ziół i przypraw. Pomimo okresu urlopowego Redakcja NIT nie potrafi zupełnie zapomnieć o swoich czytelnikach, autorach prac oraz recenzentach. Ze swojej strony staramy się, aby wymagania redakcyjne względem publikacji zamieszczanych w NIT były zbieżne z zasadami przyjętymi w innych polskich i zagranicznych czasopismach. Dlatego prosimy Autorów oraz Recenzentów o baczne śledzenie „Wskazówek dla autorów” zamieszczonych na stronie internetowej Wydawnictwa UE; staramy się je doskonalić, a zatem będą się tam pojawiać informacje o ewentualnych zmianach. Redaktor Naczelny NIT prof. dr hab. inż. Tomasz Lesiów
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Na rynku brakowało opracowania dotyczącego autyzmu w ujęciu somatycznym. Takie spojrzenie jest często pomijane w postrzeganiu ASD. Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci z ASD wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego. Publikacja jest nieocenionym źródłem wiedzy i wsparciem dla lekarzy neurologów, pediatrów, psychiatrów, szerokiego grona diagnostów i terapeutów pracujących z pacjentami z autyzmem oraz studentów medycyny, psychologii, pedagogiki, logopedii, fizjoterapii, jak również kierunków podyplomowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało w całości przejrzane i zaktualizowane. Autor uzupełnił je o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie. Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Terapia systemowa skupia się na relacjach w parze, w rodzinie, między osobą a innymi ludźmi z jej otoczenia, a także jej środowiskiem. Podejście systemowe zajmuje się także relacjami między tym, co można uznać za nieadaptacyjne, a nawet zaburzone funkcjonowanie, a wykorzystaniem przez identyfikowanego pacjenta/klienta i jego rodzinę całego potencjału rozwojowego. Erich Fromm w eseju Mieć czy być? pisał: „My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia – dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi”. Jako psychoterapeuta systemowy zastanawiam się jak pomóc ludziom, z którymi pracuję, w poradzeniu sobie z trudnościami, jakie napotykają (nawet jeśli trudności te oznaczają zaburzenia psychiczne). Zadaję sobie więc pytania o to, co uniemożliwia lub utrudnia rozwój pary, rodziny oraz czego te osoby potrzebują, by mogły się rozwijać?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej