Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(446)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Artykuły
(427)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Książki
(19)
E-booki
(11)
Publikacje naukowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje informacyjne
(4)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Goetz Magdalena
(7)
Tatarowicz Jan
(7)
Borecka-Biernat Danuta
(6)
Budny Wioletta
(4)
Czapczyńska Agnieszka
(4)
Morawski Jacek
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Gruszecka Eufrozyna
(3)
Jagła Aleksandra
(3)
Kirwil Lucyna
(3)
Komorowska Marta
(3)
Lipińska Jolanta
(3)
Miłkowska-Olejniczak Grażyna
(3)
Poraj Grażyna
(3)
Pyżalski Jacek
(3)
Borecka - Biernat Danuta
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Chojnacki Adam
(2)
Czeczot Iwona
(2)
Dunin - Wilczyńska Ewa
(2)
Dąbrowska-Bąk Maria
(2)
Frączek Adam
(2)
Karasowska Aleksandra
(2)
Komorowska Agnieszka
(2)
Kuśpit Małgorzata
(2)
Lewicka - Zelent Agnieszka
(2)
Lewicka Maria
(2)
Małysz Zbigniew
(2)
Morawska Ewa
(2)
Morawska Ewa Joanna
(2)
Mysior Radosław
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pawlak Gracjana
(2)
Pruszkowska Alicja
(2)
Pufal-Struzik Irena
(2)
Raczkowska Jadwiga
(2)
Roszak Joanna
(2)
Sitarczyk Małgorzata
(2)
Siudem Ireneusz
(2)
Skarżyńska - Sernaglia Justyna
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Tomala Magdalena
(2)
Tsirigotis Konstantinos
(2)
Tłuściak - Delikowska Aleksandra
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Wiśniewski Daniel
(2)
Zając Dorota
(2)
Zinczuk Joanna
(2)
Adamczewska Bożena
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Babik Marek
(1)
Balogh Oliver
(1)
Banaczek Daniel
(1)
Banasiak Beata
(1)
Barakat Mouta
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Barylska Elżbieta
(1)
Bawoł Joanna
(1)
Bałutowski Dawid
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bechta Mariusz
(1)
Bednarczyk Hanna
(1)
Bednarz Wioletta
(1)
Białecka Bogna
(1)
Białek Jolanta
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielicki Tomasz
(1)
Bleiker Natalia
(1)
Bocheńska Elżbieta
(1)
Boniecki Adam
(1)
Bożek Lucja
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brożek Zuzanna
(1)
Bryłka Róża
(1)
Bucoń Paweł
(1)
Bukowska Beata
(1)
Burian Jolanta
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Capińska Ewa
(1)
Celmer Agata
(1)
Choina Mirosław
(1)
Chołda Paulina
(1)
Chudzik-Zawisza Małgorzata
(1)
Chwist Anna
(1)
Chylewska-Barakat Lidia
(1)
Cieślak Eugeniusz
(1)
Czardybon Barbara
(1)
Czemierowska - Koruba Ewa
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dernoga Walentyna
(1)
Desperak Iza
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Dobrowolska Janina
(1)
Doliński Artur
(1)
Domaradzka Anna
(1)
Dominiak - Kochanek Monika
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drabik Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(39)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(314)
1990 - 1999
(80)
Okres powstania dzieła
2001-
(156)
1989-2000
(24)
Kraj wydania
Polska
(457)
Język
polski
(457)
Odbiorca
Nauczyciele
(115)
Pedagodzy szkolni
(75)
Psycholodzy szkolni
(40)
Wychowawcy klas
(36)
Pracownicy oświaty
(33)
Pracownicy socjalni
(33)
Dyrektorzy szkół
(22)
Pedagodzy
(19)
Terapeuci
(14)
Nauczyciele przedszkoli
(13)
Wychowawcy małych dzieci
(11)
Dorośli
(8)
Biblioterapeuci
(7)
Coachowie
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Bibliotekarze
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Psycholodzy
(2)
Wychowawcy świetlic
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Bibliolodzy
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dzieci
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Agresja
(404)
Przemoc w szkole
(87)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(32)
Rodzina - patologia
(16)
Uchodźcy
(14)
Wychowanie rodzinne
(10)
Godziny wychowawcze - konspekty
(9)
Przedszkole - wychowanie
(8)
Telewizja - wychowanie
(8)
Profilaktyka
(7)
Ukraińcy
(7)
Wojna
(7)
Młodzież - patologie
(6)
Szkolnictwo
(6)
Dzieci - przemoc fizyczna i psychiczna
(5)
Komputer w szkole
(5)
Konflikty
(5)
Media elektroniczne
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Uczniowie
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Emocje
(4)
Gimnazjum - wychowanie
(4)
Komputer w szkole - Internet
(4)
Lęk
(4)
Nauczyciel - uczeń - stosunki
(4)
Profilaktyka - programy
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Stres pourazowy
(4)
Trauma
(4)
Agresja ZSRR na Polskę (1939)
(3)
Biblioterapia
(3)
Drama
(3)
Dzieci
(3)
Kobieta
(3)
Komunikowanie się
(3)
Młodzież - konflikty
(3)
Młodzież - postawy
(3)
Nauczyciel - postawa
(3)
Polityka międzynarodowa
(3)
Pomaganie
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Psychoterapia
(3)
Stres
(3)
Zachowanie
(3)
Świetlice szkolne
(3)
Agresja (zbrojna napaść)
(2)
Agresywność
(2)
Asertywność
(2)
COVID-19
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dzieci - zaburzenia
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież - przestępczość
(2)
Nadpobudliwość
(2)
Nałogi - narkomania
(2)
Niemcy - szkolnictwo
(2)
Ośrodki szkolno-wychowawcze
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Politycy
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Postawy
(2)
Przedszkole - wychowanie społeczne
(2)
Przedszkole - zabawy i ćwiczenia
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Reklama
(2)
Resocjalizacja
(2)
Samobójstwo
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Starość
(2)
Trening Zastępowania Agresji
(2)
Uczucia
(2)
Wojsko
(2)
Wolontariat
(2)
Wpływ na zdrowie
(2)
Zełenski, Wołodymyr (1978- )
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Aktorzy komediowi
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Altruizm
(1)
Anisovych, Amelia (2015- )
(1)
Antyglobalizm
(1)
Autyzm
(1)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(1)
Bajka
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Bombardowanie lotnicze
(1)
Błąd wychowawczy
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Temat: czas
2001-
(83)
1989-2000
(26)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Ukraina
(12)
Polska
(11)
Rosja
(5)
Katyń (Rosja)
(1)
Kijów (Ukraina)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(242)
Artykuł z czasopisma fachowego
(127)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(77)
Artykuł z czasopisma naukowego
(70)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(34)
Czasopismo pedagogiczne
(12)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(5)
Artykuł z czasopisma sportowego
(5)
Artykuł z czasopisma związkowego
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Biografia
(2)
Opracowanie
(2)
Publicystyka
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma szkolnego
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Felieton
(1)
Gry i zabawy
(1)
Komiksy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(336)
Psychologia
(79)
Medycyna i zdrowie
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(34)
Niebieska Linia
(33)
Remedium
(24)
Psychologia w Szkole
(23)
Edukacja i Dialog
(19)
Nowa Szkoła
(15)
Wychowawca
(14)
Życie Szkoły
(12)
Wychowanie w Przedszkolu
(11)
Dyrektor Szkoły
(10)
Gazeta Szkolna
(9)
Opieka Wychowanie Terapia
(9)
Psychologia Wychowawcza
(8)
Charaktery
(7)
Nauczyciel i Szkoła
(7)
Świat Problemów
(7)
Sygnał
(6)
Szkoła Specjalna
(6)
Chowanna
(5)
Drama
(5)
Kultura Fizyczna
(5)
Kultura i Edukacja
(5)
Lider
(5)
Pedagogika Społeczna
(5)
Głos Nauczycielski
(4)
Przegląd Oświatowy
(4)
Wychowanie na co dzień
(4)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(3)
Forum Oświatowe
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Ruch Pedagogiczny
(3)
Scholasticus
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Edukacja Medialna
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(2)
Problemy Rodziny
(2)
Studia Edukacyjne
(2)
Świetlica w Szkole
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Geografia w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(1)
Polonistyka
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Przedszkolak i Uczeń
(1)
Przedszkole
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Rewalidacja
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Szkoła
(1)
W Naszej Szkole
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
457 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Globalizacja stała się źródłem wielu nieporozumień. Towarzyszą im pełne schematów i uproszczeń analizy prezentowane niekiedy nawet przez znanych badaczy. Dochodzi przy tym do gorących sporów ideologicznych o istotę globalizacji. Konserwatyści bronią idei państwa narodowego i starego porządku, oskarżając globalistów, że za sprawą rewolucji informacyjno technologicznej chcą zniszczyć państwo. Z kolei kosmopolici wskazują, że globalizacja jest już realnie trwającym procesem, a państwa narodowe nie potrafią odpowiedzieć na wyzwania, jakie zachodzą na globalnej arenie. Fenomenem globalizacji zajmują się specjaliści z różnych nauk: globalistyki, politologii, historii, geografii, antropologii, socjologii, stosunków międzynarodowych, ekonomii, pedagogiki, a nawet psychologii. To ogromne zróżnicowanie sprawia, że nie jest możliwe wypracowanie spójnej narracji na temat globalizacji podzielanej przez wszystkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas samotności : Ukraina w latach 1914-2022 / Michał Klimecki, Zbigniew Karpus. - Warszawa : Bellona, 2022. - 360 stron : ilustracje, mapy ; 23 cm.
Ukraina i Ukraińcy budzą dziś w Polsce skrajne emocje. Większości Polaków kojarzą się z wojennymi i tuż powojennymi rzeziami polskich mieszkańców Kresów Południowo-Wschodnich II Rzeczypospolitej dokonanymi przez ukraińskich nacjonalistów. Innym z emigrantami ekonomicznymi, ale także z wolnościowymi i prozachodnimi aspiracjami, które ujawniły się na Ukrainie podczas Euromajdanu i walki z rosyjską agresją na wschodzie kraju. I jedni, i drudzy często nie mają podstawowej wiedzy o historii Ukrainy. Zwłaszcza tej najnowszej, obejmującej ostatnie sto kilka lat, która tak silnie zaciążyła na stosunkach polsko-ukraińskich. Ta książka, napisana przez wybitnych znawców tematu, historyków z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, jest popularnym kompendium ukraińskich dziejów w XX i XXI wieku. Czytelnicy dowiedzą się z niej: • dlaczego Ukraińcom nie udało się stworzyć niepodległego państwa po I wojnie światowej; • w jakich okolicznościach Piłsudski zawarł sojusz z Petlurą i ruszył na Kijów w 1920 roku; • jak wyglądało życie Ukraińców w Polsce i w Związku Sowieckim; • jak to się stało, że na Ukrainie Sowieckiej w latach 30. miliony ludzi zmarły z głodu; • dlaczego podczas II wojny światowej doszło do masowych czystek etnicznych na Polakach; • jak Ukraina w 1990 roku wybiła się na suwerenność; • co wynikło z pomarańczowej rewolucji i Euromajdanu; • jak Rosja odebrała Ukrainie Krym i wywołała rebelię na wschodzie kraju. [bonito.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117186 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37146 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych), więzi, zachowania, lękowych, obsesyjno-kompulsyjnych, odżywiania i wielu innych. Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho- i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112119 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33412 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46960 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65661 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 281)
Publikacja jest zbiorem usystematyzowanych rozważań dotyczących wykluczenia społecznego w różnych aspektach występowania zjawiska. Ukazuje multiprzyczynowość i wielowymiarowy charakter problemu, jego znane i nieznane przejawy, skutki polegające na wielopoziomowej, relatywnej deprywacji. Autorzy przeprowadzają Czytelnika przez problematykę wykluczenia jednostki i rodziny, wynikającego z przemian społecznych, gospodarczych czy politycznych współczesnego świata oraz opisują działania z zakresu profilaktyki i wsparcia jednostek narażonych na ekskluzję społeczną lub będących już na marginesie życia społecznego.
Monografia jest zbiorem usystematyzowanych rozważań dotyczących wykluczenia społecznego w różnych aspektach występowania zjawiska. Ukazuje multiprzyczynowość i wielowymiarowy charakter problemu, jego znane i nieznane przejawy, skutki polegające na wielopoziomowej, relatywnej deprywacji. Autorzy przeprowadzają czytelnika przez problematykę wykluczenia jednostki i rodziny, wynikającego z przemian społecznych, gospodarczych czy politycznych współczesnego świata. Charakteryzują środowiska funkcjonowania człowieka odpowiedzialne za kreowanie wykluczenia (środowisko szkolne, enklawy biedy), rozważają czynniki generujące ekskluzję społeczną (niepełnosprawność psychiczna, fizyczna, dysfunkcje wynikające z wieku – faktu bycia osobą starszą), powodujące niemożność pełnego uczestnictwa społecznego, brak dostępu do praw społecznych, dóbr publicznych, instytucji jednostek, grup społecznych. W książce poruszono problem wykluczenia społecznego osób opuszczających zakłady karne oraz ich rodzin. Omówiono kwestie możliwości i barier readaptacji i inkluzji społecznej jednostek posiadających w swej biografii pobyt w instytucji o charakterze totalnym. Autorzy poszczególnych rozdziałów rozważając kwestie wykluczenia i jego przyczyn, opisują działania z zakresu profilaktyki i wsparcia jednostek narażonych na ekskluzję społeczną lub będących już na marginesie życia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115456 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest zbiorem kilkunastu esejów autorstwa wybitnych polskich badaczy z zakresu teorii i filozofii polityki poświęconych refleksji nad problemem przemocy, agresji, oraz jej genezy, mechaniki i funkcji w życiu społeczno-ekonomiczno-politycznym. Pierwszym polem badawczym, który jest podejmowany od wielu wieków jest problem genezy agresji, przemocy u człowieka. Drugim problemem badawczym, który stał się też przedmiotem rozważań Autorów poniższego tomu, jest zakres i płaszczyzny przemocy. Osobnym wątkiem podejmowany w tej pracy jest polityczne oblicze przemocy. Relacje między polityką a przemocą są niezwykle istotne w dobie współczesności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozważań teoretycznych oraz analizy empirycznej niniejszej dysertacji uczyniono czynniki środowiskowe i podmiotowe mające udział w podejmowaniu zachowań naruszających normy prawne i społeczne przez młodzież w okresie adolescencji. Ujawniona skłonność do zachowań agresywnych pełni kluczową rolę w diagnozowaniu zależności między odczuwanym napięciem, reprezentowanym poziomem lęku i agresji a zachowaniem przestępczym. Jako podstawę teoretyczną podjętych badań przyjęto założenia ogólnej teorii napięcia Roberta Agnew (1992). Głównym celem pracy jest zbadanie istniejącego związku między zmiennymi z zakresu poczucia napięcia (jego rodzajów), czynników ograniczających (kontroli społecznej, kontaktów w środowisku przestępczym) oraz zmiennych podmiotowych (agresywność i lęk) a podejmowaniem zachowań naruszających normy prawne i społeczne przez badaną młodzież z zakładów resocjalizacyjnych oraz zachowań naruszających normy społeczne wśród uczniów ze szkół ogólnokształcących.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi. Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Piotr Radkiewicz : Ile jest autorytaryzmu w prawicowym autorytaryzmie? Krytyka użyteczności narzędzia pomiaru [How much authoritarianism is in the right-wing authoritarianism? Critical remarks on the usefulness of the measure], s. 97–112; Paweł J. Matusz, Jakub Traczyk, Agata Gąsiorowska : Kwestionariusz Potrzeby Poznania – konstrukcja i weryfikacja empiryczna narzędzia mierzącego motywację poznawczą [Kwestionariusz Potrzeby Poznania – Construction and empirical verification of the scale measuring cognitive motivation], s. 113–128; Anna Czarna : Narcyz w sieci społecznej, czyli co analiza sieci mówi o funkcjonowaniu osób narcystycznych [A narcissist in the social network. What does network analysis tell us about functioning of narcissistic individuals?], s. 129–145; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Tomasz Baran, Jarosław Piotrowski : Postawy roszczeniowe a system wartości w ujęciu Shaloma Schwartza [Entitlement attitudes and Schwartz`s values system], s. 146–158; Katarzyna Grunt-Mejer, Jacek Grunt-Mejer : Agresja drogowa: jej uwarunkowania i metody pomiaru [Road rage: Its determinants and methods of measurement], s. 159–168.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tytułowy problem recenzowanej monografii – bezpieczeństwo Europy Środkowo-Wschodniej w perspektywie narodowej i międzynarodowej ma obecnie ważne znaczenie zarówno naukowe jak i praktyczne. W świetle dominujących opracowań i analiz recenzowana praca stanowi oczekiwane i interesujące uzupełnienie prezentujące interdyscyplinarne ujęcie tematu. Wzbogaceniem jest spojrzenie na temat przez pryzmat nowych, dynamicznych zjawisk i procesów zachodzących w regionie, jego bezpośrednim sąsiedztwie i działaniach mocarstw, organizacji międzynarodowych. Dominujące jest ujęcie z perspektywy nauk o bezpieczeństwie. Z recenzji prof. dr. hab. Waldemara Kaczmarka Wiesław Śmiałek – doktor nauk humanistycznych, specjalność: bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe. Absolwent akademii wojskowych, studiów podyplomowych i kursów specjalistycznych z zakresu bezpieczeństwa międzynarodowego, m.in. The Naval Justice School – Szkoła Sprawiedliwości Marynarki Wojennej USA; The NATO School – SHAPE – Szkoła Kwatery Głównej Połączonych Sił Zbrojnych NATO w Europie – Oberammergau (Niemcy). Adiunkt na Wydziale Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej. Doświadczenie naukowo-dydaktyczne: nauczyciel akademicki na Wydziale Strategiczno-Obronnym Akademii Obrony Narodowej Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz na Uniwersytecie Warszawskim (ISM). Autor i redaktor naukowy ponad stu publikacji polsko- i obcojęzycznych. Promotor ponad dwustu prac magisterskich i licencjackich. Uczestnik ponad 15 programów naukowo-badawczych międzynarodowych (NATO, V4, Austria, Czechy), międzyresortowych, resortowych i uczelnianych. Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: bezpieczeństwo międzynarodowe (Europa i Azja), polityka zagraniczna i bezpieczeństwa RP, teoria konfliktów i wojen, siły zbrojne w państwie. Łukasz Kominek – absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie, członek Stowarzyszenia Euroatlantyckiego SEA, Przewodniczący Zarządu Koła Naukowego Bezpieczeństwa Narodowego Wojskowej Akademii Technicznej oraz Samorządu Doktorantów Wojskowej Akademii Technicznej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w licznych instytucjach bezpieczeństwa. Doktorant w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie na Wojskowej Akademii Technicznej. Zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim na tematyce bezpieczeństwa azjatyckiego, geopolityki, geostrategii, stosunkach międzynarodowych, wojskowości, szeroko rozumianym bezpieczeństwie i historii. Olivér Balogh – absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie. Stypendysta Rządu Rzeczpospolitej Polskiej. Doktorant w dyscyplinie nauki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Więzienia na całym świecie posiadają jedną wspólną istotną cechę. Jest nią wysokie ryzyko występowania sytuacji niebezpiecznych. Przedstawione przykłady stosowania różnych form więziennego terroru kryminalnego zaczerpnięte zostały z praktyki służb penitencjarnych wielu krajów świata. Umieszczając je w jednym opracowaniu autor miał na uwadze opinię Vivien Stern, reformatorki brytyjskiego systemu penitencjarnego i członkini brytyjskiego parlamentu, która w swej wydanej w 2006 roku książce pt. Prisons and People in a Market Society (Więzienia i ludzie w społeczeństwie rynkowym) stwierdziła, że „niezależnie od różnic, na plan pierwszy wysuwa się podobieństwo kary więzienia, która jest taka sama we wszystkich krajach i kulturach, niezależnie od poziomu rozwoju ekonomicznego i systemu rządów”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej