195787
Książka
W koszyku
W tej książce chciałbym zastanowić się nad tym, jak jest z tym przywoływanym przez nauczycieli myśleniem podczas zajęć z edukacji matematycznej w klasie trzeciej, pod koniec pierwszego etapu kształcenia. Czy rzeczywiście myślenie sprawia naszym uczniom taką trudność? Jak to możliwe, że dziecko, które w okresie przedszkolnym zaskakuje swoją pomysłowością i kreatywnością, nagle, po rozpoczęciu nauki szkolnej, ma kłopoty z myśleniem? I jeśli tak rzeczywiście jest, to jakie mogą być tego ewentualne przyczyny? Szukając odpowiedzi na te pytania odwołam się do wyników badań prowadzonych od 2006 r. przez Centralną Komisję Egzaminacyjną w ramach kierowanego przeze mnie projektu Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej. W projekcie tym w obszarze badania umiejętności matematycznych wspierały mnie dr Alina Kalinowska i mgr Ewa Wiatrak, badaniem umiejętności językowych zajmowały się prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko, dr Małgorzata Dagiel oraz dr Barbara Murawska, a nad stroną statystyczną całości czuwał mgr Bartosz Kondratek. Rozdział I zawiera szczegółowe omówienie poziomu wybranych umiejętności matematycznych uczniów przed rozpoczęciem nauczania przedmiotowego. Rozdział II opisuje "zwykłą codzienność" zajęć pod koniec klasy trzeciej, w tym z edukacji matematycznej na podstawie prowadzonych w ramach tego projektu obserwacji lekcji. W rozdziale III m.in. analizuję zmiany, które zachodziły w ciągu ostatnich kilkunastu lat w kolejnych podstawach programowych w zakresie edukacji matematycznej. Te dwa rozdziały w znacznej mierze wyjaśniają, dlaczego umiejętności matematyczne naszych trzecioklasistów są takie - jakie są.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107898 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.294-296.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Unia Europejska.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej